Ik ben in het bezit van een mini uit 1960 - 1970 en deze mini heeft twee brandstoftanks achterin.
Nu heb ik al wat rondgezocht en gevraagd voor een brandstoftank voor rechts achterin maar deze kost nieuw al richting de 600 euro en dat vind ik een beetje teveel..
Nou heb ik nog 2 extra brandstoftanks voor links liggen.
Ik zat eraan te denken om de tank zelf kleiner te maken en de hals om te zetten zodat hij aan de rechterkant in de auto past..
Weet iemand of dit een beetje te doen is???
Of heeft iemand dit al een keer gedaan??
Groeten Mister_D
Wat is er mis met de tank die er nu inzit?
Carlien schreef: Wat is er mis met de tank die er nu inzit?
Dat is juist het probleem ik heb de rechter brandstoftank er nooit bij gekregen. en een nieuwe is te duur en een tweede handse is moeilijk te vinden en soms ook nog te duur voor mij.
Mister_D schreef: Dat is juist het probleem ik heb de rechter brandstoftank er nooit bij gekregen. en een nieuwe is te duur en een tweede handse is moeilijk te vinden en soms ook nog te duur voor mij.
Als het betreffende bericht erboven staat is een quote niet echt meer nodig hoor... het is geen Volkswagenforum hier
Mister_D schreef: Hallooww
Ik ben in het bezit van een mini uit 1960 - 1970 en deze mini heeft twee brandstoftanks achterin.
Ik dacht door deze zin dat je der al 2 had
Mister_D schreef:
Ik ben in het bezit van een mini uit 1960 - 1970 en deze mini heeft twee brandstoftanks achterin.
(EDIT - Carlien was me net voor)
maargoed, denk dus gewoon dat je een goedkopere oplossing wilt voor een 2e tank...
Er zijn imitatietanks te krijgen. Deze zijn hoekiger dan de normale tanks. En ook wat vriendelijker qua prijs.
Zelf een tank bouwen is niet zomaar gedaan. Daarvoor dien je toch de nodige kennis te hebben
Om zelf een tank te maken was ook niet echt mijn idee eigenlijk.
Ik heb nog 2 liggen voor de linker kant.
Mijn idee was om een stuk van de tank af te halen en daar een plat stuk metaal tegen aan te lassen en daarna de vulhals loshalen en op de goeie plek monteren zodat hij rechts achterin geplaatst kan worden.
Ik heb er alle spullen voor die ik nodig heb..
(werk zelf in een garage)
wat houd je tegen dan zou zeggen probeer het
maar het is een aardige klus om dit te maken!!!!
vast ten overvloedde, denk goed na voordat je een tank last, benzine dampen, vonkje, boem...
Thnx voor de waarschuwing.
Daar zat ik zelf ook al aan te denken ja de dampen.
Maar ik heb geluk dat de tanken al een aantal jaren leeg zijn dus geen dampen meer aanwezig.
[size=75:uuvxxwcx][topics samengevoegd - Crispy][/size:uuvxxwcx]Ben M, in een topic in "Aangeboden" schreef:
Dat klinkt eenvoudiger dan dat het is.
Je mag het uiteraard proberen, maar ik verwacht niet dat je zult slagen.
1 x raden wat er in mijn kofferbak zit
het is echt niet meer als een middagje slijpen en lassen... meten is weten
Awel mr x anders als je zo vriendelijk wilt zijn vertel ons dan hoe je het hebt gedaan zodat wij dat ook kunnen proberen zonder een andere tank te moeten kopen
grtz
Klopt, ik heb m erin zitten.
Gat uitgemeten van links naar rechts, is alleen wat lastig om zo'n groot gat te maken (weinig boren zo groot, ook een 7 gaten zaag heeft die maat niet) dus ik heb met n 2 mm boortje heleboel gaatjes geboord om het gat te maken.
Daarna met de dremel uitgefreesd en de boel netjes glad gemaakt en behandeld met anti roest rommel...
