Heb kort geleden mijn eerste mini aangeschaft. Ben er erg blij mee.. Maar helaas ben ik tegen wat kleine probleempjes aangelopen. Flink wat zoek acties gedaan op dit forum, maar vind niet echt wat ik zoek. Vandaar dit nieuwe berichtje.
# 1 Na 2 dagen begon mijn mini te haperen in de regen. Dit verholpen met een stukje karton achter mijn gril, voor de ontsteking te plaatsen. Is hier een originele, of leuke aftermarket beschermkap voor? Kan het nergens vinden.
#2 Er hangt een vacuum slangetje los, en ik kan niet vinden waar hij bevestigd moet worden. Het is het slangetje v/d advance pipe die volgens mij ergens op de carburateur moet zitten. Ik heb als het goed is een SU HS4 carb. Weet iemand waar ik dat slangetje die v/d distributor afkomt moet bevestigen?
#3 De dashpot heb ik bijgevuld met gewone motor olie. Maar ik twijfel of transmissie olie mischien beter is hiervoor. Ook heb ik getwijfeld aan hydroliek olie. Maar ben bang dat de rubbertjes dit niet zo fijn vinden. Wat voor olie kan ik beter gebruiken?
#4 De motor (99H/D81 110996) heeft af en toe de hik op de snelweg. Dan is het ff bijna met je neus tegen het stuur, en dan weer vrolijk verder. Bougies zijn nieuw. ook de kabels. Kabels zitten goed, en de bombine is ook nieuw. De timing gechecked, en ook deze is goed. Ik denk zelf dat het aan de carb ligt. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad, en hoe hebben jullie dit opgelost?
Alvast bedankt voor alle massale reacties..
# 1 Na 2 dagen begon mijn mini te haperen in de regen. Dit verholpen met een stukje karton achter mijn gril, voor de ontsteking te plaatsen. Is hier een originele, of leuke aftermarket beschermkap voor? Kan het nergens vinden.
Ja die zijn er. Ik zou even bij Gevraagd posten. Dan is er vast iemand die er 1 voor je heeft.
Jaapio
Bedankt Japioo... wist niet dat ze bestonden.
Ik ga gelijk ff kijken
rejf schreef:
#2 Er hangt een vacuum slangetje los, Het is het slangetje v/d advance pipe die volgens mij ergens op de carburateur moet zitten.
## als het goed is moet op de carb. of op de flens tussen carb. en spruitstuk een pijpje zitten waar niks op geschoven zit. daar moet ie dan aan.
post maar eens een foto van je carburateur.
#3 De dashpot heb ik bijgevuld met gewone motor olie. Maar ben bang dat de rubbertjes dit niet zo fijn vinden.
## over 'welke olie' bestaan hele geloofsrichtingen.
maar aan tuning ben je nog niet toe. motorolie is goed.
[i:3c0feefi]welke[/i:3c0feefi] rubbertjes trouwens??
#4 De motor (99H/D81 110996) heeft af en toe de hik op de snelweg. Dan is het ff bijna met je neus tegen het stuur,
## benzine-aanvoer (rommel in je tank?)
plaats maar een in-line benzinefilter tussen tank en carb. (die plastic dingen met zo'n koffiefilterzakje erin)
nr 3 aansluiting bij de carb is een knietje dat dus uitkomt naast het linkerpijltje van nr 6
net voor de dashpot.
massale reacties..
.. en de rest is op vakantie ?!
groetjes,
Theo van den Bogaard
Voor mensen die nieuw zijn op het forum hebben we de LEES DIT EERST sectie gemaakt. Daarin is een verwijzing te vinden naar de forumregels waarvan het eerste punt is "zoek voor je vraagt". Dit heb je misschien al gedaan, maar blijkbaar niet alles kunnen vinden. Kijk ook eens naar de zoektips
Verder hebben we het liefst dat je het bij 1 vraag in een topic kunt houden, dan blijft het wat overzichtelijker....
Voor het inhouden kan ik je ook aanraden de zoekfunctie te gebruiken, maar vond niet direct een aansluitend topic.
Graag in dit topic alleen verder over het inhouden!
Graag in dit topic alleen verder over het inhouden!
zorg eerst eens dat je die vacuum-slang weer aangesloten hebt. Dan kan het dus alsnog een timing issue zijn.
Als er al rommel uit je tank is gekomen, zal het eerder helpen om de vlotterkamer even schoon te maken. Het kan zijn dat je vlotternaald zo nu en dan blijft hangen.
Cheers,
Wouter
Mijn mini hikte ook zo af en toe, tot ik een paar keer vpower had getankt. Ik was trouwens toen ook af van het nadieselen.
Ik ga gelijk aan de slag met jullie tips..
Zal hierna een post plaatsen of het wel allemaal gelukt is.
Allen bedankt.. en tot vanavond maar weer.
Nou... daar was ik weer.
Nogmaals allemaal bedankt!
Heb het vacuum slangetje vast gezet. En bleek dat hij zonder vacuum getimed was. Dit is nu allemaal ok.
Silocone spray gebruikt tegen het opspat water. En zelfs van die zware bui van gisteren had ik geen last.
Ik rij weer met een big smile over de snelweg.
Thanks, en wie weet zie ik jullie zondag in Utrecht
Hallo allen,

Heb kort geleden mijn eerste mini aangeschaft. Ben er erg blij mee.. Maar helaas ben ik tegen wat kleine probleempjes aangelopen. Flink wat zoek acties gedaan op dit forum, maar vind niet echt wat ik zoek. Vandaar dit nieuwe berichtje.
