mini starte vanmiddag niet meer. hij draaide wel goed rond, sloeg een paar x aan maar viel gelijk uit. na een min of 5 was accu na genoeg leeg
accu is van de week vrnieuwd, pas nieuwe bobine + kabels, bougies zijn nog na genoeg nieuw. na de nieuwe accu starte hij redelijk koud. als hij warm was in 1 tikje.
iemand ideeen???
als hij rijd niets aan de hand, geen geluidje of wat dan ook. koelvloeistof en olie ook perfect.
Iemand.......?
Benzine op?
massakabel aan het motorblok gaar?
kan zo veel zijn...
krijg je wel spanning op de bobine
als hij op contact staat ?
Zit nog halve tank in dus dat is het niet
hij slaat wel aan maar flikkert gelijk weer uit.
Iemand nog meer ideeen
Ik zou zeggen dat je dynamo de accu niet meer goed bijlaad.
Aangezien je een nieuwe accu erin hebt gezet en hij het toen goed gedaan heeft, maar dat je accu nu compleet leeg is.
ik zou zeggen een los contact,
aan de bobine oid, door het schudden van de motor,
dat ie uit valt.
of vuil in je carberateur.
dynamo likt me sterk.
na 5 minuten starten zijn alle accuus leeg.
als de auto aansloeg, liep die ook goed.
is je iets opgevallen?
hoe lang liep hij dan?
trek je kapo eens los, en bekijk de verdelerkap of die goed vast zit.
ook ff kabels goed op de bobine drukken, en op de bougies.
ik zou eerst eens kijken naar wat het het laats is vervangen.
is vast iets lulligs
van het weekend heeft ie weer tijd om te kijken maar alle tips zijn welkom.
Het enige wat mij is opgevallen dat het rode lampje in de klokje langer blijft branden als normaal. Voor de rest rijdt ie prima
Dat is je lampje van de laadstroom. Dat geeft in 90% van de gevallen aan dat er iets met de dynamo is, zoals al aangegeven door hansvdb
Ok verdelerkap (heet dat zo) zat ook een beetje los zaterdag alle tijd om te kijken
(b)engeltje schreef: Dat is je lampje van de laadstroom. Dat geeft in 90% van de gevallen aan dat er iets met de dynamo is, zoals al aangegeven door hansvdb
Is dat niet de oliedruk ?
Nee, dat is je andere lampje. De rode is de laadstroom, de oranje is de oliedruk.
Ik heb dit klokje erin zitten
en dan het lampje aan de rechterkant bedoel ik
ik zou de schuld aan de osse verdelerkap geven.
dat lampje brande al langer ook al voor dat alles wat we vervangen hadden
mini rijdt weer startkabels zijn je beste vriend
wat was het nou?
dat hij met startkabels aan moest is logisch, want je had de accu leeggestart.
maar heb je het probleem ook gevonden van het niet aanslaan?
we hebben hem stil gezet daarna en weer geprobeerd te starte en starte gewoon in 1x dus wat het probleem is dat weten we nog niet
morgen weer ff kijken hoe of wat
je verdeler kap zat ook los toch.
dat kan het wel zijn geweest.
dan geeft hij de vonk niet , of niet goed genoeg door aan de bougies.
massa kabel blok- chassis of bougies..
morgen ff kijken hoe of wat wouden dat eerst vanmiddag doen maar t regende toen beetje erg hard
ik heb het euvel gevonden,
de ruimte tussen het lipje van bougie en bougie zelf was te groot. dan kan hij nooit goed vonken natuurlijk. als de mini een beetje warmer is wel omdat dan de warmte ook geleid. heb nu alle lipjes op maat gezet en het was met koude start in 1x lopen.
probleem opgelost
daarom starte mijne ook slecht. start nu ook zonder problemen nu ze allemaal goed staan
en vandaag zei ie weer doet het zelf maar
werkt je choke ?
hoe is de massa kabel van blok chassis voor ?
Jelle87 schreef: werkt je choke ?
hoe is de massa kabel van blok chassis voor ?
choke werkt perfect en die andere ikke niet weet
vanaaf ff met startkabels starten en morgen ff na kijken.
oke, ik zou het even kijke, die zit waar je hondebot zit als je voor de mini staat links langs het blok.
Jelle87 schreef: oke, ik zou het even kijke, die zit waar je hondebot zit als je voor de mini staat links langs het blok.
o ok hij starte net prima met startkabels straks ff kijken wat het maybe kan wezen
heb je niet een verkeerde accu
Buzzzz schreef: verkeerde accu
## een lege b.v.
Jaa idd dat is ook heel verkeerd
heb je je systeem al door gemeten?
dan kan je ook vaak zien of het een electra probleem is.
ik heb hetzelfde probleem deze week, hij start niet goed en vanavond zelf niet na een toch van 100 km. Batterij is op, mijn vermoeden.
