mijn mini slaat aan loopt heel even en slaat weer af
ik heb een probleem met mijn mini. als ik hem start dan loopt de motor heel even en dan slaat hij weer af. als ik dan heel even wacht kan ik hem wel weer starten maar hij slaat na ongeveer 10 seconden weer af,en zo gaat het maar door. weet heeft wat goede raad voor mij ik heb zelf geen idee wat het kan zijn. het is en 1300cc spi motor uit 1993. ik hoor graag wat jullie denken wat het kan zijn. groetjes chantal
Volgens mij zit je een beetje verkeerd met je topic
batterij loskopelen en resetten?[size=59:yn7mxo18]
Idd hoort niet thuis in evenementen[/size:yn7mxo18]
als je een benzienefilter hebt die even nakijken en als hij verstopt is vervangen en als je die niet hebt ff de benzieneslangen nakijken
Hoewel voor jou persoonlijk waarschijnlijk een heel Evenement, toch maar verplaatst...
Hoi
Waarschijnlijk je brandstof pomp defect of je zekering daarvan.
groet jeroen
Trekt ie ergens valse lucht misschien?
Groetjes,
Maurice
Klinkt als te weinig benzine.
Ik heb op dit moment hetzelfde probleem. ik heb de bransdtoffilter vervangenen en het lijkt alsof het probleem sindsdien bestaat. Kan er ergens een luchtbel blijven zitten of zo? Ik heb alle vacuum slangen gecontroleerd maar dat zit allemaal goed.brandstof pomp doet het ook.
Is uw benz. filter niet omgedraaid ?
Grt. Jef
Hoi Jef,
Bedankt voor je reactie,
Nee dat kan namelijk niet qua aansluitingen en hij heeft wel even gewoon gereden. Als ik het contact aanzet loopt de popmp tot hij afslaat. Daarna start de motor wel maar gaat de benzinepomp niet lopen.
Het gekke is dat ik na het vervangen van het benzinefilter wel even heb kunnen rijden maar toen sloeg hij ook al af na een minuut of tien en moest ik even wachten voor ik weer verder kon. vanaf dat moment had ie minder vermogen. Ik heb ondertussen alle slangen van het emissiesysteem gecontroleerd en daar waar niet goed vervangen maar dat maakt niet uit.
Ik denk eigenlijk dat ik hem moet laten uitlezen maar weet niet wie dat kan in mijn omgeving (boxmeer),
Groet,
Barend
Ik begrijp dat de pomp niet blijft lopen!? Even met een test lampje kijken of de pomp wel stroom krijgt,
1. wel stroom geen pomp-> pomp defect
2. Geen stroom -> iets in de aansturing! In dit geval kun je proberen direct stroom op de pomp te zetten en kijken of hij dan wel start en blijft lopen.
bedankt voor de suggestie,
Ik zal de test eens doen
zal dat met directe stroom eens proberen!
Maar dan blijft de vraag als blijkt dat ie geen signaal krijgt waar dat aan ligt? want als ik het contact aanzet stopt de pomp als er genoeg druk is opgebouwd. Het lijkt dus alsof er iets is dat ervoor moet zorgen dat als de motor loopt of als de druk wegvalt de pomp weer moet gasan lopen? of is dit een hele rare redenering van een mini beginner?
groet ,
Barend
nou wer aan het experimentern gewwest.
ALs ik het contact aanzet gaat de pomp netjes lopen tot er in de relay muodule een klik te horen is. Als ik het contact uitzet hoor ik na zo'n 15 seconden weer en klik en kan ik de pomp weer laten lopen alsd ik het contact aanzet. Als ik dan start loopt de motor enkele seconden maar gaat de pomp niet alsnog lopen. Als ik de pomp dan direct van stroom voorzie gaat de pomp wel draaien maar krijgt de motor niet meer benzine weer paar secvonden lopen. Het lijkt dus alsof er in de benzineleiding en electrische afsluiter zit maat die kan ik niet ontdekken.
gr BV
Ik ben niet echt thuis in spi en mpi modellen, maar zou dit misschien veroorzaakt kunnen worden door de "inertia switch" ?
Er zit ergens in het brandstof systeem een afsluiter die door deze schakelaar bedient wordt in geval van een aanrijding of klap om de brandstof toevoer af te sluiten.
Ik weet niet waar deze schakelaar zit bij een mpi maar als die "open"staat moet hij opnieuw ingedrukt worden om de stroomtoevoer naar de klep te herstellen.
Ik heb te weinig mpi of spi kennis maar er zijn op het forum mpi en spi bezitters die je hier waarschijnlijk verder mee kunnen helpen als dit het geval zou zijn.
Het is maar een idee.
succes.
Nog iets waar ik net aan dacht.
Zit er misschien een startonderbreker in de mini die niet meer in of uitschakelt en op onderbreken blijft staan ?
Heb dit een keer gehad met een Megane die het zelfde reageerde als jouw mini.
inertia switch werkt,moet iets anders zijn, toch bedankt.
groet,
barend.
Ik kan niet acvterhalen of er een alarmsysteem op zit. Dat zou inderdaad ook de boosdoener kunnen zijn. Er zit wel een uitleeskabeltje op en in het dashboard een rood lampje van alrma maar alarm zelf heb ik nog niet kunnen vinden.
