Achterkant staat te hoog na vervangen draagarm/schokbreker
ayla schreef: Alhoewel eik betwijfel of ie dan wel krom gaat.
## die heb je vast niet 'zo effe' krom...
misschien is het subframe verbogen, het was nogal roestig, maar daar mocht niet over gesproken worden
Ik heb met de mijne eens staan beuken op het beton, om de trompet los te krijgen van de rubberbol. Toen was ie wel ovaal geworden ja. Maar van laten vallen heb ik hem nog niet krom gekregen.
Groet ron
ayla schreef: Ik heb met de mijne eens staan beuken
## verbaast me niks
OP is vast een aardige, gevoelige jongen: die maakt iets niet kapot
even teruggelezen .. en je hebt de schokdemper ook vervangen .. misschien zit daar het probleem ? heb je de oude nog - zo ja, past die beter/wel ?
De oude schokbrekers zitten er weer onder. Het lijkt op 1 of andere manier wel iets beter te zijn, het verschil tussen links en rechts is nu ong 1,5 cm. Wat ik nog steeds veel vind, maar dit zou te verklaren kunnen zijn door misschien 1 mm verschil ergens?
Heb je het ook opgemeten voordat je er aan begon? Aan dezelfde zijde bedoel ik? Tussen links en rechts kan altijd iets verschil zitten.
Groet ron
nee.. ik heb wel foto's van toen ik hem kocht, maar daar is het neit goed op te zien.
wordt een erg vaag verhaal op deze manier, sorry...
cross maar eens over een paar verkeersdrempels, zijn die ook nog ergens goed voor..
Ik vind 1,5 cm redelijk normaal. Meestal is de linker veerbol meer ingezakt omdat de bestuurder nu eenmaal links zit en deze kant dus meer krachten te verduren krijgt.
Alleen snap niet waarom dit met de oude schokbreker anders zou zijn. De schokbreker zou geen effect moeten hebben op de hoogte als de ingaande slag net zo groot is als met de oude demper. Wel is het logisch dat de schokbreker even belast moet worden (door bijvoorbeeld te rijden) om op dit niveau te komen, omdat ie nu eenmaal niet lek is.
Er zit in het subframe vaak een aanslag, deze zit achter de veerbol, als je de veerbol demonteerd heb kan je hem zien.
Als deze tijdens de montage van de veerbol losgekomen is, zit hij klem, neem hij meer ruimte in beslag en zal je Mini hoger staan...
Deze aanslag zit bij latere Mini's om aanlopen te voorkomen bij meerdere inzittenden...
Kijk hier eens naar???
ayla schreef:

Alhoewel eik betwijfel of ie dan wel krom gaat.
## die heb je vast niet 'zo effe' krom...
misschien is het subframe verbogen, het was nogal roestig, maar daar mocht niet over gesproken worden
Ik heb met de mijne eens staan beuken op het beton, om de trompet los te krijgen van de rubberbol. Toen was ie wel ovaal geworden ja. Maar van laten vallen heb ik hem nog niet krom gekregen.
Groet ron
ayla schreef:

Ik heb met de mijne eens staan beuken
## verbaast me niks
OP is vast een aardige, gevoelige jongen: die maakt iets niet kapot
even teruggelezen .. en je hebt de schokdemper ook vervangen .. misschien zit daar het probleem ? heb je de oude nog - zo ja, past die beter/wel ?
ik heb gisteren nog even een wiel van mijn eigen mini er af gehaald
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/dl/draagarm30.jpg
en kan verder - via jouw foto's - niet iets verkeerds zien ..
succes,
Theo van den Bogaard
Theo, vet brede wielen zeker?
Groet ron
nee .. vette offset van een Metro
groetjes,
Theo van den Bogaard
De oude schokbrekers zitten er weer onder. Het lijkt op 1 of andere manier wel iets beter te zijn, het verschil tussen links en rechts is nu ong 1,5 cm. Wat ik nog steeds veel vind, maar dit zou te verklaren kunnen zijn door misschien 1 mm verschil ergens?
Heb je het ook opgemeten voordat je er aan begon? Aan dezelfde zijde bedoel ik? Tussen links en rechts kan altijd iets verschil zitten.
Groet ron
nee.. ik heb wel foto's van toen ik hem kocht, maar daar is het neit goed op te zien.
wordt een erg vaag verhaal op deze manier, sorry...
cross maar eens over een paar verkeersdrempels, zijn die ook nog ergens goed voor..
Ik vind 1,5 cm redelijk normaal. Meestal is de linker veerbol meer ingezakt omdat de bestuurder nu eenmaal links zit en deze kant dus meer krachten te verduren krijgt.
Alleen snap niet waarom dit met de oude schokbreker anders zou zijn. De schokbreker zou geen effect moeten hebben op de hoogte als de ingaande slag net zo groot is als met de oude demper. Wel is het logisch dat de schokbreker even belast moet worden (door bijvoorbeeld te rijden) om op dit niveau te komen, omdat ie nu eenmaal niet lek is.
Er zit in het subframe vaak een aanslag, deze zit achter de veerbol, als je de veerbol demonteerd heb kan je hem zien.
Als deze tijdens de montage van de veerbol losgekomen is, zit hij klem, neem hij meer ruimte in beslag en zal je Mini hoger staan...
Deze aanslag zit bij latere Mini's om aanlopen te voorkomen bij meerdere inzittenden...
Kijk hier eens naar???
Paginering
Je moet ingelogd zijn om te reageren.