mini laat me in de steek

Vrijdag 16 november 2007
Vrijdag 16 november 2007

ik reed net naar huis,

Schakel over naar zijn vier, en op eens viel de motor gewoon uit, ik reed rond de 60km/h

Motor wilde daarna niet meer aanslaan, draaid wel rond etc, alleen niks, niet eens een sputtertje, terwijl hij wel vonkt en benzine krijgt want hij ruikt als een malijer :P

Strakjes ophalen ( slepen )
Maar mischien iemand enig idee??

Voor zo ver ik weet geen spoor van valse lucht!

Wats schreef:
terwijl hij wel vonkt en benzine krijgt want hij ruikt als een malijer :P




## op welke manier heb je dat vastgesteld??

dat je auto naar benzine ruikt zegt niet dat er benzine/lucht in je verbrandingskamers komt..
als de bougies na wat 'orgelen' nat zijn van benzine, dan wel.

lekke/losse benzineslang?

Voor zo ver ik weet geen spoor van valse lucht!


## dacht je dat mini op het forum mee leest en 'me too!!' dacht?

Vrijdag 16 november 2007

bougies zijn nat...dus dat is het niet

Wats schreef:
bougies zijn nat.



## benzine of koelwater?

Twee mogelijkheden... geen benzine of geen ontsteking.

Controleer of ie benzine krijgt door de benzineslang even van de carburateur te halen en een startje te geven.

Ontsteking controleren...bougie eruit en starten of even een schroevendraaier in de bougiekap en bij het blok houden.

Dennis

PS Niet de schroevendraaier op het metaal pakken...ik neem aan dat je niet gereanimeerd hoeft te worden :+)

Dennis schreef:
Twee mogelijkheden



## derde mogelijkheid: geen compressie

Vrijdag 16 november 2007

nja tis lekker balen :(

Kga zondag kijken wat het is

Nu eerst naar NW slepen :r

Derde mogelijkheid is onzin, tis vrijwel onmogelijk om geen compressie op alle cylinders te hebben.

Ook met een lekke koppakking zou de motor moeten draaien.

Dennis

misschien heel raar, maar kan de distributieketting niet naar de kloten zijn.
een vriend van me heeft het eens gehad, met een riem.
was hetzelfde.
in 1 keer sloeg hij uit, en wou niet meer aan.

Een distributieketting die breekt...dan hoor je waarschijnlijk een flinke klap :)

Dennis

Vrijdag 16 november 2007

haha ja zeker, ik denk zelf dat het mischien de benzine toevoer is, terwijl ik hem ruik, dus eerst maar even controleren op de dennis manier ;)

Zondag kijken dan pas tijd, nu ist te donker :)

Eef
Vrijdag 16 november 2007

Heb ook eens zoiets gehad, bleek vuil in de carburateur te zijn...
gr,. Eef

Eef schreef:
Heb ook eens zoiets gehad, bleek vuil in de carburateur te zijn...




## kan natuurlijk niet, want een verstandige minoot heeft een benzinefilter tussen tank en pomp gemonteerd.

en zelf met een benzinefilter in de leiding kan je nog vuil in je carbje krijgen, ik noem de waardeloze ring tussen carb en luchtfilterhuis, of gewoon de drek die je carb aan de buitenkant volledig vast kan lijmen...

Red Flame schreef:
en zelf met een benzinefilter in de leiding kan je nog vuil in je carbje krijgen,



??
dan heb je geen benzinefilter maar een theezeefje gemonteerd.

nee hoor, wat ik bedoel te zeggen is dat je brandstof door je leiding wel schoon kan zijn, (door een filter in de leiding) maar dat vuil ook IN of AAN je carb kan zitten en de werking van de carb benadeeld...

Woensdag 21 november 2007

probleem is: Hij geeft geen vonk meer op alle bougies niet, heb de verdelerkap eraf gehaald en de puntjes opgeschuurd, de contactpuntjes zijn wat donkerig en wel aan vervanging toe. Wat het echte probleem is weet ik nog niet, aangezien ik morgen de schuur al in kan om aan de restauratie ECHT te gaan beginnen fiets ik wel eventjes :P

Donderdag 22 november 2007

Dan heb je dus geen stroom op de punten. Meet eens of je stroom hebt op de bobine (met contact aan wel te verstaan). Ik denk dat je ergens een vuil contact of een draadbreuk hebt.

Dennis

Je moet ingelogd zijn om te reageren.