Lijkt er wel op een HS4,
Ik ga er een open lucht filter op zetten, kan het kwaad dat ik (nog even) geen andere naald erop zet?
.. dat merk je vanzelf aan hoe 'ie loopt e.d. .. :)" title="Evil" />
(wacht er niet te lang mee, meer lucht is armer mengsel .. )
HTH,
Theo van den Bogaard
Oke K&N here i come! :)" title="Evil" />
(wauw profiel = nu stage 1)
darkmini schreef: (wauw profiel = nu stage 1)
Nu ook nog een ander uitlaatje naast je K&N dan is je mini ook stage 1
DarkMini heeft al een DTM middendemper, alleen weet ik niet welk merk, maar de buren genieten er elke ochtend van
(hij is heel donkerwit van kleur, en hij is een mini, dus DarkMini heet ie)...
Donker wit?
Maar ik ben bang dat ik je moet teleurstellen, behalve een K&N filter en andere eindpijp hoort er bij een Stage 1 kit ook een ander in- en uitlaatspruitstuk. Meer info over stage 1 is wel te vinden in andere topics, mocht je geinteresseerd zijn.
maar het is toch wel heel slecht om met een arm mengsel te rijden dan slijten je zuigers/cilinderwand egt heel veel harder als normaal of zie ik da nou verkeerd?????
Yep, donkerwit = zwart
Thankx voor de stage 1 info, ik heb al gekeken en je hebt gelijk, er moet meer gebeuren dan alleen filter+uitlaat, maar dat gebeurt later..
allemaal thanx
rishi aka darkmini
Een te arm mengsel is inderdaad erg slecht.
De laatste die ik ken die daarmee iets langer heeft doorgereden heeft een zuiger aan de cylinderwand 'vastgelast'.
Bij een te arm mengsel wordt je motor veels te heet, met alle narigheid van dien.
Anne.
[size=75:2xk9xvgf][topics samengevoegd - Crispy][/size:2xk9xvgf]
Ik heb een leuk motortje gekregen van een vriend van me, 1275 GT als het goed is. De cilinder kop is een 12G940, dat schijnt wel goed te zijn,hoe weet ik of ik een 1275 blok heb? Boring x slag x 0,8 of zoiets, is het niet? Maar de carburateur die er bij zit weet ik nix van, hoe weet ik welk type dat is? Ik heb er wel een foto van op mijn pc staan maar die kan ik niet uploaden, kan hem wel naar iemand mailen die dat wil...
boring x slag = 70.64 x 81.33mm
(zoals alle 1275's)
als je mij de foto mailt zet ik hem wel even op het web voor je ..
Ik maar zoeken of er ook een topic is over carburateur herkennen, nu heb ik die niet gevonden hopenlijk kijk ik er niet overheen!
Als dit nog niet bestaat hak ik de knoop door, een topic om je carb te herkennen.
Mij is gezegd dat ik een HS4 heb.
Even voor de duidenlijkheid, ik heb een 1275 metro blokkie. Daar zat op een carb met een labeltje en op dit labeltje staat:
fzx-1409
5 wk 433
Hieraan zit een Superflow inlaat spruitstuk en er zat een lcb downpipe op geloof ik en nog een big bore uitlaat systeem als ik dat goed zeg
Nu is de vraag? Welke carb heb ik?
Is dit orgineel?
En is dit goed
je schrijft het als carburateur
Dan vind je misschien wat meer
FrostiE_999 schreef: je schrijft het als carburateur
Dan vind je misschien wat meer
haha ja je hebt gelijk
Sorry dislecties
Hiff 44 of een Hiff 38, maar ik denk de eerste omdat het een 1275 blok is. Om zeker te weten even de diameter van de doorlaat meten.
Dennis
Dat is een Hif, het verschil tussen een hif en een hs is dat er bij de hs een vlotterkamer buiten de carb hangt, bij de hif is deze ingebouwd onderin de carb.
ik denk ook dat het een hif44 is, dat is de goede carb voor een 1275
Ik heb even wat topics over carburateurs herkennen aan elkaar gehangen. Je kan ook "wildcards" gebruiken in de zoekfunctie, bijvoorbeeld "carb*" geeft ook de topics van mensen die het een beetje fout geschreven of afgekort hebben.
