HELP MIJN mini zuipt meer dan ik!!!

Sinds kort loopt mijn mini 1.3 I uit 1993 1 op 7.
Nu weet ik dat het nooit 1 op 20 is geweest of zal worden maar 1 op 10 vind ik toch echt haalbaar.

Nieuw lucht filter heeft niets uit gehaald ,weet iemand of er er ook nog iets is af te stellen aan de injectie???


Wie wil mij helpen alvast bedankt.

Loopt hij voor de rest wel zuiver?
Geen horten of stoten?
Je zou alle vacuumslangetjes na kunnen kijken voor eventuele beschadigingen/verstoppingen.
Voor de rest is er weinig af te stellen aan een SPI.
Wil je meer zekerheid, dan moet je h`m uit laten lezen bij een autobedrijf.

dan drink je zelf niet genoeg!!!! :)" title="Evil" /> :9

auto laten uitlezen.. enigste wat je kan doen..

met "snel" luchtfilter lust ie sowieso..

Klopt ik ben een matige drinker!
Hey maar bedankt voor jullie reactie, ben alweer stapje verder.
Maar de mini loopt voor de rest eigenlijk wel goed,1 ding is er nog wel, als ik op de snelweg 120 km rijdt dan ruik ik gewoon pure benzinelucht. Er lekt niks maar het is net of het zo de uitlaat in loopt of zo.
waar kan ik zoiets uit laten lezen woon in de buurt van Nijmegen, Ewijk om precies te zijn.
ps heb een standaard luchtfilter.

Als je een benzinelucht in de mini hebt, dan zou ik eens je benzineleiding na kijken. Vanaf de tank tot aan het blok. Er kan ergens een scheurtje in zitten. Het is ook mogelijk dat hij lekt bij de vlotterbevestiging.

Maandag 10 maart 2008

had ik ook een keer bij een vriend van me

hij had een oude auto (geen mini) en liep steeds onzuiniger
ook benzine lucht

dus eens kijken met motorkap open.. en er spoot netjes een straaltje benzine uit de aanvoerleiding naar de carb.. |:(

dus leiding vervangen en dat scheelde al behoorlijk 8)

Probeer met een draaiende motor je slangen ed na te kijken zie je niks ff verhoogt toerental 1 op 7 is v8 steil :( .

En uit laten lezen is ook een optie als hij lekt geeft hij aleen niks aan :)

groeten en succes

benzineleiding na kijken. Vanaf de tank tot aan het blok.



ik verdenk ook de leiding(en); let wel dat een spi de leidingen onder druk heeft staan en (dus) ook een terugvoerleiding naar de tank heeft .. als je het contact aan zet wordt er druk opgebouwd, het kan dus zijn dat je 'gewoon' bij stilstand niets ziet lekken, maar zo gauw je start en rijd wel.
(mijn Spi deed 1:18 a 1:14)

succes,
Theo van den Bogaard

uit mijn hoofd zeg ik dat er een ontluchtings gaatje zit boven aan de tank
er hoort een slangetje op naar buiten..

Kan het niet ook zijn dat de vlotterkamer overloopt? Aangezien daarvoor bij deze Mini normaal een slang loopt van de carburateur naar de onderkant van de motor om de overtollige benzine te lozen, zul je dat nooit zien maar wellicht wel ruiken.

Mijn Mini reed ooit 1:30 (niet echt gezond overigens - vooronsteking zat vast maar verder liep hij wel super).

vlotterkamer overloopt?



:)" title="Evil" /> niet bij een Spi

groetjes,
Theo van den Bogaard

Kan het niet zijn dat de motor in noodloop is gaan lopen? Dat doen veel injectie auto's als hij niet genoeg informatie krijgt van de sensoren en dergelijke. Hij gaat dan te veel brandstof toedienen waardoor de motor altijd wel zou lopen wat resulteerd in een benzine lucht en vaak wat meer rook dan normaal.
Als dat het geval is zul je de sensoren en de aansluitingen moeten checken. Die onder het inlaatspruistuk is vaak losgeraakt.

Theo van den Bogaard schreef:
vlotterkamer overloopt?



:)" title="Evil" /> niet bij een Spi




Oh ja, had het i-tje even over het hoofd gezien |:( |:(

Je moet ingelogd zijn om te reageren.