Hi
mijn mini houdt in op de snelweg en wil dan pas verder nadat hij even heeft stilgestaan. Het probleem treedt op na een km of 5 4500 toeren of meer. onder de 4000 toeren is dit geen probleem. Ook op binnendoorwegen is er geen probleem.
Het kan benzinetoevoer zijn: du ik heb een filter geplaatst tussen carbs en pomp. De pomp is 1 jaar oud. met de bougies los en starten komt er uit beide vlotterdeksels een mooie stroom benzine.
Het kan ontsteking zijn (hij klinkt ook een beetje als op 3 poten) maar dan heb ik geen idee wat er aan de hand kan zijn.
afstelling met colourtune OK
balans beide carbs (Hs2) OK
ontsteking op 10 graden
opvallend hierbij: varieert een beetje tussen 8 en 12 blijft niet strak staan.
hJelp
Meet de opbrengst van de benzinepomp eens: hoeveel komt er per minuut uit de slang die naar de carburateur leidt en meet diezelfde opbrengst eens met een buisje in de plaats van het filtertje. Dat er tijdens het starten genoeg uit de vlotterkamers komt vloeien is geen richtlijn voor wat er gebeurt boven de 4500 toeren op de snelweg. Ik denk dat er een filtertje een beetje verstopt is. Dan pompt'ie genoeg voor een tijdje hard rijden, maar hij vult de vlotterkamer net niet snel genoeg bij om op snelheid te blijven.
Succes,
Hugo
[size=75:q0xj1ngq][topics samengevoegd - Crispy][/size:q0xj1ngq]
De laaste twee dag als ik samen met mijn mini op de snelweg rij houd hij na een aantal minuten op met gas geven
Ik kan wel op mijn gaspedaal drukken maar er gebreurd niets meer. Als ik een aantal minuten wacht dan doet hij het weer gewoon.
Hij slaat niet af hij lijkt gewoon stationare te lopen!!
Ik rij in een E1000 uit 1990! Wie weet wat er aan de hand is?????
Groetjes
Mirte
Vacuum vervroeger misschien?
Mirte, ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het eens door.
aan het bestaande topic heb je redleijk weinig, immers het oude topic gaat over een twin carb inno-blok, heel iets anders dan een hs4...
oftewel, ik zou eens gaan zoeken in onderhoud, oftewel, hoe vervuild is je filter bijvoorbeeld...
Ik heb dus inderdaad precies hetzelfde probleem zoals hier boven beschreven staat.
Heb mijn vriend naar de opbrengst van de benzinepomp laten kijken en volgens hem moet het voldoende zijn.
Er zit bij mij ook een filter tussen de pomp en de carburateur dus heeft hij het slangetje op de carburateur losgehaald en in een jampotje gehangen vervolgen heeft hij de motor gestart en binnen zo'n 20 sec. stationair draaien was het potje voor de helft gevuld. is dit afdoende ?
kan het inderdaad ook de vacuum vervroeger zijn aangezien het slangetje goed is en hij aleen problemen geeft na een paar km op hogere snelheden. En dus bijvoorbeeld niet bij het optrekken of stadsverkeer.
iemand nog andere suggesties ?
alvast bedankt,
groetjes Mirte
iemand nog andere suggesties ?
Het pijpje van de vlotterkamer wil ook wel eens verstopt raken door schilvers van de rubberen-benzine leiding.
André
Als de motor 20 seconde moet draaien om een jampotje halfvol te pompen is er volgens mij iets mis, dat moet veel sneller gaan. Is de tank wellicht eens helemaal leeggereden en zit er misschien een verstopping in de brandstofleiding.
Hi
mijn mini houdt in op de snelweg en wil dan pas verder nadat hij even heeft stilgestaan. Het probleem treedt op na een km of 5 4500 toeren of meer. onder de 4000 toeren is dit geen probleem. Ook op binnendoorwegen is er geen probleem.
Het kan benzinetoevoer zijn: du ik heb een filter geplaatst tussen carbs en pomp. De pomp is 1 jaar oud. met de bougies los en starten komt er uit beide vlotterdeksels een mooie stroom benzine.
Het kan ontsteking zijn (hij klinkt ook een beetje als op 3 poten) maar dan heb ik geen idee wat er aan de hand kan zijn.
afstelling met colourtune OK
balans beide carbs (Hs2) OK
ontsteking op 10 graden
opvallend hierbij: varieert een beetje tussen 8 en 12 blijft niet strak staan.
hJelp
Meet de opbrengst van de benzinepomp eens: hoeveel komt er per minuut uit de slang die naar de carburateur leidt en meet diezelfde opbrengst eens met een buisje in de plaats van het filtertje. Dat er tijdens het starten genoeg uit de vlotterkamers komt vloeien is geen richtlijn voor wat er gebeurt boven de 4500 toeren op de snelweg. Ik denk dat er een filtertje een beetje verstopt is. Dan pompt'ie genoeg voor een tijdje hard rijden, maar hij vult de vlotterkamer net niet snel genoeg bij om op snelheid te blijven.
Succes,
Hugo
[size=75:q0xj1ngq][topics samengevoegd - Crispy][/size:q0xj1ngq]
De laaste twee dag als ik samen met mijn mini op de snelweg rij houd hij na een aantal minuten op met gas geven
Ik kan wel op mijn gaspedaal drukken maar er gebreurd niets meer. Als ik een aantal minuten wacht dan doet hij het weer gewoon.
Hij slaat niet af hij lijkt gewoon stationare te lopen!!
Ik rij in een E1000 uit 1990! Wie weet wat er aan de hand is?????
Groetjes
Mirte
Vacuum vervroeger misschien?
Mirte, ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, lees het eens door.
aan het bestaande topic heb je redleijk weinig, immers het oude topic gaat over een twin carb inno-blok, heel iets anders dan een hs4...
oftewel, ik zou eens gaan zoeken in onderhoud, oftewel, hoe vervuild is je filter bijvoorbeeld...
Ik heb dus inderdaad precies hetzelfde probleem zoals hier boven beschreven staat.
Heb mijn vriend naar de opbrengst van de benzinepomp laten kijken en volgens hem moet het voldoende zijn.
Er zit bij mij ook een filter tussen de pomp en de carburateur dus heeft hij het slangetje op de carburateur losgehaald en in een jampotje gehangen vervolgen heeft hij de motor gestart en binnen zo'n 20 sec. stationair draaien was het potje voor de helft gevuld. is dit afdoende ?
kan het inderdaad ook de vacuum vervroeger zijn aangezien het slangetje goed is en hij aleen problemen geeft na een paar km op hogere snelheden. En dus bijvoorbeeld niet bij het optrekken of stadsverkeer.
iemand nog andere suggesties ?
alvast bedankt,
groetjes Mirte
iemand nog andere suggesties ?
Het pijpje van de vlotterkamer wil ook wel eens verstopt raken door schilvers van de rubberen-benzine leiding.
André
Als de motor 20 seconde moet draaien om een jampotje halfvol te pompen is er volgens mij iets mis, dat moet veel sneller gaan. Is de tank wellicht eens helemaal leeggereden en zit er misschien een verstopping in de brandstofleiding.
Dennis
de rest van de discussie over het probleem van Mirte staat hier:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 949#443949
Je moet ingelogd zijn om te reageren.