ik heb een vraag ik wil een van deze gaan probeeren maar weer niet welke ik moet kiezen (elk advies welkom)
4pot klauw
gekoelde/gegroefde schijf
Complete front disc brake Conversion Kit to suit all Minis with 12" wheels, comes with Mini Sport 4 Pot Alloy Calipers in the colour of your choice, Mini Sport Vented, Grooved performance brake discs, Brake pads and fitting kit. The Ultimate in Mini Braking Performance and Style.
of
4pot klauw
gegroefde schijf
Complete front disc brake Conversion Kit to suit all Minis with 12" wheels, comes with Mini Sport 4 Pot Alloy Calipers in the colour of your choice, Mini Sport Grooved performance brake discs, Brake pads and fitting kit. The Ultimate in Mini Braking Performance and Style.
ik rijd nu met standaard 8.4" schijven en standaard klauwen
maar mijn schijven zijn 8.3 mm dik (dus versleten)
wie helpt me met deze beslissing
lijkt allemaal op elkaar
enigste verschil is de enkele en dubbele schijf.
ik weet niet hoe duur ze zijn en of je dat keuze kan beïnvloeden?
je kan ook het bij je standaard klauwen houden en de onderste schijven monteren.
ik rij nu rond met metro 4 pots klauwen en "standaard" dubbele schijven die niet geventileerd zijn en dat remt prima al
als je echt wat wilt uitgeven zou ik de 1e optie nemen.
het verschil is 20 pond
ik weet alleen het verschil van remmmen niet remt dit beter als standaart of is het verschil pas te merken op rally/race basis
kwa looks vind ik het wel beter staan zit er ook aan de denken om ff door te sparen en de KAD rear disk en de front disk meteen te pakken
ps: heb geen rem bekrachtiger (wel liggen) maar past 123 niet met het inerieur wat ik nu heb
voordeel van de geventileerde schijven is betere koeling, maar bij normaal gebruik zal je daar weinig van merken.
Het remt beide beter dan de standaard setup. Rembekrachtiger is alleen voor het gevoel in het pedaal; bijkomend voordeel is dat je geen slangenconversieset nodig hebt, mogelijk moet je wel wat slijpen aan je stuurarmpjes .. http://www.miniasfaltvreters.nl/mav2bga ... 37&stat=ok
KAD rear disks is misschien leuk voor de looks, maar achterremmen blokkeren al vlug genoeg.
HTH,
Theo van den Bogaard
dan denk ik dat ik toch voor geventileerd ga.
is er nog iemand die een voorkeur van een merk heeft??
gr
manueldekker schreef: dan denk ik dat ik toch voor geventileerd ga.
is er nog iemand die een voorkeur van een merk heeft??
gr
Dat zou ik ook doen,qua merk kun je beter iets nemen wat makelijk te reviseren is.
bijvoorbeeld metro turbo klauwen e.d.
Anders zit je straks weer met een nieuwe set.
succes
ik zelf zat aan de set van hierboven te denken
ik zat net die foto's te bekijken die theo stuurde
nu heb ik ff een vraag welke van de 2 flenzen moet ik hebben
ik zie namekijk 2 verschillende op de foto
gr manuel
Gewoon van de mini. Je moet wel de gaten opboren, naar 10 geloof ik.
ik moet alleen de gaten van de flens? denk ik dan opboren naar 10mm
gr
Hoi, Ik zou wel even wachten tot je de set hebt en dan even de boutjes opmeten.
Hoi Manuel,
de gaten in de flens moeten inderdaad naar 10 mm opgeboord worden.
Je moet dus de Mini flens gebruiken, die foto heb ik gemaakt om aan te geven dat de diepte van de Metro-flens anders is. Bij geventileerde schijven krijg je er de goede boutjes bij in de set (zoals ook op je bovenste foto is te zien - bij de niet geventileerde set zitten wel nieuwe schijven, maar dan gebruik je de oude boutjes).