# 1 Na 2 dagen begon mijn mini te haperen in de regen. Dit verholpen met een stukje karton achter mijn gril, voor de ontsteking te plaatsen. Is hier een originele, of leuke aftermarket beschermkap voor? Kan het nergens vinden.
#2 Er hangt een vacuum slangetje los, en ik kan niet vinden waar hij bevestigd moet worden. Het is het slangetje v/d advance pipe die volgens mij ergens op de carburateur moet zitten. Ik heb als het goed is een SU HS4 carb. Weet iemand waar ik dat slangetje die v/d distributor afkomt moet bevestigen?
#3 De dashpot heb ik bijgevuld met gewone motor olie. Maar ik twijfel of transmissie olie mischien beter is hiervoor. Ook heb ik getwijfeld aan hydroliek olie. Maar ben bang dat de rubbertjes dit niet zo fijn vinden. Wat voor olie kan ik beter gebruiken?
#4 De motor (99H/D81 110996) heeft af en toe de hik op de snelweg. Dan is het ff bijna met je neus tegen het stuur, en dan weer vrolijk verder. Bougies zijn nieuw. ook de kabels. Kabels zitten goed, en de bombine is ook nieuw. De timing gechecked, en ook deze is goed. Ik denk zelf dat het aan de carb ligt. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad, en hoe hebben jullie dit opgelost?
Alvast bedankt voor alle massale reacties..
# 1 Na 2 dagen begon mijn mini te haperen in de regen. Dit verholpen met een stukje karton achter mijn gril, voor de ontsteking te plaatsen. Is hier een originele, of leuke aftermarket beschermkap voor? Kan het nergens vinden.
Ja die zijn er. Ik zou even bij Gevraagd posten. Dan is er vast iemand die er 1 voor je heeft.
Jaapio
Bedankt Japioo... wist niet dat ze bestonden.
Ik ga gelijk ff kijken
rejf schreef:
#2 Er hangt een vacuum slangetje los, Het is het slangetje v/d advance pipe die volgens mij ergens op de carburateur moet zitten.
## als het goed is moet op de carb. of op de flens tussen carb. en spruitstuk een pijpje zitten waar niks op geschoven zit. daar moet ie dan aan.
post maar eens een foto van je carburateur.
#3 De dashpot heb ik bijgevuld met gewone motor olie. Maar ben bang dat de rubbertjes dit niet zo fijn vinden.
## over 'welke olie' bestaan hele geloofsrichtingen.
maar aan tuning ben je nog niet toe. motorolie is goed.
[i:3c0feefi]welke[/i:3c0feefi] rubbertjes trouwens??
#4 De motor (99H/D81 110996) heeft af en toe de hik op de snelweg. Dan is het ff bijna met je neus tegen het stuur,
## benzine-aanvoer (rommel in je tank?)
plaats maar een in-line benzinefilter tussen tank en carb. (die plastic dingen met zo'n koffiefilterzakje erin)
massale reacties..
## iedereen slaapt nog.
#2
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/fuel/hs4typ.gif
nr 3 aansluiting bij de carb is een knietje dat dus uitkomt naast het linkerpijltje van nr 6
net voor de dashpot.
massale reacties..
.. en de rest is op vakantie ?!
groetjes,
Theo van den Bogaard
Voor mensen die nieuw zijn op het forum hebben we de LEES DIT EERST sectie gemaakt. Daarin is een verwijzing te vinden naar de forumregels waarvan het eerste punt is "zoek voor je vraagt". Dit heb je misschien al gedaan, maar blijkbaar niet alles kunnen vinden. Kijk ook eens naar de zoektips
Verder hebben we het liefst dat je het bij 1 vraag in een topic kunt houden, dan blijft het wat overzichtelijker....
Ik heb een paar topics voor je gevonden:
over het regenscherm:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 6888#66888
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 2925#72925
Voor de aansluitingen van de carb: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 568#220568
of
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... =2932#2932
welke olie in de dashpot: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 5949#15949
Voor het inhouden kan ik je ook aanraden de zoekfunctie te gebruiken, maar vond niet direct een aansluitend topic.
Graag in dit topic alleen verder over het inhouden!
Graag in dit topic alleen verder over het inhouden!
zorg eerst eens dat je die vacuum-slang weer aangesloten hebt. Dan kan het dus alsnog een timing issue zijn.
Als er al rommel uit je tank is gekomen, zal het eerder helpen om de vlotterkamer even schoon te maken. Het kan zijn dat je vlotternaald zo nu en dan blijft hangen.
Cheers,
Wouter
Mijn mini hikte ook zo af en toe, tot ik een paar keer vpower had getankt. Ik was trouwens toen ook af van het nadieselen.
Ik ga gelijk aan de slag met jullie tips..

Zal hierna een post plaatsen of het wel allemaal gelukt is.
Allen bedankt.. en tot vanavond maar weer.
Nou... daar was ik weer.
Nogmaals allemaal bedankt!
Heb het vacuum slangetje vast gezet. En bleek dat hij zonder vacuum getimed was. Dit is nu allemaal ok.
Silocone spray gebruikt tegen het opspat water. En zelfs van die zware bui van gisteren had ik geen last.
Ik rij weer met een big smile over de snelweg.
Thanks, en wie weet zie ik jullie zondag in Utrecht
Je moet ingelogd zijn om te reageren.