Is het mogelijk dat er olielekkage ontstaat door het verwijderen van de carterontluching en monteren van 2 k&n filtertjes, waardoor de druk in het blok oploopt o.i.d. ? Het is een metro 1300 met stage 1 set.
Gr
Oscar
Waar zit de lekkage? Lekkage zou waarschijnlijker zijn als je de carterontluchting geblokkeerd zou hebben, maar dat heb je dus niet gedaan, juist vrijer gemaakt. Ik denk dat het een toevallige samenloop van omstandigheden is.
Dennis
De ventilatie is nu niet vrijer gemaakt, normaal wordt er aan gezogen. De druk is dus wat hoger...
Maar of je dat echt merkt met lekkage's???
Heb je helemaal gelijk in . Maar zou dus geen lekkages moeten veroorzaken...
Dennis
Het lekte langs een aandrijfas.
lijkt me gewoon een kwestie van een nieuwe inzetten. Zie dit topic voor een beschrijving: link
Vervangen en tot nu toe verholpen.
Vreemd want ze waren net nieuw.
Scheef erin geslagen?
Groet ron
Ik heb dus 2 maanden geleden weer de keering links voor vervangen. Nu lekt hij inmiddels weer en volgens mij weer langs de as.
Kan het aan de as of het huis liggen?
Volgens mij lekt er ook olie langs de peilstok, kan het zijn dat als deze niet goed afsluit er olie langs wordt geperst?
Gr
Oscar
als er olie langs je peilstok lekt is toch echt je carter ontluchting niet goed
bedenk wel gewoonlijk word er aan gezogen en nu moet het z'n eigen weg vinden als er iets een beetje hogere carter druk geef gaat het nu al mis
Niemand die mij kan zeggen of bij lekkage langs de as wel eens het huis of de as vervangen of opgeknapt dient te worden?
Het zou best kunnen dat er teveel speling zit tussen as en potjoint. Misschien eens een andere gebruiken?
Dennis
Wil toch nog een keer naar jullie expertise vragen:
Ga eerdaags weer kijken naar de olielekkage langs de linker as. Het is zowiezo niet de keerring want deze is nu meerdere malen vervangen.
Welke onderdelen moet ik bekijken en op welke slijtage verschijnselen moet ik letten?
Kan en hoge carterdruk resulteren in lekkage langs de as?
Kan het zijn dat het aan het loopvlak van de pot joint ligt?
Ik zou het dan idd meer in de richting van de pot-joint, de as of het planetenstelsel zoeken.
Als 1 van de lagers in het differentieel een speling heeft, of de pot-joint is krom, slaat ie gewoon ruimte op de keerring.
Groet ron
Mocht iemand nog een mooie pot joint over hebben dan neem ik hem graag over!
Is het mogelijk dat er olielekkage ontstaat door het verwijderen van de carterontluching en monteren van 2 k&n filtertjes, waardoor de druk in het blok oploopt o.i.d. ? Het is een metro 1300 met stage 1 set.
Gr
Oscar
Waar zit de lekkage? Lekkage zou waarschijnlijker zijn als je de carterontluchting geblokkeerd zou hebben, maar dat heb je dus niet gedaan, juist vrijer gemaakt. Ik denk dat het een toevallige samenloop van omstandigheden is.
Dennis
De ventilatie is nu niet vrijer gemaakt, normaal wordt er aan gezogen. De druk is dus wat hoger...
Maar of je dat echt merkt met lekkage's???
Heb je helemaal gelijk in
. Maar zou dus geen lekkages moeten veroorzaken...
Dennis
Het lekte langs een aandrijfas.
lijkt me gewoon een kwestie van een nieuwe inzetten. Zie dit topic voor een beschrijving:
link
Vervangen en tot nu toe verholpen.
Vreemd want ze waren net nieuw.
Scheef erin geslagen?
Groet ron
Ik heb dus 2 maanden geleden weer de keering links voor vervangen. Nu lekt hij inmiddels weer en volgens mij weer langs de as.
Kan het aan de as of het huis liggen?
Volgens mij lekt er ook olie langs de peilstok, kan het zijn dat als deze niet goed afsluit er olie langs wordt geperst?
Gr
Oscar
als er olie langs je peilstok lekt is toch echt je carter ontluchting niet goed
bedenk wel gewoonlijk word er aan gezogen en nu moet het z'n eigen weg vinden als er iets een beetje hogere carter druk geef gaat het nu al mis
Niemand die mij kan zeggen of bij lekkage langs de as wel eens het huis of de as vervangen of opgeknapt dient te worden?
Het zou best kunnen dat er teveel speling zit tussen as en potjoint. Misschien eens een andere gebruiken?
Dennis
Wil toch nog een keer naar jullie expertise vragen:

Ga eerdaags weer kijken naar de olielekkage langs de linker as. Het is zowiezo niet de keerring want deze is nu meerdere malen vervangen.
Welke onderdelen moet ik bekijken en op welke slijtage verschijnselen moet ik letten?
Kan en hoge carterdruk resulteren in lekkage langs de as?
Kan het zijn dat het aan het loopvlak van de pot joint ligt?
Ik zou het dan idd meer in de richting van de pot-joint, de as of het planetenstelsel zoeken.
Als 1 van de lagers in het differentieel een speling heeft, of de pot-joint is krom, slaat ie gewoon ruimte op de keerring.
Groet ron
Mocht iemand nog een mooie pot joint over hebben dan neem ik hem graag over!
Je moet ingelogd zijn om te reageren.