Benzine leidingslang van links naar rechts gemaakt met een T-stukje en klaar was t...
de mijne zit er ook al in op een paar uur was hij al gemaakt en gelast en trouwens @ rene waarom zo veel werk insteken terwijl je gewoon een klokboor kunt gaan halen van de juiste diameter?
mr x schreef: Je kan ook "gewoon" van je linker tank een rechter maken.
misschien een middagje lassen...
En je hebt dan 2 dezelfde uitziende tanks in je koffer.
Ben M":2zgzpdz7]
Dat klinkt eenvoudiger dan dat het is.
Je mag het uiteraard proberen, maar ik verwacht niet dat je zult slagen.
[/quote:2zgzpdz7]
1 x raden wat er in mijn kofferbak zit
het is echt niet meer als een middagje slijpen en lassen... meten is weten
mini75 schreef: trouwens @ rene waarom zo veel werk insteken terwijl je gewoon een klokboor kunt gaan halen van de juiste diameter?
Wat de f*ck is een klokboor....?!?
Afgezien daarvan, ik ga niet iets 1mailig kopen om het daarna nooit meer te gebruiken....
Dan doe ik het wel op een manier die ook werkt, me geen geld kost alleen wat tijd...
Er zit toch een rubber omheen dus een foutje zie je toch niet...
Rene's bijnaam is niet voor niets Hobbybob
Dennis
pcies!!!
En het werkt nog ook...
Ik heb de discussie even aan het bestaande, eerder gelinkte, topic gehangen. Gehele topic verplaatst uit Standaard Techniek
als je bij google/afbeeldingen zoekt op 'klokboor' zijn de meeste resultaatsites uit het .be domein ..
het is dus een zwaar type gatenzaag:
FWIW,
Theo van den Bogaard
aangezien er vele lood of iets anders toevoegen aan hun nafte moet de tank toch bijna altijd open bij het tanken?(waar je pulletje loodvervanger of watdannog in ligt) dus waarom zoveel moeite doen om gaten te boren in het chassis, laat de tankdop maar links zitten en monteer rechts een tank, het neemt natuurlijk wat plaats in, maar je kan even goed via je koffer je tank vol gooien...
of hou ik hier geen rekening met wielkasten,onvoorziene maten,onploffingsgevaren,...?
Toom schreef:
of hou ik hier geen rekening met wielkasten,onvoorziene maten,onploffingsgevaren,...?
was het niet iets met A.P.K.
de vulopening moest aan de buitenzijde van de wagen zitten??
kweet het ook niet zeker hoor
Dan heb je dus ook de "bult" die normaal boven de wielkast zit aan de verkeerde kant zitten... Dus neemt het geheel uiteindelijk meer ruimte in in je kofferbak. Hoe praktisch deze gedachtengang ook lijkt, volgens mij is hij dat alles behalve
Verder staat het natuurlijk ook wel stoer, zo'n tweede tankdop (mits er daadwerkelijk een tank onder zit, je kunt ook losse halsen kopen ).
Ik ben vandaag lekker aan het slijpen, boren en lassen geweest en ik heb nu ook een rechter tank ,
Nu nog even opzoek naar een twee tankdoppen met de zelfde sleutel
optie?
grtzz Martin
Ik heb vandaag even in de achterbak gekeken en bij mij ligt er dus een simpele brandstofslang tussen de beide tanks, niets bijzonders dus.
Ik denk alleen dat met tanken je dus beide tanks moet voltanken want dat houdt dat kleine slangetje echt niet bij.
Dennis
Dennis schreef:
Ik denk alleen dat met tanken je dus beide tanks moet voltanken want dat houdt dat kleine slangetje echt niet bij.
Inderdaad, en dat lijkt me toch wel lastig, vooral omdat er dan al een deel overgelopen is, enz enz..
Dat zou de slang van Martin in ieder geval wel verhelpen..