En verder:
Eelke, in dit topic, schreef: OK, tijd voor plaatjes. Even op I-net gezocht en ook gevonden.
Dit zijn HS carbs. Ze zijn te herkennen aan de losse vlotterkamer, de "tonnetjes" die naast de carbs hangen. Op de foto staan zowel een "linkshandige" als een "rechtshandige" versie, die samen een dubbele set vormen. Links of rechts slaat op de plaats van de vlotterkamer; omdat een dubbele set een starre koppeling nodig heeft voor gas en choke moeten de vlotterkamers aan de buitenkant zitten omdat ze anders in de weg zitten.
Dit is een foto van een HIF44 carb, die standaard op de MG Metro en de 90-er Carb-Coopers is toegepast. Te herkennen aan de vlotterkamer die geintegreerd eronder zit, met de "vierkante" afdekplaat aan de onderkant.
Onafhankelijk van de maat zien carbs van hetzelfde type er hetzelfde uit. Alleen de doorsnede van de "gang" is anders. Als je inderdaad HIF38s hebt zien ze er dus uit zoals op de tweede foto.
...
Tenslotte kun je hier zoeken adhv de nummers die op de metalen plaatjes staan die aan de carburateur hangen, of op het model van de auto: http://www.burlen.co.uk/store.aspx
Volgens de site van Burlen:
FZX 1409 Total Carbs: 1
Make: Metro Model: 1300
Year: 1982 - 1982 Engine: 1300cc Sport
Set Part No: Type: HIF44
Als standaard naald staat er: BDL
Goed uitgangspunt
groetjes,
Theo van den Bogaard
[i:a2hikoa9][size=75:a2hikoa9][Gesplit uit "hif 44 carb." en samengevoegd aan dit topic - Tincu][/size:a2hikoa9][/i:a2hikoa9]
hey
ik heb hier een carb liggen maar weet niet wat voor 1 het er is
kunnen jullie het zien aan de foto
ik vind er namelijk heeeeel veeeel pijpjes uit steken
op mijn andere carb (hif 44) zitten er maar 3 en hier 5
rara
als je de kant die op het intlaatspruitstuk gaat op meet. moet hij 44mm zijn. daar kan je dus ook aan zien wat het is(correct me if i'm wrong)
ja dacht ik ook
maar dit is 38 mm
??
Een Hiff 38 dus
maar weet jij ook waar al die pijpjes voor zijn
1 links onder is benzine toevoer
2 net ernaast is benzine overstort
3 die dikke is voor de luchtslach vanaf het blok
4 net onder dashpot ????????????????????
5 op het montage deel voor op de inlaat ?????????????
wie o wie weet het allemaal
en hoe loopt dit op een 1275 (gaat dit passen)
grtzz
weet niemand dit !!!!
grtzzz
Op een 1275 hoort een HIF44, een HIF38 zit normaalgesproken op een 998 dus is in feite een beetje onderbemeten.
Dennis
okee bedankt hier heb ik iets aan
grtzzz
Eej mini-boy,
Heb je daar de gele bijbel van vizard liggen?
Volgens mij heb ik afgelopen weekend iets gelezen over een soort vacuumsysteem op sommige carb's. Twee extra pijpjes die je met elkaar moet verbinden.
Kan dit weekend wel even kijken of ik het kan vinden. Dat pijpje op de inlaatflens heeft er iig mee te maken, de andere kant van dat systeem zou ergens bij de vlotterkamer moeten zitten...
Idd, het vacuumpijpje welke op de flens zit moet je verbinden met een van de andere overige pijpjes. Ik zal wel ff kijken bij de Pick-up binnenkort.
Ideaal om op een 1000tje met te tunen...
Ze waren trouwens te vinden op de Metro 1000.
[size=75:w5whhso4][topics samengevoegd - Crispy][/size:w5whhso4]
nogal een lullige vraag
maar na wat zoekwerk weet ik nog niet hoe ik mijn carbu perfect kan herkennen,
ik denk dat het een hs4 of een hif38 is, maar weet het niet zeker, wat ik wel weet is dat het de originele is uit een 1000tje van het jaar 1976,
kan me iemand hierop duidelijk antwoorden waaraan ik hem herken of iemand die weet met welke carbu die gemaakt werden?
sorry voor de waarschijnlijk al 1000x gestelde vraag..
