Ik sprak gisteren een vriend van mij en die heeft een probleem met zijn mini, maar die heeft geen reet verstand van computers dus plaats ik dit even voor hem.
Hij krijgt benzine in de carterpan.. iemand een idee hoe dat kan??
Flotternaald verkeerd afgesteld??
Benzinepomp niet goed?
Vast bedankt.
Normaal gesproken is het membraam van de benzinepomp lek.
André
ok normaal gesproken wel..
gaan we eens kijken...
Als iemand nog meer sugesties heeft hoor ik het graag..
Ik weet niet of er iets speciaals aan de motor is waarom hij in CM: Technische Modificaties & Tuning staat? Lijkt me een probleem met een standaard motor dus: verplaatst.
voor diegenen die hier ook nog naar kijken...
als de vorige opties die gegeven werken niet lukken, is het toch ook mogelijk dat de zuigerveren versleten zijn? even compressie testen, deze cijfers vergelijken met de cijfers in die van je handboek..
dit is ook een optie, of heb ik het verkeerd
Carb. verkeerd afgesteld. Hierdoor onvolledige verbranding in de cilinder. De schraapveren nemen telkens wat benzine mee, zodat de olie verdund wordt en de smering vermindert. Hierdoor lan er flink wat schade in je motor en bak ontstaan.
Hoe weet je vriend trouwens dat er benzine in de carter zit?
Erik
Benzine via de carburateur in het carter van de motor is 'highly improbably' en zal ook alleen maar kunnen gebeuren als er iets serieus mis is met de carburateur (geen naald) en zuigers (gat). Defect membraam van de benzine pomp is de meest logische oorzaak.
Maar wellicht is het geen benzine maar water! In dat geval is het waarschijnlijk dat of de cylinderkop (grotere kans) of het blok is gescheurd...
goedemorgen allemaal,
Ik sprak gisteren een vriend van mij en die heeft een probleem met zijn mini, maar die heeft geen reet verstand van computers dus plaats ik dit even voor hem.
Hij krijgt benzine in de carterpan.. iemand een idee hoe dat kan??
Flotternaald verkeerd afgesteld??
Benzinepomp niet goed?
Vast bedankt.
Normaal gesproken is het membraam van de benzinepomp lek.
André
ok normaal gesproken wel..
gaan we eens kijken...
Als iemand nog meer sugesties heeft hoor ik het graag..
Ik weet niet of er iets speciaals aan de motor is waarom hij in CM: Technische Modificaties & Tuning staat? Lijkt me een probleem met een standaard motor dus: verplaatst.
voor diegenen die hier ook nog naar kijken...

als de vorige opties die gegeven werken niet lukken, is het toch ook mogelijk dat de zuigerveren versleten zijn? even compressie testen, deze cijfers vergelijken met de cijfers in die van je handboek..
dit is ook een optie, of heb ik het verkeerd
Carb. verkeerd afgesteld. Hierdoor onvolledige verbranding in de cilinder. De schraapveren nemen telkens wat benzine mee, zodat de olie verdund wordt en de smering vermindert. Hierdoor lan er flink wat schade in je motor en bak ontstaan.
Hoe weet je vriend trouwens dat er benzine in de carter zit?
Erik
Benzine via de carburateur in het carter van de motor is 'highly improbably' en zal ook alleen maar kunnen gebeuren als er iets serieus mis is met de carburateur (geen naald) en zuigers (gat). Defect membraam van de benzine pomp is de meest logische oorzaak.
Maar wellicht is het geen benzine maar water! In dat geval is het waarschijnlijk dat of de cylinderkop (grotere kans) of het blok is gescheurd...
Je moet ingelogd zijn om te reageren.