symptoom: als de motor idle draait, plots gas geven : motor lijkt vermogen te verliezen (houdt zich even in) en als de motor enkele dagen niet gedraaid heeft, dan valt de motor zelfs stil. Na een eindje gereden heb, is de kans dat ie stil valt veel kleiner, maar de aarzeling van de motor blijft.
Ik weet niet waar beginnen: kan iemand me in de richting duwen met een checklist?
duwtje richting: dashpot bijvullen (ff zoeken op 't forum)
Blissard,
heel erg bedankt voor het antwoord. Echter, ik heb niet een carburator, maar een SPI. Ik heb de schemas in de Haynes manual en Rover reparatie handboek nog eens nagekeken maar een SPI heeft blijkbaar geen reservoir.
Zoektocht op dit forum naar "stotteren SPI" geeft 4 resultaten, die meestal over vacuumslangetjes gaan. Ik ga ondertussen in die richting eens verder zoeken...
Ah, nee, een SPI heeft geen dashpot idd. Helaas heb ik van SPI's geen kaas gegeten (en ook van carb's maar heel weinig :-)
Wss moet je het zoeken bij te luchttoevoer (slangetje dat lekt of te ver vast zit) of was dat bij de SPi's zo?
zebra schreef: Echter, ik heb niet een carburator, maar een SPI.
Daarom is het in het vervolg ook handiger om gelijk (of iig zo veel mogelijk) info van de Mini in kwestie in je 1e post te zetten...
mn minitje doet de laatste weken wat vreemd...
symptoom: als de motor idle draait, plots gas geven : motor lijkt vermogen te verliezen (houdt zich even in) en als de motor enkele dagen niet gedraaid heeft, dan valt de motor zelfs stil. Na een eindje gereden heb, is de kans dat ie stil valt veel kleiner, maar de aarzeling van de motor blijft.
Ik weet niet waar beginnen: kan iemand me in de richting duwen met een checklist?
duwtje richting: dashpot bijvullen (ff zoeken op 't forum)
Blissard,
heel erg bedankt voor het antwoord. Echter, ik heb niet een carburator, maar een SPI. Ik heb de schemas in de Haynes manual en Rover reparatie handboek nog eens nagekeken maar een SPI heeft blijkbaar geen reservoir.
Zoektocht op dit forum naar "stotteren SPI" geeft 4 resultaten, die meestal over vacuumslangetjes gaan. Ik ga ondertussen in die richting eens verder zoeken...
Ah, nee, een SPI heeft geen dashpot idd. Helaas heb ik van SPI's geen kaas gegeten (en ook van carb's maar heel weinig :-)
Wss moet je het zoeken bij te luchttoevoer (slangetje dat lekt of te ver vast zit) of was dat bij de SPi's zo?
zebra schreef:

Echter, ik heb niet een carburator, maar een SPI.
Daarom is het in het vervolg ook handiger om gelijk (of iig zo veel mogelijk) info van de Mini in kwestie in je 1e post te zetten...
Je moet ingelogd zijn om te reageren.