Dat pleit dus voor een goedkope dummy aan de rechterzijde
Wel de looks niet de rompslomp
Dennis
[size=75:3ikqi17t][topics samengevoegd - Crispy][/size:3ikqi17t]
Hallooww
Ik ben in het bezit van een mini uit 1960 - 1970 en deze mini heeft twee brandstoftanks achterin.
Nu heb ik al wat rondgezocht en gevraagd voor een brandstoftank voor rechts achterin maar deze kost nieuw al richting de 600 euro en dat vind ik een beetje teveel..
Nou heb ik nog 2 extra brandstoftanks voor links liggen.
Ik zat eraan te denken om de tank zelf kleiner te maken en de hals om te zetten zodat hij aan de rechterkant in de auto past..
Weet iemand of dit een beetje te doen is???
Of heeft iemand dit al een keer gedaan??
Groeten Mister_D
Wat is er mis met de tank die er nu inzit?
Carlien schreef:
Wat is er mis met de tank die er nu inzit?
Dat is juist het probleem ik heb de rechter brandstoftank er nooit bij gekregen. en een nieuwe is te duur en een tweede handse is moeilijk te vinden en soms ook nog te duur voor mij.
Mister_D schreef:

Dat is juist het probleem ik heb de rechter brandstoftank er nooit bij gekregen. en een nieuwe is te duur en een tweede handse is moeilijk te vinden en soms ook nog te duur voor mij.
Als het betreffende bericht erboven staat is een quote niet echt meer nodig hoor... het is geen Volkswagenforum hier
Mister_D schreef:

Hallooww
Ik ben in het bezit van een mini uit 1960 - 1970 en deze mini heeft twee brandstoftanks achterin.
Ik dacht door deze zin dat je der al 2 had
Mister_D schreef:


Ik ben in het bezit van een mini uit 1960 - 1970 en deze mini heeft twee brandstoftanks achterin.
(EDIT - Carlien was me net voor)
maargoed, denk dus gewoon dat je een goedkopere oplossing wilt voor een 2e tank...
Er zijn imitatietanks te krijgen. Deze zijn hoekiger dan de normale tanks. En ook wat vriendelijker qua prijs.
Zelf een tank bouwen is niet zomaar gedaan. Daarvoor dien je toch de nodige kennis te hebben
Om zelf een tank te maken was ook niet echt mijn idee eigenlijk.
Ik heb nog 2 liggen voor de linker kant.
Mijn idee was om een stuk van de tank af te halen en daar een plat stuk metaal tegen aan te lassen en daarna de vulhals loshalen en op de goeie plek monteren zodat hij rechts achterin geplaatst kan worden.
Ik heb er alle spullen voor die ik nodig heb..
(werk zelf in een garage)
wat houd je tegen dan zou zeggen probeer het
maar het is een aardige klus om dit te maken!!!!
vast ten overvloedde, denk goed na voordat je een tank last, benzine dampen, vonkje, boem...
Thnx voor de waarschuwing.
Daar zat ik zelf ook al aan te denken ja de dampen.
Maar ik heb geluk dat de tanken al een aantal jaren leeg zijn dus geen dampen meer aanwezig.
En anders had ik er water in gegooid.
Zodra het lukt of niet lukt laat ik het weten.
zie ook:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 1696#51696
groetjes,
Theo van den Bogaard
Theo, thanks voor de link!
Ik heb de topics even aan elkaar gehangen.
[size=75:uuvxxwcx][topics samengevoegd - Crispy][/size:uuvxxwcx]Ben M, in een topic in "Aangeboden" schreef:


Dat klinkt eenvoudiger dan dat het is.
Je mag het uiteraard proberen, maar ik verwacht niet dat je zult slagen.
1 x raden wat er in mijn kofferbak zit
het is echt niet meer als een middagje slijpen en lassen... meten is weten
Awel mr x anders als je zo vriendelijk wilt zijn vertel ons dan hoe je het hebt gedaan zodat wij dat ook kunnen proberen zonder een andere tank te moeten kopen
grtz
Sterker nog, zo'n topic bestaat al: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 0675#50675
(overigens bestaan er blijkbaar ook al imitatie tanks: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 991#197991)
Crispy schreef:
(overigens bestaan er blijkbaar ook al imitatie tanks: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 991#197991)
Klopt, ik heb m erin zitten.
