Ik ben bezig m'n kop te reviseren (van de mini dus ). Nu zit er 1 klepzetel los in de kop. De rest zit stevig op z'n plek. Is dit normaal (lijkt mij niet)of hoort hij ook echt strak vast te zitten? Hoe krijg je dat dan voor elkaar? Iemand suggesties voor ik alles weer dicht schroef.
Mjoeb schreef: Nu zit er 1 klepzetel los in de kop. Is dit normaal (lijkt mij niet)of hoort hij ook echt strak vast te zitten? Hoe krijg je dat dan voor elkaar? Iemand suggesties voor ik alles weer dicht schroef.
## is [i:2vj48tso]niet[/i:2vj48tso] normaal, alle zetels/zittingen horen muurvast te zitten.
ik denk dat je bij een revisiebedrijf een grotere klepzetel moet laten inzetten (is ingeperst).
dat krijg je zelf niet voorelkaar.
Wat zou het resultaat zijn als de motor draait met een losse klepzetel, kan je dat ergens aan merken?
Dan kan het zijn dat de zetel tussen de klep komt en dus compressie gaat verliezen. Ik heb dit al een keer gezien bij een mini. Loopt echt niet lekker dan!
Ik had last van wat metaal geluiden. Dacht eerst dat het de uitlaat was die klapperde, bleek later uit de motor te komen. Klonk of er een metalen knikker rond geslingerd werd. Hoorde het alleen als hij warm was en stationair draaide. Heb toen de kop er maar af getrokken. Die was wel meer dan gemiddeld vuil (en de kleppen ook)maar ziet er verder goed uit (buiten die losse zetel dan).
Zal morgen [een van de minicentra] maar eens bezoeken. Ik neem aan dat ze daar een nieuwe zetel kunnen persen.
[size=75:xrqbyqsx][edit: verwijzing naar bedrijf verwijderd, zie forumregels - Crispy][/size:xrqbyqsx]
Mjoeb schreef:
Zal morgen [een van de minicentra] maar eens bezoeken. Ik neem aan dat ze daar een nieuwe zetel kunnen persen.
## dan zou ik eerst maar eens bellen met die vraag; ik betwijfel of ze daar [i:15c6xelt]zelf[/i:15c6xelt] koprevisies doen.
sterker nog, zijn gewoon gesloten tot 20 augustus!
Aanvulling:
Bij inspectie heden morgen bleek dat er een scheur in de kop bij de tweede cilinder zit, van uitlaatklep naar bougie.
Op zoek naar een nieuwe dan maar.
Mjoeb schreef:
een scheur in de kop bij de tweede cilinder zit, van uitlaatklep naar bougie.
## ennuh, is het de cylinder waar de klepzitting los zat? ('ja' waarschijnlijk, door de scheur is de perspassing van de zitting verloren gegaan)
Jep, bij het revisiebedrijf was de eerste actie het controleren van alle andere zetels, die zaten nog vast. Toen werd er op lekken en scheuren gecontroleerd, helaas die vonden ze dus wel.
Hier maar verder, andere topic is inmiddels gesloten.
Nieuwe kop zit erop.
Motor loopt.
Hij klinkt nu alleen als een tractor.
Lijkt wel of de tuimelaars en kleppen heel zwaar gaan, maken nu veel geluid.
Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Mjoeb schreef:
Iemand enig idee wat dat kan zijn?
## lekkend(e) uitlaatspruitstuk/koppelingen naar de uitlaatpijp
Is weer opgelost. Waar kleppen stellen al niet goed voor is. Hij liep na het stellen wel goed stationair maar bij gasgeven viel die uit. Bij warme motor loopt hij nu wel goed bij gasgeven, alleen wat onregelmatig stationair. Hij gaat in iedergeval komende tijd nog wat aandacht krijgen.
Mjoeb schreef: Is weer opgelost.
## dat valt nog te bezien dus (volgt uit de rest van je betoog).
Het tractor-geluid is in ieder geval verdwenen.
Goed om te lezen!
Vandaag geen problemen meer ondervonden. Zowel bij koude als bij warme motor stationair goed draaien en bij gasgeven geen terugval (denk dat de cpu even opnieuw moest inleren). Ik ben voorlopig weer blij
Dank aan allen die van hulp geweest zijn.
