Wat is dit? [App. met vacuumslang en elektr. aansluitingen]

ICE
Maandag 31 oktober 2005
ICE
Maandag 31 oktober 2005



Er zaten vacum slangetjes op aangelsoten van de Carb (HS4) naar de ondstekingsvervroeger en er gaat ook stroom naar toe , geen ide wat het doet wand toen ik het als het ware bypaste was er geen verandering van wat voor aart dan ook...

Iemand enig idé????

P.S. het zit in een mini1000e 1986

[size=75:3mysvcs2][Edit: titel verduidelijkt - Eelke][/size:3mysvcs2]

dit is een extra vervroeger die ze op latere modellen hebben gezet i.v.m. economie/verbruik.

bij de latere modellen hebben ze soms erg veel vervroeging door vacuum toegepast. kennelijk om de uitstoot bij stationair wat te verbeteren.

ICE
Maandag 31 oktober 2005

Ik moet zeggen dat mijn vacuum eerst niet goed aangeloten zat vandaag dat ik er achter kwam , en ook dat mijn mini nogal behoorlijk aan het nadiezelen was en dat nu nog steeds doet , denkt dus tog maar weer aansluiten.

Alhoewel i nu wel beter stationar loopt.......


Had aleen wel het veroeden dat het mijn vacum minder maakte maar dat kan ook mn verbeelding zijn ik zal er morgen ins een vacuum meter op aansluiten en mijn bevingenden laten horen

Ik heb mij laten vertellen dat het pas in de 4e versnelling
in werking treed en het je ontsteking.. vervroegd?

Anti pingel klep dus!
Op zeker, zoek maar op in de haines!
Mooi dingetje

is gesloten gedurende lopen v/d motor(over contact)
staat open als spanning eraf gaat, carb trekt hiermee"valse lucht"en valt (eerder) stil.

een must op de MG-turbo

toedeledookie
Lex

Ahh.. weer wat geleerd!

(dat zei ik toen geloof ik ook :P)

ICE
Maandag 31 oktober 2005

Ow k houwen dus, tog wel biezonder dan dat het standaart op mn 1000e zat maar goed , ga hem voor de zekerheid morden maar weer ansluiten groetjes

Turbomini schreef:
Anti pingel klep dus!
Op zeker, zoek maar op in de haines!




Daar zou ik niet te zeker van zijn! Volgens mij is het die antinadieselklep (mooi woord) niet... Als je bij een mini met rembekrachtiger kijkt zie je hem (die nadieselklep) op het inlaatspruitstuk aangesloten zitten. Zorgt er alleen voor dat de onderdruk in je inlaatsysteem wegvalt, bij uitschakelen motor.

Die klep die op de foto staat, zit tussen de inlaat en ontsteking. Als die onderdruk wegvalt is je vacuumvervroeging ook weg... Maar blijft gewoon lopen.

Mmh.. :?

Ik had hem nl ook op mijn 1000tje zitten, maar had hem
afgekoppeld en doorgelust.. en toen was ie in de 4e
versnelling iets pittiger met doortrekken.

Dinsdag 1 november 2005

Mini Power schreef:
Als je bij een mini met rembekrachtiger kijkt zie je hem (die nadieselklep) op het inlaatspruitstuk zitten.


Moet je voor de grap eens bij mijn Mini met rembekrachtiger kijken, daar zul je hem niet tegenkomen op het inlaatspruitstuk. Of je moet bedoelen dat hij via een slang aangesloten is op het inlaatspruitstuk, want dat kan kloppen; die klep zat bij mij via een T-stukje op dezelfde vacuumaansluiting als waar de rembekrachtiger op zit. Maar dus wel via een slang en niet direct op het spruitstuk.

De klep is er inmiddels af (ik had vacuumproblemen, en ik heb die klep nog niet gemist), het T-stukje zit er nog (afgedopt met een stukje slang en een bout, niet open natuurlijk :)).

Wat je eens zou moeten kijken: wanneer zie je iets veranderen in de spanning die op de elektrische aansluitingen zit? Als het een anti-run on valve is, dan zal je zien dat er spanning op staat als de auto op contact staat, en zal de spanning wegvallen als je het contact af zet (omdat de klep dan open moet gaan om het nadieselen tegen te gaan). Als het dat ecnonomy-apparaatje is wat verschillende mensen noemen moet je volgens mij iets zien veranderen in de spanning als iemand de bak in zijn vier zet.

Klopt Eelke, 1 woordje vergeten... ;) Thnx.

CMC
Woensdag 2 november 2005

Eelke schreef:
Als het dat ecnonomy-apparaatje is wat verschillende mensen noemen moet je volgens mij iets zien veranderen in de spanning als iemand de bak in zijn vier zet.


Het is inderdaad het apparaatje dat ervoor zorgt dat er alleen vacuumvervroeging is als de 4e versnelling is ingeschakeld (met het oog op milieu-eisen).
Dit is op Mini's van ca. '86 t/m '90 gemonteerd. In '91 werd het vervangen door een schakelaar in het thermostaathuis.
Als het niet werkt (te testen door het ontstekingstijdstip te meten terwijl de 4e versnelling wordt ingeschakeld) kun je 'm omzeilen, door de vacuumvervroeging direct op de carburateur aan te sluiten en de ontsteking iets bij te stellen.

ICE
Donderdag 3 november 2005

Heb het nog steeds omzijld en moet mog steeds zeggen dat hij beter als ooit tevoren loopt dus denk dat ik hem maar zo ga houden

[size=85:wkoakcb8][topics samengevoegd - Crispy][/size:wkoakcb8]
Hallo, ik heb hier van mijn projectje nog een kabeltje over en ik zie dat het behoort aan de bobijn maar derrest kan ik niet terug vinden waar aan te sluiten hebben jullie daar enig idee over het betreft een Austin van 1988 carburator
Zie foto

dat is geen ruitensproeier pompje.. we kwamen hem ook tegen op de Blinky mini.. zat rechts op de koker.. als ik daar kom kan ik even voor je kijken waar deze op aan gesloten zit

Jaapio

Jaapio, Klopt helemaal.
Staat ook eerder in het Topic omschreven. Daar werd dit eerst gedacht maar als je doorleest wordt er een ander omschrijving gegeven.
Misschien had ik deze beter deze er ook even in moeten zetten. |:(

Miniauto

Ik wordt er nog niet direkt wijzer van na het lezen van de opgegeven "topic"
Maar ik zit hier met een nog niet draaiende 1380 en een 123 ontsteking zouden jullie dit dan nog plaatsen ja/nee??
grt

ik zou het weglaten .. maar een 1380 verschilt sowieso nogal van een standaard 1000 (zoals in een 1988 zou zitten) dus je zal wel meer verschillen tegenkomen :)" title="Evil" />

dat klepje zou niet nodig moeten zijn om hem aan de praat te krijgen,

succes,
Theo van den Bogaard

theo,

wat voor klepje is dit precies dan?

Jaapio

Als het goed is schakelt dit het vacuum uit in de 4e versnelling

Groetjes maikel

Je moet ingelogd zijn om te reageren.