Ik liet mijn mini draaien, luchten aan. en dan haalde ik de - klem van de batterij los en de mini bleef draaien, dus ligt het aan de batterij denk ik. Morgen om nieuwe
weske schreef: ik heb hetzelfde probleem deze week,
## de winter is vanouds de tijd dat accu's/batterijen dood gaan.
Zit net een nieuwe in een accu dat is het ook niet. Gister nog bezig geweest en volgens Mart is het de choke
Morgen heeft ie vrij dus kan ie weer verder zoeken hoe of wat.
Ik heb dus ook start problemen
startmotor draait wel rond al is het op een laag toerental, net of hij te weinig stroom krijgt
Ook het mist licht doet het niet (komt maar 6 volt uit de draad)
en vorige week licht storingen dan wel licht en dan weer niet
dus heb ik de zekering doos eens grondig met een staalborsteltje behandelt.
terwijl ik daar mebezig was zag ik dat de massakabel doormidden gebroken was (dus die van motor naar chassis gaat)
zou dit de ookzaak van mijn probleem kunnen zijn?
mini mayfair 1000 1987
de gebroken massadraad naar je blok is zeker de oorzaak van het slecht starten.
de startmotor zit op je blok, en heeft nu geen goede massa.
hij krijgt wel wat massa via wat kabels.
gas en kachelkabel, maar die is veel te klein, en kan zelfs brand veroorzaken op deze manier.
kabel zo snel mogelijk fixen!!!
of dit het probleem is van je mistlicht durf ik niet met zekerheid te zeggen.
oeps
thanks voor de snelle reactie
meteen vandaag maar even een nieuwe gekocht bij de automatrialenzaak (€8,-)
beter €8,- dan een uitgebrande mini
Massakabel vernieuwd na eerst de halve stad afgezocht naar een engelse dopsleutelset
de startmotor gaat weer als nieuw
starten en lopen
allemaal Bedankt voor de reactie op dit forum zonder dit was ik niet zover gekomen
te gek.
blij voor je dat die het weer doet.
Zojuist ook zoiets gedaan. Een extra massakabel getrokken. Van bobinesteun naar klem voor de ecu bij Kim dr Balmoral. Lekker vooraan, dan kun je er tenminste goed bij. Leek meteen resultaat te geven. Ben benieuwd of hij het vanavond ook zo goed zal doen...
taekeb schreef: Een extra massakabel getrokken.
## wat is nou het voordeel van een *extra* massakabel??
of 2,3,6,.... extra massakabels?
een massakabel is goed of slecht, als ie slecht is moet je hem vervangen door een goede (=nieuwe) (als pre-fab stukkie bij de amh verkrijgbaar)
maar misschien bedoel je alleen maar dat je er nu lekker bij kunt (motor>slotplaat)?
Met dit weer is het fijner als je hetzelfde bereikt in 2 minuten dan wanneer je er een uur mee bezig bent. Bij een spi mini zit er van alles in de weg en dat is allemaal koud... Maar het resultaat lijkt goed. Sindsdien geen startproblemen meer!
taekeb schreef: Met dit weer is het fijner als je hetzelfde bereikt in 2 minuten
## een echte hollander is winterhard...
benju soms import??
md (die ook niet tegen kou kan en toch niet uit afrika komt)
Vandaag is de accu van de courier overleden... Leuk die vorst Elke dag een andere auto met kwaaltjes.
startprobleempje is startprobleem geworden. Mini doet niks meer van het weekend maar eens kijken en anders vouw ik hem nog eens dubbel rot ding
Ik heb ook start problemen gisteren draaide de startmotor wel rond maar sloeg ie niet aan. Vanmiddag choke open, starten en draaien....rondje gereden geen probleem voor de rest. Gisteren was het was mistige dus ik vermoede de mist=vocht probleem. Ga ik net naar het werk, choke open.. starten, niet aanslaan. choke dicht starten en aanslaan daarna wel de choke erop moeten zetten. Wat me voor de rest op viel is dat mijn rode lampje bleef branden de rest van de weg naar het werk
dynamo op weg naar de eeuwige jachtvelden?
of zijn er nog andere dingen waar ik naar moet gaan kijken?
Mart denk dat de startmotor na de kl*te is.
met draaiende motor en ingeschakelde verbruikers krijg ik 11.3 volt...tijd om er een andere dynamo aan te gaan hangen, morgen maar tijd voor maken.
