ik zit met een vervelend probleem. Ik heb 7.9 inch geventileerde remmen van Mini Sport onder mijn mini zitten, en nu bleek een remklauw remvloeistof te lekken. Eerst remklauw gereviseerd, om nadien te merken dat het niet de zuigers zijn die lekken, maar dat er een piepklein gaatje zit in de klauw zelf, en dit op een plek waar geen slijtage voorkomt.
Uiteraard heb ik mijn klauwen terug opgestuurd naar Mini Sport, want dit is volgens mij een duidelijke productiefout. Tot op heden heb ik nog geen reactie van Mini Sport gekregen.
Momenteel staat mijn mini dus al meer dan een maand noodgedwongen stil en begint de hele situatie me stil aan de keel uit te hangen. Maar welke mogelijkheden heb ik?
Liefst wil ik met 10 inch wielen blijven rijden dus gewoon andere 7.9 inch klauwen onder mijn mini zetten lijkt me de beste oplossing.
Maar durf ik het te riskeren om terug Mini Sport remklauwen te zetten (in afwachting dat ik misschien ene deel van mijn geld terugkrijg, of nog beter, helemaal,...) of moet ik voor KAD-klauwen gaan? Of zijn er nog andere (betaalbare en veilige) mogelijkheden?
Wat zijn jullie ervaringen met Mini Sport-remklauwen? zijn er nog gedupeerden of is mijn slechte ervaring met Mini Sport een unicum?
Hey,
ik heb zelf niet zulke klauwen maar heb wel veel goede verhalen er over gehoord dus ik zou ze het voordeel van de twijfel geven. en ze toch gewoon gebruiken. Daarnaast zou je deze set dan moeten verkopen waar je nooit de nieuwprijs voor krijgt. mocht je dan naar een andere setup gaan kost het je dus altijd geld. dat is jammer. mogelijkheden heb je genoeg.
-Fiesta setup remmen
-een origineel mini 7.5 inch remsetje op de kop proberen te tikken
-de 12 inch schijven met klauwen gebruiken en dan met 10 inch wellers gaan rijden. (wel aanpassingen nodig)
Al deze opties staan elders beschreven op het forum
ik heb ook een setje 7.9 geventileerd .. (tot nog toe) geen problemen ..
maar je bent niet de eerste/enige; misschien is minispares een alternatief?
HTH,
Theo van den Bogaard
Wat voor een materiaal is de remklauw van gemaakt? Allu kan je hardsolderen, staal kun lassen. derde mogelijkheid zou nog vullen met speciale lijm zijn, maar daar kan je niet zomaar aankomen....
ze zijn blijkbaar gemaakt van 'vliegtuigaluminium'. Nu weet ik niet of dat een speciale legering is, of dat het eigenlijk een mooie naam is voor gewoon aluminium.
er zijn verschillende kwaliteiten in aluminium natuurlijk, maar als het gat een kwestie is geweest van onnauwkeurig boren ?!
ik zou verwachten dat je een nieuwe klauw krijgt, of je geld terug .. veel bellen/mailen/faxen
FWIW,
Theo van den Bogaard
Dat vliegtuig aluminium kan je niet lassen. En lijmen, ik ben er geen voorstander van op je remklauwen, lijm is een hechtmiddel, geen vulmiddel.
Ik zou blijven bellen (niet mailen of faxen, die kunnen ze negeren) het is toch garantie.
Groet ron
Ik heb ze zelf ook onder mijn mini zitten, en tot op heden nog geen problemen mee gehad. Ik vind het een heel mooi product.
Dit is wel de rede dat ik liever producten in een winkel koop, in tegenstelling tot online of via postorder. Als er dan wat is en het is een fatsoenlijk bedrijf, krijg je altijd nieuw of wordt het gerepareerd. Bovendien zijn de lijnen wat korter dan via email/bellen/fax.
Hopelijk krijg je gauw een reactie.
ayla schreef: Dat vliegtuig aluminium kan je niet lassen.
Dat scheelt per soort. Je heb, zoals al gezegd, 1001 soorten aluminiumlegeringen die in de vliegtuigindustrie gebruikt worden (bv 2024, 6061 enz) en een aantal hiervan (vraag me niet welke ) zijn WEL te lassen.
MEANY schreef: ayla":320hhksp]Dat vliegtuig aluminium kan je niet lassen.
Dat scheelt per soort. Je heb, zoals al gezegd, 1001 soorten aluminiumlegeringen die in de vliegtuigindustrie gebruikt worden (bv 2024, 6061 enz) en een aantal hiervan (vraag me niet welke ) zijn WEL te lassen.[/quote:320hhksp]
En probeer dat maar eens uit te vinden
Groet ron
Tsja, dan heb je eigenlijk een vliegtuigplaatwerker nodig.
Ben zelf de nodige jaartjes vliegtuigonderhoudsmonteur (leuk voor scrabble) geweest, vandaar dat ik dit weet. Zal eens kijken of ik nog wat in mijn oude studieboeken terug kan vinden.
Voor de mensen met minisport klauwen,
hebben jullie wel of geen veerplaatje op de remblokjes zitten en waarom?
bvd Rámon.
Ik heb er geen veerplaatje opzitten en nog nooit last van gehad.
