De mini is er mee gekapt Wat ister gebeurd??
Ik schakel op van 1 naar 2, voel de auto iets inhouden (alsof ie op de handrem staat), vervolgens schakel ik door naar 3 en verlies ik alle aandrijving??? Geen enkele versnelling werkt. Het H-patroon van de pook is duidelijk voelbaar dus de stangen naar de versnellingsbak zijn nog goed.
De motor loopt gewoon stationair, de koppeling voelt goed en ik kan ook gewoon elke versnelling kiezen maar zodra ik in de versnelling het koppelingspedaal laat opkomen gebeurt er niets (de motor blijft gewoon lopen).
Ik heb GEEN gekraak van eventuele kapotgelopen tandwielen in de bak gehoord. Waar ik zelf aan zit te denken is de koppelingsplaat of eventueel de steekas(sen).
Heeft iemand na het lezen van dit verhaal misschien nog suggesties? Alle ideeen zijn welkom!
BVD Groetjes Matske
De steekassen kan je makkelijk controleren, ff onder de auto kijken.
Wat wij een keer hadden was de koppelingsplaat het hart eruit gebroken, kwam door teveel speling op het tandwiel welke door de plaat steekt.
Groet ron
Idderdaad even de steekassen controleren is gemakkelijk te zien. Dit hebben wij ook is gehad met een fiat panda .
Zij de steek assen goed zou ik het bij de koppeling zoeken.
Hee piepels
Wat ister gebeurd??
De mini is er mee gekapt
Ik schakel op van 1 naar 2, voel de auto iets inhouden (alsof ie op de handrem staat), vervolgens schakel ik door naar 3 en verlies ik alle aandrijving??? Geen enkele versnelling werkt. Het H-patroon van de pook is duidelijk voelbaar dus de stangen naar de versnellingsbak zijn nog goed.
De motor loopt gewoon stationair, de koppeling voelt goed en ik kan ook gewoon elke versnelling kiezen maar zodra ik in de versnelling het koppelingspedaal laat opkomen gebeurt er niets (de motor blijft gewoon lopen).
Ik heb GEEN gekraak van eventuele kapotgelopen tandwielen in de bak gehoord. Waar ik zelf aan zit te denken is de koppelingsplaat of eventueel de steekas(sen).
Heeft iemand na het lezen van dit verhaal misschien nog suggesties? Alle ideeen zijn welkom!
BVD Groetjes Matske
De steekassen kan je makkelijk controleren, ff onder de auto kijken.
Wat wij een keer hadden was de koppelingsplaat het hart eruit gebroken, kwam door teveel speling op het tandwiel welke door de plaat steekt.
Groet ron
Idderdaad even de steekassen controleren is gemakkelijk te zien. Dit hebben wij ook is gehad met een fiat panda
.
Zij de steek assen goed zou ik het bij de koppeling zoeken.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.