Bij gebruik van Metro-klauwen en geventileerde schijven krijg je dus meer spoorbreedte
Het verschil is dus de schroefdraad in de geventileerde(Metro) schijven, die combinatie op de mini-flens komt ook wat verder naar binnen en dus moet je wat ruimte bij het stuurarmpje maken.
De niet-geventileerde schijven zijn mini-schijven en gebruiken dus ook de boutjes die je al hebt.
HTH,
Theo van den Bogaard
Geventileerde schijven zijn wel knap zwaar. Handig als je met 10 man in je mini en een caravan erachter hard moet remmen. Verder kom je met gewone schijven en frisse remklauwen eigenlijk net zo goed aan je remkracht. Met normaal rijden krijg je de boel nooit zo heet dat je echt geventileerde schijven MOET hebben.
hoho ik moet niet
ik wil ze graag en vind ze mooi
Als ik wat anders aan het overwegen was zou ik zeker voor het beste gaan wat mijn portemonnee toe zou laten.
Rij je op 12"of 13"? Je kan ook voor de "nieuwe" 6 pot Tarox upgraded 9.25" brakes gaan natuurlijk.
voor die 6pots moet ik over op 13" en heb en wil op 12" blijven
maar idd welke leuke
De geventileerde set van minisport is erg goed. De jongens van miniprojects racen ermee op het circuit. Er is alleen een minpunt aan de set en dat zijn de remblokken die erbij zitten. De waren op het circuit na 1 sessie helemaal verbrand en brokkelde uit elkaar ook gaven ze heel weinig remvertraging. Dus als je ze ga bestellen vraag dan of er ebc greenstuff blokken bij kunnen kost je mischien 20 pond extra. Pas dan is deze set een echte toegevoegde waarde.
Groeten Kevin
ps ga deze set ook bestellen alleen dan voor in 10 inch wielen
ik ga deze week ff bellen voor deze set en met de zomer vakantie komen ze er op met die blokken ben ik blij dat je dat even vermeld wel zo makkelijk om ineen keer de goeie er op te zetten
gr
Ik heb gisteren dan toch de Fiesta remmen op mn witte mini gezet. Heb er alleen nog maar mee "in de buurt gereden" dus kan nog niet echt zeggen of het zaligmakend is. Het was in elk geval erg betaalbaar. En ik heb er ook gegroefde schijven voor om de boel te upgraden als het te min blijkt. Gaaf om weer ëen 10" mini te hebben! Bevalt het niet of mis ik toch remkracht op het circuit dan ga ik ook voor die minisport set. Dat is toch wel mooi spul!
het setje geventileerde is besteld met greenstuff blokken
nu ff wachten tot ik ze in me handen heb
Super! Zul je geen spijt van krijgen! Beetje remkracht kan nooit kwaad toch?!
Maarre niet blackstuff? Die remmen beter vanaf "koud" namelijk. Greenstuff gaat pas echt happen als je een aantal "stop en go acties" hebt gehad... Racy spul is niet altijd beter door dat soort eigenschappen. Met normaal/straatrijden heb je vaak veel minder warmte in je remmen omdat je ze minder gebruikt.
Ik dacht dat het wel mee zou vallen, maar na een keer blackstuff op de straatmini gebruikt te hebben merk je toch wel verschil.
met een duidelijk plaatje van een/het voordeel van een 4 (of 6) pots klauw
FWIW,
Theo van den Bogaard
ja heb mijn setje binnen
nu eerst even mijn carb maken voor de keuring en na de keuring het setje er op
om nog even door te discussiëren op het onderwerp:
heb al meerdere keren gehoord dat de keerringen rond te zuigers eruit lopen bij de 4 pots klauwen van minisport, iemand dit al meegemaakt?
en was dat greenstuff ook echt een goeie vervanging voor de standaard bijgeleverde remblokken?