Het idee is dat als je het antwoord op je vraag niet precies kan vinden, dat je dan een passend onderwerp zoekt om je vraag in te posten. Dan krijgen we een zo'n compleet mogelijk topic.
Ik heb je vraag dus aan een bestaand topic gehangen, welke overigens direct te vinden was in de FAQ Standaard Techniek
Lees het even door
[size=85:p3z3tifm][topics samengevoegd - Crispy][/size:p3z3tifm]
Hoe kom ik er achter welk type carburateur er op mijn 84'er 1000HLE zit met 99H blokje? Ik wil dit weten ivm aanschaf stage 1 of misschien 2/3 kit.
Alvast bedankt!
Mijn haynes zegt dat jij een HS4 hebt.
Vlotterkamer zit dan links naast de carb. als je er voor staat.
Zie hier:link
Lijkt m inderdaad te zijn. Dank jullie wel!
Hoi Timmio85, ik heb je vraag even aan een bestaand topic gehangen. Deze staat trouwens ook vermeld in de FAQ Standaard Techniek
Ik heb de bestaande topic's nageplozen en gekeken naar de links die erbij stonden voor erachter te komen welke carburateur je hebt maar deze links doen het [u:3hts4p1x]niet[/u:3hts4p1x] meer of zijn [u:3hts4p1x]opgeheven[/u:3hts4p1x] . ik heb op mijn alu-plaatje het volgende staan FZX 1409 7WK 314
mijn 1275 blokje verzuipt namelijke en in de carb zit een BDK naald.
blok is opgeboord naar eerste overmaat zuiger +0.02
wie o wie kan mijn helpen??
Hoewel er in dit topic links staan die het niet meer doen, is op pagina 2 toch een complete gids voor het herkennen. Dus lees het eens door.
Overigens is het altijd aan te raden toch in de oude topics te posten, dan worden die namelijk weer up-to date gemaakt en staat niet alle informatie verspreid op het forum. Theo heeft meestal wel werkende versies van zijn oude links.
Hier staat ie ook tussen:
via de IME ( http://www.ime.org.uk/ ), zoeken op "carb" staat er een link: http://www.burlen.co.uk/burlen-user/def ... vice=parts
.. daar kan je het 'label' nummer invullen ..
en vindt je:
Metro 1300 HL, 1300cc Swiss, 1983-, FZX 1433
Vanden Plas 1300, 1300cc, 1983-, FZX 1433
Hoe kan je zien wat voor carbutator erin zit?
Ik heb een 1000 E s6 uit 1987...
pleese iemand, ik heb de search helemaal uitgesearched....
rishi
zou een carburateur moeten zijn en wel het type HS4 ..
een HS2 heeft een langere nek en zit aan het spruitstuk vast met 2 bouten verticaal en de HS 4 met 2 bouten diagonaal.
zie ook:
http://www.geocities.com/tb13cp/miniinfo/carbs.html
HTH,
Theo van den Bogaard
Lijkt er wel op een HS4,
Ik ga er een open lucht filter op zetten, kan het kwaad dat ik (nog even) geen andere naald erop zet?
.. dat merk je vanzelf aan hoe 'ie loopt e.d. ..
:)" title="Evil" />
(wacht er niet te lang mee, meer lucht is armer mengsel .. )
HTH,
Theo van den Bogaard
Oke K&N here i come!
:)" title="Evil" />
(wauw profiel = nu stage 1)
darkmini schreef:

(wauw profiel = nu stage 1)
Nu ook nog een ander uitlaatje naast je K&N dan is je mini ook stage 1
DarkMini heeft al een DTM middendemper, alleen weet ik niet welk merk, maar de buren genieten er elke ochtend van
(hij is heel donkerwit van kleur, en hij is een mini, dus DarkMini heet ie)...
Donker wit?
