Ik kan op dit moment de storing niet vinden.
Probleem is;
Motor(1000cc, '86, mech. benzine pomp) start (duurt eventjes) loopt dan een seconde of 5 en slaat dan af
Wat heb ik al gedaan;
-benzine toevoer is er.
-er is een vonk bij de bougies.
-vlotterkamer schoongemaakt.
-en ja, er zit benzine in de tank.
Iemand nog suggesties, tips, maar het liefst de oplossing.
Groeten Eric
is r de afgelopen tijd iets aan de mini gedaan???
wanneer is hij voor het laatst afgesteld, eventueel in de warme zomerdagen?
kan je het afslaan beschrijven, is het direct afslaan of langzaam aan strotje dichtknijpen, bij het eerste zoeken in de ontsteking, bij de 2e optie zoeken in de brandstoftoevoer/ mengselverhouding.
Nu het kouder is dan de afgelopen tijd is je mengsel relatief armer, kan de oorzaak zijn.
olie in de dashpot?
vacuumslangetje nog heel?
brandstofpomp nog goed ? misschien te weinig opbrengst.
trekt de tank vacuum ?
even je ontluchting nakijken.
beschrijf eens hoe de mini loopt,
hoog in toeren, normaal.
heeft de mini voorheen wel goed gelopen ?
Hoi,
bedankt voor de reacties, hij stopt er langzaam mee, heeft altijd goed gelopen, normaal toerental etc.
Ik zal de benzine toevoer etcetc maar eens verder gaan nalopen.
Groeten Eric
Begin nu eerst maar met wat Bart ook al aangaf, de ontsteking te checken en af te stellen, de kleppen te stellen (koud 0,30 mm in en uitlaat) en ga dan naar je brandstof toevoer kijken.
Over het algemeen genomen gebeurt daar niet zo veel mee (hooguit een slechter wordende brandstofpomp).
BIj de ontsteking daaraantegen zitten een aantal slijtage gevoelige onderdelen die invloed hebben op het draaien van de motor.
Je kan een vonk hebben... of je kan een VONK hebben... daar zit nogal een verschil in.
Heb al even gezocht en post mijn probleem bij dit topic. Mijn mini 1991 carb (hiff44) valt soms uit, kom je bij een stoplicht en pruttelt het toerental naar 0. Met het gas is hij wel aan te houden maar stationair blijft hij dan niet lopen. Als hij eenmaal uitgevallen is krijg ik hem met veel moeite aan (gasgeven en met de demper van de dashpot eruit!!!)
-Mengsel en ontsteking in de zomer afgesteld bij een minigarage
-Olie in de dashpot
-Benzine in tank, carb krijgt benzine
-Elektrische ontsteking (kap, bougies, kabels jaartje oud)
Hij doet dit soms wel en niet, naar een minigarage gebracht deed hij het weer dus konden ze geen diagnose stellen.
Wie weet wat dit kan zijn?
Niemand een idee...?
Valse lucht?
Maar eigenlijk denk ik meer aan verzuipen!!!
En meer specifieker: vlotternaald die niet (goed) meer afsluit.
Haal de vlotter er maar eens uit en bekijk de vlotternaald op oneffenheden/ slijt/vreetsporen.
En controleer ook of de vlotter niet lek is!
Succes!
Probleem is uiteindelijk opgelost met een rebuild kit van de carburateur. Toen geen problemen meer gehad :-)
Ik zou zeggen check je choke kabel eens?
kan zijn dat het niets is maar aangezien je motor uit valt (ik denk ook aan verzuipen)??
Is je probleem eigenlijk nog bestaande?
Zooba, ik weet niet op wie je reageert, maar dit topic dateert uit 2006... Recente aanvulling door Timme is inderdaad al opgelost zoals je misschien gezien hebt...
heb het zelfde probleem gehad....
oplossing: dashpotje van de carb losschroeven (3schroefjes) potje eraf halen dan zie je de naald als je nu de vlotter heen en weer beweegd de potje in, dan spuit er olie uit aan de bovenkant (vulopeningsdop zit ontluchting op) let daarop... anders zit je onder. ff paar keer doen kijk ook of er geen vuil tussen zit, de vlotter en de pot.
weer trug erop zetten let er op dat de naald in t "oogje" gaat vastschroeven en hij loopt weer goed. als t goed is.
Hoi,
Ik kan op dit moment de storing niet vinden.
