Gister mijn eerste rit er weer opzitten met mijn mini cabrio.
(gelukkig) aan het einde van de rit voor mijn garage ontdekte ik een grote plas onder mijn mini. Koelwater. Daarvoor heeft hij nooit gelekt nu ineens aardig hard.
Ben gaan kijken waar het vandaan komt en lijkt rond de waterpomp te lekken.
Kan een waterpomp ineens zo hard gaan lekken?? Lijkt mij eerder een gescheurde slang!
Groeten
waterpomp kan ineens gesloopt zijn.
wees blij dat het niet tijdens het rijden gebeurt is
voor 20 euro nieuwe waterpomp kopen en erin zetten.
evt nieuwe slang als ie aan vervanging toe was.
Is het niet het tussen slangetje tussen waterpomt en de kop?
Het is waarschijnlijk een slangen probleem.
Rubber veroudert en achter/onder de slangklem ontstaat dan een scheurtje.
Als je voor het eerst weer eens gereden hebt met je Mini is de boel dus ook voor het eerst weer goed heet geworden en dan gaat het mis op een zwak punt;
een latente scheur in een oude slang
Stukje afsnijden of nieuwe slang monteren en je bent weer het heertje.
Een waterpomp gaat wel eens stuk maar dat is meestal na montage van een een nieuwe, dus strakkere V-snaar.
Bedankt voor jullie reacties.
Heb inmiddels de waterpomp gedemonteerd.
Na nog eens goed gekeken te hebben bleek het toch uit de waterpomp zelf te komen.
Het kleine slangetje eronder vernieuw ik nu uiteraard ook.
Gelukkig is een nieuwe pomp niet zo prijzig. Kan die er weer ff tegenaan.
Groeten
een nieuwe waterpomp monteren is nou niet echt een technische modificatie
Dus ik heb het topic even verplaatst uit CM: Technische Modificaties & Tuning
Neem me niet kwalijk. Ben nieuw op de site
Goeie site trouwens!
Gister mijn eerste rit er weer opzitten met mijn mini cabrio.
(gelukkig) aan het einde van de rit voor mijn garage ontdekte ik een grote plas onder mijn mini. Koelwater. Daarvoor heeft hij nooit gelekt nu ineens aardig hard.
Ben gaan kijken waar het vandaan komt en lijkt rond de waterpomp te lekken.
Kan een waterpomp ineens zo hard gaan lekken?? Lijkt mij eerder een gescheurde slang!
Groeten
waterpomp kan ineens gesloopt zijn.
wees blij dat het niet tijdens het rijden gebeurt is
voor 20 euro nieuwe waterpomp kopen en erin zetten.
evt nieuwe slang als ie aan vervanging toe was.
Is het niet het tussen slangetje tussen waterpomt en de kop?
Het is waarschijnlijk een slangen probleem.
Rubber veroudert en achter/onder de slangklem ontstaat dan een scheurtje.
Als je voor het eerst weer eens gereden hebt met je Mini is de boel dus ook voor het eerst weer goed heet geworden en dan gaat het mis op een zwak punt;
een latente scheur in een oude slang
Stukje afsnijden of nieuwe slang monteren en je bent weer het heertje.
Een waterpomp gaat wel eens stuk maar dat is meestal na montage van een een nieuwe, dus strakkere V-snaar.
Bedankt voor jullie reacties.
Heb inmiddels de waterpomp gedemonteerd.
Na nog eens goed gekeken te hebben bleek het toch uit de waterpomp zelf te komen.
Het kleine slangetje eronder vernieuw ik nu uiteraard ook.
Gelukkig is een nieuwe pomp niet zo prijzig. Kan die er weer ff tegenaan.
Groeten
een nieuwe waterpomp monteren is nou niet echt een technische modificatie
Dus ik heb het topic even verplaatst uit CM: Technische Modificaties & Tuning
Neem me niet kwalijk. Ben nieuw op de site

Goeie site trouwens!
dubbelpost rubbereendje verwijderd: viewtopic.php?p=505910#p505910
Je moet ingelogd zijn om te reageren.