Waar zit bij de mini het VIN nummer? Zit dat op het subframe of op de carrosserie? Het zit namelijk zo, dat ik een site heb gevonden die kunststof bodies levert voor de Mini voor redelijke prijzen!
Maar ik weet niet zeker hoe dat gaat in NL, of het toegestaan is en dergelijke. Misschien dat iemand er meer over weet?
Zou het trouwens wel verstandig zijn om zo'n kit te halen, of kan ik beter gewoon een iets duurdere Mini kopen?
Voordelen van zo'n kit zijn natuurlijk dat ie nooit meer roest, en dat ie een heel stuk lichter is als de stalen body.
De complete kit komt op 1250 pond, maar dan moet ik 'm wel zelf ophalen in Engeland. Ook heb ik dan nog een donor-Mini nodig.. zijn de subframes roestgevoelige plekken bij de Mini?
Alvast bedankt!
Joost.
post eens een linkje naar het bedrijf van die kunstof bodies
het nummer staat in de carrosserie.
de subframes (vooral achter) zijn roestgevoelig.
in nederland toegestaan durf ik niet te zeggen, in ieder geval een individuele keuring bij de rdw, ik zou zeggen mail eens met de rdw en plaats de reaktie hier...
Ik denk dat dit onder de noemer kitcars gaat vallen. Een Mini donor-auto en een body die verdacht veel op een Mini lijkt, maar de RDW vind het vast geen Mini meer. Maarre, laat ons eens meekijken, wat is dat voor site?
Ik zal eens gaan mailen met de RDW.. maar het zou heel goed kunnen dat ze daar (een beetje) moeilijk over gaan doen..
En anders eens verder kijken voor een leuk opknap Mini-tje.. gebruik ik het bespaarde geld wel om hem gaaf te maken.
Begrijp me niet verkeerd, het is zeker mogelijk om legaal met een kitcar rond te rijden in Nederland.
Dat weet ik, maar als er geen specifieke goedkeuring is voor dat model kit, dan komen er ontzettend veel extra kosten bij kijken om hem op de weg te krijgen.. en ik ben bang dat m'n budget dat niet gaat redden.
EDIT: Snelle reacties trouwens! Haha..
Er valt best goed met de RDW te werken, je moet alleen veel geduld hebben en vooral eerst met hun overleggen voor je ergens aan begint.
Zorg er ook voor dat je een en ander op papier krijgt want ze spreken mekaar daar ook wel eens tegen.
Succes, Ralph
Dat ziet er op zich niet verkeerd uit. Als het echt zo stijf is als ze beweren is het zeker voor die prijs echt wel de moeite. Als ze er in Engeland een type goedkeuring voor krijgen dan moet dat in NL ook kunnen volgens mij. Jammer genoeg gaat dat natuurlijk wel weer een hoop geld kosten.
Het enige jammere, ze zeggen "volledig de-seamed". Nu kan ik niet echt duidelijke foto's vinden (plaatjes op de site erg klein), maar ik ben bang dat dat betekent dat ook de dakrand weg is. De staande lasnaden vind ik tot daaraantoe (ook jammer, maar goed), de dakrand weg vind ik echt lelijk.
als je goed kijkt kloppen de verhoudingen ook niet. de neus is te hoog en lijkt langer dan normaal...
ook mis ik alle seams: dakrand, langs de voorruit en achter.
't is maar wat je wel/niet mooi vind
je zal een individuele keuring moeten aanvragen, hoogstwaarschijnlijk ben je goedkoper uit door de wagen te bouwen en in engeland te keuren en dan in te voeren in NL. lijkt omslachtig, maar het schijnt goedkoper te zijn dan in nl laten keuren.
verkijk je ook niet op de prijs, je hebt nog altijd ook deuren nodig...
kunstof laten spuiten is een stuk duurder dan metaal, komen er weer extra kostten bij
als je kan lassen ben je veeeeeel goedkoper uit als je een oudere koets zelf oplapt, panelen zijn zo duur niet en je eigen tijd kost niets...
Ach ja.. da's waar..
En als je het onderhoud meteen goed aanpakt, e ook bijhoudt, dan gaat een stalen koets ook heel lang mee natuurlijk. Strippen maar! Heheh.. ik moet nog even geduld hebben, maar ik heb echt zin om te beginnen aan zo'n project.
ik mis er iets aan, vooral op deze foto, het leeft niet echt naar m'n gevoel....kan ook aan mij liggen hoor
kijk maar eens goed naar het neusje, klopt net niet volgens mij
Ik weet niet wat ik eraan moet zien. Dit is 1 van die body's met twee extra koplampen, en dat is natuurlijk een gek gezicht. En dan heeft hij ook nog zwarte koplampringen, zie je ook niet elke dag. Voor de rest klopt het wel volgens mij.
