Ayla heeft gelijk (heb er nog 1 liggen dus als je nog wat zoekt..)
die sleuf voor de sensor is om de stand van je krukas te meten.
mijn ervaring is dat ie kneitervast zit ( 3 man nodig!!)
en een gewone klop je er zo vanaf met een hamer..
betekent dat een spi dan ook een andere krukas heeft dan een 1275 a+?
betekent dat een spi dan ook een andere krukas heeft dan een 1275 a+?
zit geen verschil tussen!!
... Afgezien dan van de sensorring die aan de achterzijde in het vliegwiel zit ingefreesd, maar het onderwerp ging meer over het gewichtsverschil toch ? ;-) Of zou dat verschil alleen komen door de hoeveelheid weggefreesd staal waar de ring inzit ? In dat geval zal het niet echt veel uitmaken in gewicht.
Men had het hier over de krukas van een spi/carb mini.
Klopt, ik was te snel met lezen en meende dat het nog steeds over het vliegwiel ging.. ;-)
Kan ik een verto pre-injectie verlicht vliegwiel monteren in een SPI blok? link
Ik heb de injectie eraf gehaald en hij heeft nu een Hif44, maar ik snap natuurlijk dat het standaardvliegwiel nog wel die sensor heeft.
Ik kan bij minispares geen duidelijke omschrijving vinden bij de verlichte vliegwielen of ik ze toe kan passen in een SPI blok.
Niemand?
Sensortje eruit en daar ga je.
Inderdaad, gewoon de sensor verwijderen en klaar is klara
oke thx !!
Gaat hij wel lopen dan zonder die sensor..?
Normaliter is dat de BDP sensor voor o.a. je ECU en ontsteking...
Ik hheb een 1992 SPI blok met een hif44 carburateur. Dus alle sensoren, ecu, injectie en de tank met pomp heb ik niet meer.
Hoi,
Wie kan me vertellen wat het gewichts verschil is van een A+ 1275 vliegwiel en een SPI vliegwiel?
De laatste zou lichter zijn..
bvd, Martijn
Ongeacht het verschil, dan neem je die lichtere toch..
Dit scheelt enkele grammen.
Die van een SPI heeft een sleuf erin gefreesd, waar de voeler van de sensor doorheen 'loopt'.
Groet ron
Zou een vliegwiel van een 850 of 998 niet lichter kunnen zijn en passen?
zou kunnen maar m.n. die van de 850 zal een A zijn en geen A+, en daar zit weer een andere starterkrans op:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 1285#61285
Ayla heeft gelijk (heb er nog 1 liggen dus als je nog wat zoekt..)

die sleuf voor de sensor is om de stand van je krukas te meten.
mijn ervaring is dat ie kneitervast zit ( 3 man nodig!!)
en een gewone klop je er zo vanaf met een hamer..
betekent dat een spi dan ook een andere krukas heeft dan een 1275 a+?
betekent dat een spi dan ook een andere krukas heeft dan een 1275 a+?
zit geen verschil tussen!!
... Afgezien dan van de sensorring die aan de achterzijde in het vliegwiel zit ingefreesd, maar het onderwerp ging meer over het gewichtsverschil toch ? ;-) Of zou dat verschil alleen komen door de hoeveelheid weggefreesd staal waar de ring inzit ? In dat geval zal het niet echt veel uitmaken in gewicht.
Men had het hier over de krukas van een spi/carb mini.
Klopt, ik was te snel met lezen en meende dat het nog steeds over het vliegwiel ging.. ;-)
Kan ik een verto pre-injectie verlicht vliegwiel monteren in een SPI blok?
link
Ik heb de injectie eraf gehaald en hij heeft nu een Hif44, maar ik snap natuurlijk dat het standaardvliegwiel nog wel die sensor heeft.
Ik kan bij minispares geen duidelijke omschrijving vinden bij de verlichte vliegwielen of ik ze toe kan passen in een SPI blok.
Niemand?
Sensortje eruit en daar ga je.
Inderdaad, gewoon de sensor verwijderen en klaar is klara
oke thx !!
Gaat hij wel lopen dan zonder die sensor..?
Normaliter is dat de BDP sensor voor o.a. je ECU en ontsteking...
Ik hheb een 1992 SPI blok met een hif44 carburateur. Dus alle sensoren, ecu, injectie en de tank met pomp heb ik niet meer.
Geen probleem dus in dat geval.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.