@Robert: Absoluut nog geen last gehad van loslopende keerringen bij de MiniSport klauwen. Dit is één van de weinige goede MiniSport producten! Remt samen met Ferrodo racing pads erg goed! Pads kosten wat, maar je bent het ook kwijt voor een goed setje Mintex racing pads. Beide zijn een goede optie.. begin niet aan green-stuff rommel, zeker niet als je circuit wil gaan rijden met een R1 blok in het vooronder
ik heb de greenstuf ook afbesteld en heb nu de standaard blokken er bij, kan altijd nog andere proberen
Roland heeft het hier over enkel circuitgebruik. En dan worden de remmen toch wel flink belast. Green Stuff is vaak beter dan wat er standaard op zit, maar is niet te vergelijken met de 10x zo dure Ferrodo of Mintex race blokken. Overigens ga je op straat wellicht juist meer problemen hebben met die race blokken omdat ze nooit warm genoeg worden.
ik heb ook wel eens wat gehoord over black stuf, want minder race dan green en dus beter op straatgebruik ge-ent.
geen ervaring mee..maar wilde het even aan laten sluiten bij deze discussie
Deze schijfremmen passen toch in de meeste 10" velgen toch?
i.i.g. *niet* in de standaard stalen 10"
groetjes,
Theo van den Bogaard
die ik nu heb gaat nie passen nie moet 12" zijn
Complete front disc brake Conversion Kit to suit all Minis with 12" wheels, comes with Mini Sport 4 Pot Alloy Calipers in the colour of your choice, Mini Sport Vented, Grooved performance brake discs, Brake pads and fitting kit. The Ultimate in Mini Braking Performance and Style.
Hoi,
KAD maakt een set die wel past voor 10 inch, 4 pot klauwen met geventileerde schijven, je moet dan voor de 7,75 set gaan.
Greetings
Verder zijn die 10" reversed rims redelijk prijzig.
Misschien kunnen we deze discussie daar voortzetten?
ja mijn setjhe zit er op en werkt perfeckt
moet nog wel ff inremmen (blokken raken schijf voor 80%)
maar nu al remmen ze goed
iemand een idee hoe ik het "extreme" piepen van het remmen weg kan krijgen het is echt niet normaal hoe hard???
Shimmen: "De klauwen beter centreren" Plus misschien kopervet beter aanbrengen op de achterkant van de blokken.
ff beetje uitleg hoe dat shimmen moet heb werkelijk geen idee
Shimmen is een duur woord voor "vulringetjes" of voor afstandringetjes, of voor gewone ringetjes... Deze doe je tussen je klauw en het fusseestuk om de klauw te centreren. Deze zaten er ook bij als het goed is.
noop ik had een doosje met 2 schijven en 8 boutjes
en ik had een doosje met 2 klauwen verder nix
heb zelf nog koperen ringetjes voor de remslangen er bij moeten pakken en ook nog 4 langere bouten om de klauwen te bevestigen van anders had ik maar 2 spoetjes draad die 4pots klauw bevestiging is dikker
Dichtringen hoor je bij remleidingen te krijgen, en shim/vulringen bij de klauwen. En als die std bouten te kort worden zou ik er als leverancier ook zeker langere bij doen. Remmen liggen toch altijd gevoelig. Als je een set verkoopt en een onhandig iemand zet de boel half vast waardoor er een ongeluk kan gebeuren... Komt daar altijd een hoop discussie over. Ook al is de persoon die de boel erop zet de persoon die moet zeggen: dit is niet veilig. De leverancier moet gewoon een mooie werkende set leveren (voor dat geld) Als je wilde hobbyen had je wel een Fiesta set kunnen nemen.
alweer een paar dagen bezig geweest met de remmen maar ik krijg dat pokke geluid er niet uit word er strond ziek van.
geprobeerd:
mini op bokken en motor laten lopen en remmen om te luisteren waar het van af komt ( resultaat allebij )
kopervet achter de blokken ( resutaat nog steeds allebij )
de blokken tegen houden en dan remmen ( restultaat nog steeds allebij
de scherpe randen van de blokken afgevijld ( resultaat nogsteeds allebij )
ik moet wel zeggen dat de zuigers er onregulmatig uit komen als je zonder blokken kijkt
ook met dat shimmen bezig geweest en er achter gekomen dat er links voor een kleine slag in de schijf zit
iemand nog een idee of iemand die een keer wil kijken ik weet het niet meer
nog 1 goed ding ze remmen wel perfeckt
Driftkikker, ga met je auto naar een specialist voordat je jezelf of iemand anders dood rijd met je mini. Dit is levensgevaarlijk. Je weet duidlijk niet wat je doet, en straks heb je met 70 falende remmen in de bebouwde kom en rij je een kinderklasje dood.
