Daar staat hoe je moet beginnen.
Hier bouwen op dit moment;
-Daan D-serie voorin
-Minipower D-serie voorin
-Friso D-serie voorin
-Marco deze is al af
-Renessy B16A1 achterin
-Ik B16A1 voorin
Een honda conversie, als ik iemand vergeten ben excuus.
remspoor schreef: als ik iemand vergeten ben excuus.
Nou, een aanvulling...
Bart D serie voorin (ZC), rijdend
Wouter D serie voorin (ook ZC), project ligt helaas enige tijd stil
Erik B serie voorin (rijdend)
Marco B18C6(?) (iig 220 PK) voorin
Dat was het wel zo'n beetje...
Renessy: B16A1 achterin.... (kleinigheidje.....)
check de 2-na laatste regel in Remspoor's laatste post
Daan, goed lezen....... A1-A2.....
Oh, IK dacht dat JIJ dacht, dat je niet genoemd was. Dat je een a1 had wist ik
heeft er niemand in nederland een b16a2 voorin zitten
ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet
hetzelfde als b16a1...
aha oke, nou woont er iemand dan in de buurt van breda om even te kijkenen erover te babbelen. lijkt me wel gezellig namelijk
Als ik dit topic ff doorlees zie ik wel een aardige discussie over de verschillende types VTEC motoren, prijzen, verkrijgbaarheid en toepasbaarheid in mini's. Daarom heb ik de titel aangepast aan de discussie. Wel zou ik jullie willen vragen om dan ook ontopic te blijven
aha oke, nou woont er iemand dan in de buurt van breda om even te kijkenen erover te babbelen. lijkt me wel gezellig namelijk
Nijmegen is dat in de buurt voor je?
Heb een B16A1 maar dat is ongeveer hetzelfde.
nou in de buurt is het niet , maar wil wel een keer komen kijken.. lijk me wel intressant
Hier trouwens nog een linkje met de werkinstructies van de rdw wat betreft motorconversies.
[size=85:2s4kqhdx][topics samengevoegd - Crispy][/size:2s4kqhdx]
Honda Accord 1.8i 16v VTEC LS (136pk)
van 01/2003. Past die in een mini? Ik zag de auto te koop staan en ik zoek een auto, en heb ik eventueel ook ineens een vtec.
Maar ja welke paste nu weer in een mini?
b16a1 motercode honda.,oud type,erg gewild.. 160pk
past sowieso..
b16a2 motercode honda, iets nieuwer..150 pk
past ook..
voor de rest weet ik het niet,dat wil zeggen..motercode's/bouwjaren..er is meer wat past van de honda types..zelf type R blokken..
ff zoeken/googlen..
Volgens mij zit er in die accord (CH6/8) een F18B2 motor in.
Niet bekend bij de 16V Mini club, waarschijnlijk te groot.
heb ook een b18c gezien, 4000euro
b16a1 heeft 150 pk
b16a2 heeft 160 pk
b18c, er komt achter de c nog een cijfer te staan volgens mij, als je de b18c4 hebt was het iets van 180pk. Deze kun je zo ipv een b16a1 of b16a2 inbouwen dus waarschijnlijk past deze dan ook zo in het frame wat bedoelt is voor een b16
Alien, ik heb je vraag toegevoegd aan een ander topic over de keuze van een VTEC voor een conversie, lees het eens door.
Het leukste is een B16A of B18C kop op een B20 onderblok (CRV)
B16A1 of B16A2.
Zit bijna geen verschil in.
-Kabel koppeling of niet
-Andere software Obd0-Obd1
Obd0 werkt goed met bre
Obd1 beter te tunen met chrome-ectune-etc
En het gasklephuis
En ook de lma's zijn anders volgens mij. Als ik het goed heb gelezen heeft een b16A1 meer last van de vtec tik.
