ik heb sinds kort mijn mini aan de praat na 2 jaar stil te hebben gestaan
ik heb er een nieuwe accu in gedaan van 70 ampere (had ik nog staan)
nieuwe contact puntjes en een nieuwe start releh of hoe je het schrijft maar nu na steeds goed gestart en gelopen tehebben start hij niet meer
hij vonkt niet
heb ik misschien mijn bobine opgeblazen of wat denken jullie??
groetjes koen
Zet een multi meter op de kleine puntjes +- van je bobine en probeer te starten en kijk of je iets meet. NIET!!!! op je grote aansluiting die naar je bobine gaat.
Aan de andere kant, leen ff een bobine van iemand in de buurt of voor 2 tientjes heb je een nieuwe! kan nooit kwaad.
makkelijk maar ik ken hier niemand in de buurt met een mini ach jah ik zal wel ff kijken ik vind het alleen vaag na het de heletijd goed gedaan te hebben
dacht eerst rotzooi in de tank ma was het dus ook niet bougies worden ook nat
maar hij wil niet vonken dus word moeilijk rijde
MiniJoey schreef: NIET!!!! op je grote aansluiting die naar je bobine gaat.
Ik neem aan dat je bedoeld de grote aansluiting op de bobine die naar je verdeel kap gaat.
Verder is het relais (just voor de info).
En verder (na de bobine) zou ik kijken naar de kabel van de bobine naar verdeel kap en eventueel je condensator in de verdeel kap.
Mocht je je contact heel lang aan hebben laten staan zonder dat de motor liep, kan het heel goed zijn dat de bobine kapot is gegaan.
Groet ron
kan er ook een zekering kapot zijn waardoor die niet vonkt???
graag reactie
Je moet even dingen uit gaan sluiten:
Als je contactpunten hebt, beginnen bij het begin.
- Staat er 12V over de contactpunten?
Nee, dan is het de 12V toevoer.
Ja, ander probleem.
- Vonken de contact punten als je of de motor start (let op de versnelling!)of met een schroevedraaier de puntjes uit elkaar haalt)
Nee, contact afstand te groot of oxidatie op de punten
Ja, ander probleem.
- Zien de rotor en kap er nog goed uit? (Kan me de kap niet voorstellen, dat is vaak dan maar 1 cilinder).
Nee, ...
Ja, ...
- Kabels goed?
- Bougies goed?
- Bobine?
Electronische ontsteking geen ervaring mee met uitsluiten, persoonlijk gebruik ik het liefst punten. Maar je zal vast een signaal kunnen meten uit de ontsteking.
heb een nieuwe bobine en nieuwe condensator geplaats en contact punte opnieuw afgesteld en loopt weer als een tiet duss
bedankt voor jullie hulp
Maar was het nou de bobine, punten of de condensator ?
goeie vraag:P
ik denk zelf de condensator omdat met een nieuwe bobine nog niet vonkte en contact punte had ik nisk aan gedaan dus ja
kan op slot
in de techniek sectie laten we dit soort topics open staan zodat iemand nog eens een vraag kan stellen als hij een soortgelijk probleem heeft...
heey
ik heb sinds kort mijn mini aan de praat na 2 jaar stil te hebben gestaan
ik heb er een nieuwe accu in gedaan van 70 ampere (had ik nog staan)
nieuwe contact puntjes en een nieuwe start releh of hoe je het schrijft maar nu na steeds goed gestart en gelopen tehebben start hij niet meer
hij vonkt niet
heb ik misschien mijn bobine opgeblazen of wat denken jullie??
groetjes koen
Zet een multi meter op de kleine puntjes +- van je bobine en probeer te starten en kijk of je iets meet. NIET!!!! op je grote aansluiting die naar je bobine gaat.
Aan de andere kant, leen ff een bobine van iemand in de buurt of voor 2 tientjes heb je een nieuwe! kan nooit kwaad.
makkelijk maar ik ken hier niemand in de buurt met een mini ach jah ik zal wel ff kijken ik vind het alleen vaag na het de heletijd goed gedaan te hebben
dacht eerst rotzooi in de tank ma was het dus ook niet bougies worden ook nat
maar hij wil niet vonken dus word moeilijk rijde
MiniJoey schreef:
NIET!!!! op je grote aansluiting die naar je bobine gaat.
Ik neem aan dat je bedoeld de grote aansluiting op de bobine die naar je verdeel kap gaat.
Verder is het relais (just voor de info).
En verder (na de bobine) zou ik kijken naar de kabel van de bobine naar verdeel kap en eventueel je condensator in de verdeel kap.
Mocht je je contact heel lang aan hebben laten staan zonder dat de motor liep, kan het heel goed zijn dat de bobine kapot is gegaan.
Groet ron
kan er ook een zekering kapot zijn waardoor die niet vonkt???
graag reactie
Je moet even dingen uit gaan sluiten:
Als je contactpunten hebt, beginnen bij het begin.
- Staat er 12V over de contactpunten?
Nee, dan is het de 12V toevoer.
Ja, ander probleem.
- Vonken de contact punten als je of de motor start (let op de versnelling!)of met een schroevedraaier de puntjes uit elkaar haalt)
Nee, contact afstand te groot of oxidatie op de punten
Ja, ander probleem.
- Zien de rotor en kap er nog goed uit? (Kan me de kap niet voorstellen, dat is vaak dan maar 1 cilinder).
Nee, ...
Ja, ...
- Kabels goed?
- Bougies goed?
- Bobine?
Electronische ontsteking geen ervaring mee met uitsluiten, persoonlijk gebruik ik het liefst punten. Maar je zal vast een signaal kunnen meten uit de ontsteking.
heb een nieuwe bobine en nieuwe condensator geplaats en contact punte opnieuw afgesteld en loopt weer als een tiet duss
bedankt voor jullie hulp
Maar was het nou de bobine, punten of de condensator
?
goeie vraag:P

ik denk zelf de condensator omdat met een nieuwe bobine nog niet vonkte en contact punte had ik nisk aan gedaan dus ja
kan op slot
in de techniek sectie laten we dit soort topics open staan zodat iemand nog eens een vraag kan stellen als hij een soortgelijk probleem heeft...
Je moet ingelogd zijn om te reageren.