ik zit met een klein probleempje.
(Of het een groot probleem zal worden hangt van de antwoorden af.. )
Op de aandrijf-as (zie vinger van mijn ventje op de foto) zit er "speling" (we kunnen het van voren naar achteren bewegen - minimaal maar toch.)
Is dit normaal???
Zo nee, hoe kunnen we dit dan oplossen??
door slijtage daarvan kan de speling wat groter worden, maar de boel moet wel vrij kunnen draaien
dat heet 'thrust washer':
"Genuine Rover are now 48 thou thick which is so tight they can lock up your differential.The originals were .035 thou-- These are machined down to be exactly the correct size required but we also stock oversize 43 thou type which are available as BTA102 for worn units--we have never required anything larger that was servicable."
( http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=34233 )
Hallo,
)

ik zit met een klein probleempje.
(Of het een groot probleem zal worden hangt van de antwoorden af..
Op de aandrijf-as (zie vinger van mijn ventje op de foto) zit er "speling" (we kunnen het van voren naar achteren bewegen - minimaal maar toch.)
Is dit normaal???
Zo nee, hoe kunnen we dit dan oplossen??
thanks
Chrisje-MiniSprite
Hmm.... je foto doet het niet/link werk niet.

er hoort een ring tussen het tandwiel en de behuizing te zitten, nr 13 op bovenste plaatje:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/diff.htm
door slijtage daarvan kan de speling wat groter worden, maar de boel moet wel vrij kunnen draaien
dat heet 'thrust washer':
"Genuine Rover are now 48 thou thick which is so tight they can lock up your differential.The originals were .035 thou-- These are machined down to be exactly the correct size required but we also stock oversize 43 thou type which are available as BTA102 for worn units--we have never required anything larger that was servicable."
( http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=34233 )
HTH,
Theo van den Bogaard
Je moet ingelogd zijn om te reageren.