Mijn claxon is sinds kort defect en vandaag ben ik maar eens gaan kijken waarom deze niet werkt....
Ik ben begonnen bij het doormeten van de bedrading, en deze is goed. Zodra ik op de claxon-knop druk staat er gewoon 12 volt op het draad, dus trok ik al snel de conclusie dat de claxon zelf defect was. Even een nieuwe halen in de buurt en klaar is kees.....
niet dus, ook uit deze claxon kwam geen Geluid
Even getest of de claxon het wel deed, dus even + en - op een losse accu... ik schoot dwars door het plafond, die doet het dus.
Nogmaals de boel doorgemeten en alles is gewoon zoals het moet zijn, even nog de aarde punten schoongemaakt nog niets.
Nu ben ik dus enorm in de war, 12VOLT is 12VOLT, contact is contact en de claxon is gewoon een met een + en - aansluiten waar de - aangesloten kan worden aan een aarde punt op een deel van de claxon die dan gewoon weer aan de body vast zit. Ook heb ik de - van de claxon op meerdere punten van de mini geprobeerd maar nergens was het verschil anders..
Op het forum kon ik niets vinden met betrekking tot dit probleem... wie o wie helpt mij uit de brand! want na 1 uur kl(*)ten ben ik het aardig zat...
Gaat het om een claxon met 1 of met 2 aansluitingen?
Deze claxon heeft 2 aansluitingen, maar een extra mogelijkheid tot het aansluiten van de - op een "aarde"-punt. Volgens zowel de half-fords en een andere zaak zou dit gewoon moeten werken....
Eh, nee dus. Een met twee aansluitingen (gebruikt tot ongeveer 1976) vereist een paarse draad en een paars-zwarte draad. Je kunt de paars-zwarte niet zomaar vervangen door een zwarte kabel aan de massa; dat werkt niet!
Oh sorry je bedoeld de orginele claxon? Die was met een enkele kabel. Ik heb ook alleen maar 1 paarse kabel tot mijn beschikking. Misschien ook wel zo slim om te melden dat de mini uit 1986
Ben alleen zo stom geweest om de oude claxon achter te laten bij de verkoper
ultimasnake schreef: Deze claxon heeft 2 aansluitingen, maar een extra mogelijkheid tot het aansluiten van de - op een "aarde"-punt.
## als je bij gemonteerde claxon een #test# draadje legt van het - punt van de claxon zelf naar de - van de accu, dan doet ie het wel zeker??
Grappig die heb ik dus nog niet geprobeerd, maar als dat wel het geval is wat dan?
ultimasnake schreef: Grappig die heb ik dus nog niet geprobeerd, maar als dat wel het geval is wat dan?
## dan zit het stuk ijzer waar je de claxon aan vast schroeft [i:2rvetz2c]niet[/i:2rvetz2c] verbonden met de - van de accu ('aarde niet goed')
ultimasnake schreef: De orginele claxon was met een enkele kabel. Ik heb ook alleen maar 1 paarse kabel tot mijn beschikking. Misschien ook wel zo slim om te melden dat de mini uit 1986
Eh. Als je al slechts 1 draad hebt, dan moet die paars met zwart zijn. Die is inderdaad 12V op het moment dat je de knop induwd. De claxon moet dan massa maken via de body.
Is de claxon die je wilt monteren wel voor een Mini bedoeld? Als het een Mini-claxon is met twee aansluitingen zal het niet gaan werken wanneer je maar 1 draad hebt.
Dat is dus wel het geval, met een multimeter op de paarse kabel, en de andere op het punt waar de claxon op vast zit krijg ik 12 volt zodra ik op de claxon druk.
Zou het toch het type claxon zijn?..... Tevens is het gewoon een "universele claxon" met dus de +/- mogelijkheid en +/massa (om het zo maar even te noemen)
Mini4Ever schreef: je maar 1 draad hebt.
## TS schrijft dat de nieuwe toeter 2 draden heeft;
dat ie de nieuwe toeter met de + en de - van een losse accu heeft verbonden, en dat ie toen in de lucht ging (van de herrie).
de toeter heeft dan imho een draad voor + en een draad voor -
als er uit de kabelboom maar een draad komt moet die aan de + draad van de nieuwe toeter, de - draad kan onder een bevestigingsschroefje waarmee de toeter aan de koets wordt geschroefd.
of ziet iemand uitgebreidere aansluitmogelijkheden??
contactpuntjes van de claxon en stekker schoon?
contactspray misschien?
