Ik heb gisteren een toerenteller in mijn Rover mini sprite uit 1996 gebouwd. Nu geeft deze bij het stationair toerental 2500 toeren aan. Als ik dan het gas een beetje intrap gaat de teller boven de 8000 toeren. Hoe kan ik dit verhelpen?
Misschien heeft de toerenteller een switch voor 4 of 8 cilinders.
Wat voor merk is het? Als je electronische inspuiting hebt (mpi,spi) en een toerenteller voor mechanisch (smiths) dan kan ie ook nu stuk zijn.......
als het een mpi is, vonkt 'ie dan niet 2 keer per slag/cyclus? Dan is het logisch dat 'ie 2x zoveel aangeeft, en heb je een teller nodig die daarvoor aangepast is ..
groetjes,
Theo van den Bogaard
Daar heb ik ook last van in mijn mini mayfair automatic van 86, met cooper dash en klokken.
Ik heb er een convertor bij gekregen, welke je aan kunt sluiten. Dan zouden de toeren wel goed moeten zijn.
Of het klopt weet ik niet, want ik heb hem nog niet aangesloten
Ik heb dat probleem ook gehad, en ben voor de makkelijkste oplossing gegaan: een ouder toerentellertje gekocht en de groene wijzerplaat omgewisseld voor de magnolia...
Ik heb de oplossing gevonden, de toerenteller was idd een stuk nieuwer dan mijn auto.
Ik heb de klok opengeschroeft en op de achterkant zat een "schroefje" dat ik kon verstellen. Daarmee was het opgelost.
Ik heb gisteren een toerenteller in mijn Rover mini sprite uit 1996 gebouwd. Nu geeft deze bij het stationair toerental 2500 toeren aan. Als ik dan het gas een beetje intrap gaat de teller boven de 8000 toeren. Hoe kan ik dit verhelpen?
Misschien heeft de toerenteller een switch voor 4 of 8 cilinders.
Wat voor merk is het? Als je electronische inspuiting hebt (mpi,spi) en een toerenteller voor mechanisch (smiths) dan kan ie ook nu stuk zijn.......
als het een mpi is, vonkt 'ie dan niet 2 keer per slag/cyclus? Dan is het logisch dat 'ie 2x zoveel aangeeft, en heb je een teller nodig die daarvoor aangepast is ..
groetjes,
Theo van den Bogaard
Daar heb ik ook last van in mijn mini mayfair automatic van 86, met cooper dash en klokken.

Ik heb er een convertor bij gekregen, welke je aan kunt sluiten. Dan zouden de toeren wel goed moeten zijn.
Of het klopt weet ik niet, want ik heb hem nog niet aangesloten
voor meer info zie DIT DRAADJE
Ik heb dat probleem ook gehad, en ben voor de makkelijkste oplossing gegaan: een ouder toerentellertje gekocht en de groene wijzerplaat omgewisseld voor de magnolia...
Ik heb de oplossing gevonden, de toerenteller was idd een stuk nieuwer dan mijn auto.
Ik heb de klok opengeschroeft en op de achterkant zat een "schroefje" dat ik kon verstellen. Daarmee was het opgelost.
En welk schroefje wordt hier bedoelt?

Je moet ingelogd zijn om te reageren.