Ik heb van het weekend nieuwe chromen ruitenwissers gekocht, maar nu moet ik de oude eraf halen en de nieuwe erop zetten. De vraag is nu, hoe haal ik de oude eraf?! Ik zag dat het een soort kliksysteem is. Moet ik met een schroevendraaier het een en ander lospeuteren? Of moet ik wat losdraaien? You tell me.
Ze zitten erop geduwd. Een grote platbek-schoevendraaier (-) onder het randje zetten en voorzichtig draaien, en dan pers je hem er wel af
Mocht je RVS ruitenwisser gekocht hebben, pas goed op want de randen aan de onderkant waren bij mij vlijmscherp! Je vingers liggen zo open. Het is raadzaan er even een licht schuurpapiertje over te halen (alleen het scherpe randje uiteraard, niet het oppervlak).
Bij mij zaten ze ook zo gruwlijk vast vingers al opengehaalt toen heb ik zo n vork voor bekledingdrukkers gepakt kan je ze er wel aardig mee af krijgen.
Tis inmiddels gelukt hoor! De randjes waren idd vlijmscherp. Maar ze blinken prachtig
Hey mensen!
2 problemen...2 topics
Hoe haal ik de ruitenwisserarmen en sproeier kopjes van m`n mini af? Dit ivm schuren en spuitklaar maken...
Groetjes,
Maurice
Dopjes kun je er van onderen af eruit drukken (als ze van plastic zijn).
Armpjes weet ik niet precies meer, zijn denk van onderaf vast geschroefd.
De armpjes zitten met een klemmetje vast. Als je voorzichtig een schroevendraaier eronder steekt (en je lak afdekt) dan moet je de armpjes eraf kunnen krijgen. Dan is het vanaf boven alleen de bevestiging loshalen en de gekartelde stukjes naar beneden duwen.
Zitten de klemmetjes aan de onderkant van de armpjes?
Er zit wel een schroef en die heb ik losgedraaid..he hele konstruktie beweegd nu....maar dan alleen de klem en dan komt ie los?
Met de lak hoef ik niet zo heel voorzichtig te zijn...ik maak `m namelijk klaar om `m te laten spuiten... maar ik moet natuurlijk wel uitkijken voor diepe krassen in het materiaal
waar het streepje van de 6 naar wijst linksboven op het plaatje.
de moer (nr 1) houdt het hele mechaniek in je paravan geklemd, eigenlijk moet je die pas later losmaken ..
HTH,
Theo van den Bogaard
hahaha theo.. khad net berichtje klaar toen ik per ongeluk het tabblad wegklikte..
Dat plaatje is het idd
Jaapio
ik moet ook nog een tekeningetje ergens van dat clipje hebben .. maar heb mijn archief niet bij me
FWIW,
Theo van den Bogaard
Bedankt zover...
Ik ga het vanavond eens in de praktijk brengen...en ik zal net zoals met de deurklink, als het is gelukt de foto`s meteen op m`n blog neerzetten.
Groetjes,
Maurice
Ps. tot nu toe haal ik stiekem veel uit de zoeken functie Ik meld me vaak pas als ik het echt niet kan vinden..
Yes....ze zijn los!!
Iig 1 ding gelukt!
bedankt voor de tips!
Groetjes,
Maurice
Ik heb gisteren ook de ruitenwissers en sproeiers verwijderd, maar wat ik me nu af vraag is waarvoor dienen die rubber 'doppen' die er ook nog naast zitten. Deze hebben toch geen functie...?
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is ook voor ruitenwissers maar dan voor rechts bestuurde mini's... (oftewel ze kunnen ook dicht)
is ook voor ruitenwissers maar dan voor rechts bestuurde mini's
helemaal goed
groetjes,
Theo van den Bogaard
Dus ze kunnen dicht....
Ps.... Stiekem een hele goeie vraag...ik was er niet opgekomen
deze zijn idd bedoelt voor rechter bestuurders je kan er chrome kapjes voor kopen en kan je de gaten dicht maken
gr. martin
Als ik iemand zou kunnen vinden die kan lassen...zou ik het liefst de gaten dicht maken.
Groetjes,
Maurice
Mausje75 schreef: Dus ze kunnen dicht....
Ps.... Stiekem een hele goeie vraag...ik was er niet opgekomen
Best vreemd eigelijk. Alsof ze er vanuit zijn gegaan dat je een conversie maakt naar rechts (of links) sturend... (mensen die zo'n conversie maken kunnen ook wel een gaatje boren..)
Best vreemd eigelijk.
helemaal niet vreemd, zo hoeven ze maar 1 plaat te stansen in de fabriek (Mini's zijn zowel links- als rechtsgestuurd uit de fabriek gekomen)
Ik heb van het weekend nieuwe chromen ruitenwissers gekocht, maar nu moet ik de oude eraf halen en de nieuwe erop zetten. De vraag is nu, hoe haal ik de oude eraf?! Ik zag dat het een soort kliksysteem is. Moet ik met een schroevendraaier het een en ander lospeuteren? Of moet ik wat losdraaien? You tell me.