Sorry dat ik zo direct ben, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
sorry maar verstand van auto's heb ik wel
ik maak nu alleen een opsomming van de dingen die ik geprobeert heb en wat niet wil werken. als remmen piepen wil dat niet zeggen dat ze niet remmen. alles werkt perfeckt alleen dat piepen krijg ik niet weg
ps: ook de remmen test bij het apk station wes zeker wel goed 0.5% remverschil voor
0.7% remverschil achter
Zitten daar wel van die klem veertjes bij die de blokken op hun plek houden?
Die dingen die hier liggen tussen de schijven en de remblokken:
Heb nooit begrepen wat die nou precies doen, volgens mij kan het ook zonder, heb ik ook op mijn mini (zonder piepen trouwens)
manueldekker schreef: sorry maar verstand van auto's heb ik wel
Gefeliciteerd. (nu nog verstand van spellen) Als je remklauwen eraf breken omdat je te korte bauten hebt gebruikt en je rijd een kind dood praten we verder.
Aan die andere nono hierboven. Die veren houden je blokken op hun plek. Samen met de split pennen. Misschien moet je een brief schijven naar de remfabrikant dat ze er niet meer op hoeven. Dat jij in al je wijsheid hebt besloten ze weg te laten.
Voor iedereen. Remmen zijn er om te stoppen, om te voorkomen dat je iemand dood rijd. Is het nou zo moeilijk om je eigen grenzen te bepalen.
Ik durf te wedden dat als ik van iedereen in dit topic de achter remmen open maak, de blokken bij de helft verkeerd om op de auto zitten. Als je je klep tuimelaars achterstevoren zet is er niets aan de hand. Gaat alleem maar je motor stuk. Lekker zelf aan sleutelen dus. Maar remmen moet je gewoon vanaf blijven.
Slechte dag gehad
o, en bauten is met ou om het maar over spelling te hebben...
punt 1 er zitten langere bouten in heb ik er zelf bij gepakt
(goed terug lezen)
punt 2 dit is de set van mini sport
punt 3 ook weet ik waar die plaatjes voor zijn en weet ook niet waarom ze niet bij de set zitten
punt 3 probeer jij maar eens voor de minisport set die plaatjes te krijgen
en ik denk idd dat je dag niet goed is geweest en dat de remmen goed moeten zijn weet ik ook wel en dat zijn ze ook
met de remmen is nix mis mee ik heb alleen het probleem met die antie piep plaatjes. dus begrijp nog steeds niet wat je bedoeld dat ik gevaarlijk bezig ben
Roger Wilco schreef: Die veren houden je blokken op hun plek. Samen met de split pennen. Misschien moet je een brief schijven naar de remfabrikant dat ze er niet meer op hoeven. Dat jij in al je wijsheid hebt besloten ze weg te laten.
Denk niet dat ze veel invloed hebben tijdens het remmen, die stukjes blik stellen natuurlijk niks voor in vergelijking met de krachten die vrijkomen met het remmen. Bovendien heb ik een 7.5 inch Cooper S set en daarvoor ben ik ze nog niet tegen gekomen op de verschillende websites. Zelfs de parts catalog geeft ze alleen weer voor de 8.4 set.
