Power boost MPI mini

Heb er hier mensen ervaring met Power Boost Valve voor een mpi mini? Wat doet dit juist ?

Het zorgt er voor dat de benzine druk verstelbaar is. door het verhogen van de benzine druk spuiten de injectoren meer benzine in. Deze is aftestellen bij bepaalde toeren zodat bijv onder de 3000 rpm niet gebruikt om toch zuinig te rijden en er boven flink laat zuipen voor vermogen. Als mijn stage 3 kop er op zit haal ik ook zo'n power boost valve en dan laat ik wel weten hoe die werkt/bevalt

ja laat maar weten hoe ei gaat.. zou leuk zijn :D

Volgens mij is het niet per toerengebied in te stellen, maar verhoogt hij de druk over de gehele linie. Anders zou het tunen van een MPi een eitje zijn...

we gaan het zien binnenkort

Ik heb bij een vriend van me gemerkt hoe het reageert.

Het is een vacuumklep die naar mate je meer gas geeft veel meer benzinedruk geeft.

Zo lang jij rustig gas geeft, geeft de klep normale druk.

Trap je echter in 1 keer het gas door, slaat de klep volledig open en spuit hij meer benzinedruk in.

Deze was niet instelbaar en volgens mij zijn ze allemaal zo. Je kan er natuurlijk wel altijd zelf een benzinedrukregelaar voorzetten

Mvg

Andy

Kopie van uitleg op internetsite:

Wat is een Power Boost Valve?
De Power Boost Valve is een soort van benzinedrukregelaar, echter voorzien van twee drukmembramen, waarvan de eerste regelbaar is en de tweede altijd ongeveer 0,8 bar hoger staat. Hij neemt dus de functie van de standaard benzinedrukregelaar over! Eenmaal gemonteerd en afgesteld werkt hij op de volgende manier.... als men rustig optrekt of een constante snelheid aanhoudt werkt hij op de standaard afgestelde druk.... als men sterk gasgeeft stijgt de druk in het benzine-rail direct 0,8 bar hoger. Werking dus alleen wanneer u het zelf wenst. Het resultaat zal zijn dat de auto niet alleen meer brandstof krijgt, maar vooral dat deze benodigde druk 1,7x sneller wordt opgebouwd dan origineel. Een betere acceleratie en beter oppakken vanuit lager toerental kunt u verwachten.

Kosten aanschaf en verkrijgbaarheid? :D

Kosten komen ongeveer rond de 130 euro ofzo. verkrijgbaarheid zowiezo bij alle engelse bekende winkels. en waarschijnlijk in nederland ook. Al moest mijne besteld worden en is dus in bestelling. De stage 3 kop zit er iig vast op dus nu is het even afwachten en dan hou ik jullie op de hoogte :+)

Ja doe dat, ik heb er ook 1 in bestelling en heb denk ik een vergelijkbare set-up als jij. Dus ben wel benieuwd wat er uitkomt!

ik heb hem vandaag opgehaald ga er vanavond mee aan de gang om het aan de praat te krijgen. ben zelf erg benieuwd :+)

ZO hij zit er op, en wat een verschil zeg. Waar mijn mini eerst boven de 5300 toeren niet meer thuis was, trekt hij nu vrolijk naar de 6500 toeren. Hij is fel op het gas trekt super goed ik ben echt heel erg tevreden over dit apparaatje. Wat hier boven ergens staat dat hij niet is af te stellen is fout, dat is hij wel. 1e instantie hem er standaard op gezet merkte wel verschil maar niet echt heel erg veel. Schroefje van de regelaar kwart slag gedraait ging die al beter. daarna nog een kwart slag gedraait en nu gaat die als een speer. (staat ook bij de uitleg turn clockwise to enrich)

Heb je een beetje gekietelde mpi, komt er niet uit wat er uit moet komen omdat hij bovenin de benzine toevoer afkapt, dit is je oplossing

Bliksem! Dat probleem op hoge toeren had de mijne ook, dus ik kan niet wachten totdat ik hem ook heb! Thanks voor je update!

