ik heb mijn oog op nieuwe lightweight dished slipper zuigers +20 voor een 1000. welke motor heeft nu welke zuigers of kan ik deze op elk blok zetten ?
freaker
wat wil je precies weten? Wat er standaard in motoren gebruikt wordt? Als je echt van plan bent serieus te gaan tunen (en met lichtgewicht, overmaat zuigers lijkt dat er wel op) kun je beter het welbekende gele boek kopen van Vizard, dan weet je alles wat er te weten valt.
1. zuigers voor een 1000 passen niet in een 1300.
2. de dish is mede bepalend voor de compressieverhouding.
.. verder is het maar wat je voor motor wilt bouwen
(maar eerst het boek lezen dat door Crispy wordt aanbevolen is zeker een goed idee )
groetjes,
Theo van den Bogaard
ht zijn zuigers voor een 1000cc
deepdish slipper psitons ?
een motor met stage 2 of stage 3 kop en sw5 ...
aangezien
stage 2 of stage 3 kop en sw5
zou ik 'flat top' zuigers nemen (maar wie ben ik )
Ik zou ten eerste geen "slipper pistons" nemen, maar volle mantel en een "flat top" dit ivm de compressie.
Dennis
hoezo zou je in een brandstof ingespoten auto, een flat top zuiger installeren, das toch een menging van niks ?
bij mini's wordt de brandstof best ver terug in het inlaat kanaal ingespoten dus menging in de verbrandingsruimte zal denk ik niet veel meer zijn. Verder hangt dat ook nog eens van de vorm van het inlaat traject af etc en de rest van de verbrandingsruimte. Bovendien gaat het hier denk ik gewoon om een carburateur motor?
ja idd een gewone carburator motor een 998 cc
geen spi of mpi
Ik ontdekte het volgende.
Op de zuigerkop staat een A met nog wat erachter,maar op weer een andere zuiger(niet van hetzelfde blok,1 blok is 1000cc ander blok is 1100) staat een B.
Iemand die weet waar er hier het verschil in zit?
En beter nog wat het uithaalt?
Een 1100 is toch kort door de bocht gezegd, een "100 met een lange slag?" Waarschijnlijk heeft hij dan ook aangepaste zuigers om de verlaagde CR (compr. verh., door het toegenomen slagvolume) te compenseren.
Als ik gelijk heb en je zet ze in een 1000tje, zou je een verhoogde CR krijgen. Maar in hoeverre dat verstandig is zonder aangepaste brandstof i.v.m. pingellen/detonatie...?
ik heb mijn oog op nieuwe lightweight dished slipper zuigers +20 voor een 1000. welke motor heeft nu welke zuigers of kan ik deze op elk blok zetten ?
freaker
wat wil je precies weten? Wat er standaard in motoren gebruikt wordt? Als je echt van plan bent serieus te gaan tunen (en met lichtgewicht, overmaat zuigers lijkt dat er wel op) kun je beter het welbekende gele boek kopen van Vizard, dan weet je alles wat er te weten valt.
1. zuigers voor een 1000 passen niet in een 1300.
2. de dish is mede bepalend voor de compressieverhouding.
.. verder is het maar wat je voor motor wilt bouwen
(maar eerst het boek lezen dat door Crispy wordt aanbevolen is zeker een goed idee )
groetjes,
Theo van den Bogaard
ht zijn zuigers voor een 1000cc
deepdish slipper psitons ?
een motor met stage 2 of stage 3 kop en sw5 ...
aangezien
)
stage 2 of stage 3 kop en sw5
zou ik 'flat top' zuigers nemen (maar wie ben ik
voor berekeningen (en dus het verschil in compressie) zie:
http://www.geocities.com/MotorCity/5353/cylhead.htm
groetjes,
Theo van den Bogaard
Ik zou ten eerste geen "slipper pistons" nemen, maar volle mantel en een "flat top" dit ivm de compressie.
Dennis
hoezo zou je in een brandstof ingespoten auto, een flat top zuiger installeren, das toch een menging van niks ?
bij mini's wordt de brandstof best ver terug in het inlaat kanaal ingespoten dus menging in de verbrandingsruimte zal denk ik niet veel meer zijn. Verder hangt dat ook nog eens van de vorm van het inlaat traject af etc en de rest van de verbrandingsruimte. Bovendien gaat het hier denk ik gewoon om een carburateur motor?
ja idd een gewone carburator motor een 998 cc

geen spi of mpi
Ik ontdekte het volgende.
Op de zuigerkop staat een A met nog wat erachter,maar op weer een andere zuiger(niet van hetzelfde blok,1 blok is 1000cc ander blok is 1100) staat een B.
Iemand die weet waar er hier het verschil in zit?
En beter nog wat het uithaalt?
Een 1100 is toch kort door de bocht gezegd, een "100 met een lange slag?" Waarschijnlijk heeft hij dan ook aangepaste zuigers om de verlaagde CR (compr. verh., door het toegenomen slagvolume) te compenseren.

Als ik gelijk heb en je zet ze in een 1000tje, zou je een verhoogde CR krijgen. Maar in hoeverre dat verstandig is zonder aangepaste brandstof i.v.m. pingellen/detonatie...?
Je moet ingelogd zijn om te reageren.