Ik denk zowiezo dat je misschien wat voorzichtig moet zijn met zomaar mensen voor nono uit te maken. Om over spelling nog maar te zwijgen als je in de zelfde regel zelf een spelfout maakt.
ik heb een vraag ik wil een van deze gaan probeeren maar weer niet welke ik moet kiezen (elk advies welkom)


4pot klauw
gekoelde/gegroefde schijf
Complete front disc brake Conversion Kit to suit all Minis with 12" wheels, comes with Mini Sport 4 Pot Alloy Calipers in the colour of your choice, Mini Sport Vented, Grooved performance brake discs, Brake pads and fitting kit. The Ultimate in Mini Braking Performance and Style.
of
4pot klauw
gegroefde schijf
Complete front disc brake Conversion Kit to suit all Minis with 12" wheels, comes with Mini Sport 4 Pot Alloy Calipers in the colour of your choice, Mini Sport Grooved performance brake discs, Brake pads and fitting kit. The Ultimate in Mini Braking Performance and Style.
ik rijd nu met standaard 8.4" schijven en standaard klauwen
maar mijn schijven zijn 8.3 mm dik (dus versleten)
wie helpt me met deze beslissing
lijkt allemaal op elkaar
enigste verschil is de enkele en dubbele schijf.
ik weet niet hoe duur ze zijn en of je dat keuze kan beïnvloeden?
je kan ook het bij je standaard klauwen houden en de onderste schijven monteren.
ik rij nu rond met metro 4 pots klauwen en "standaard" dubbele schijven die niet geventileerd zijn en dat remt prima al
als je echt wat wilt uitgeven zou ik de 1e optie nemen.
het verschil is 20 pond
ik weet alleen het verschil van remmmen niet remt dit beter als standaart of is het verschil pas te merken op rally/race basis
kwa looks vind ik het wel beter staan zit er ook aan de denken om ff door te sparen en de KAD rear disk en de front disk meteen te pakken
ps: heb geen rem bekrachtiger (wel liggen) maar past 123 niet met het inerieur wat ik nu heb
voordeel van de geventileerde schijven is betere koeling, maar bij normaal gebruik zal je daar weinig van merken.
Het remt beide beter dan de standaard setup. Rembekrachtiger is alleen voor het gevoel in het pedaal; bijkomend voordeel is dat je geen slangenconversieset nodig hebt, mogelijk moet je wel wat slijpen aan je stuurarmpjes ..
http://www.miniasfaltvreters.nl/mav2bga ... 37&stat=ok
KAD rear disks is misschien leuk voor de looks, maar achterremmen blokkeren al vlug genoeg.
HTH,
Theo van den Bogaard
dan denk ik dat ik toch voor geventileerd ga.
is er nog iemand die een voorkeur van een merk heeft??
gr
manueldekker schreef:
dan denk ik dat ik toch voor geventileerd ga.
is er nog iemand die een voorkeur van een merk heeft??
gr
Dat zou ik ook doen,qua merk kun je beter iets nemen wat makelijk te reviseren is.
bijvoorbeeld metro turbo klauwen e.d.
Anders zit je straks weer met een nieuwe set.
succes
ik zelf zat aan de set van hierboven te denken
ik zat net die foto's te bekijken die theo stuurde
nu heb ik ff een vraag welke van de 2 flenzen moet ik hebben
ik zie namekijk 2 verschillende op de foto
gr manuel
Gewoon van de mini. Je moet wel de gaten opboren, naar 10 geloof ik.
oke ik heb nu deze:
de rechtse
http://www.miniasfaltvreters.nl/mav2bga ... lenzen.jpg
ik moet alleen de gaten van de flens? denk ik dan opboren naar 10mm
gr
Hoi, Ik zou wel even wachten tot je de set hebt en dan even de boutjes opmeten.
Hoi Manuel,
de gaten in de flens moeten inderdaad naar 10 mm opgeboord worden.
Je moet dus de Mini flens gebruiken, die foto heb ik gemaakt om aan te geven dat de diepte van de Metro-flens anders is. Bij geventileerde schijven krijg je er de goede boutjes bij in de set (zoals ook op je bovenste foto is te zien - bij de niet geventileerde set zitten wel nieuwe schijven, maar dan gebruik je de oude boutjes).
Bij gebruik van Metro-klauwen en geventileerde schijven krijg je dus meer spoorbreedte
Het verschil is dus de schroefdraad in de geventileerde(Metro) schijven, die combinatie op de mini-flens komt ook wat verder naar binnen en dus moet je wat ruimte bij het stuurarmpje maken.