Zal even snel laten zien hoe het gemonteerd zit, misschien wel handig





het zit vast geschroeft aan het steuntje waar ooit het hitteschild van het standaard uitlaatspruitstuk aanvast zat. Deze beetje omgebogen en hij zit er perfect.

Op de 2e foto te zien dar er een bypass in plaats van de originele regulator komt naar de grote unit. De input benzine leiding even doorgezaagd / slang er op. Als je even weet waar alles zit zit hij er eigenlijk zo op.

De stel schroef is de bovenste. Hij is niet in te stellen op toeren maar je kan het mengsel wel rijker en armer krijgen (druk omhoog / omlaag)

Hoop dat jullie er zo wat aan hebben

Dinsdag 11 september 2007

Wat is je verbruik nu geworden?

Nog niet kunnen testen en niet bijgehouden, maar reken maar dat hij zuipt :P. maar dat is niet belangrijk ik wil dat mijn mini gewoon loopt zoals het moet zodat mijn eerdere investeringen ook goed werken (kop etc)

Dinsdag 11 september 2007

Das wel jammer.
Begrijp jouw beredenering wel maar als het verbruik voor de plaatsing zeg 1 op 14 is en daarna 1 op 9 zijn er denk ik genoeg mensen die zo'n ding niet zouden willen.
Dit soort apparaten zijn niet alleen voor Mini's te krijgen, ook voor mn familycar (VW golf3 variant) kan je ze kopen.

Dinsdag 11 september 2007

Dus ook voor elke willekeurige leasebak? :)" title="Evil" />

Dinsdag 11 september 2007

Dat zou ik niet willen zeggen...
Zoek eens op MP en je weet vast meer..
Of op een merk gericht forum.

Nou het zal niet zo'n groot verschil zijn zoals jij aankaart (1 op 14 naar 1 op 9) mijn mini reed met mijn rijstijl met alleen een stage 1 kit 1 op 11,3 dan zal hij nou 1 op 9 rijden zoiets schat ik. Het ding zit er nog niet zo lang op, en ik heb natuurlijk ook vooral uitgeprobeert mijn tank is dus echt heel snel leeg maar wat wil je als je steeds volgas gaat.

zoals eerder al aangegeven het ding reageert naar mate de toeren klimmen en de stand van het gaspedaal.

Stel:
je rijdt 120 constant op de snelweg, de benzine druk is wel hoger maar je computer regelt bij een vaste stand van je voet dat je mini zo zuinig mogelijk rijdt. Dus het zal niet veel uitmaken (moet ik misschien eens testen maar dat is zo saai :)" title="Evil" /> )

Het zou wel gaaf zijn, als je hem met een servo kan besturen. En dan met een draaiknop of schakelaar op het dashboard kan instellen ofzo. :P

Nou ja, het kan heel makkelijk

stel je wilt naar een trackday ofzo, op de snelweg er heen draai je hem dicht als je daar bent draai je hem open. kwestie van sleuteltje 12 en een schroevendraaier en 2 minuutjes

Dat is waar, het is buiten de auto al ZO makkelijk af te stellen dat het overbodig is. Maar het zou wel vet zijn, met 1 druk op de knop een modus hebben voor die boost valve en wellicht andere zaken die vermogen/rendement veranderen. :D

Als je normaal zuinig rijd, en je moet snel bij het stoplicht wegsprinten om een polyester-patserbak een lesje te leren. Ik ga dan echt nietuit m'n auto stappen om ff snel die valve aan te passen hoor. :9

Sjoerd24 schreef:


Als je normaal zuinig rijd, en je moet snel bij het stoplicht wegsprinten om een polyester-patserbak een lesje te leren. Ik ga dan echt nietuit m'n auto stappen om ff snel die valve aan te passen hoor. :9



daarom hoor je mij niet zeuren over het verbruik :+)

Donderdag 13 september 2007

Fake...

voegt ook niet echt iets toe aan het topic he :(

post hem maar bij filmpjes ofzo, haal hem hier aub weg

z'n ding is ook alleen maar voor injectie motoren zeker?

heeft voor zover ik weet alleen zin op een injectie motor want op een carb kan je het mengsel zelf rijker of armer zetten dus lijkt me het overbodig?