Gat uitgemeten van links naar rechts, is alleen wat lastig om zo'n groot gat te maken (weinig boren zo groot, ook een 7 gaten zaag heeft die maat niet) dus ik heb met n 2 mm boortje heleboel gaatjes geboord om het gat te maken.
Daarna met de dremel uitgefreesd en de boel netjes glad gemaakt en behandeld met anti roest rommel...
Benzine leidingslang van links naar rechts gemaakt met een T-stukje en klaar was t...
de mijne zit er ook al in op een paar uur was hij al gemaakt en gelast en trouwens @ rene waarom zo veel werk insteken terwijl je gewoon een klokboor kunt gaan halen van de juiste diameter?
mr x schreef:


Je kan ook "gewoon" van je linker tank een rechter maken.
misschien een middagje lassen...
En je hebt dan 2 dezelfde uitziende tanks in je koffer.
Ben M":2zgzpdz7]
Dat klinkt eenvoudiger dan dat het is.
Je mag het uiteraard proberen, maar ik verwacht niet dat je zult slagen.
[/quote:2zgzpdz7]
1 x raden wat er in mijn kofferbak zit
het is echt niet meer als een middagje slijpen en lassen... meten is weten
mini75 schreef:
trouwens @ rene waarom zo veel werk insteken terwijl je gewoon een klokboor kunt gaan halen van de juiste diameter?
Wat de f*ck is een klokboor....?!?
Afgezien daarvan, ik ga niet iets 1mailig kopen om het daarna nooit meer te gebruiken....
Dan doe ik het wel op een manier die ook werkt, me geen geld kost alleen wat tijd...
Er zit toch een rubber omheen dus een foutje zie je toch niet...
Rene's bijnaam is niet voor niets Hobbybob
Dennis
pcies!!!
En het werkt nog ook...
Ik heb de discussie even aan het bestaande, eerder gelinkte, topic gehangen. Gehele topic verplaatst uit Standaard Techniek
als je bij google/afbeeldingen zoekt op 'klokboor' zijn de meeste resultaatsites uit het .be domein ..
.JPG)
het is dus een zwaar type gatenzaag:
FWIW,
Theo van den Bogaard
aangezien er vele lood of iets anders toevoegen aan hun nafte moet de tank toch bijna altijd open bij het tanken?(waar je pulletje loodvervanger of watdannog in ligt) dus waarom zoveel moeite doen om gaten te boren in het chassis, laat de tankdop maar links zitten en monteer rechts een tank, het neemt natuurlijk wat plaats in, maar je kan even goed via je koffer je tank vol gooien...
of hou ik hier geen rekening met wielkasten,onvoorziene maten,onploffingsgevaren,...?
Toom schreef:

of hou ik hier geen rekening met wielkasten,onvoorziene maten,onploffingsgevaren,...?
was het niet iets met A.P.K.
de vulopening moest aan de buitenzijde van de wagen zitten??
kweet het ook niet zeker hoor
Dan heb je dus ook de "bult" die normaal boven de wielkast zit aan de verkeerde kant zitten... Dus neemt het geheel uiteindelijk meer ruimte in in je kofferbak. Hoe praktisch deze gedachtengang ook lijkt, volgens mij is hij dat alles behalve
).
Verder staat het natuurlijk ook wel stoer, zo'n tweede tankdop (mits er daadwerkelijk een tank onder zit, je kunt ook losse halsen kopen
Ik ben vandaag lekker aan het slijpen, boren en lassen geweest en ik heb nu ook een rechter tank
,
Nu nog even opzoek naar een twee tankdoppen met de zelfde sleutel
Paginering
Je moet ingelogd zijn om te reageren.