Motorblok eruit halen!!

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar heb nog niet echt duidelijk info kunnen vinden vandaar dit topic!

Ik wil het blok bovenlangs eruit halen maar mijn vraag waar zit hij allemaal vast en wat moet er allemaal los gehaald worden?

Heeft iemand hier info over?

Wat voor blokkie is het?

Zondag 30 september 2007

In dit topic kan je denk ik wel aardig wat vinden

een 1000
of bedoel je dat niet!

Dat bedoel ik ,maar Tincu was me al voor!

je pakt een enorme slijptol en je rost alles van de mini af totdat je een kaal blok overhebt :+)

maak de accu los!!!

je kruipt onder de auto en tipt de pen uit de schakelas zodat je schakelmechanisme loskomt. boven de schakelas zit ook nog een bout en moer, ook deze los en eruit.
knip de straps los van de aandrijfaspotten.

maak de grille los en leg deze netjes weg.
bouw de dynamo uit.
bouw de startmotor uit
verwijder de verdeelkap en rotor.
verwijder je sproeiertankje
haal het luchtfilterhuis eraf
maak de draden van de oliesensor, koelwatersensor en ontsteking los.
maak de gaskabel, chokekabel en verwarmingskabel los.
verwijder je in en uitlaatspruitstuk.
tap je koelwater af en demonteer de radiateur met huis.
maak de koppelingsleiding los van koppelingshulpcilinder en dop deze af.
maak de rembekrachtige los van het schutbord, haal de splitpen uit de hevel. en buig voorzichtig de gehele rembekrachtiger uit de motorruimte en leg hem op een dikke onderlaag op je bijrijdersspatbord, de leidingen hoeven NIET los.
maak het bovenste hondebot los.

krik de voorkant op en ondersteun met degelijke assteunen.

verwijder de voorwielen.
maak het onderste hondebot los (niet op alle mini's)
maak de onderste fusees los en trek de fusees uit de onderste draagarmen.
maak de onderste motorsteunen los

bevestig de motortakel en til het motorblok een beetje omhoog uit de motorsteunen.

door de voorwielophanging aan de onderkant naar buiten te trekken, trek je de aandrijfassen uit de kommetjes aan het blok.

als het goed is hangt je blok nu los in de takel, alleen de km-tellerkabel zit nog vast, deze kan je losmaken als je blok half boven de auto hangt, of je maakt hem achter je dash los en pulkt hem uit je bulkhead...

blokje er voorzichtig uittakelen, let op je plaatwerk en vooral of alles wel los is...

volgens mij is dit hem, zo ff uit het hoofd...

als ik op de link druk komt er een pagina met de tekst;

Bad Request
Your browser sent a request that this server could not understand.
Size of a request header field exceeds server limit.

en gebeurt wel vaker als ik op een link druk van deze site!

Kijk daar heb k iets aan red flame :D

auto is van binnen gestript en buiten dus voorscherm enzo is er al af!
Nu moest alleen het blok eruit getild worden 8)

bedankt voor de info ik zal kijk of dat lukt!

waarom haal je hem dan niet onderlangs met subframe en al eruit??

ga je voor een totale restau???

ja ga voor een totale restau!
Maar waarom onderlangs!
op de andere topics lees ik dat men liever bovenlangs gaan dan onderlangs!!

als je voor een totale restau gaat moet je voorframe er ook uit lijkt me...

ik haal het liefste het blok met frame er onderlangs uit, maar dat is ieder voor zich...

Zondag 30 september 2007

Het topic wat ik link heet motor demonteren en staat in CM: Standaard Techniek (nu op pag. 24 ;))

ik probeer binnenkort wel ff langs te komen (x avondje helpen oid) ik woon toch maar 5 kilometer van je vandaan

Jaapio

Je moet ingelogd zijn om te reageren.