De enige voor de hand liggende manier om zo'n polyester shell te maken lijkt me ook om een mal te maken van een stalen Mini, eigenlijk. Dus dan kan er qua vorm niet zoveel mis gaan.
geen los A paneel. De twee lampunits onder elkaar, de vorm van de onderste lampunit loopt door in het scherm. dat A-paneel mis ik bij de andere body's ook.
Ja, maar dat missende A-paneel is dus het "de-seamed" verhaal. Dat wil zeggen dat alles lasnaden zijn weggewerkt (in het geval van een stalen auto) of in dit geval nooit aanwezig zijn geweest.
En die extra lampen, dat is inderdaad een raar gezicht, maar zoals je op de site kunt lezen is er keuze in de neusjes en kun je ook krijgen zonder die extra lampen.
Welke aap heeft dit bed8?! :
Ik vind dit er dus echt niet uitzien!!
Wat moeten die lui gedacht hebben: 'Nou, laten we er maar een sneeuwschuiver aan vast maken want het sneeuwt zo vaak in Schotland?!'
Aan de andere kant roest polyester niet natuurlijk!
och de achterklep en de deuren vind ik persoonlijk wel interresant. dat zijn nou onderdelen waar je wel iets aan hebt.
Laat je de deuren nou net uit een stalen Mini moeten halen
Ik vind die extra koplampen wel grappig. Maar gelukkig kun je ook nog kiezen voor een normale neus.
Verhaal over Bart z'n poylkester kap gesplit. [size=75:1wrlge8e](We kunnen het ook nog over een polyester zeilboot hebben, maar het ging over die FRA Mini )[/size:1wrlge8e]
Heeft er iemand ervaring met een mini body van FRA?
Begin het nogal beu te worden dat er in al mijn miji's roest zat. Heb nu een MPI staan van 98 met zo veel roest dat het goedkoper uitkomt om een nieuwe kas te kopen dan te herstellen.
Ik heb mij laten vertellen dat de FRA mini niet goed is afgewerkt en dat er veel oneffenheden in zitten.
het probleem met de laatste mini`s (mpi,spi) is dat BMW het oude afgekeurde plaatwerk uit de schappen heeft gepakt en daar de laatste serie mini`s van gemaakt heeft. Probleem met dit plaatwerk was o.a. dat het te dun was en dat er butsen en golven inzaten ook was het plaatwerk in veel gevallen oneffen.
Heeft er iemand ervaring met een mini body van FRA?
Begin het nogal beu te worden dat er in al mijn miji's roest zat. Heb nu een MPI staan van 98 met zo veel roest dat het goedkoper uitkomt om een nieuwe kas te kopen dan te herstellen.
Ik heb mij laten vertellen dat de FRA mini niet goed is afgewerkt en dat er veel oneffenheden in zitten.
Op zich kan je fibreglass/glasvezel heel makelijk zelf bewerken. Oneffenheden zouden dan heel makkelijk weg te werken zijn.
Veel zal afhangen van je verwachtingen van het product. Mijn ervaringen met glasvezel producten is dat je er vaak zelf nog wat aan moet doen om het mooi te krijgen(pas maken), zeker als het 'aftermarket' materiaal betreft.
Het hele idee om een volledig glasvezel body te gebruiken spreekt me wel aan...en even snel gerekend zijn ze goedkoper dan een nieuwe stalen body(die weer kan gaan roesten) Inverster je in een goede bewerking voor het spuiten, ben je op de lange termijn goedkoper uit, dan een stalen versie. Bij komend voordeel is het gewicht :)" title="Evil" />
Aangezien dit het enige bedrijf is wat de FRA verkoopt, en er geen sprake is van competitieverstrengeling heb ik toch de bedrijfsnaam genoemd.
FRA mini mallen zijn nu overgenomen door de mensen bij TDK Racing: link
Ziet er wel leuk uit:
En hij kost maar 2250 pond. Bijna minder dan een stalen shell (wat kosten die tegenwoordig?). Bij TDK racing verkopen ze dan ook nog glasvezel deuren (170 pond).
Jammergenoeg in NL niet zo makkelijk te doen.. Beter een "nieuwe" mini opbouwen en die in Engeland laten keuren en dan importeren. Jammere daarvan is dat je weer BPM moet betalen
Dan maar als circuit auto ;-) Onder de 400 kilo moet goed mogelijk zijn. Een R1 blok voorin of achterin en je hebt 150pk op 400 kilo. Leuk...
Neem maar eens contact op met Ladykiller, die had mt zij Almelose maten snode plannen om ook een polyester bodyshell te maken om er mee te gaan racen
Hey mensen, even wat vraagjes..
Waar zit bij de mini het VIN nummer? Zit dat op het subframe of op de carrosserie? Het zit namelijk zo, dat ik een site heb gevonden die kunststof bodies levert voor de Mini voor redelijke prijzen!
