Ik heb een vraag: Ik heb gisteren spijtig genoeg mijn MPI motor in de prak gereden. Er moet dus flink gesleuteld worden. Nou is mijn vraag wat is alleen het zelfde en/of verschillend tussen een MPI en een SPI. Is het draaiend gedeelte hetzelfde? Kop hetzelfde? Waar liggen de verschillen en wat is uit te wisselen.
bedankt
Het ding is behoorlijk anders. Een Spi is heeft hetzelfde blok als een carb Mini, de verschillen zitten alleen in de onderdelen die aan het blok hangen (vliegwielsensor, radiator en ga maar door). In feite gewoon een A+ blok dus.
Bij een Mpi is het blok zelf ook anders. Zo is de rotor van de onsteking niet te vinden op een Mpi en wel op een Spi en is de oliefilter ook anders ivm met de radiator aan de voorzijde. Ook zijn de oliekanalen in het blok groter meen ik bij een Mpi.
De kop zou ik niet weten.
idd,
kijk anders hier even:
link
daar staat al heel veel over het verschil beschreven.
Goedemorgen,
Ik heb een vraag: Ik heb gisteren spijtig genoeg mijn MPI motor in de prak gereden. Er moet dus flink gesleuteld worden. Nou is mijn vraag wat is alleen het zelfde en/of verschillend tussen een MPI en een SPI. Is het draaiend gedeelte hetzelfde? Kop hetzelfde? Waar liggen de verschillen en wat is uit te wisselen.
bedankt
Het ding is behoorlijk anders. Een Spi is heeft hetzelfde blok als een carb Mini, de verschillen zitten alleen in de onderdelen die aan het blok hangen (vliegwielsensor, radiator en ga maar door). In feite gewoon een A+ blok dus.
Bij een Mpi is het blok zelf ook anders. Zo is de rotor van de onsteking niet te vinden op een Mpi en wel op een Spi en is de oliefilter ook anders ivm met de radiator aan de voorzijde. Ook zijn de oliekanalen in het blok groter meen ik bij een Mpi.
De kop zou ik niet weten.
idd,
kijk anders hier even:
link
daar staat al heel veel over het verschil beschreven.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.