Bij mijn Mini kan ik met de hand makkelijk het hele blok heen en weer bewegen.
Ik zie dat hij als je ervoor staat links voor (dus tussen rembekrachtiger en blok) speling heeft op het rubber bij het hondebot aan de kant van het blok.
Vragen:
-zijn die rubbers makkelijk te vervangen?
-is alleen dit rubber, waar ik zo zie dat die speling heeft, vervangen genoeg of moeten ze altijd allemaal tegelijk vervangen worden?
Het vervangen van alleen die rubbers is voorlopig voldoende. Je zou er wel naar kunnen kijken hoe de staat van de onderste rubbers is.
Het vervangen is niet zo moeilijk en de rubbers zijn bij de meeste bedrijven aan de rechter zijde zo te verkrijgen.
Maar is dan ook voldoende om alleen diegene die aan het motorblok zit te vervangen, bij die andere is namelijk moeilijker bij te komen is het niet?..
Nijn schreef: Maar is dan ook voldoende
## vervang wat [i:2d2k4nc7]kapot[/i:2d2k4nc7] is, en laat de rest met rust.
da's mijn standpunt (ben geen voorstander van 'preventief repareren')
Die onderste zijn een stuk moeilijker bij te komen. Dat zijn ook meestal niet de rubbers waar de speling op zit. In principe is alleen het vervangen van de bovenste nodig.
en als je pech hebt.. en je rijdt te lang door met een versleten hondebot rubber (zo heet de bovenste steun) dan breekt de bout aan de kant van het blok en heb je een hoop extra werk..
Bij mijn Mini kan ik met de hand makkelijk het hele blok heen en weer bewegen.
Ik zie dat hij als je ervoor staat links voor (dus tussen rembekrachtiger en blok) speling heeft op het rubber bij het hondebot aan de kant van het blok.
Vragen:
-zijn die rubbers makkelijk te vervangen?
-is alleen dit rubber, waar ik zo zie dat die speling heeft, vervangen genoeg of moeten ze altijd allemaal tegelijk vervangen worden?
Het vervangen van alleen die rubbers is voorlopig voldoende. Je zou er wel naar kunnen kijken hoe de staat van de onderste rubbers is.
Het vervangen is niet zo moeilijk en de rubbers zijn bij de meeste bedrijven aan de rechter zijde zo te verkrijgen.
Maar is dan ook voldoende om alleen diegene die aan het motorblok zit te vervangen, bij die andere is namelijk moeilijker bij te komen is het niet?..
Nijn schreef:
Maar is dan ook voldoende
## vervang wat [i:2d2k4nc7]kapot[/i:2d2k4nc7] is, en laat de rest met rust.
da's mijn standpunt (ben geen voorstander van 'preventief repareren')
Die onderste zijn een stuk moeilijker bij te komen. Dat zijn ook meestal niet de rubbers waar de speling op zit. In principe is alleen het vervangen van de bovenste nodig.
en als je pech hebt.. en je rijdt te lang door met een versleten hondebot rubber (zo heet de bovenste steun) dan breekt de bout aan de kant van het blok en heb je een hoop extra werk..
Gewoon vervangen dus
Jaapio
Je moet ingelogd zijn om te reageren.