Ze zijn schoon ja, contactspray kan ik nog even morgen halen en weer proberen.
Morgen ga ik gewoon eens de - van de claxon op de - van de accu doen eens kijken wat dat als resultaat heeft....
ff een draad van de min van de toeter naar een goed massa punt trekken
racing green rider schreef: ff een draad van de min van de toeter naar een goed massa punt trekken
Wat is je suggestie als goed massa punt? Ik heb namelijk het haast overal al geprobeerd..... gekke vraag maar waar vind ik de accu eigenlijk? (ik heb de mini pas 1 maand en heb nog niet enorm veel gesleuteld..... )
ultimasnake schreef: maar waar vind ik de accu eigenlijk?
## zoveel mogelijkheden zijn er niet bij zo'n klein autootje.
nog niet veel gezocht zeker??
hier kunnen we nog veeeeel plezier aan beleven
metrodriver schreef: ultimasnake":pfzc3csi]maar waar vind ik de accu eigenlijk?
## zoveel mogelijkheden zijn er niet bij zo'n klein autootje.
nog niet veel gezocht zeker?? [/quote:pfzc3csi]
Nee, mijn mini staat ook in een ondergrondse garage niet direct in de kamer hier naast . Gek genoeg zat ik laatst al te kijken maar kon hem toen niet vinden..... Ik google wel even
Zit aan de achterkant..
klep openmaken, kleedje weg en dan aan de rechterkant
Hahahahha.... tja onder de motorkap vind ik hem dan niet.. niet de meest standaard plek dus . Ik heb tot op heden alleen gesleuteld aan een motor, en daar is alles met het blote oog te vinden
## nou ja, 'onder de motorkap niet vinden'..
dat zie je m.i. met een half oog al dat ie daar niet zit (of dacht je dat jouw mien op een knoopcel reed??)
een bijna uitputtende lijst voor accu-bewaarplaatsen van personenauto's:
met stip op 1: de motorruimte
2: de kofferbak (of wat er voor doorgaat)
3: onder de achterbankzitting
(een echte mieneur heeft zijn schatje in de woonkamer).
metrodriver schreef: ## nou ja, 'onder de motorkap niet vinden'..
dat zie je m.i. met een half oog al dat ie daar niet zit (of dacht je dat jouw mien op een knoopcel reed??)
een bijna uitputtende lijst voor accu-bewaarplaatsen van personenauto's:
met stip op 1: de motorruimte
2: de kofferbak (of wat er voor doorgaat)
3: onder de achterbankzitting
(een echte mieneur heeft zijn schatje in de woonkamer).
Bedankt voor die tip, ik zal hem onthouden
accu zit in je kofferbak.
goed massa punt is een blank stukje carosserie.
ook zit er op je blok, bij een bloksteun een massastrip tussen blok en carroserie.
zit links naast je carburateur.
aan de achterkant van je blok.
bloksteun lijkt een beetje op een hondebot.
Maar? Kan je inmiddels nou al weer toeteren??
Nee ik ben nog steeds niet in staat om te "toeteren".
IK ben er een tijd mee bezig geweest, en zo ook een mini-specialistisch bedrijf. Echter dus zonder succes.
Momenteel ben ik erg druk bezig met het op"pimpen" van mijn dashboard en heb ik het even gelaten voor wat het is, echter ga ik straks weer even kijken aangezien ik de "bijbel" (haynes) gekocht heb. Verder heb ik wel een 2 kabels loshangen in de auto. Een groen en groen-zwarte kabel. Echter hebben die dus niets met de claxon te maken. Haynes weet me echter ook niet te vertellen waar ze wel voor dienen.
Die draden zouden wel eens van de benzine meter kunnen zijn.
He,he Eindelijk de Toeter doe het weer ik ben vandaag voor mijn zoon met de Mini naar een Mini specialist gereden ergens ver voorbij Weesp om even een 2dehands notenhouten dashboard op te halen , en heb ik gelijk gevraagt of ze daar het toeter probleem konden op lossen.Daar werd meteen tijd voor gemaakt het was de stuurkolum schakelaar die defect was men had nog een 2dehandsie en hebben deze erop gezet nu deed ook het seinen met groot licht het weer.Zo dat is dus opgelost bedankt allemaal voor het meedenken.