Probleem is;
Motor(1000cc, '86, mech. benzine pomp) start (duurt eventjes) loopt dan een seconde of 5 en slaat dan af
Wat heb ik al gedaan;
-benzine toevoer is er.
-er is een vonk bij de bougies.
-vlotterkamer schoongemaakt.
-en ja, er zit benzine in de tank.
Iemand nog suggesties, tips, maar het liefst de oplossing.
Groeten Eric
is r de afgelopen tijd iets aan de mini gedaan???
wanneer is hij voor het laatst afgesteld, eventueel in de warme zomerdagen?
kan je het afslaan beschrijven, is het direct afslaan of langzaam aan strotje dichtknijpen, bij het eerste zoeken in de ontsteking, bij de 2e optie zoeken in de brandstoftoevoer/ mengselverhouding.
Nu het kouder is dan de afgelopen tijd is je mengsel relatief armer, kan de oorzaak zijn.
olie in de dashpot?
vacuumslangetje nog heel?
brandstofpomp nog goed ? misschien te weinig opbrengst.
trekt de tank vacuum ?
even je ontluchting nakijken.
beschrijf eens hoe de mini loopt,
hoog in toeren, normaal.
heeft de mini voorheen wel goed gelopen ?
Hoi,
bedankt voor de reacties, hij stopt er langzaam mee, heeft altijd goed gelopen, normaal toerental etc.
Ik zal de benzine toevoer etcetc maar eens verder gaan nalopen.
Groeten Eric
Begin nu eerst maar met wat Bart ook al aangaf, de ontsteking te checken en af te stellen, de kleppen te stellen (koud 0,30 mm in en uitlaat) en ga dan naar je brandstof toevoer kijken.
Over het algemeen genomen gebeurt daar niet zo veel mee (hooguit een slechter wordende brandstofpomp).
BIj de ontsteking daaraantegen zitten een aantal slijtage gevoelige onderdelen die invloed hebben op het draaien van de motor.
Je kan een vonk hebben... of je kan een VONK hebben... daar zit nogal een verschil in.
Heb al even gezocht en post mijn probleem bij dit topic. Mijn mini 1991 carb (hiff44) valt soms uit, kom je bij een stoplicht en pruttelt het toerental naar 0. Met het gas is hij wel aan te houden maar stationair blijft hij dan niet lopen. Als hij eenmaal uitgevallen is krijg ik hem met veel moeite aan (gasgeven en met de demper van de dashpot eruit!!!)
-Mengsel en ontsteking in de zomer afgesteld bij een minigarage
-Olie in de dashpot
-Benzine in tank, carb krijgt benzine
-Elektrische ontsteking (kap, bougies, kabels jaartje oud)
Hij doet dit soms wel en niet, naar een minigarage gebracht deed hij het weer dus konden ze geen diagnose stellen.
Wie weet wat dit kan zijn?
Niemand een idee...?
Valse lucht?
Maar eigenlijk denk ik meer aan verzuipen!!!
En meer specifieker: vlotternaald die niet (goed) meer afsluit.
Haal de vlotter er maar eens uit en bekijk de vlotternaald op oneffenheden/ slijt/vreetsporen.
En controleer ook of de vlotter niet lek is!
Succes!
Probleem is uiteindelijk opgelost met een rebuild kit van de carburateur. Toen geen problemen meer gehad :-)
Ik zou zeggen check je choke kabel eens?
kan zijn dat het niets is maar aangezien je motor uit valt (ik denk ook aan verzuipen)??
Is je probleem eigenlijk nog bestaande?
Zooba, ik weet niet op wie je reageert, maar dit topic dateert uit 2006... Recente aanvulling door Timme is inderdaad al opgelost zoals je misschien gezien hebt...
heb het zelfde probleem gehad....
oplossing: dashpotje van de carb losschroeven (3schroefjes) potje eraf halen dan zie je de naald als je nu de vlotter heen en weer beweegd de potje in, dan spuit er olie uit aan de bovenkant (vulopeningsdop zit ontluchting op) let daarop... anders zit je onder. ff paar keer doen kijk ook of er geen vuil tussen zit, de vlotter en de pot.
weer trug erop zetten let er op dat de naald in t "oogje" gaat vastschroeven en hij loopt weer goed. als t goed is.
dus teveel olie in t potje is ook niet goed.
mvg jan
Je moet ingelogd zijn om te reageren.