De niet-geventileerde schijven zijn mini-schijven en gebruiken dus ook de boutjes die je al hebt.
HTH,
Theo van den Bogaard
Geventileerde schijven zijn wel knap zwaar. Handig als je met 10 man in je mini en een caravan erachter hard moet remmen. Verder kom je met gewone schijven en frisse remklauwen eigenlijk net zo goed aan je remkracht. Met normaal rijden krijg je de boel nooit zo heet dat je echt geventileerde schijven MOET hebben.
hoho ik moet niet

ik wil ze graag en vind ze mooi
Als ik wat anders aan het overwegen was zou ik zeker voor het beste gaan wat mijn portemonnee toe zou laten.

Rij je op 12"of 13"? Je kan ook voor de "nieuwe" 6 pot Tarox upgraded 9.25" brakes gaan natuurlijk.
voor die 6pots moet ik over op 13" en heb en wil op 12" blijven
maar idd welke leuke
De geventileerde set van minisport is erg goed. De jongens van miniprojects racen ermee op het circuit. Er is alleen een minpunt aan de set en dat zijn de remblokken die erbij zitten. De waren op het circuit na 1 sessie helemaal verbrand en brokkelde uit elkaar ook gaven ze heel weinig remvertraging. Dus als je ze ga bestellen vraag dan of er ebc greenstuff blokken bij kunnen kost je mischien 20 pond extra. Pas dan is deze set een echte toegevoegde waarde.
Groeten Kevin
ps ga deze set ook bestellen alleen dan voor in 10 inch wielen
ik ga deze week ff bellen voor deze set en met de zomer vakantie komen ze er op met die blokken ben ik blij dat je dat even vermeld wel zo makkelijk om ineen keer de goeie er op te zetten
gr
Ik heb gisteren dan toch de Fiesta remmen op mn witte mini gezet. Heb er alleen nog maar mee "in de buurt gereden" dus kan nog niet echt zeggen of het zaligmakend is. Het was in elk geval erg betaalbaar. En ik heb er ook gegroefde schijven voor om de boel te upgraden als het te min blijkt. Gaaf om weer ëen 10" mini te hebben! Bevalt het niet of mis ik toch remkracht op het circuit dan ga ik ook voor die minisport set. Dat is toch wel mooi spul!
het setje geventileerde is besteld met greenstuff blokken
nu ff wachten tot ik ze in me handen heb
Super! Zul je geen spijt van krijgen! Beetje remkracht kan nooit kwaad toch?!
Maarre niet blackstuff? Die remmen beter vanaf "koud" namelijk. Greenstuff gaat pas echt happen als je een aantal "stop en go acties" hebt gehad... Racy spul is niet altijd beter door dat soort eigenschappen. Met normaal/straatrijden heb je vaak veel minder warmte in je remmen omdat je ze minder gebruikt.
Ik dacht dat het wel mee zou vallen, maar na een keer blackstuff op de straatmini gebruikt te hebben merk je toch wel verschil.
Discussie over afstellen van de trekstangen etc gesplit naar dit topic: viewtopic.php?p=479726#p479726
artikeltje van KC: brakes - how they work
met een duidelijk plaatje van een/het voordeel van een 4 (of 6) pots klauw
FWIW,
Theo van den Bogaard
ja heb mijn setje binnen

nu eerst even mijn carb maken voor de keuring en na de keuring het setje er op
om nog even door te discussiëren op het onderwerp:
heb al meerdere keren gehoord dat de keerringen rond te zuigers eruit lopen bij de 4 pots klauwen van minisport, iemand dit al meegemaakt?
en was dat greenstuff ook echt een goeie vervanging voor de standaard bijgeleverde remblokken?