Maar ik weet niet zeker hoe dat gaat in NL, of het toegestaan is en dergelijke. Misschien dat iemand er meer over weet?
Zou het trouwens wel verstandig zijn om zo'n kit te halen, of kan ik beter gewoon een iets duurdere Mini kopen?
Voordelen van zo'n kit zijn natuurlijk dat ie nooit meer roest, en dat ie een heel stuk lichter is als de stalen body.
De complete kit komt op 1250 pond, maar dan moet ik 'm wel zelf ophalen in Engeland. Ook heb ik dan nog een donor-Mini nodig.. zijn de subframes roestgevoelige plekken bij de Mini?
Alvast bedankt!
Joost.
post eens een linkje naar het bedrijf van die kunstof bodies
het nummer staat in de carrosserie.
de subframes (vooral achter) zijn roestgevoelig.
in nederland toegestaan durf ik niet te zeggen, in ieder geval een individuele keuring bij de rdw, ik zou zeggen mail eens met de rdw en plaats de reaktie hier...
Ik denk dat dit onder de noemer kitcars gaat vallen. Een Mini donor-auto en een body die verdacht veel op een Mini lijkt, maar de RDW vind het vast geen Mini meer. Maarre, laat ons eens meekijken, wat is dat voor site?
Hier is de link:
http://www.framini.co.uk/
Ik zal eens gaan mailen met de RDW.. maar het zou heel goed kunnen dat ze daar (een beetje) moeilijk over gaan doen..
En anders eens verder kijken voor een leuk opknap Mini-tje.. gebruik ik het bespaarde geld wel om hem gaaf te maken.
Begrijp me niet verkeerd, het is zeker mogelijk om legaal met een kitcar rond te rijden in Nederland.
Dat weet ik, maar als er geen specifieke goedkeuring is voor dat model kit, dan komen er ontzettend veel extra kosten bij kijken om hem op de weg te krijgen.. en ik ben bang dat m'n budget dat niet gaat redden.

EDIT: Snelle reacties trouwens! Haha..
Er valt best goed met de RDW te werken, je moet alleen veel geduld hebben en vooral eerst met hun overleggen voor je ergens aan begint.
Zorg er ook voor dat je een en ander op papier krijgt want ze spreken mekaar daar ook wel eens tegen.
Succes, Ralph
Dat ziet er op zich niet verkeerd uit. Als het echt zo stijf is als ze beweren is het zeker voor die prijs echt wel de moeite. Als ze er in Engeland een type goedkeuring voor krijgen dan moet dat in NL ook kunnen volgens mij. Jammer genoeg gaat dat natuurlijk wel weer een hoop geld kosten.
Het enige jammere, ze zeggen "volledig de-seamed". Nu kan ik niet echt duidelijke foto's vinden (plaatjes op de site erg klein), maar ik ben bang dat dat betekent dat ook de dakrand weg is. De staande lasnaden vind ik tot daaraantoe (ook jammer, maar goed), de dakrand weg vind ik echt lelijk.
als je goed kijkt kloppen de verhoudingen ook niet. de neus is te hoog en lijkt langer dan normaal...
ook mis ik alle seams: dakrand, langs de voorruit en achter.
't is maar wat je wel/niet mooi vind
je zal een individuele keuring moeten aanvragen, hoogstwaarschijnlijk ben je goedkoper uit door de wagen te bouwen en in engeland te keuren en dan in te voeren in NL. lijkt omslachtig, maar het schijnt goedkoper te zijn dan in nl laten keuren.
verkijk je ook niet op de prijs, je hebt nog altijd ook deuren nodig...
kunstof laten spuiten is een stuk duurder dan metaal, komen er weer extra kostten bij
als je kan lassen ben je veeeeeel goedkoper uit als je een oudere koets zelf oplapt, panelen zijn zo duur niet en je eigen tijd kost niets...
Ach ja.. da's waar..
En als je het onderhoud meteen goed aanpakt, e ook bijhoudt, dan gaat een stalen koets ook heel lang mee natuurlijk. Strippen maar! Heheh.. ik moet nog even geduld hebben, maar ik heb echt zin om te beginnen aan zo'n project.
ik mis er iets aan, vooral op deze foto, het leeft niet echt naar m'n gevoel....kan ook aan mij liggen hoor
kijk maar eens goed naar het neusje, klopt net niet volgens mij
Ik weet niet wat ik eraan moet zien. Dit is 1 van die body's met twee extra koplampen, en dat is natuurlijk een gek gezicht. En dan heeft hij ook nog zwarte koplampringen, zie je ook niet elke dag. Voor de rest klopt het wel volgens mij.
De enige voor de hand liggende manier om zo'n polyester shell te maken lijkt me ook om een mal te maken van een stalen Mini, eigenlijk. Dus dan kan er qua vorm niet zoveel mis gaan.
geen los A paneel. De twee lampunits onder elkaar, de vorm van de onderste lampunit loopt door in het scherm. dat A-paneel mis ik bij de andere body's ook.