Vervangende dynamo deed wonderen Het kleine 10" stuurtje ook maar vervangen door een iets groter exemplaar rijd een stuk beter!
mini starte vanmiddag niet meer. hij draaide wel goed rond, sloeg een paar x aan maar viel gelijk uit. na een min of 5 was accu na genoeg leeg
accu is van de week vrnieuwd, pas nieuwe bobine + kabels, bougies zijn nog na genoeg nieuw. na de nieuwe accu starte hij redelijk koud. als hij warm was in 1 tikje.
iemand ideeen???
als hij rijd niets aan de hand, geen geluidje of wat dan ook. koelvloeistof en olie ook perfect.
Iemand.......?
Benzine op?
massakabel aan het motorblok gaar?
kan zo veel zijn...
krijg je wel spanning op de bobine
als hij op contact staat ?
Zit nog halve tank in dus dat is het niet
hij slaat wel aan maar flikkert gelijk weer uit.
Iemand nog meer ideeen
Ik zou zeggen dat je dynamo de accu niet meer goed bijlaad.
Aangezien je een nieuwe accu erin hebt gezet en hij het toen goed gedaan heeft, maar dat je accu nu compleet leeg is.
ik zou zeggen een los contact,
aan de bobine oid, door het schudden van de motor,
dat ie uit valt.
of vuil in je carberateur.
dynamo likt me sterk.
na 5 minuten starten zijn alle accuus leeg.
als de auto aansloeg, liep die ook goed.
is je iets opgevallen?
hoe lang liep hij dan?
trek je kapo eens los, en bekijk de verdelerkap of die goed vast zit.
ook ff kabels goed op de bobine drukken, en op de bougies.
ik zou eerst eens kijken naar wat het het laats is vervangen.
is vast iets lulligs
van het weekend heeft ie weer tijd om te kijken maar alle tips zijn welkom.
Het enige wat mij is opgevallen dat het rode lampje in de klokje langer blijft branden als normaal. Voor de rest rijdt ie prima
Dat is je lampje van de laadstroom. Dat geeft in 90% van de gevallen aan dat er iets met de dynamo is, zoals al aangegeven door hansvdb
Ok verdelerkap (heet dat zo) zat ook een beetje los zaterdag alle tijd om te kijken
(b)engeltje schreef:

Dat is je lampje van de laadstroom. Dat geeft in 90% van de gevallen aan dat er iets met de dynamo is, zoals al aangegeven door hansvdb
Is dat niet de oliedruk ?
Nee, dat is je andere lampje. De rode is de laadstroom, de oranje is de oliedruk.
Ik heb dit klokje erin zitten

en dan het lampje aan de rechterkant bedoel ik
ik zou de schuld aan de osse verdelerkap geven.
dat lampje brande al langer ook al voor dat alles wat we vervangen hadden
mini rijdt weer startkabels zijn je beste vriend
wat was het nou?
dat hij met startkabels aan moest is logisch, want je had de accu leeggestart.
maar heb je het probleem ook gevonden van het niet aanslaan?
we hebben hem stil gezet daarna en weer geprobeerd te starte en starte gewoon in 1x dus wat het probleem is dat weten we nog niet
morgen weer ff kijken hoe of wat
je verdeler kap zat ook los toch.
dat kan het wel zijn geweest.
dan geeft hij de vonk niet , of niet goed genoeg door aan de bougies.
massa kabel blok- chassis of bougies..
morgen ff kijken hoe of wat wouden dat eerst vanmiddag doen maar t regende toen beetje erg hard
ik heb het euvel gevonden,
de ruimte tussen het lipje van bougie en bougie zelf was te groot. dan kan hij nooit goed vonken natuurlijk. als de mini een beetje warmer is wel omdat dan de warmte ook geleid. heb nu alle lipjes op maat gezet en het was met koude start in 1x lopen.
probleem opgelost
daarom starte mijne ook slecht. start nu ook zonder problemen nu ze allemaal goed staan
en vandaag zei ie weer doet het zelf maar
werkt je choke ?
hoe is de massa kabel van blok chassis voor ?
Jelle87 schreef:
werkt je choke ?
hoe is de massa kabel van blok chassis voor ?
choke werkt perfect en die andere ikke niet weet
vanaaf ff met startkabels starten en morgen ff na kijken.
oke, ik zou het even kijke, die zit waar je hondebot zit als je voor de mini staat links langs het blok.
Jelle87 schreef:
oke, ik zou het even kijke, die zit waar je hondebot zit als je voor de mini staat links langs het blok.
o ok hij starte net prima met startkabels straks ff kijken wat het maybe kan wezen
heb je niet een verkeerde accu
Buzzzz schreef:

verkeerde accu
## een lege b.v.
Jaa idd dat is ook heel verkeerd

heb je je systeem al door gemeten?
dan kan je ook vaak zien of het een electra probleem is.
ik heb hetzelfde probleem deze week, hij start niet goed en vanavond zelf niet na een toch van 100 km. Batterij is op, mijn vermoeden.