Maar ik ben bang dat ik je moet teleurstellen, behalve een K&N filter en andere eindpijp hoort er bij een Stage 1 kit ook een ander in- en uitlaatspruitstuk. Meer info over stage 1 is wel te vinden in andere topics, mocht je geinteresseerd zijn.
maar het is toch wel heel slecht om met een arm mengsel te rijden dan slijten je zuigers/cilinderwand egt heel veel harder als normaal of zie ik da nou verkeerd?????
Yep, donkerwit = zwart
Thankx voor de stage 1 info, ik heb al gekeken en je hebt gelijk, er moet meer gebeuren dan alleen filter+uitlaat, maar dat gebeurt later..
allemaal thanx
rishi aka darkmini
Een te arm mengsel is inderdaad erg slecht.
De laatste die ik ken die daarmee iets langer heeft doorgereden heeft een zuiger aan de cylinderwand 'vastgelast'.
Bij een te arm mengsel wordt je motor veels te heet, met alle narigheid van dien.
Anne.
[size=75:2xk9xvgf][topics samengevoegd - Crispy][/size:2xk9xvgf]
Ik heb een leuk motortje gekregen van een vriend van me, 1275 GT als het goed is. De cilinder kop is een 12G940, dat schijnt wel goed te zijn,hoe weet ik of ik een 1275 blok heb? Boring x slag x 0,8 of zoiets, is het niet? Maar de carburateur die er bij zit weet ik nix van, hoe weet ik welk type dat is? Ik heb er wel een foto van op mijn pc staan maar die kan ik niet uploaden, kan hem wel naar iemand mailen die dat wil...
boring x slag = 70.64 x 81.33mm
(zoals alle 1275's)
als je mij de foto mailt zet ik hem wel even op het web voor je ..
FWIW,
Theo van den Bogaard
inderdaad een HS4:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/dl/hs4.jpg
groetjes,
Theo van den Bogaard
[size=75:5pjw2h2a][topics samengevoegd - Crispy][/size:5pjw2h2a]
Jaja,
hopenlijk kijk ik er niet overheen!

Ik maar zoeken of er ook een topic is over carburateur herkennen, nu heb ik die niet gevonden
Als dit nog niet bestaat hak ik de knoop door, een topic om je carb te herkennen.
Mij is gezegd dat ik een HS4 heb.
Even voor de duidenlijkheid, ik heb een 1275 metro blokkie. Daar zat op een carb met een labeltje en op dit labeltje staat:
fzx-1409
5 wk 433
Hieraan zit een Superflow inlaat spruitstuk en er zat een lcb downpipe op geloof ik en nog een big bore uitlaat systeem als ik dat goed zeg
Nu is de vraag? Welke carb heb ik?
Is dit orgineel?
En is dit goed
je schrijft het als carburateur

Dan vind je misschien wat meer
FrostiE_999 schreef:


je schrijft het als carburateur
Dan vind je misschien wat meer
haha ja je hebt gelijk
Sorry dislecties
Hiff 44 of een Hiff 38, maar ik denk de eerste omdat het een 1275 blok is. Om zeker te weten even de diameter van de doorlaat meten.
Dennis
Dat is een Hif, het verschil tussen een hif en een hs is dat er bij de hs een vlotterkamer buiten de carb hangt, bij de hif is deze ingebouwd onderin de carb.
ik denk ook dat het een hif44 is, dat is de goede carb voor een 1275
Ik heb even wat topics over carburateurs herkennen aan elkaar gehangen. Je kan ook "wildcards" gebruiken in de zoekfunctie, bijvoorbeeld "carb*" geeft ook de topics van mensen die het een beetje fout geschreven of afgekort hebben.


Er zijn nog een paar topics die relevant zijn, met plaatjes etc:
Hiff44, met discussie over naalden
Weber carb herkennen
En verder:
Eelke, in dit topic, schreef:
OK, tijd voor plaatjes. Even op I-net gezocht en ook gevonden.
Dit zijn HS carbs. Ze zijn te herkennen aan de losse vlotterkamer, de "tonnetjes" die naast de carbs hangen. Op de foto staan zowel een "linkshandige" als een "rechtshandige" versie, die samen een dubbele set vormen. Links of rechts slaat op de plaats van de vlotterkamer; omdat een dubbele set een starre koppeling nodig heeft voor gas en choke moeten de vlotterkamers aan de buitenkant zitten omdat ze anders in de weg zitten.