Woensdag 19 september 2007

IMO is zo'n valve bij een goede afstelling overbodig. Een motor presteert bij een bepaalde brandstof/lucht verhouding namelijk het beste. Er zit wel een addertje omdat een licht arm mengsel meer vermogen produceert door de extra warmte ontwikkeling. Echter, deze mengsel regionen brengen risico's met zich mee. Dus worden niet over het hele bereik toegepast.

Met een volledig programmeerbare ECU kun je een optimaal mengsel per toerental zelf (na veel meten) regelen. Een power boost valve is vanuit dat perspectief een goedkope (maar niet volledige) oplossing.

Het brandstof mengsel op een carb is met mechanische componenten af te regelen...

Andere mensen inmiddels ook al positieve geluiden over dit apparaat?

Mini-Weert schreef:
Andere mensen inmiddels ook al positieve geluiden over dit apparaat?



Ik dacht dat jij hem al had gekocht.

Evilcomputing schreef:
Mini-Weert":3ib9nizc]Andere mensen inmiddels ook al positieve geluiden over dit apparaat?



Ik dacht dat jij hem al had gekocht.[/quote:3ib9nizc]

daarom staat er ook andere mensen :P

wil weten of andere ook tevreden zijn over dit product en of het bij misschien wat extremere mpi motoren ook goed werkt zoals bijv bij jurgen

Vrijdag 16 november 2007

Klinkt goed!

Ook voor de SPI geschikt? :)" title="Evil" />

Heb laatst het verbruik eens nagekeken. En ik moet zeggen het valt me reuze mee!

Heb getest naar de clubdag toe waar als ik eerlijk ben van weert tot aan de lucht fors gereden is. Tot utrecht rustig aan gedaan. Tussen door een half uurtje wezen vlammen en eigenlijk constant flink gas weer terug naar weert.

Ik kwam uit op een verbruik van 1 op 12.2
Ik vind het best redelijk. Natuurlijk loopt het verbruik iets op als ik meer in de stad rij etc..

Woensdag 23 april 2008

ow dat is nog netjes toch...

misschien dat ik dit ook wel ga aanschaffen maar eerst mijn roest onder handen nemen.

is het "instaleren" opzetten van een Power Boost Valve simpel of is het heel ingewikkeld. (ben niet echt technish :P )

Yordy schreef:
Klinkt goed!

Ook voor de SPI geschikt? :)" title="Evil" />



zelfde vraag :)" title="Evil" />

Weet het niet 100% zeker. Maar kijkend naar de onderdelen die bij het setje zit. Is het volgens mij alleen geschikt voor MPI

Het aanbrengen is eigenlijk helemaal niet moeilijk. Je moet alleen even weten waar de juiste spullen zitten / moeten.

Ik kan evt wanneer nodig via pm wel een uitleg geven wanneer je er niet uitkomt

dat is helemaal niet verkeerd.

krijg je ook onder in meer vermogen door dat setje of moet je echt gaan carten wil je het merken.

heb nu alleen gas klep naar 100% gebogen k&n filter en play-mini uitlaat en 3.1 diff.

zou alleen onder in nog iets meer gevoel krijgen.

loopt trouwens niet harder dan 160 maxx

rijbewijs veilig dus :x

Je merkt het zeker ook onderin, maar het is vooral een oplossing voor bovenin natuurlijk.

Wat je zeker merkt is de reactie op het gaspedaal, deze is een stuk feller omdat de druk er meteen is.

