de 1275GT blijkt enig laswerk nodig te hebben voor de APK. Omdat we toch al het idee hadden om de auto over enkele jaren volledig aan te pakken qua plaatwerk en lak, en weinig trek hebben om nu geld uit te geven aan laswerk en over 2 jaar nog een keer, hebben we besloten om de GT nu maar flink aan te pakken.
Ik wil meteen de goodies monteren die ik al een tijdje op de verlanglijst heb staan, dus 2 mooie klassieke kuipstoelen, een volledige rolkooi en eventueel een rechtvertande versnellingsbak.
Ik wil graag het volgende weten:
Wie van jullie heeft er al een volledige rolkooi?
Graag even het merk vermelden, en hoe gemakkelijk of moeilijk die rolkooi te monteren was. Ik ben ook wel benieuwd naar de prijs die je ervoor betaald hebt en waar je de rolkooi gekocht hebt, als je die info wenst te geven, dan mag je dat wel PM-en (wegens forumregels mag je geen bedrijven noemen in een topic).
Wie heeft er een rechtvertande bak?
Wederom hoor ik graag wat het kostte en waar je die bak gehaald hebt (via PM). Ben vooral benieuwd naar de ervaringen met de bak, wat vind je voordelen en nadelen? En heb je alleen straight cut, of ook drop gears?
Dat topic had ik al gevonden, maar bewust niet gebruikt. Het gaat daar nauwelijks meer over de ervaringen met straight cut, maar meer over het vervangen van synchromesh ringen.
Ben
Nu niet meer
tijdens het doorlezen van de oude posts kom ik nergens tegen wat beter is: lassen of bouten....
iemand hier een antwoord op?
Ervaring met zowel S/C bak als kooi:
Voordeel S/C: sterker
Nadeel S/C: herrie (mn S/C drop gears maken herrie, sommigen zien dat als voordeel)
Kooi: Achterste stuk is niet helemaal eenvoudig te plaatsen, je moet de boel opspannen om het erin te krijgen. Mijne is van Safety Devices die met bouten vast wordt gezet.
Lassen/Bouten: Dit betreft twee verschillende soorten kooien. Ik zou een die met bouten gemonteerd moet worden er niet in gaan lassen - daar heb je dus dat andere type voor. Dat las-type wordt meestal op veel meer plaatsen aan de carossie bevestigd dan een 'bolt-in cage'. Overigens moeten volgens bepaalde regelementen er wel extra verstevigingsplaatjes met voorgeschreven afmetingen op de carosserie worden gelast onder de steunen voor de versies die met bouten worden gemonteerd.
Tja,
omdat de huidige bak nog erg goed is, denk ik om alleen S/C Drop Gears te nemen, het is toch vooral om het geluid te doen.
Ben
Ben M schreef: het is toch vooral om het geluid te doen.
Ben
rolkooi met geluid?
well, you get the point
In het rolkooi topic worden al 2 leveranciers genoemd; MiniSpares en Rollcentre.
Ik heb onlangs in de Mini van Pepe een MS rolkooi ingebouwd, ziet er netjes uit. Eigenlijk was dat mijn rolkooi maar die auto van hem moest es een keer af vandaar dat die van mij erin zit.
Pepe moest dus nog een rolkooi voor mij kopen. Even prijsvergelijk gedaan; die complete MS rolkooi met removable diagonal inclusief doorbars komt uit op 900 eur incl BTW, die rollcentre rolkooi met removable diagonal incl doorbars op 650 eur incl BTW.
Dus binnenkort een rollcentre kooi in de garage...
Ik praat even niet over verzendkosten hier, want daar heb ik zelf een goedkopere oplossing voor.
En nog een puntje; CMC is in het andere topic zeer te spreken over de rollcentre kooi. Doe r je voordeel mee
Haha, die Rollcentre kooi heb ik destijds van Ben M gekocht
Voor de rest blijft mijn uitleg over het verschil tussen de RC en SD kooi overeind.
Een tijdje geleden heb ik trouwens een nooit gebruikte tweedehands SD kooi aangeschaft (voor een volgend project). Kon die niet laten staan, en gezien de genoemde prijzen zeker een goede investering
Lassen is uiteraard stijver....
Wel kl*te als je de rolkooi of mini wil spuiten na montage
Daan schreef: Lassen is uiteraard stijver....
Wel kl*te als je de rolkooi of mini wil spuiten na montage
even van te voren doen dan
Dirk130 schreef: Daan":1or2mkmi]Lassen is uiteraard stijver....
Wel kl*te als je de rolkooi of mini wil spuiten na montage
even van te voren doen dan [/quote:1or2mkmi]
Ik ga er van uit dat meeste mensen wel snappen dat je de mini en de kooi van te voren moet spuiten. Ik bedoel dat je misschien na een tijdje een andere kleur in de mini, of op de kooi wil...
Klopt.. ik ben nu bezig met de kooi strak te maken... weet alleen niet welke kleur... ik ga 'm bouten denk ik... wel met extra platen aan de buitenkant...
ik wil de auto gaan rollen...iemand een goede kleur die daar geschikt voor is...(geen hoogglans b.v daar zie je alles op)... ... de subframes willen ik ook in een nadere kleur de de carros... iemand???
Dit topic gaat (nog steeds) alleen over rolkooien en staat bovendien in Technische Modificaties en Tuning, niet in Styling...
Het loont enorm om even goed rond te kijken. Ik heb de rolkooi zojuist besteld voor 575 euro (inclusief bezorgen), ik kan je per PM desgewenst de adresgegevens van deze leverancier geven.
Ben
Ik vroeg me af of er eigenlijk ook rolkooien zijn die je kan installeren zonder al te veel uit je auto te halen of moet je sowiso het hele interieur eruit gooien? En kun je dan nog op de achterbank zitten (voor zover dat al mogelijk is)
BEN PM voor de rolkooi
Jaapio
Mini4Ever schreef: Ervaring met zowel S/C bak als kooi:
Voordeel S/C: sterker
moet mijn toch even van het hart..een straight cut tandwiel is bij het zelfde materiaal en maten MINDER STERK dan een schuin vertande versie.. de basis van een schuine tand is namelijk langer en dus lijkt het tandwiel breder.verder wordt bij een recht vertand wiel het contact in een keer gemaakt en wordt het geheel met impact belast...
de hoofdreden voor een rechte bak is dat het goedkoper is om een hele boel verschillende ratio's te maken bij laag volume (race gebruik dus). Het benodigde gereedschap is ook een stuk simpler en goedkoper.. voor productie voertuigen waar je x honderduizenden stuks bouwt maakt dat niet/veel minder uit
Hoi,
de 1275GT blijkt enig laswerk nodig te hebben voor de APK. Omdat we toch al het idee hadden om de auto over enkele jaren volledig aan te pakken qua plaatwerk en lak, en weinig trek hebben om nu geld uit te geven aan laswerk en over 2 jaar nog een keer, hebben we besloten om de GT nu maar flink aan te pakken.
Ik wil meteen de goodies monteren die ik al een tijdje op de verlanglijst heb staan, dus 2 mooie klassieke kuipstoelen, een volledige rolkooi en eventueel een rechtvertande versnellingsbak.
Ik wil graag het volgende weten:
Wie van jullie heeft er al een volledige rolkooi?
Graag even het merk vermelden, en hoe gemakkelijk of moeilijk die rolkooi te monteren was. Ik ben ook wel benieuwd naar de prijs die je ervoor betaald hebt en waar je de rolkooi gekocht hebt, als je die info wenst te geven, dan mag je dat wel PM-en (wegens forumregels mag je geen bedrijven noemen in een topic).
Wie heeft er een rechtvertande bak?
Wederom hoor ik graag wat het kostte en waar je die bak gehaald hebt (via PM). Ben vooral benieuwd naar de ervaringen met de bak, wat vind je voordelen en nadelen? En heb je alleen straight cut, of ook drop gears?
Alvast bedankt,
Ben
Zou je je vraag over straight cut in dit bestaande topic kunnen stellen?