@Robert: Absoluut nog geen last gehad van loslopende keerringen bij de MiniSport klauwen. Dit is één van de weinige goede MiniSport producten! Remt samen met Ferrodo racing pads erg goed! Pads kosten wat, maar je bent het ook kwijt voor een goed setje Mintex racing pads. Beide zijn een goede optie.. begin niet aan green-stuff rommel, zeker niet als je circuit wil gaan rijden met een R1 blok in het vooronder
ik heb de greenstuf ook afbesteld en heb nu de standaard blokken er bij, kan altijd nog andere proberen
Roland heeft het hier over enkel circuitgebruik. En dan worden de remmen toch wel flink belast. Green Stuff is vaak beter dan wat er standaard op zit, maar is niet te vergelijken met de 10x zo dure Ferrodo of Mintex race blokken. Overigens ga je op straat wellicht juist meer problemen hebben met die race blokken omdat ze nooit warm genoeg worden.
ik heb ook wel eens wat gehoord over black stuf, want minder race dan green en dus beter op straatgebruik ge-ent.
geen ervaring mee..maar wilde het even aan laten sluiten bij deze discussie
Deze schijfremmen passen toch in de meeste 10" velgen toch?
i.i.g. *niet* in de standaard stalen 10"
groetjes,
Theo van den Bogaard
die ik nu heb gaat nie passen nie moet 12" zijn
Complete front disc brake Conversion Kit to suit all Minis with 12" wheels, comes with Mini Sport 4 Pot Alloy Calipers in the colour of your choice, Mini Sport Vented, Grooved performance brake discs, Brake pads and fitting kit. The Ultimate in Mini Braking Performance and Style.
Hoi,
KAD maakt een set die wel past voor 10 inch, 4 pot klauwen met geventileerde schijven, je moet dan voor de 7,75 set gaan.
Greetings
Verder zijn die 10" reversed rims redelijk prijzig.
Schijfremmen voor 10" wielen hebben we een apart topic voor: viewtopic.php?p=6432#6432
Misschien kunnen we deze discussie daar voortzetten?
ja mijn setjhe zit er op en werkt perfeckt
moet nog wel ff inremmen (blokken raken schijf voor 80%)
maar nu al remmen ze goed
iemand een idee hoe ik het "extreme" piepen van het remmen weg kan krijgen het is echt niet normaal hoe hard???
Shimmen: "De klauwen beter centreren" Plus misschien kopervet beter aanbrengen op de achterkant van de blokken.
ff beetje uitleg hoe dat shimmen moet heb werkelijk geen idee
Shimmen is een duur woord voor "vulringetjes" of voor afstandringetjes, of voor gewone ringetjes... Deze doe je tussen je klauw en het fusseestuk om de klauw te centreren. Deze zaten er ook bij als het goed is.
noop ik had een doosje met 2 schijven en 8 boutjes
en ik had een doosje met 2 klauwen verder nix
heb zelf nog koperen ringetjes voor de remslangen er bij moeten pakken en ook nog 4 langere bouten om de klauwen te bevestigen van anders had ik maar 2 spoetjes draad die 4pots klauw bevestiging is dikker
Dichtringen hoor je bij remleidingen te krijgen, en shim/vulringen bij de klauwen. En als die std bouten te kort worden zou ik er als leverancier ook zeker langere bij doen. Remmen liggen toch altijd gevoelig. Als je een set verkoopt en een onhandig iemand zet de boel half vast waardoor er een ongeluk kan gebeuren... Komt daar altijd een hoop discussie over. Ook al is de persoon die de boel erop zet de persoon die moet zeggen: dit is niet veilig. De leverancier moet gewoon een mooie werkende set leveren (voor dat geld) Als je wilde hobbyen had je wel een Fiesta set kunnen nemen.
alweer een paar dagen bezig geweest met de remmen maar ik krijg dat pokke geluid er niet uit word er strond ziek van.