Beste mini-mensen,
Ook heb ik de - van de claxon op meerdere punten van de mini geprobeerd maar nergens was het verschil anders..

Mijn claxon is sinds kort defect en vandaag ben ik maar eens gaan kijken waarom deze niet werkt....
Ik ben begonnen bij het doormeten van de bedrading, en deze is goed. Zodra ik op de claxon-knop druk staat er gewoon 12 volt op het draad, dus trok ik al snel de conclusie dat de claxon zelf defect was. Even een nieuwe halen in de buurt en klaar is kees.....
niet dus, ook uit deze claxon kwam geen Geluid
Even getest of de claxon het wel deed, dus even + en - op een losse accu... ik schoot dwars door het plafond, die doet het dus.
Nogmaals de boel doorgemeten en alles is gewoon zoals het moet zijn, even nog de aarde punten schoongemaakt nog niets.
Nu ben ik dus enorm in de war, 12VOLT is 12VOLT, contact is contact en de claxon is gewoon een met een + en - aansluiten waar de - aangesloten kan worden aan een aarde punt op een deel van de claxon die dan gewoon weer aan de body vast zit.
Op het forum kon ik niets vinden met betrekking tot dit probleem... wie o wie helpt mij uit de brand! want na 1 uur kl(*)ten ben ik het aardig zat...
Gaat het om een claxon met 1 of met 2 aansluitingen?
Deze claxon heeft 2 aansluitingen, maar een extra mogelijkheid tot het aansluiten van de - op een "aarde"-punt. Volgens zowel de half-fords en een andere zaak zou dit gewoon moeten werken....
Eh, nee dus. Een met twee aansluitingen (gebruikt tot ongeveer 1976) vereist een paarse draad en een paars-zwarte draad. Je kunt de paars-zwarte niet zomaar vervangen door een zwarte kabel aan de massa; dat werkt niet!
Oh sorry je bedoeld de orginele claxon? Die was met een enkele kabel. Ik heb ook alleen maar 1 paarse kabel tot mijn beschikking. Misschien ook wel zo slim om te melden dat de mini uit 1986

Ben alleen zo stom geweest om de oude claxon achter te laten bij de verkoper
ultimasnake schreef:
Deze claxon heeft 2 aansluitingen, maar een extra mogelijkheid tot het aansluiten van de - op een "aarde"-punt.
## als je bij gemonteerde claxon een #test# draadje legt van het - punt van de claxon zelf naar de - van de accu, dan doet ie het wel zeker??
Grappig die heb ik dus nog niet geprobeerd, maar als dat wel het geval is wat dan?
ultimasnake schreef:
('aarde niet goed')
Grappig die heb ik dus nog niet geprobeerd, maar als dat wel het geval is wat dan?
## dan zit het stuk ijzer waar je de claxon aan vast schroeft [i:2rvetz2c]niet[/i:2rvetz2c] verbonden met de - van de accu
ultimasnake schreef:
De orginele claxon was met een enkele kabel. Ik heb ook alleen maar 1 paarse kabel tot mijn beschikking. Misschien ook wel zo slim om te melden dat de mini uit 1986
Eh. Als je al slechts 1 draad hebt, dan moet die paars met zwart zijn. Die is inderdaad 12V op het moment dat je de knop induwd. De claxon moet dan massa maken via de body.
Is de claxon die je wilt monteren wel voor een Mini bedoeld? Als het een Mini-claxon is met twee aansluitingen zal het niet gaan werken wanneer je maar 1 draad hebt.
Dat is dus wel het geval, met een multimeter op de paarse kabel, en de andere op het punt waar de claxon op vast zit krijg ik 12 volt zodra ik op de claxon druk.
Zou het toch het type claxon zijn?..... Tevens is het gewoon een "universele claxon" met dus de +/- mogelijkheid en +/massa (om het zo maar even te noemen)
Mini4Ever schreef:
je maar 1 draad hebt.
## TS schrijft dat de nieuwe toeter 2 draden heeft;
dat ie de nieuwe toeter met de + en de - van een losse accu heeft verbonden, en dat ie toen in de lucht ging (van de herrie).
de toeter heeft dan imho een draad voor + en een draad voor -
als er uit de kabelboom maar een draad komt moet die aan de + draad van de nieuwe toeter, de - draad kan onder een bevestigingsschroefje waarmee de toeter aan de koets wordt geschroefd.
of ziet iemand uitgebreidere aansluitmogelijkheden??
contactpuntjes van de claxon en stekker schoon?
contactspray misschien?