Hallo
ik zit met een vervelend probleem. Ik heb 7.9 inch geventileerde remmen van Mini Sport onder mijn mini zitten, en nu bleek een remklauw remvloeistof te lekken. Eerst remklauw gereviseerd, om nadien te merken dat het niet de zuigers zijn die lekken, maar dat er een piepklein gaatje zit in de klauw zelf, en dit op een plek waar geen slijtage voorkomt.
Uiteraard heb ik mijn klauwen terug opgestuurd naar Mini Sport, want dit is volgens mij een duidelijke productiefout. Tot op heden heb ik nog geen reactie van Mini Sport gekregen.
Momenteel staat mijn mini dus al meer dan een maand noodgedwongen stil en begint de hele situatie me stil aan de keel uit te hangen. Maar welke mogelijkheden heb ik?
Liefst wil ik met 10 inch wielen blijven rijden dus gewoon andere 7.9 inch klauwen onder mijn mini zetten lijkt me de beste oplossing.
Maar durf ik het te riskeren om terug Mini Sport remklauwen te zetten (in afwachting dat ik misschien ene deel van mijn geld terugkrijg, of nog beter, helemaal,...) of moet ik voor KAD-klauwen gaan? Of zijn er nog andere (betaalbare en veilige) mogelijkheden?
Wat zijn jullie ervaringen met Mini Sport-remklauwen? zijn er nog gedupeerden of is mijn slechte ervaring met Mini Sport een unicum?
Hey,
ik heb zelf niet zulke klauwen maar heb wel veel goede verhalen er over gehoord dus ik zou ze het voordeel van de twijfel geven. en ze toch gewoon gebruiken. Daarnaast zou je deze set dan moeten verkopen waar je nooit de nieuwprijs voor krijgt. mocht je dan naar een andere setup gaan kost het je dus altijd geld. dat is jammer. mogelijkheden heb je genoeg.
-Fiesta setup remmen
-een origineel mini 7.5 inch remsetje op de kop proberen te tikken
-de 12 inch schijven met klauwen gebruiken en dan met 10 inch wellers gaan rijden. (wel aanpassingen nodig)
Al deze opties staan elders beschreven op het forum
ik heb ook een setje 7.9 geventileerd .. (tot nog toe) geen problemen ..
maar je bent niet de eerste/enige; misschien is minispares een alternatief?
HTH,
Theo van den Bogaard
Wat voor een materiaal is de remklauw van gemaakt? Allu kan je hardsolderen, staal kun lassen. derde mogelijkheid zou nog vullen met speciale lijm zijn, maar daar kan je niet zomaar aankomen....
ze zijn blijkbaar gemaakt van 'vliegtuigaluminium'. Nu weet ik niet of dat een speciale legering is, of dat het eigenlijk een mooie naam is voor gewoon aluminium.
er zijn verschillende kwaliteiten in aluminium natuurlijk, maar als het gat een kwestie is geweest van onnauwkeurig boren ?!
ik zou verwachten dat je een nieuwe klauw krijgt, of je geld terug .. veel bellen/mailen/faxen
FWIW,
Theo van den Bogaard
Dat vliegtuig aluminium kan je niet lassen. En lijmen, ik ben er geen voorstander van op je remklauwen, lijm is een hechtmiddel, geen vulmiddel.
Ik zou blijven bellen (niet mailen of faxen, die kunnen ze negeren) het is toch garantie.
Groet ron
Ik heb ze zelf ook onder mijn mini zitten, en tot op heden nog geen problemen mee gehad. Ik vind het een heel mooi product.
Dit is wel de rede dat ik liever producten in een winkel koop, in tegenstelling tot online of via postorder. Als er dan wat is en het is een fatsoenlijk bedrijf, krijg je altijd nieuw of wordt het gerepareerd. Bovendien zijn de lijnen wat korter dan via email/bellen/fax.
Hopelijk krijg je gauw een reactie.
ayla schreef:
) zijn WEL te lassen.
Dat vliegtuig aluminium kan je niet lassen.
Dat scheelt per soort. Je heb, zoals al gezegd, 1001 soorten aluminiumlegeringen die in de vliegtuigindustrie gebruikt worden (bv 2024, 6061 enz) en een aantal hiervan (vraag me niet welke
MEANY schreef:
) zijn WEL te lassen.[/quote:320hhksp]
ayla":320hhksp]Dat vliegtuig aluminium kan je niet lassen.
Dat scheelt per soort. Je heb, zoals al gezegd, 1001 soorten aluminiumlegeringen die in de vliegtuigindustrie gebruikt worden (bv 2024, 6061 enz) en een aantal hiervan (vraag me niet welke
En probeer dat maar eens uit te vinden
Groet ron
Tsja, dan heb je eigenlijk een vliegtuigplaatwerker nodig.
Ben zelf de nodige jaartjes vliegtuigonderhoudsmonteur (leuk voor scrabble) geweest, vandaar dat ik dit weet. Zal eens kijken of ik nog wat in mijn oude studieboeken terug kan vinden.
Voor de mensen met minisport klauwen,
hebben jullie wel of geen veerplaatje op de remblokjes zitten en waarom?
bvd Rámon.
Ik heb er geen veerplaatje opzitten en nog nooit last van gehad.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.