Dit is een foto van een HIF44 carb, die standaard op de MG Metro en de 90-er Carb-Coopers is toegepast. Te herkennen aan de vlotterkamer die geintegreerd eronder zit, met de "vierkante" afdekplaat aan de onderkant.
Onafhankelijk van de maat zien carbs van hetzelfde type er hetzelfde uit. Alleen de doorsnede van de "gang" is anders. Als je inderdaad HIF38s hebt zien ze er dus uit zoals op de tweede foto.
...
Tenslotte kun je hier zoeken adhv de nummers die op de metalen plaatjes staan die aan de carburateur hangen, of op het model van de auto:
http://www.burlen.co.uk/store.aspx
Volgens de site van Burlen:
FZX 1409 Total Carbs: 1
Make: Metro Model: 1300
Year: 1982 - 1982 Engine: 1300cc Sport
Set Part No: Type: HIF44
Als standaard naald staat er: BDL
Goed uitgangspunt
groetjes,
Theo van den Bogaard
[i:a2hikoa9][size=75:a2hikoa9][Gesplit uit "hif 44 carb." en samengevoegd aan dit topic - Tincu][/size:a2hikoa9][/i:a2hikoa9]

hey
ik heb hier een carb liggen maar weet niet wat voor 1 het er is
kunnen jullie het zien aan de foto
ik vind er namelijk heeeeel veeeel pijpjes uit steken
op mijn andere carb (hif 44) zitten er maar 3 en hier 5
rara
als je de kant die op het intlaatspruitstuk gaat op meet. moet hij 44mm zijn. daar kan je dus ook aan zien wat het is(correct me if i'm wrong)
ja dacht ik ook
maar dit is 38 mm
??
Een Hiff 38 dus
maar weet jij ook waar al die pijpjes voor zijn
1 links onder is benzine toevoer
2 net ernaast is benzine overstort
3 die dikke is voor de luchtslach vanaf het blok
4 net onder dashpot ????????????????????
5 op het montage deel voor op de inlaat ?????????????
wie o wie weet het allemaal
en hoe loopt dit op een 1275 (gaat dit passen)
grtzz
weet niemand dit !!!!
grtzzz
Op een 1275 hoort een HIF44, een HIF38 zit normaalgesproken op een 998 dus is in feite een beetje onderbemeten.
Dennis
okee bedankt hier heb ik iets aan
grtzzz
Eej mini-boy,

Heb je daar de gele bijbel van vizard liggen?
Volgens mij heb ik afgelopen weekend iets gelezen over een soort vacuumsysteem op sommige carb's. Twee extra pijpjes die je met elkaar moet verbinden.
Kan dit weekend wel even kijken of ik het kan vinden. Dat pijpje op de inlaatflens heeft er iig mee te maken, de andere kant van dat systeem zou ergens bij de vlotterkamer moeten zitten...
Idd, het vacuumpijpje welke op de flens zit moet je verbinden met een van de andere overige pijpjes. Ik zal wel ff kijken bij de Pick-up binnenkort.

Ideaal om op een 1000tje met te tunen...
Ze waren trouwens te vinden op de Metro 1000.
[size=75:w5whhso4][topics samengevoegd - Crispy][/size:w5whhso4]

nogal een lullige vraag
maar na wat zoekwerk weet ik nog niet hoe ik mijn carbu perfect kan herkennen,
ik denk dat het een hs4 of een hif38 is, maar weet het niet zeker, wat ik wel weet is dat het de originele is uit een 1000tje van het jaar 1976,
kan me iemand hierop duidelijk antwoorden waaraan ik hem herken of iemand die weet met welke carbu die gemaakt werden?
sorry voor de waarschijnlijk al 1000x gestelde vraag..
Zie hier eens
klikkerde klik
weet ik nog niet echt meer mee
Het idee is dat als je het antwoord op je vraag niet precies kan vinden, dat je dan een passend onderwerp zoekt om je vraag in te posten. Dan krijgen we een zo'n compleet mogelijk topic.