http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 095#108095
Dan houden we die info bij elkaar en krijgen we hier niet verhalen die door elkaar lopen.
Dus hier graag alleen reacties over volledige rolkooien. Want over rolkooien in het algemeen hebben we ook al een topic
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... ge+rolkooi
Demelza schreef:
Zou je je vraag over straight cut in dit bestaande topic kunnen stellen?
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 095#108095
Dat topic had ik al gevonden, maar bewust niet gebruikt. Het gaat daar nauwelijks meer over de ervaringen met straight cut, maar meer over het vervangen van synchromesh ringen.
Ben
Nu niet meer
tijdens het doorlezen van de oude posts kom ik nergens tegen wat beter is: lassen of bouten....
iemand hier een antwoord op?
Ervaring met zowel S/C bak als kooi:
Voordeel S/C: sterker
Nadeel S/C: herrie (mn S/C drop gears maken herrie, sommigen zien dat als voordeel)
Kooi: Achterste stuk is niet helemaal eenvoudig te plaatsen, je moet de boel opspannen om het erin te krijgen. Mijne is van Safety Devices die met bouten vast wordt gezet.
Lassen/Bouten: Dit betreft twee verschillende soorten kooien. Ik zou een die met bouten gemonteerd moet worden er niet in gaan lassen - daar heb je dus dat andere type voor. Dat las-type wordt meestal op veel meer plaatsen aan de carossie bevestigd dan een 'bolt-in cage'. Overigens moeten volgens bepaalde regelementen er wel extra verstevigingsplaatjes met voorgeschreven afmetingen op de carosserie worden gelast onder de steunen voor de versies die met bouten worden gemonteerd.
Tja,
omdat de huidige bak nog erg goed is, denk ik om alleen S/C Drop Gears te nemen, het is toch vooral om het geluid te doen.
Ben
Ben M schreef:

