Mijn mini trekt helemaal niet door als ik ermee rijdt, met moeite haalt hij 100km/u.
Een paar weken terug reed hij nog perfect, maar toen kreeg ik problemen met de contactpunten en heb ik dus ineens een elektronische ontsteking gemonteerd. Dit is een verdeler van een metro met nieuwe verdeler, rotor, kabels en bougie's. Toen reed hij weer 200km goed en toen begon de ellende.
Ik heb de carburateur al 3 maal uit elkaar gehaald en zuiver gemaakt. De ontsteking staat op 12 graden afgesteld met een stroboscoop. De cilinderkop is gereviseerd en zijn er nieuwe pakkingen gemonteerd. (koppakking, spruitstukpakking en pakkingen in de carburateur)
Het gaat om een 1275 met een hiff 38 en een stage 1 kit. De gasnaald is een AAU.
Ik ben echt ten einde raad, heb ookal uren gezocht op het forum.
trekt ie in de andere versnellingen wel goed door? ik heb meer aan een toerental waar ie raar gaat doen dan een snelheid...
ik zou eens gaan pielen met de ontsteking, fabriekswaarde is leuk, praktijk is aders... zet hem eens een beetje vroeger, dat is tegen de klok in draaien van de ontstekingspen, een tikje kan al zat zijn...
Het is niet echt bij een bepaald toerental, hij gaat ook niet vlot in toeren. Als hij in vrij staat en je geeft wat gas hoor je ook dat hij niet zuiver loopt. Dus tegen de klok in is vroeger ? (ik dacht dat het net andersom was)
Morgen ga ik nog maals andere bougie's halen. Welke mogen erin ? NGK BP6ES ?
whoepsie, je hebt gelijk, met de klok mee is vroeger!!!
Heb er daar straks nieuwe bougies in gedraait en hij gaat weer als een raket!
Zo zie je maar weer, goede bougies is een must!
Ben. schreef:
Het gaat om een 1275 met een hiff 38 en een stage 1 kit. De gasnaald is een AAU.
Ik ben echt ten einde raad, heb ookal uren gezocht op het forum.
een AAU naald in een HIFF carb?
Moet dat geen B... Zijn ?
grtz[/url]
Ben. schreef: De ontsteking staat op 12 graden afgesteld met een stroboscoop
Dat lijkt me vrij weinig. Bij hoeveel toeren was dat? Met of zonder vacuum slang gemonteerd tijdens het afstellen?
In een hiff 38 zit een a naald, in een hiff 44 een b Ontsteking heb ik afgesteld zonder vacuum slang en motor op 1500 toeren, hoeveel vroeger zou hij mogen ?
Nog een vraagje, heeft het veel effect als ik een hiff 44 door mijn 38 vervang ?
In dat topic kan ik niet terug vinden of het verschil geeft in vermogen als ik op mijn 1275 een hiff 44 ipv hiff 38 plaats, op de rest van het forum ook niet.
En ik vond het misschien stom om hiervoor een nieuw topic aan te maken, daarom vraag ik het even hier.
op een 1275 met alleen een stage 1 kit maakt het niet veel uit of je de 38 of 44 gebruikt .. als je de boel maar goed afstelt (af laat stellen).
de 44 wordt pas interessant als je meer gaat tunen ..
Mijn mini trekt helemaal niet door als ik ermee rijdt, met moeite haalt hij 100km/u.

Een paar weken terug reed hij nog perfect, maar toen kreeg ik problemen met de contactpunten en heb ik dus ineens een elektronische ontsteking gemonteerd. Dit is een verdeler van een metro met nieuwe verdeler, rotor, kabels en bougie's. Toen reed hij weer 200km goed en toen begon de ellende.
Ik heb de carburateur al 3 maal uit elkaar gehaald en zuiver gemaakt. De ontsteking staat op 12 graden afgesteld met een stroboscoop. De cilinderkop is gereviseerd en zijn er nieuwe pakkingen gemonteerd. (koppakking, spruitstukpakking en pakkingen in de carburateur)
Het gaat om een 1275 met een hiff 38 en een stage 1 kit. De gasnaald is een AAU.
Ik ben echt ten einde raad, heb ookal uren gezocht op het forum.
trekt ie in de andere versnellingen wel goed door? ik heb meer aan een toerental waar ie raar gaat doen dan een snelheid...
ik zou eens gaan pielen met de ontsteking, fabriekswaarde is leuk, praktijk is aders... zet hem eens een beetje vroeger, dat is tegen de klok in draaien van de ontstekingspen, een tikje kan al zat zijn...
Het is niet echt bij een bepaald toerental, hij gaat ook niet vlot in toeren. Als hij in vrij staat en je geeft wat gas hoor je ook dat hij niet zuiver loopt. Dus tegen de klok in is vroeger ? (ik dacht dat het net andersom was)
Morgen ga ik nog maals andere bougie's halen. Welke mogen erin ? NGK BP6ES ?
whoepsie, je hebt gelijk, met de klok mee is vroeger!!!
Heb er daar straks nieuwe bougies in gedraait en hij gaat weer als een raket!
Zo zie je maar weer, goede bougies is een must!
Ben. schreef:

Het gaat om een 1275 met een hiff 38 en een stage 1 kit. De gasnaald is een AAU.
Ik ben echt ten einde raad, heb ookal uren gezocht op het forum.
een AAU naald in een HIFF carb?
Moet dat geen B... Zijn ?
grtz[/url]
Ben. schreef:
De ontsteking staat op 12 graden afgesteld met een stroboscoop
Dat lijkt me vrij weinig. Bij hoeveel toeren was dat? Met of zonder vacuum slang gemonteerd tijdens het afstellen?
In een hiff 38 zit een a naald, in een hiff 44 een b
Ontsteking heb ik afgesteld zonder vacuum slang en motor op 1500 toeren, hoeveel vroeger zou hij mogen ?
Nog een vraagje, heeft het veel effect als ik een hiff 44 door mijn 38 vervang ?
nieuwe vragen = eerst opnieuw zoeken
Bijvoorbeeld voor hiff44 vs hiff38:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 865#149865
afstellen stage 1, bijvoorbeeld:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 290#141290
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 239#315239
In dat topic kan ik niet terug vinden of het verschil geeft in vermogen als ik op mijn 1275 een hiff 44 ipv hiff 38 plaats, op de rest van het forum ook niet.
En ik vond het misschien stom om hiervoor een nieuw topic aan te maken, daarom vraag ik het even hier.
op een 1275 met alleen een stage 1 kit maakt het niet veel uit of je de 38 of 44 gebruikt .. als je de boel maar goed afstelt (af laat stellen).
de 44 wordt pas interessant als je meer gaat tunen ..
groetjes,
Theo van den Bogaard
Je moet ingelogd zijn om te reageren.