Ze zitten erop geduwd. Een grote platbek-schoevendraaier (-) onder het randje zetten en voorzichtig draaien, en dan pers je hem er wel af
Mocht je RVS ruitenwisser gekocht hebben, pas goed op want de randen aan de onderkant waren bij mij vlijmscherp! Je vingers liggen zo open. Het is raadzaan er even een licht schuurpapiertje over te halen (alleen het scherpe randje uiteraard, niet het oppervlak).
Bij mij zaten ze ook zo gruwlijk vast vingers al opengehaalt toen heb ik zo n vork voor bekledingdrukkers gepakt kan je ze er wel aardig mee af krijgen.
Tis inmiddels gelukt hoor! De randjes waren idd vlijmscherp. Maar ze blinken prachtig
Hey mensen!
2 problemen...2 topics
Hoe haal ik de ruitenwisserarmen en sproeier kopjes van m`n mini af? Dit ivm schuren en spuitklaar maken...
Groetjes,
Maurice
Dopjes kun je er van onderen af eruit drukken (als ze van plastic zijn).
Armpjes weet ik niet precies meer, zijn denk van onderaf vast geschroefd.
De armpjes zitten met een klemmetje vast. Als je voorzichtig een schroevendraaier eronder steekt (en je lak afdekt) dan moet je de armpjes eraf kunnen krijgen. Dan is het vanaf boven alleen de bevestiging loshalen en de gekartelde stukjes naar beneden duwen.
Zitten de klemmetjes aan de onderkant van de armpjes?
maar ik moet natuurlijk wel uitkijken voor diepe krassen in het materiaal
Er zit wel een schroef en die heb ik losgedraaid..he hele konstruktie beweegd nu....maar dan alleen de klem en dan komt ie los?
Met de lak hoef ik niet zo heel voorzichtig te zijn...ik maak `m namelijk klaar om `m te laten spuiten...
Groetjes,
Maurice
het klemmetje zit onder de arm, als je het armpje opklapt kan je het zien, het klemt de arm onder het gekartelde stukje op de as
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/ge ... perbox.gif
waar het streepje van de 6 naar wijst linksboven op het plaatje.
de moer (nr 1) houdt het hele mechaniek in je paravan geklemd, eigenlijk moet je die pas later losmaken ..
HTH,
Theo van den Bogaard
hahaha theo.. khad net berichtje klaar toen ik per ongeluk het tabblad wegklikte..
Dat plaatje is het idd
Jaapio
ik moet ook nog een tekeningetje ergens van dat clipje hebben .. maar heb mijn archief niet bij me
FWIW,
Theo van den Bogaard
Bedankt zover...
Ik meld me vaak pas als ik het echt niet kan vinden.. 
Ik ga het vanavond eens in de praktijk brengen...en ik zal net zoals met de deurklink, als het is gelukt de foto`s meteen op m`n blog neerzetten.
Groetjes,
Maurice
Ps. tot nu toe haal ik stiekem veel uit de zoeken functie
Yes....ze zijn los!!
Iig 1 ding gelukt!
bedankt voor de tips!
Groetjes,
Maurice
Ik heb gisteren ook de ruitenwissers en sproeiers verwijderd, maar wat ik me nu af vraag is waarvoor dienen die rubber 'doppen' die er ook nog naast zitten. Deze hebben toch geen functie...?
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is ook voor ruitenwissers maar dan voor rechts bestuurde mini's... (oftewel ze kunnen ook dicht)
is ook voor ruitenwissers maar dan voor rechts bestuurde mini's
helemaal goed
groetjes,
Theo van den Bogaard
Dus ze kunnen dicht....

Ps.... Stiekem een hele goeie vraag...ik was er niet opgekomen
deze zijn idd bedoelt voor rechter bestuurders je kan er chrome kapjes voor kopen en kan je de gaten dicht maken
gr. martin
Als ik iemand zou kunnen vinden die kan lassen...zou ik het liefst de gaten dicht maken.
Groetjes,
Maurice
Mausje75 schreef:

Dus ze kunnen dicht....
Ps.... Stiekem een hele goeie vraag...ik was er niet opgekomen
Best vreemd eigelijk. Alsof ze er vanuit zijn gegaan dat je een conversie maakt naar rechts (of links) sturend... (mensen die zo'n conversie maken kunnen ook wel een gaatje boren..)
Best vreemd eigelijk.
helemaal niet vreemd, zo hoeven ze maar 1 plaat te stansen in de fabriek (Mini's zijn zowel links- als rechtsgestuurd uit de fabriek gekomen)
FWIW,
Theo van den Bogaard
Je moet ingelogd zijn om te reageren.