Ik heb je vraag dus aan een bestaand topic gehangen, welke overigens direct te vinden was in de FAQ Standaard Techniek
Lees het even door
[size=85:p3z3tifm][topics samengevoegd - Crispy][/size:p3z3tifm]
Hoe kom ik er achter welk type carburateur er op mijn 84'er 1000HLE zit met 99H blokje? Ik wil dit weten ivm aanschaf stage 1 of misschien 2/3 kit.
Alvast bedankt!
Mijn haynes zegt dat jij een HS4 hebt.
Vlotterkamer zit dan links naast de carb. als je er voor staat.
Zie hier:link
Lijkt m inderdaad te zijn. Dank jullie wel!
Hoi Timmio85, ik heb je vraag even aan een bestaand topic gehangen. Deze staat trouwens ook vermeld in de FAQ Standaard Techniek
[size=85:3hts4p1x][topics samengevoegd - Crispy][/size:3hts4p1x]
Hallo allemaal,
Ik heb de bestaande topic's nageplozen en gekeken naar de links die erbij stonden voor erachter te komen welke carburateur je hebt maar deze links doen het [u:3hts4p1x]niet[/u:3hts4p1x] meer of zijn [u:3hts4p1x]opgeheven[/u:3hts4p1x] . ik heb op mijn alu-plaatje het volgende staan FZX 1409 7WK 314
mijn 1275 blokje verzuipt namelijke en in de carb zit een BDK naald.
blok is opgeboord naar eerste overmaat zuiger +0.02
wie o wie kan mijn helpen??
Hoewel er in dit topic links staan die het niet meer doen, is op pagina 2 toch een complete gids voor het herkennen. Dus lees het eens door.
Overigens is het altijd aan te raden toch in de oude topics te posten, dan worden die namelijk weer up-to date gemaakt en staat niet alle informatie verspreid op het forum. Theo heeft meestal wel werkende versies van zijn oude links.
Dit topic kwam uit de FAQ Standaard Techniek
volgens http://www.burlen.co.uk
FZX 1409 HIF44 Vanden Plas 1300, 1982, 1300cc.
FZX 1409 HIF44 Metro 1300, 1982, 1300cc Sport.
FZX 1409 HIF44 MG Metro, 1982, 1300cc.
alleen is de BDK een naald voor een motor met stage 1 kit, standaard zit er een BDL in (die daar overigens niet zo sterk van afwijkt)
dus @MiniRandy, wat is er verder aan het blok gedaan?
HTH,
Theo van den Bogaard
Op mijn carburateur staat: FZX 1433 4WK 802. Kon er op het forum niks over vinden dus misschien weten jullie wel wat voor carburateur het is.
Mvg Maarten
Zwitserse Metro 1300 HL 1983
Volgens deze link:
http://www.sucarb.co.uk/VehicleList.asp ... table=true
Hier staat ie ook tussen:
via de IME ( http://www.ime.org.uk/ ), zoeken op "carb" staat er een link:
http://www.burlen.co.uk/burlen-user/def ... vice=parts
.. daar kan je het 'label' nummer invullen ..
en vindt je:
Metro 1300 HL, 1300cc Swiss, 1983-, FZX 1433
Vanden Plas 1300, 1300cc, 1983-, FZX 1433
HTH,
Theo van den Bogaard
viewtopic.php?t=4841&highlight=hs4+hif38
ik vroeg me af wat voor carburateur ik heb ?
http://s1346.photobucket.com/user/a3_db ... sort=3&o=0
http://s1346.photobucket.com/user/a3_db ... sort=3&o=1
staat er ergens een code waar ik het aan kan zien? of weet iemand het nu al ?
Hiff38 of 44.
Aangenomen dat ik de code op de demper goed lees als: LZX 1773
en als de motor nog de originele 1000 cc is
HIF 38
HTH,
Theo van den Bogaard
ja het is een a+ 1275 motor en geen 1000,
dus is dit wel een goede carburateur hier voor ?
ik heb zelf nog twin hs2 liggen, zou die er beter voor zijn ?
Niet de goede zou ik niet zeggen. Een Hiff44 past alleen wat beter op een 1275. De dubbele HS2 kan ook wel.
Loopt het blok goed? Waarom dan wisselen?
Paginering
Je moet ingelogd zijn om te reageren.