Toen je de gasklep naar 100% opende, hoe heb je dat gedaan? de gasklep stop afgeslepen? zo ja is jou mini gaan stotteren bovenin? bij mij namelijk wel. dus dat is niet helemaal oke.

nee bij mij stotterde deze niet heb gewoon de aanslg terug gebogen en de benz leidingen een beetje aan de kant.

en echt boven in durf ik eigenlijk niet meer zo goed laatste keen zuiger veren gebroken en 2000 euries lichter :(

maar ja carten is natuurlijk een duure hobby :)" title="Evil" />

wil die van jou harder dan 160??? de mijne niet :x :x

groeten wout

het setje is welk aantrekkelijk. :P

Met de power booster verhoog je de druk in de motor, vraag me af welke gevolgen dat heeft direct en op den duur (slijtageverhogende gevolgen). En, moet je niet wat aanpassingen meer doen dan alleen die booster plaatsen dan?

als het wind stil is haalt de mijn 180 op de teller. op de tomtom zit ik dan rond de 167 ofzo. dat zal dus meer de echte kilometers zijn.

zit natuurlijk wel een stage 3 kop op bij mij

bij mij niet alleen loopt i niet meer zo hard als voor die tijd met orgineele diff.

verder heb ik er niet zo veel aan gedaan :?

voor die tijd liep i 185 en had ik gas over.

op de teller dan he.

groeten wout

Maandag 26 mei 2008

Iemand zoiets ook op een powerbank gezet? Ik ben wel benieuwd wat je aan koppel en peekaa's wint.

ik wacht op de volgende dyno dag :D

vorige keer zonder stage3 kop en zonder powerboost had ik 66 pk en 112nm geloof ik. ik ben ook erg benieuwd wat die nu heeft. het verschil is in ieder geval heel erg goed merkbaar. dus ik gok op een pktje of 75. Blokje gaat nog perfect schakeld goed en heeft net iets meer dan 99000 op de teller :D

A.J
Dinsdag 27 mei 2008

Bijou schreef:
Met de power booster verhoog je de druk in de motor, vraag me af welke gevolgen dat heeft direct en op den duur (slijtageverhogende gevolgen). En, moet je niet wat aanpassingen meer doen dan alleen die booster plaatsen dan?



Je verhoogt hiermee natuurlijk niet de druk in de hele motor...

De benzine wordt onder een hogere druk ingespoten, hierdoor 'verdampt' de benzine beter, het wordt als het ware fijner gesproeid...

Dit heeft als resultaat dat je meer rendement haalt uit je benzine, wat dus in houdt dat je wat meer vermogen krijgt.

Een aanpassing als dit zal niet zorgen voor een dusdanige toename aan slijtage aan je motor dat je alles moet gaan aanpassen, dit zou anders ook het geval moeten zijn bij het monteren van een stage one kit, welke een nog veel grotere toename in vermogen zal geven...

ben ik het niet volledig mee eens,

als je de powerboost volledig opendraait kan je hem zo rijk of zo arm zetten als je wilt.

maar goed in principe is het niet kapot te maken inderdaad. benzine verbruik neemt wel toe als je flink gaat stampen natuurlijk

hoe meer toeren hoe meer druk hoe meer benzine

de waarden die ik eerder in dit topic gaf was bijna alleen snelweg verkeer. als ik in de stad rij of wanneer ik ga spelen valt het verbruik naar beneden.

Ik zal ook dit een keer meten wanneer het uitkomt.

Donderdag 14 augustus 2008

heb er ook een besteld volgende week binnen als goed is O:) O:)

kijken wat i doet?!!!

groet wout.

Ben erg benieuwd of jou reactie ook zo goed in.

Let wel op draai hem niet te ver open.

ik heb hem vanaf standaard maar een halve slag verder open gedraaid en loopt perfect.

Je moet ingelogd zijn om te reageren.