Als het goed is kun je de lma's van een B16A1 vervangen voor die van een b16A2.
het is me inderdaad allemaal een stuk duidelijker.
nou het blok een b16a2 is besteld en komt vrijdag binnen
echt wel spannend.
eerst even kijken hoe ik nu moet beginnen
www.16vminiclub.com
Daar staat hoe je moet beginnen.
Hier bouwen op dit moment;
-Daan D-serie voorin
-Minipower D-serie voorin
-Friso D-serie voorin
-Marco deze is al af
-Renessy B16A1 achterin
-Ik B16A1 voorin
Een honda conversie, als ik iemand vergeten ben excuus.
remspoor schreef:
als ik iemand vergeten ben excuus.
Nou, een aanvulling...
Bart D serie voorin (ZC), rijdend
Wouter D serie voorin (ook ZC), project ligt helaas enige tijd stil
Erik B serie voorin (rijdend)
Marco B18C6(?) (iig 220 PK) voorin
Dat was het wel zo'n beetje...
Renessy: B16A1 achterin.... (kleinigheidje.....)
check de 2-na laatste regel in Remspoor's laatste post
Daan, goed lezen....... A1-A2.....
Oh, IK dacht dat JIJ dacht, dat je niet genoemd was. Dat je een a1 had wist ik
heeft er niemand in nederland een b16a2 voorin zitten
ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet
hetzelfde als b16a1...
aha oke, nou woont er iemand dan in de buurt van breda om even te kijkenen erover te babbelen. lijkt me wel gezellig namelijk
Als ik dit topic ff doorlees zie ik wel een aardige discussie over de verschillende types VTEC motoren, prijzen, verkrijgbaarheid en toepasbaarheid in mini's. Daarom heb ik de titel aangepast aan de discussie. Wel zou ik jullie willen vragen om dan ook ontopic te blijven
aha oke, nou woont er iemand dan in de buurt van breda om even te kijkenen erover te babbelen. lijkt me wel gezellig namelijk
Nijmegen is dat in de buurt voor je?
Heb een B16A1 maar dat is ongeveer hetzelfde.
nou in de buurt is het niet , maar wil wel een keer komen kijken.. lijk me wel intressant
Hier trouwens nog een linkje met de werkinstructies van de rdw wat betreft motorconversies.
http://www.raivereniging.nl/rdw_werkins ... kr4_r4.htm
[size=85:2s4kqhdx][topics samengevoegd - Crispy][/size:2s4kqhdx]
Honda Accord 1.8i 16v VTEC LS (136pk)
van 01/2003. Past die in een mini? Ik zag de auto te koop staan en ik zoek een auto, en heb ik eventueel ook ineens een vtec.
Maar ja welke paste nu weer in een mini?
b16a1 motercode honda.,oud type,erg gewild.. 160pk
past sowieso..
b16a2 motercode honda, iets nieuwer..150 pk
past ook..
voor de rest weet ik het niet,dat wil zeggen..motercode's/bouwjaren..er is meer wat past van de honda types..zelf type R blokken..
ff zoeken/googlen..
ik heb het toch teruggevonden in mijn favorieten
link
Volgens mij zit er in die accord (CH6/8) een F18B2 motor in.
Niet bekend bij de 16V Mini club, waarschijnlijk te groot.
heb ook een b18c gezien, 4000euro
b16a1 heeft 150 pk
b16a2 heeft 160 pk
b18c, er komt achter de c nog een cijfer te staan volgens mij, als je de b18c4 hebt was het iets van 180pk. Deze kun je zo ipv een b16a1 of b16a2 inbouwen dus waarschijnlijk past deze dan ook zo in het frame wat bedoelt is voor een b16
Alien, ik heb je vraag toegevoegd aan een ander topic over de keuze van een VTEC voor een conversie, lees het eens door.
Het leukste is een B16A of B18C kop op een B20 onderblok (CRV)
Paginering
Je moet ingelogd zijn om te reageren.