Ik ben bezig m'n kop te reviseren (van de mini dus
). Nu zit er 1 klepzetel los in de kop. De rest zit stevig op z'n plek. Is dit normaal (lijkt mij niet)of hoort hij ook echt strak vast te zitten? Hoe krijg je dat dan voor elkaar? Iemand suggesties voor ik alles weer dicht schroef.
Mjoeb schreef:
Nu zit er 1 klepzetel los in de kop. Is dit normaal (lijkt mij niet)of hoort hij ook echt strak vast te zitten? Hoe krijg je dat dan voor elkaar? Iemand suggesties voor ik alles weer dicht schroef.
## is [i:2vj48tso]niet[/i:2vj48tso] normaal, alle zetels/zittingen horen muurvast te zitten.
ik denk dat je bij een revisiebedrijf een grotere klepzetel moet laten inzetten (is ingeperst).
dat krijg je zelf niet voorelkaar.
Wat zou het resultaat zijn als de motor draait met een losse klepzetel, kan je dat ergens aan merken?
Dan kan het zijn dat de zetel tussen de klep komt en dus compressie gaat verliezen. Ik heb dit al een keer gezien bij een mini. Loopt echt niet lekker dan!
Ik had last van wat metaal geluiden. Dacht eerst dat het de uitlaat was die klapperde, bleek later uit de motor te komen. Klonk of er een metalen knikker rond geslingerd werd. Hoorde het alleen als hij warm was en stationair draaide. Heb toen de kop er maar af getrokken. Die was wel meer dan gemiddeld vuil (en de kleppen ook)maar ziet er verder goed uit (buiten die losse zetel dan).
Zal morgen [een van de minicentra] maar eens bezoeken. Ik neem aan dat ze daar een nieuwe zetel kunnen persen.
[size=75:xrqbyqsx][edit: verwijzing naar bedrijf verwijderd, zie forumregels - Crispy][/size:xrqbyqsx]
Mjoeb schreef:
Zal morgen [een van de minicentra] maar eens bezoeken. Ik neem aan dat ze daar een nieuwe zetel kunnen persen.
## dan zou ik eerst maar eens bellen met die vraag; ik betwijfel of ze daar [i:15c6xelt]zelf[/i:15c6xelt] koprevisies doen.
sterker nog, zijn gewoon gesloten tot 20 augustus!
Aanvulling:
Bij inspectie heden morgen bleek dat er een scheur in de kop bij de tweede cilinder zit, van uitlaatklep naar bougie.
Op zoek naar een nieuwe dan maar.
Mjoeb schreef:
een scheur in de kop bij de tweede cilinder zit, van uitlaatklep naar bougie.
## ennuh, is het de cylinder waar de klepzitting los zat? ('ja' waarschijnlijk, door de scheur is de perspassing van de zitting verloren gegaan)
Jep, bij het revisiebedrijf was de eerste actie het controleren van alle andere zetels, die zaten nog vast. Toen werd er op lekken en scheuren gecontroleerd, helaas die vonden ze dus wel.
Hier maar verder, andere topic is inmiddels gesloten.
Nieuwe kop zit erop.
Motor loopt.
Hij klinkt nu alleen als een tractor.
Lijkt wel of de tuimelaars en kleppen heel zwaar gaan, maken nu veel geluid.
Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Mjoeb schreef:
Iemand enig idee wat dat kan zijn?
## lekkend(e) uitlaatspruitstuk/koppelingen naar de uitlaatpijp
Is weer opgelost. Waar kleppen stellen al niet goed voor is. Hij liep na het stellen wel goed stationair maar bij gasgeven viel die uit. Bij warme motor loopt hij nu wel goed bij gasgeven, alleen wat onregelmatig stationair. Hij gaat in iedergeval komende tijd nog wat aandacht krijgen.
Mjoeb schreef:
Is weer opgelost.
## dat valt nog te bezien dus (volgt uit de rest van je betoog).
Het tractor-geluid is in ieder geval verdwenen.
Goed om te lezen!
Vandaag geen problemen meer ondervonden. Zowel bij koude als bij warme motor stationair goed draaien en bij gasgeven geen terugval (denk dat de cpu even opnieuw moest inleren). Ik ben voorlopig weer blij
Dank aan allen die van hulp geweest zijn.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.