geprobeerd:
mini op bokken en motor laten lopen en remmen om te luisteren waar het van af komt ( resultaat allebij )
kopervet achter de blokken ( resutaat nog steeds allebij )
de blokken tegen houden en dan remmen ( restultaat nog steeds allebij
de scherpe randen van de blokken afgevijld ( resultaat nogsteeds allebij )
ik moet wel zeggen dat de zuigers er onregulmatig uit komen als je zonder blokken kijkt
ook met dat shimmen bezig geweest en er achter gekomen dat er links voor een kleine slag in de schijf zit
iemand nog een idee of iemand die een keer wil kijken ik weet het niet meer
nog 1 goed ding ze remmen wel perfeckt
Driftkikker, ga met je auto naar een specialist voordat je jezelf of iemand anders dood rijd met je mini. Dit is levensgevaarlijk. Je weet duidlijk niet wat je doet, en straks heb je met 70 falende remmen in de bebouwde kom en rij je een kinderklasje dood.
Sorry dat ik zo direct ben, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
sorry maar verstand van auto's heb ik wel
ik maak nu alleen een opsomming van de dingen die ik geprobeert heb en wat niet wil werken. als remmen piepen wil dat niet zeggen dat ze niet remmen. alles werkt perfeckt alleen dat piepen krijg ik niet weg
ps: ook de remmen test bij het apk station wes zeker wel goed 0.5% remverschil voor
0.7% remverschil achter
Zitten daar wel van die klem veertjes bij die de blokken op hun plek houden?

Die dingen die hier liggen tussen de schijven en de remblokken:
Heb nooit begrepen wat die nou precies doen, volgens mij kan het ook zonder, heb ik ook op mijn mini (zonder piepen trouwens)
manueldekker schreef:
sorry maar verstand van auto's heb ik wel
Gefeliciteerd. (nu nog verstand van spellen) Als je remklauwen eraf breken omdat je te korte bauten hebt gebruikt en je rijd een kind dood praten we verder.
Aan die andere nono hierboven. Die veren houden je blokken op hun plek. Samen met de split pennen. Misschien moet je een brief schijven naar de remfabrikant dat ze er niet meer op hoeven. Dat jij in al je wijsheid hebt besloten ze weg te laten.
Voor iedereen. Remmen zijn er om te stoppen, om te voorkomen dat je iemand dood rijd. Is het nou zo moeilijk om je eigen grenzen te bepalen.
Ik durf te wedden dat als ik van iedereen in dit topic de achter remmen open maak, de blokken bij de helft verkeerd om op de auto zitten. Als je je klep tuimelaars achterstevoren zet is er niets aan de hand. Gaat alleem maar je motor stuk. Lekker zelf aan sleutelen dus. Maar remmen moet je gewoon vanaf blijven.
Slechte dag gehad
o, en bauten is met ou om het maar over spelling te hebben...
punt 1 er zitten langere bouten in heb ik er zelf bij gepakt

(goed terug lezen)
punt 2 dit is de set van mini sport
punt 3 ook weet ik waar die plaatjes voor zijn en weet ook niet waarom ze niet bij de set zitten
punt 3 probeer jij maar eens voor de minisport set die plaatjes te krijgen
en ik denk idd dat je dag niet goed is geweest en dat de remmen goed moeten zijn weet ik ook wel en dat zijn ze ook
met de remmen is nix mis mee ik heb alleen het probleem met die antie piep plaatjes. dus begrijp nog steeds niet wat je bedoeld dat ik gevaarlijk bezig ben
Roger Wilco schreef:
Die veren houden je blokken op hun plek. Samen met de split pennen. Misschien moet je een brief schijven naar de remfabrikant dat ze er niet meer op hoeven. Dat jij in al je wijsheid hebt besloten ze weg te laten.
Denk niet dat ze veel invloed hebben tijdens het remmen, die stukjes blik stellen natuurlijk niks voor in vergelijking met de krachten die vrijkomen met het remmen. Bovendien heb ik een 7.5 inch Cooper S set en daarvoor ben ik ze nog niet tegen gekomen op de verschillende websites. Zelfs de parts catalog geeft ze alleen weer voor de 8.4 set.
Ik denk zowiezo dat je misschien wat voorzichtig moet zijn met zomaar mensen voor nono uit te maken. Om over spelling nog maar te zwijgen als je in de zelfde regel zelf een spelfout maakt.
Paginering
Je moet ingelogd zijn om te reageren.