Ja, maar dat missende A-paneel is dus het "de-seamed" verhaal. Dat wil zeggen dat alles lasnaden zijn weggewerkt (in het geval van een stalen auto) of in dit geval nooit aanwezig zijn geweest.
En die extra lampen, dat is inderdaad een raar gezicht, maar zoals je op de site kunt lezen is er keuze in de neusjes en kun je ook krijgen zonder die extra lampen.
Welke aap heeft dit bed8?! :


Ik vind dit er dus echt niet uitzien!!
Wat moeten die lui gedacht hebben: 'Nou, laten we er maar een sneeuwschuiver aan vast maken want het sneeuwt zo vaak in Schotland?!'
Aan de andere kant roest polyester niet natuurlijk!
och de achterklep en de deuren vind ik persoonlijk wel interresant. dat zijn nou onderdelen waar je wel iets aan hebt.
Laat je de deuren nou net uit een stalen Mini moeten halen
Ik vind die extra koplampen wel grappig. Maar gelukkig kun je ook nog kiezen voor een normale neus.
Verhaal over Bart z'n poylkester kap gesplit. [size=75:1wrlge8e](We kunnen het ook nog over een polyester zeilboot hebben, maar het ging over die FRA Mini
)[/size:1wrlge8e]
[size=75:65jqdypn][Topics samengevoegd - Demelza][/size:65jqdypn]

Heeft er iemand ervaring met een mini body van FRA?
Begin het nogal beu te worden dat er in al mijn miji's roest zat. Heb nu een MPI staan van 98 met zo veel roest dat het goedkoper uitkomt om een nieuwe kas te kopen dan te herstellen.
Ik heb mij laten vertellen dat de FRA mini niet goed is afgewerkt en dat er veel oneffenheden in zitten.
het probleem met de laatste mini`s (mpi,spi) is dat BMW het oude afgekeurde plaatwerk uit de schappen heeft gepakt en daar de laatste serie mini`s van gemaakt heeft. Probleem met dit plaatwerk was o.a. dat het te dun was en dat er butsen en golven inzaten ook was het plaatwerk in veel gevallen oneffen.
Over de kwaliteit van MPi's kan je hier heel wat vinden:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 804#181804
Laten we het hier houden op de kunstof body.
miniman_78 schreef:

:)" title="Evil" />
[size=75:5bk5gwos][Topics samengevoegd - Demelza][/size:5bk5gwos]
Heeft er iemand ervaring met een mini body van FRA?
Begin het nogal beu te worden dat er in al mijn miji's roest zat. Heb nu een MPI staan van 98 met zo veel roest dat het goedkoper uitkomt om een nieuwe kas te kopen dan te herstellen.
Ik heb mij laten vertellen dat de FRA mini niet goed is afgewerkt en dat er veel oneffenheden in zitten.
Op zich kan je fibreglass/glasvezel heel makelijk zelf bewerken. Oneffenheden zouden dan heel makkelijk weg te werken zijn.
Veel zal afhangen van je verwachtingen van het product. Mijn ervaringen met glasvezel producten is dat je er vaak zelf nog wat aan moet doen om het mooi te krijgen(pas maken), zeker als het 'aftermarket' materiaal betreft.
Het hele idee om een volledig glasvezel body te gebruiken spreekt me wel aan...en even snel gerekend zijn ze goedkoper dan een nieuwe stalen body(die weer kan gaan roesten) Inverster je in een goede bewerking voor het spuiten, ben je op de lange termijn goedkoper uit, dan een stalen versie. Bij komend voordeel is het gewicht
Aangezien dit het enige bedrijf is wat de FRA verkoopt, en er geen sprake is van competitieverstrengeling heb ik toch de bedrijfsnaam genoemd.




FRA mini mallen zijn nu overgenomen door de mensen bij TDK Racing:
link
Ziet er wel leuk uit:
En hij kost maar 2250 pond. Bijna minder dan een stalen shell (wat kosten die tegenwoordig?). Bij TDK racing verkopen ze dan ook nog glasvezel deuren (170 pond).
Jammergenoeg in NL niet zo makkelijk te doen.. Beter een "nieuwe" mini opbouwen en die in Engeland laten keuren en dan importeren. Jammere daarvan is dat je weer BPM moet betalen
Dan maar als circuit auto ;-) Onder de 400 kilo moet goed mogelijk zijn. Een R1 blok voorin of achterin en je hebt 150pk op 400 kilo. Leuk...
Neem maar eens contact op met Ladykiller, die had mt zij Almelose maten snode plannen om ook een polyester bodyshell te maken om er mee te gaan racen
Je moet ingelogd zijn om te reageren.