Ze zijn schoon ja, contactspray kan ik nog even morgen halen en weer proberen.

Morgen ga ik gewoon eens de - van de claxon op de - van de accu doen eens kijken wat dat als resultaat heeft....
ff een draad van de min van de toeter naar een goed massa punt trekken
racing green rider schreef:
)
ff een draad van de min van de toeter naar een goed massa punt trekken
Wat is je suggestie als goed massa punt? Ik heb namelijk het haast overal al geprobeerd..... gekke vraag maar waar vind ik de accu eigenlijk? (ik heb de mini pas 1 maand en heb nog niet enorm veel gesleuteld.....
ultimasnake schreef:


maar waar vind ik de accu eigenlijk?
## zoveel mogelijkheden zijn er niet bij zo'n klein autootje.
nog niet veel gezocht zeker??
hier kunnen we nog veeeeel plezier aan beleven
metrodriver schreef:
[/quote:pfzc3csi]
. Gek genoeg zat ik laatst al te kijken maar kon hem toen niet vinden.....
Ik google wel even 
ultimasnake":pfzc3csi]maar waar vind ik de accu eigenlijk?
## zoveel mogelijkheden zijn er niet bij zo'n klein autootje.
nog niet veel gezocht zeker??
Nee, mijn mini staat ook in een ondergrondse garage niet direct in de kamer hier naast
Zit aan de achterkant..
klep openmaken, kleedje weg en dan aan de rechterkant
Hahahahha.... tja onder de motorkap vind ik hem dan niet.. niet de meest standaard plek dus
. Ik heb tot op heden alleen gesleuteld aan een motor, en daar is alles met het blote oog te vinden 
## nou ja, 'onder de motorkap niet vinden'..
dat zie je m.i. met een half oog al dat ie daar niet zit (of dacht je dat jouw mien op een knoopcel reed??)
een bijna uitputtende lijst voor accu-bewaarplaatsen van personenauto's:
met stip op 1: de motorruimte
2: de kofferbak (of wat er voor doorgaat)
3: onder de achterbankzitting
(een echte mieneur heeft zijn schatje in de woonkamer).
metrodriver schreef:

## nou ja, 'onder de motorkap niet vinden'..
dat zie je m.i. met een half oog al dat ie daar niet zit (of dacht je dat jouw mien op een knoopcel reed??)
een bijna uitputtende lijst voor accu-bewaarplaatsen van personenauto's:
met stip op 1: de motorruimte
2: de kofferbak (of wat er voor doorgaat)
3: onder de achterbankzitting
(een echte mieneur heeft zijn schatje in de woonkamer).
Bedankt voor die tip, ik zal hem onthouden
accu zit in je kofferbak.
goed massa punt is een blank stukje carosserie.
ook zit er op je blok, bij een bloksteun een massastrip tussen blok en carroserie.
zit links naast je carburateur.
aan de achterkant van je blok.
bloksteun lijkt een beetje op een hondebot.
Maar? Kan je inmiddels nou al weer toeteren??
Nee ik ben nog steeds niet in staat om te "toeteren".
IK ben er een tijd mee bezig geweest, en zo ook een mini-specialistisch bedrijf. Echter dus zonder succes.
Momenteel ben ik erg druk bezig met het op"pimpen" van mijn dashboard en heb ik het even gelaten voor wat het is, echter ga ik straks weer even kijken aangezien ik de "bijbel" (haynes) gekocht heb. Verder heb ik wel een 2 kabels loshangen in de auto. Een groen en groen-zwarte kabel. Echter hebben die dus niets met de claxon te maken. Haynes weet me echter ook niet te vertellen waar ze wel voor dienen.
Die draden zouden wel eens van de benzine meter kunnen zijn.
He,he Eindelijk de Toeter doe het weer ik ben vandaag voor mijn zoon met de Mini naar een Mini specialist gereden ergens ver voorbij Weesp om even een 2dehands notenhouten dashboard op te halen , en heb ik gelijk gevraagt of ze daar het toeter probleem konden op lossen.Daar werd meteen tijd voor gemaakt het was de stuurkolum schakelaar die defect was men had nog een 2dehandsie en hebben deze erop gezet nu deed ook het seinen met groot licht het weer.Zo dat is dus opgelost bedankt allemaal voor het meedenken.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.