Goeie suggestie, ga ik toch nog eens verder zoeken.
ik heb een probleem met mijn mini. als ik hem start dan loopt de motor heel even en dan slaat hij weer af. als ik dan heel even wacht kan ik hem wel weer starten maar hij slaat na ongeveer 10 seconden weer af,en zo gaat het maar door. weet heeft wat goede raad voor mij ik heb zelf geen idee wat het kan zijn. het is en 1300cc spi motor uit 1993. ik hoor graag wat jullie denken wat het kan zijn. groetjes chantal
Volgens mij zit je een beetje verkeerd met je topic
batterij loskopelen en resetten?[size=59:yn7mxo18]
Idd hoort niet thuis in evenementen[/size:yn7mxo18]
als je een benzienefilter hebt die even nakijken en als hij verstopt is vervangen en als je die niet hebt ff de benzieneslangen nakijken
Hoewel voor jou persoonlijk waarschijnlijk een heel Evenement, toch maar verplaatst...
Hoi
Waarschijnlijk je brandstof pomp defect of je zekering daarvan.
groet jeroen
Trekt ie ergens valse lucht misschien?
Groetjes,
Maurice
Klinkt als te weinig benzine.
Ik heb op dit moment hetzelfde probleem. ik heb de bransdtoffilter vervangenen en het lijkt alsof het probleem sindsdien bestaat. Kan er ergens een luchtbel blijven zitten of zo? Ik heb alle vacuum slangen gecontroleerd maar dat zit allemaal goed.brandstof pomp doet het ook.
Is uw benz. filter niet omgedraaid ?
Grt. Jef
Hoi Jef,
Bedankt voor je reactie,
Nee dat kan namelijk niet qua aansluitingen en hij heeft wel even gewoon gereden. Als ik het contact aanzet loopt de popmp tot hij afslaat. Daarna start de motor wel maar gaat de benzinepomp niet lopen.
Het gekke is dat ik na het vervangen van het benzinefilter wel even heb kunnen rijden maar toen sloeg hij ook al af na een minuut of tien en moest ik even wachten voor ik weer verder kon. vanaf dat moment had ie minder vermogen. Ik heb ondertussen alle slangen van het emissiesysteem gecontroleerd en daar waar niet goed vervangen maar dat maakt niet uit.
Ik denk eigenlijk dat ik hem moet laten uitlezen maar weet niet wie dat kan in mijn omgeving (boxmeer),
Groet,
Barend
Ik begrijp dat de pomp niet blijft lopen!? Even met een test lampje kijken of de pomp wel stroom krijgt,
1. wel stroom geen pomp-> pomp defect
2. Geen stroom -> iets in de aansturing! In dit geval kun je proberen direct stroom op de pomp te zetten en kijken of hij dan wel start en blijft lopen.
bedankt voor de suggestie,
Ik zal de test eens doen
zal dat met directe stroom eens proberen!
Maar dan blijft de vraag als blijkt dat ie geen signaal krijgt waar dat aan ligt? want als ik het contact aanzet stopt de pomp als er genoeg druk is opgebouwd. Het lijkt dus alsof er iets is dat ervoor moet zorgen dat als de motor loopt of als de druk wegvalt de pomp weer moet gasan lopen? of is dit een hele rare redenering van een mini beginner?
groet ,
Barend
nou wer aan het experimentern gewwest.
ALs ik het contact aanzet gaat de pomp netjes lopen tot er in de relay muodule een klik te horen is. Als ik het contact uitzet hoor ik na zo'n 15 seconden weer en klik en kan ik de pomp weer laten lopen alsd ik het contact aanzet. Als ik dan start loopt de motor enkele seconden maar gaat de pomp niet alsnog lopen. Als ik de pomp dan direct van stroom voorzie gaat de pomp wel draaien maar krijgt de motor niet meer benzine weer paar secvonden lopen. Het lijkt dus alsof er in de benzineleiding en electrische afsluiter zit maat die kan ik niet ontdekken.
gr BV
Ik ben niet echt thuis in spi en mpi modellen, maar zou dit misschien veroorzaakt kunnen worden door de "inertia switch" ?
Er zit ergens in het brandstof systeem een afsluiter die door deze schakelaar bedient wordt in geval van een aanrijding of klap om de brandstof toevoer af te sluiten.
Ik weet niet waar deze schakelaar zit bij een mpi maar als die "open"staat moet hij opnieuw ingedrukt worden om de stroomtoevoer naar de klep te herstellen.
Ik heb te weinig mpi of spi kennis maar er zijn op het forum mpi en spi bezitters die je hier waarschijnlijk verder mee kunnen helpen als dit het geval zou zijn.
Het is maar een idee.
succes.
Nog iets waar ik net aan dacht.
Zit er misschien een startonderbreker in de mini die niet meer in of uitschakelt en op onderbreken blijft staan ?
Heb dit een keer gehad met een Megane die het zelfde reageerde als jouw mini.
inertia switch werkt,moet iets anders zijn, toch bedankt.
groet,
barend.
Ik kan niet acvterhalen of er een alarmsysteem op zit. Dat zou inderdaad ook de boosdoener kunnen zijn. Er zit wel een uitleeskabeltje op en in het dashboard een rood lampje van alrma maar alarm zelf heb ik nog niet kunnen vinden.
Goeie suggestie, ga ik toch nog eens verder zoeken.
gr Baredn
Je moet ingelogd zijn om te reageren.