Ik wil graag 4 nieuwe remtrommeltjes rondom, maar de vraag die mij gesteld werd: zijn het brede of smalle remtrommels.
Hij gaf mij de kriteria om dit verschil vast te stellen maar toen was ik nog op mijn werk. Nu ik de remtrommel zie snap ik niet waar ik het verschil in moet zoeken...
dus ik vertrouw volledig op jullie en daarom heb ik even wat foto's genomen.
Wat je op de foto's laat zien zijn smalle trommels. Brede trommels hebben aan de wielzijde een ingebouwde spacer. Dit resulteert in een verdikking.
Ik vraag me af waarom je je trommels zou willen vervangen? Als ik de foto's zo zie zijn ze nog behoorlijk gaaf/roestvrij. Trommels slijten niet dusdanig hard dat je om de tig kilometer nieuwe nodig hebt, eerder je remschoenen, je cilinder, je stelnok en je veertjes zijn slijtagegevoelig (of roestgevoelig).
als je er brede trommels op zet dan komen je banden een stuk naar buiten en waarschijnlijk komen ze dan buiten het max wat je mag uitsteken voor de apk. en bij brede trommels gaan ook iets bredere rem voeringen.
Antwoorden op deze vraag heb ik gesplitst, volgende keer geen PS-jes, als het belangrijk genoeg is om te vragen en verder niks met de rest te maken heeft, even een apart topic openen
ja sorry eelke, ik dacht korte vraag, kort antwoord, en geen hele discussie
maar dit is een achterremtrommel, voór is hij wel behoorlijk uitgesleten. Probleem zit hem met name in mijn handrem.. dat hele meganisme werkt wel maar hij grijpt rechtsachter niet aan, terwijl dat linksachter wel goed gebeurd... en dat was een apk-afkeurpunt! of eerst nieuwe remschoenen achter?
shit, volgens mij is dit weer offtopic...
Eigelijk wel ja Maar goed, gaat nog steeds over remmen en al dan niet trommels vervangen.
Op zich zijn trommels niet de meest logische eerste keuze om te gaan vervangen. Remcilinders controleren of ze niet vast zitten, evt. vervangen, remschoenen vernieuwen en dan netjes stellen. Kan verder niet echt wat zeggen over hoe waarschijnlijk het dan is dat de trommels zover versleten zijn dat het niet goed te stellen is (misschien als er lang zonder voering op de remschoenen is doorgereden ofzo... )
Mijn redenatie zou zijn:
- handremmechanisme gangbaar maken (zit heel erg vaak vast door vuil)
- eerst kijken of je beter kan stellen
- in hoeverre zijn de remschoenen/voeringen nog goed (nieuwe kosten <20 euro)
Pas in allerlaatste fase remtrommels vervangen. Deze zijn van alle remonderdelen het minst slijtagegevoelig. Tweedehands voldoen prima aangezien veel mensen ze nog op de plank hebben liggen (ikzelf bijvoorbeeld )
Ik wil graag 4 nieuwe remtrommeltjes rondom, maar de vraag die mij gesteld werd: zijn het brede of smalle remtrommels.
Hij gaf mij de kriteria om dit verschil vast te stellen maar toen was ik nog op mijn werk. Nu ik de remtrommel zie snap ik niet waar ik het verschil in moet zoeken...
dus ik vertrouw volledig op jullie en daarom heb ik even wat foto's genomen.
http://pic1.picturetrail.com/VOL1175/40 ... 262233.jpg
http://pic1.picturetrail.com/VOL1175/40 ... 262207.jpg
http://pic1.picturetrail.com/VOL1175/40 ... 262181.jpg
ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Groetjes
jorden
ps, wat is de naam van mijn velgen?
http://pic1.picturetrail.com/VOL1175/40 ... 794472.jpg
Wat je op de foto's laat zien zijn smalle trommels. Brede trommels hebben aan de wielzijde een ingebouwde spacer. Dit resulteert in een verdikking.
Ik vraag me af waarom je je trommels zou willen vervangen? Als ik de foto's zo zie zijn ze nog behoorlijk gaaf/roestvrij. Trommels slijten niet dusdanig hard dat je om de tig kilometer nieuwe nodig hebt, eerder je remschoenen, je cilinder, je stelnok en je veertjes zijn slijtagegevoelig (of roestgevoelig).
als je er brede trommels op zet dan komen je banden een stuk naar buiten en waarschijnlijk komen ze dan buiten het max wat je mag uitsteken voor de apk. en bij brede trommels gaan ook iets bredere rem voeringen.
jorrie schreef:

ps, wat is de naam van mijn velgen?
http://pic1.picturetrail.com/VOL1175/40 ... 794472.jpg
Antwoorden op deze vraag heb ik gesplitst, volgende keer geen PS-jes, als het belangrijk genoeg is om te vragen en verder niks met de rest te maken heeft, even een apart topic openen
ja sorry eelke, ik dacht korte vraag, kort antwoord, en geen hele discussie
maar dit is een achterremtrommel, voór is hij wel behoorlijk uitgesleten. Probleem zit hem met name in mijn handrem.. dat hele meganisme werkt wel maar hij grijpt rechtsachter niet aan, terwijl dat linksachter wel goed gebeurd... en dat was een apk-afkeurpunt! of eerst nieuwe remschoenen achter?
shit, volgens mij is dit weer offtopic...
Eigelijk wel ja
Maar goed, gaat nog steeds over remmen en al dan niet trommels vervangen.
)
Op zich zijn trommels niet de meest logische eerste keuze om te gaan vervangen. Remcilinders controleren of ze niet vast zitten, evt. vervangen, remschoenen vernieuwen en dan netjes stellen. Kan verder niet echt wat zeggen over hoe waarschijnlijk het dan is dat de trommels zover versleten zijn dat het niet goed te stellen is (misschien als er lang zonder voering op de remschoenen is doorgereden ofzo...
Mijn redenatie zou zijn:
)
- handremmechanisme gangbaar maken (zit heel erg vaak vast door vuil)
- eerst kijken of je beter kan stellen
- in hoeverre zijn de remschoenen/voeringen nog goed (nieuwe kosten <20 euro)
Pas in allerlaatste fase remtrommels vervangen. Deze zijn van alle remonderdelen het minst slijtagegevoelig. Tweedehands voldoen prima aangezien veel mensen ze nog op de plank hebben liggen (ikzelf bijvoorbeeld
Je moet ingelogd zijn om te reageren.