Sinds ik van trommels op schijven over ben gegaan heb ik bij noodstops een rembalans probleem
of te wel achter blokeerd eerder dan voor (voor al links achter)
nou is de simpelste oplossing kleinere wiel remcylinders monteren en gaan
maar de kleinste wile remcylinders zijn lastig leverbaar en het is een slijtage gevoelig onderdeel (lees productie loopt uit en dan kunnen ze op zijn)
dus is er ook een andere optie zonder gelijk een dubbele HRC te moeten voeren
het is een "73 mini met een singel line systeem
met voor 7.5"schijven en achter std trommels
Ook bij een geschijden systeem heb je dit probleem. Ik heb het ook opgelost door andere remcilinders achter te plaatsen.
Ik heb er geloof ik type GWC1101 onderzitten die heefd een 0,625 inch diameter.
Over de leverbaarheid zou ik me niet zo'n zorgen maken .
De oudere Mini's hebben in principe een remdrukbegrenzer, maar als die er bij jou al op zit zit er niets anders op om kleinere cylinders te monteren.
Wat betreft het niet meer leverbaar zijn zou ik me geen zorgen maken, niet alleen Mini's rijden met die cylinders.
Dennis
hmm toch kreeg ik net een mail dat GWC1126 (de kleinste ) niet meer (mischien tijdelijk) leverbaar is
de andere hebben allemaal een aanzienlijk grotere diamter
Dit probleem heb ik nou ook!
Is het niet zo dat daar iets aan af moet kunnen stellen?
niemand die hier iets over weet?
en waar staat welke cylinders ik er nu in heb zitten?
groeten!
Bij een zelfde pedaal indrukking (=olieverplaatsing) geeft een kleinere wielcilinder diameter een grotere verplaatsing tov de grotere diameter. Dus dat zou ik niet doen.
Rene schreef: Bij een zelfde pedaal indrukking (=olieverplaatsing) geeft een kleinere wielcilinder diameter een grotere verplaatsing tov de grotere diameter. Dus dat zou ik niet doen.
## was het niet zo dat de verplaatsing (wielremzuiger) wel groter wordt, maar de druk die die zuiger uitoefent kleiner wordt??
misschien een vraagje aan iemand die echt (i.t.t. ik) verstand heeft van hydraulica..
druk = kracht / oppervlakte
Dus als de oppervlakte verkleint, dan gaat de druk stijgen.
Dus het lijkt me dat je grotere diameter moet nemen.
grtz
lees allen aub de verhalen van Vizard in HTMYM dan weet je dan het omgekeerd evenredig is
Inderdaad nonono heeft gelijk. Bij gelijk blijvende druk en een groter oppervlak,zal de kracht groter worden.
Dus de kleine cilinders helpen hem wel het probleem verminderen.
Groet ron
En toch blijft het apart, je zou namelijk zeggen dat een grotere zuiger een kleinere verplaatsing geeft van de zuiger bij het indrukken van het rempedaal. Doordat er meer vloeistof naar de cilinder achter moet gaan, zal het lijkt mij betekenen dat er voor sneller een grote druk ontstaat als achter.
Heb zelf trouwens het probleem niet na het plaatsen van metro geventileerde schijven met 4pots remklauwen in plaats van mijn trommels zonder bekrachtiging.
Precies Seaborg, zo redeneer ik ook.
Koop een remdrukverdeler uit de autosport, die kun je in je leiding naar achter plaatsen en dan heb je een traploos instelbaar systeem (denk aan nat wegdek, droog, sneeuw etc.)link
kijk dat zijn dingen die het uitzoeken waard zijn!
Als het goed is doe je je zuigers minimaal verplaatsen, in te stellen met de stelnokken.
Dus zal je na de verplaatsing druk gaan opbouwen.
Sinds ik van trommels op schijven over ben gegaan heb ik bij noodstops een rembalans probleem
of te wel achter blokeerd eerder dan voor (voor al links achter)
nou is de simpelste oplossing kleinere wiel remcylinders monteren en gaan
maar de kleinste wile remcylinders zijn lastig leverbaar en het is een slijtage gevoelig onderdeel (lees productie loopt uit en dan kunnen ze op zijn)
dus is er ook een andere optie zonder gelijk een dubbele HRC te moeten voeren
het is een "73 mini met een singel line systeem
met voor 7.5"schijven en achter std trommels
Ook bij een geschijden systeem heb je dit probleem. Ik heb het ook opgelost door andere remcilinders achter te plaatsen.
.
Ik heb er geloof ik type GWC1101 onderzitten die heefd een 0,625 inch diameter.
Over de leverbaarheid zou ik me niet zo'n zorgen maken
De oudere Mini's hebben in principe een remdrukbegrenzer, maar als die er bij jou al op zit zit er niets anders op om kleinere cylinders te monteren.
Wat betreft het niet meer leverbaar zijn zou ik me geen zorgen maken, niet alleen Mini's rijden met die cylinders.
Dennis
hmm toch kreeg ik net een mail dat GWC1126 (de kleinste ) niet meer (mischien tijdelijk) leverbaar is
de andere hebben allemaal een aanzienlijk grotere diamter
Dit probleem heb ik nou ook!
Is het niet zo dat daar iets aan af moet kunnen stellen?
niemand die hier iets over weet?
en waar staat welke cylinders ik er nu in heb zitten?
groeten!
Bij een zelfde pedaal indrukking (=olieverplaatsing) geeft een kleinere wielcilinder diameter een grotere verplaatsing tov de grotere diameter. Dus dat zou ik niet doen.
Rene schreef:
Bij een zelfde pedaal indrukking (=olieverplaatsing) geeft een kleinere wielcilinder diameter een grotere verplaatsing tov de grotere diameter. Dus dat zou ik niet doen.
## was het niet zo dat de verplaatsing (wielremzuiger) wel groter wordt, maar de druk die die zuiger uitoefent kleiner wordt??
misschien een vraagje aan iemand die echt (i.t.t. ik) verstand heeft van hydraulica..
druk = kracht / oppervlakte
Dus als de oppervlakte verkleint, dan gaat de druk stijgen.
Dus het lijkt me dat je grotere diameter moet nemen.
grtz
lees allen aub de verhalen van Vizard in HTMYM dan weet je dan het omgekeerd evenredig is
of lees link
Inderdaad nonono heeft gelijk. Bij gelijk blijvende druk en een groter oppervlak,zal de kracht groter worden.
Dus de kleine cilinders helpen hem wel het probleem verminderen.
Groet ron
En toch blijft het apart, je zou namelijk zeggen dat een grotere zuiger een kleinere verplaatsing geeft van de zuiger bij het indrukken van het rempedaal. Doordat er meer vloeistof naar de cilinder achter moet gaan, zal het lijkt mij betekenen dat er voor sneller een grote druk ontstaat als achter.
Heb zelf trouwens het probleem niet na het plaatsen van metro geventileerde schijven met 4pots remklauwen in plaats van mijn trommels zonder bekrachtiging.
Precies Seaborg, zo redeneer ik ook.
Koop een remdrukverdeler uit de autosport, die kun je in je leiding naar achter plaatsen en dan heb je een traploos instelbaar systeem (denk aan nat wegdek, droog, sneeuw etc.)link
kijk dat zijn dingen die het uitzoeken waard zijn!
Als het goed is doe je je zuigers minimaal verplaatsen, in te stellen met de stelnokken.
Dus zal je na de verplaatsing druk gaan opbouwen.
Groet ron
Je moet ingelogd zijn om te reageren.