Bij het vervangen van mijn cilinderkop heb ik de carb afgekoppelt. Het enige probleem is dat ik niet meer weet hoe de bevestiging van de gaskabel aan de carb zat. Dit komt mede doordat ik de gasklep? eruit heb gehaald en mogelijk verkeerd terug heb gezet. Heeft iemand een zijaanzichtfoto hiervan?
Mini 1982
std. carb (type weet ik niet precies)
Heeft niemand een afbeelding hoe je de gaskabel op een juiste manier moet bevestigen? De veren die aan de choke en gasschuif zitten horen aan dat standaardje te zitten?
Zoo hardstikke bedankt! Ik had intussen alles alweer aangesloten en er zelf iets op gevonden. Maar het afstellen moet nog gebeuren, dankje!
Ik merk dat mijn choke niet werkt, zodra ik hem (het nokje op de carb net als de gasnok) omhoog trek dan slaat de motor uit, terwijl er verder niets veranderd is. Er is geen verschil in toerental, nougoed, het toerental daalt zodra ik de nok volledig omhoog trek en vervolgens slaat de motor uit!
Wat doe ik fout?
Ik kan dus nr 2 compleet naar links omdraaien, maar dan valt hij uit.
Als je nr. 2 naar links draait, komt dan de sproeierbuis (?) naar beneden (meestal rood)? Misschien dat de koppeling (stangetje) los is, want als je de choke volledig opendraait gaat de smoorklep iets open (en zonder koppeling dus zonder extra brandstof)
prooij schreef: Als je nr. 2 naar links draait, komt dan de sproeierbuis (?) naar beneden (meestal rood)? Misschien dat de koppeling (stangetje) los is, want als je de choke volledig opendraait gaat de smoorklep iets open (en zonder koppeling dus zonder extra brandstof)
Zodra ik dat hendeltje verplaats gaat er iets omhoog inderdaad, alleen kom ik tot de conclusie dat ik geen olie in de bovenkant van de carb heb gedaan. Vervolgens ga ik even de pakkingen nalopen aangezien het eraf is geweest. Hopelijk is het hiermee opgelost!
Ik heb de (nieuwe) pakkingen tussen de carb en het spruitstuk, er zat overduidelijk een "benzinelaagje" over de flens van het spruitstuk, nu vloeibare pakking ervoor gebruikt, even afwachten en hopelijk is het opgelost en werkt de choke weer!
De carb sluit nu echt 100% af, alleen werkt de choke nog steeds niet (verzuipt,slaat af als hij aangetrokken wordt) :S
waar woon je, misschien kan iemand ff meekijken en luisteren...
Ik woon in Ewijk (bij Nijmegen), ik kan ook best even bij iemand langsrijden in de buurt!
Bij het vervangen van mijn cilinderkop heb ik de carb afgekoppelt. Het enige probleem is dat ik niet meer weet hoe de bevestiging van de gaskabel aan de carb zat. Dit komt mede doordat ik de gasklep? eruit heb gehaald en mogelijk verkeerd terug heb gezet. Heeft iemand een zijaanzichtfoto hiervan?
Mini 1982
std. carb (type weet ik niet precies)
Heeft niemand een afbeelding hoe je de gaskabel op een juiste manier moet bevestigen? De veren die aan de choke en gasschuif zitten horen aan dat standaardje te zitten?
HS2:

http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/tuneup/hs2idle.gif
HS4:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/tuneup/hs4idle.gif
En het afstellen:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/tuneup/9.htm
Zoo hardstikke bedankt! Ik had intussen alles alweer aangesloten en er zelf iets op gevonden. Maar het afstellen moet nog gebeuren, dankje!
Ik merk dat mijn choke niet werkt, zodra ik hem (het nokje op de carb net als de gasnok) omhoog trek dan slaat de motor uit, terwijl er verder niets veranderd is. Er is geen verschil in toerental, nougoed, het toerental daalt zodra ik de nok volledig omhoog trek en vervolgens slaat de motor uit!
Wat doe ik fout?
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/fuel/chcable.gif
Ik kan dus nr 2 compleet naar links omdraaien, maar dan valt hij uit.
Als je nr. 2 naar links draait, komt dan de sproeierbuis (?) naar beneden (meestal rood)? Misschien dat de koppeling (stangetje) los is, want als je de choke volledig opendraait gaat de smoorklep iets open (en zonder koppeling dus zonder extra brandstof)
prooij schreef:
Als je nr. 2 naar links draait, komt dan de sproeierbuis (?) naar beneden (meestal rood)? Misschien dat de koppeling (stangetje) los is, want als je de choke volledig opendraait gaat de smoorklep iets open (en zonder koppeling dus zonder extra brandstof)
Zodra ik dat hendeltje verplaats gaat er iets omhoog inderdaad, alleen kom ik tot de conclusie dat ik geen olie in de bovenkant van de carb heb gedaan. Vervolgens ga ik even de pakkingen nalopen aangezien het eraf is geweest. Hopelijk is het hiermee opgelost!
Ik heb de (nieuwe) pakkingen tussen de carb en het spruitstuk, er zat overduidelijk een "benzinelaagje" over de flens van het spruitstuk, nu vloeibare pakking ervoor gebruikt, even afwachten en hopelijk is het opgelost en werkt de choke weer!
De carb sluit nu echt 100% af, alleen werkt de choke nog steeds niet (verzuipt,slaat af als hij aangetrokken wordt) :S
waar woon je, misschien kan iemand ff meekijken en luisteren...
Ik woon in Ewijk (bij Nijmegen), ik kan ook best even bij iemand langsrijden in de buurt!
Je moet ingelogd zijn om te reageren.