Ik liet mijn mini draaien, luchten aan. en dan haalde ik de - klem van de batterij los en de mini bleef draaien, dus ligt het aan de batterij denk ik. Morgen om nieuwe
weske schreef:
ik heb hetzelfde probleem deze week,
## de winter is vanouds de tijd dat accu's/batterijen dood gaan.
Zit net een nieuwe in een accu dat is het ook niet. Gister nog bezig geweest en volgens Mart is het de choke
Morgen heeft ie vrij dus kan ie weer verder zoeken hoe of wat.
Ik heb dus ook start problemen
startmotor draait wel rond al is het op een laag toerental, net of hij te weinig stroom krijgt
Ook het mist licht doet het niet (komt maar 6 volt uit de draad)
en vorige week licht storingen dan wel licht en dan weer niet
dus heb ik de zekering doos eens grondig met een staalborsteltje behandelt.
terwijl ik daar mebezig was zag ik dat de massakabel doormidden gebroken was (dus die van motor naar chassis gaat)
zou dit de ookzaak van mijn probleem kunnen zijn?
mini mayfair 1000 1987
de gebroken massadraad naar je blok is zeker de oorzaak van het slecht starten.
de startmotor zit op je blok, en heeft nu geen goede massa.
hij krijgt wel wat massa via wat kabels.
gas en kachelkabel, maar die is veel te klein, en kan zelfs brand veroorzaken op deze manier.
kabel zo snel mogelijk fixen!!!
of dit het probleem is van je mistlicht durf ik niet met zekerheid te zeggen.
oeps
thanks voor de snelle reactie
meteen vandaag maar even een nieuwe gekocht bij de automatrialenzaak (€8,-)
beter €8,- dan een uitgebrande mini
Massakabel vernieuwd na eerst de halve stad afgezocht naar een engelse dopsleutelset

de startmotor gaat weer als nieuw
starten en lopen
allemaal Bedankt voor de reactie op dit forum zonder dit was ik niet zover gekomen
te gek.
blij voor je dat die het weer doet.
Zojuist ook zoiets gedaan. Een extra massakabel getrokken. Van bobinesteun naar klem voor de ecu bij Kim dr Balmoral. Lekker vooraan, dan kun je er tenminste goed bij. Leek meteen resultaat te geven. Ben benieuwd of hij het vanavond ook zo goed zal doen...
taekeb schreef:
Een extra massakabel getrokken.
## wat is nou het voordeel van een *extra* massakabel??
of 2,3,6,.... extra massakabels?
een massakabel is goed of slecht, als ie slecht is moet je hem vervangen door een goede (=nieuwe) (als pre-fab stukkie bij de amh verkrijgbaar)
maar misschien bedoel je alleen maar dat je er nu lekker bij kunt (motor>slotplaat)?
Met dit weer is het fijner als je hetzelfde bereikt in 2 minuten dan wanneer je er een uur mee bezig bent. Bij een spi mini zit er van alles in de weg en dat is allemaal koud...
Maar het resultaat lijkt goed. Sindsdien geen startproblemen meer!
taekeb schreef:
Met dit weer is het fijner als je hetzelfde bereikt in 2 minuten
## een echte hollander is winterhard...
benju soms import??
md (die ook niet tegen kou kan en toch niet uit afrika komt)
Vandaag is de accu van de courier overleden... Leuk die vorst
Elke dag een andere auto met kwaaltjes.
startprobleempje is startprobleem geworden. Mini doet niks meer van het weekend maar eens kijken en anders vouw ik hem nog eens dubbel rot ding
Ik heb ook start problemen
gisteren draaide de startmotor wel rond maar sloeg ie niet aan. Vanmiddag choke open, starten en draaien....rondje gereden geen probleem voor de rest. Gisteren was het was mistige dus ik vermoede de mist=vocht probleem. Ga ik net naar het werk, choke open.. starten, niet aanslaan. choke dicht starten en aanslaan
daarna wel de choke erop moeten zetten. Wat me voor de rest op viel is dat mijn rode lampje bleef branden de rest van de weg naar het werk 
dynamo op weg naar de eeuwige jachtvelden?
of zijn er nog andere dingen waar ik naar moet gaan kijken?
Mart denk dat de startmotor na de kl*te is.
met draaiende motor en ingeschakelde verbruikers krijg ik 11.3 volt...tijd om er een andere dynamo aan te gaan hangen, morgen maar tijd voor maken.
Vervangende dynamo deed wonderen
Het kleine 10" stuurtje ook maar vervangen door een iets groter exemplaar
rijd een stuk beter!
Paginering
Je moet ingelogd zijn om te reageren.