het is toch vooral om het geluid te doen.
Ben
rolkooi met geluid?
well, you get the point
In het rolkooi topic worden al 2 leveranciers genoemd; MiniSpares en Rollcentre.
Ik heb onlangs in de Mini van Pepe een MS rolkooi ingebouwd, ziet er netjes uit. Eigenlijk was dat mijn rolkooi maar die auto van hem moest es een keer af vandaar dat die van mij erin zit.
Pepe moest dus nog een rolkooi voor mij kopen. Even prijsvergelijk gedaan; die complete MS rolkooi met removable diagonal inclusief doorbars komt uit op 900 eur incl BTW, die rollcentre rolkooi met removable diagonal incl doorbars op 650 eur incl BTW.
Dus binnenkort een rollcentre kooi in de garage...
Ik praat even niet over verzendkosten hier, want daar heb ik zelf een goedkopere oplossing voor.
En nog een puntje; CMC is in het andere topic zeer te spreken over de rollcentre kooi. Doe r je voordeel mee
Haha, die Rollcentre kooi heb ik destijds van Ben M gekocht

Voor de rest blijft mijn uitleg over het verschil tussen de RC en SD kooi overeind.
Een tijdje geleden heb ik trouwens een nooit gebruikte tweedehands SD kooi aangeschaft (voor een volgend project). Kon die niet laten staan, en gezien de genoemde prijzen zeker een goede investering
Lassen is uiteraard stijver....
Wel kl*te als je de rolkooi of mini wil spuiten na montage
Daan schreef:

Lassen is uiteraard stijver....
Wel kl*te als je de rolkooi of mini wil spuiten na montage
even van te voren doen dan
Dirk130 schreef:
[/quote:1or2mkmi]
Daan":1or2mkmi]Lassen is uiteraard stijver....
Wel kl*te als je de rolkooi of mini wil spuiten na montage
even van te voren doen dan
Ik ga er van uit dat meeste mensen wel snappen dat je de mini en de kooi van te voren moet spuiten. Ik bedoel dat je misschien na een tijdje een andere kleur in de mini, of op de kooi wil...
Klopt.. ik ben nu bezig met de kooi strak te maken... weet alleen niet welke kleur... ik ga 'm bouten denk ik... wel met extra platen aan de buitenkant...

ik wil de auto gaan rollen...iemand een goede kleur die daar geschikt voor is...(geen hoogglans b.v daar zie je alles op)... ... de subframes willen ik ook in een nadere kleur de de carros... iemand???
Dit topic gaat (nog steeds) alleen over rolkooien en staat bovendien in Technische Modificaties en Tuning, niet in Styling...
Over rollen vond ik dit topic:
link
Zo, de Sparco rolkooi is besteld.
Het loont enorm om even goed rond te kijken. Ik heb de rolkooi zojuist besteld voor 575 euro (inclusief bezorgen), ik kan je per PM desgewenst de adresgegevens van deze leverancier geven.
Ben
Ik vroeg me af of er eigenlijk ook rolkooien zijn die je kan installeren zonder al te veel uit je auto te halen of moet je sowiso het hele interieur eruit gooien? En kun je dan nog op de achterbank zitten (voor zover dat al mogelijk is)
BEN PM voor de rolkooi
Jaapio
Mini4Ever schreef:
Ervaring met zowel S/C bak als kooi:
Voordeel S/C: sterker
moet mijn toch even van het hart..een straight cut tandwiel is bij het zelfde materiaal en maten MINDER STERK dan een schuin vertande versie.. de basis van een schuine tand is namelijk langer en dus lijkt het tandwiel breder.verder wordt bij een recht vertand wiel het contact in een keer gemaakt en wordt het geheel met impact belast...
de hoofdreden voor een rechte bak is dat het goedkoper is om een hele boel verschillende ratio's te maken bij laag volume (race gebruik dus). Het benodigde gereedschap is ook een stuk simpler en goedkoper.. voor productie voertuigen waar je x honderduizenden stuks bouwt maakt dat niet/veel minder uit
[size=75:2d4j89g3][edit: syntax quote - Crispy][/size:2d4j89g3]
Volgens mij heb je ook minder vermogensverlies met een straight-cut en is dat de reden dat alle racers ze hebben.
Dennis
Je moet ingelogd zijn om te reageren.