opgeboort naar +50 ???

Hey

Ik heb gistere mijn blok weggebracht voor reviesie
Het is een 1275
Nou belde het bedrijf vandaag op en zij dat ze het opgeboort hebben naar +50
Ik heb er nog nooit van gehoort normaal is het toch +20, +40 of +60 ?
Daar kan ik aleen zuigers voor vinden.

En wat voor blok is een 1275 +50 ? een 1320 , 1330 of 1340 ?

Wie kan me helpen

mini spares heeft tegenwoordig wat vreemdere tussen maten zuigers om bv een 1362 te creeeren
het is weer een extra stap voor dat je moet sleeven

ik zou vragen om het +60 uit te laten boren. Heb je een veel breder aanbod in zuigers.

Zaterdag 21 februari 2009

welke compressieverhouding had je in gedachten?
dat bepaalt de keuze van je zuiger ook..

Ik ben het Joey eens, laat hem boren naar +60. Ik denk dat ze er bij het revisiebedrijf vanuit gaan dat je zuigers per +10 oplopend kan kopen.

Dennis

Zuigers in +50 zijn dus niet tekoop?
Wat heb ik als ik hem +60 laat opboren ?
Wat voor zuigers en compressie raden julie me aan?


Het was in eerte instantie helemaal niet de bedoeling om hem opteboren
maar door een beetje roest moest het
Ook komt er een nieuwe krukas en nokkenas (sw5) in en de kop wordt gevlakt en klepzitingen aangepakt en nieuwe klepen (35.6/29.4) loodvrij

Wat ik begrepen heb is hoe meer compressie

Voordeel
zuinger
betroubaarder

Nadeel
Minder snel

hoe minder compersie
Het tegenovergeselde

Maar klopt dit of niet??

Hey mike,
met de compressie weet ik niet. Wel kan ik je zeggen dat als je m op +60 laat opboren je hetzelfde blokje krijgt als je toen bij mij zag staan (1340)
Moet wel leuk gaan werken als je nog dezelfde uitlaat systeem eronder gaat leggen!
succes.

Meer compressie (tot op een bepaalde hoogte uiteraard) geeft juist meer vermogen, je auto zal er zeker niet minder snel door gaan.

Er zullen genoeg topics zijn waar in staat tot hoeveel je kunt gaan.

Hogere compressie levert een hoger rendement op van je effectieve druk in je cilinder.
Dat betekend dus dat je meer vermogen krijg uit de zelfde hoeveelheid benzine.
Te lage compressie is vermogensverlies.
Te hoge compressie levert een detonerende motor op. Je krijgt een ongecontroleerde verbranding en kan na verloopvantijd je zuigers vervangen of zelfs je blok compleet weg gooien.

Je moet ingelogd zijn om te reageren.