Ik ben bezig de Mayfair eens goed onder handen te nemen. Een nieuwe thermostaat is ook nodig. De oude is vergaan en verroest. Maar welke? Ik kan uit 3 kiezen. 81 graden, 88 graden of 92 (?) graden. Wat is verstandig voor een normale 998, stage 1, normaal weggebruik, veel snelweg. Ik zat te denken om er vanwege de veel snelweg factor een 81 graden in te zetten (dan heb ik dus redelijk snel koelcapaciteit die voor de hogere snelheid nuttig kan zijn). Alleen, wordt de motor dan warm genoeg?
Groeten,
Harald
als je veel snelweg rijdt word je blok gekoeld door de rijwind, in haynes staat als ik het goed heb dat een mini van jou leefttijd (na 76) standaard een 88 graden thermos heeft.. er word voor heet klimaat een 74 C ding aangeraden en voor koud een 88C ding, dus ik zou het op 88 houden want dat is ook standaard voor jou mini
oh en ik zou ook gewoon een 88 nemen omdat anders je koelfan continu aanslaat, dat is irritant en op die manier slijt die sneller dan hoort..
Met een 88 of 92 graden is hij wel lekker snel op temperatuur, dus zeker in de winter een aanrader want een motor op bedrijfstemperatuur heeft de minste slijtage.
Persoonlijk heb ik de 88 graden erin zitten....92 is wel erg hoog denk ik...
Lemon8 schreef: oh en ik zou ook gewoon een 88 nemen omdat anders je koelfan continu aanslaat, dat is irritant en op die manier slijt die sneller dan hoort..
Bij de Mayfair draait hij zoiezo altijd mee dus ....
Je zal het ff verwarren met de SPI waarschijnlijk...?
[size=75:1xv4c6qc][Posts verplaatst uit injectie of carb? - Evity][/size:1xv4c6qc]
rood schreef: ander vraagje, kan het kwaad als thermostaat eruit is?
de verkoper had dit net gedaan voordat ik hem kocht in verband met de zomer. kan ik er beter weer 1 inzetten of kan het geen kwaad?
ik zou hem weer terug zetten, als de thermostaat eruit is, kan het ook te lang duren voordat je blokje op temp is.
Groet ron
ik was ff bij minicentre geweest en kon kiezen uit 3 tempratuursoorten, wat voor temp raden jullie me aan?
keuze tussen 74, 82 en 88?
ikheb 82
Groet ron
in de zomer 74 inde winter 82
robson schreef: in de zomer 74 inde winter 82
wat is daat precies toegevoegde waarde van en moet je ook elk half jaar dan weer nieuwe kopen?
nee, de thermostaten zijn te recyclen :)" title="Evil" /> je kan ze elk half jaar omwisselen ,kost je alleen een pakking.
Groet ron
Of je laat hem er gewoon inzitten
Is een 82 graden te laag voor een 1000 stage one, denk je?
Waarom zo laag?
Voor de winter kan je beter bij een zo hoog mogelijke temperatuur de thermostaat open laten gaan ivm kou= extra slijtage.
Voor de warme zomers die NL de laatste jaren steeds rijker word is een 82 graden wel okee.
Dag heb ik gisteren meegekregen. Ik zag pas toen ik thuis was dat het een 82 graden was.
88 Graden is vooral voor erg koude landen. Aangezien het tegenwoordig niet meer vriest (behalve in de zomer.....) zie ik de noodzaak niet om een 88 graden erin te zetten. Vooral als je lange stukken snelweg rijdt wordt het blok warm genoeg.
Ik ben bezig de Mayfair eens goed onder handen te nemen. Een nieuwe thermostaat is ook nodig. De oude is vergaan en verroest. Maar welke? Ik kan uit 3 kiezen. 81 graden, 88 graden of 92 (?) graden. Wat is verstandig voor een normale 998, stage 1, normaal weggebruik, veel snelweg. Ik zat te denken om er vanwege de veel snelweg factor een 81 graden in te zetten (dan heb ik dus redelijk snel koelcapaciteit die voor de hogere snelheid nuttig kan zijn). Alleen, wordt de motor dan warm genoeg?
Groeten,
Harald
als je veel snelweg rijdt word je blok gekoeld door de rijwind, in haynes staat als ik het goed heb dat een mini van jou leefttijd (na 76) standaard een 88 graden thermos heeft.. er word voor heet klimaat een 74 C ding aangeraden en voor koud een 88C ding, dus ik zou het op 88 houden want dat is ook standaard voor jou mini
oh en ik zou ook gewoon een 88 nemen omdat anders je koelfan continu aanslaat, dat is irritant en op die manier slijt die sneller dan hoort..
Met een 88 of 92 graden is hij wel lekker snel op temperatuur, dus zeker in de winter een aanrader want een motor op bedrijfstemperatuur heeft de minste slijtage.
Persoonlijk heb ik de 88 graden erin zitten....92 is wel erg hoog denk ik...
Lemon8 schreef:
oh en ik zou ook gewoon een 88 nemen omdat anders je koelfan continu aanslaat, dat is irritant en op die manier slijt die sneller dan hoort..
Bij de Mayfair draait hij zoiezo altijd mee dus ....
Je zal het ff verwarren met de SPI waarschijnlijk...?
[size=75:1xv4c6qc][Posts verplaatst uit injectie of carb? - Evity][/size:1xv4c6qc]
rood schreef:
ander vraagje, kan het kwaad als thermostaat eruit is?
de verkoper had dit net gedaan voordat ik hem kocht in verband met de zomer. kan ik er beter weer 1 inzetten of kan het geen kwaad?
ik zou hem weer terug zetten, als de thermostaat eruit is, kan het ook te lang duren voordat je blokje op temp is.
Groet ron
ik was ff bij minicentre geweest en kon kiezen uit 3 tempratuursoorten, wat voor temp raden jullie me aan?
keuze tussen 74, 82 en 88?
ikheb 82
Groet ron
in de zomer 74 inde winter 82
robson schreef:
in de zomer 74 inde winter 82
wat is daat precies toegevoegde waarde van en moet je ook elk half jaar dan weer nieuwe kopen?
nee, de thermostaten zijn te recyclen
:)" title="Evil" /> je kan ze elk half jaar omwisselen ,kost je alleen een pakking.
Groet ron
Of je laat hem er gewoon inzitten
Is een 82 graden te laag voor een 1000 stage one, denk je?
Waarom zo laag?
Voor de winter kan je beter bij een zo hoog mogelijke temperatuur de thermostaat open laten gaan ivm kou= extra slijtage.
Voor de warme zomers die NL de laatste jaren steeds rijker word is een 82 graden wel okee.
Dag heb ik gisteren meegekregen. Ik zag pas toen ik thuis was dat het een 82 graden was.
88 Graden is vooral voor erg koude landen. Aangezien het tegenwoordig niet meer vriest (behalve in de zomer.....) zie ik de noodzaak niet om een 88 graden erin te zetten. Vooral als je lange stukken snelweg rijdt wordt het blok warm genoeg.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.