Ik heb olie in de dashpot gedaan, maar de mini stottert nog steeds,
Ik ga hem deze week naar een minispecialist brengen om door hem de ontsteking
af te laten stellen.
Houd jullie wel op de hoogte,
groeten lars
Zit de turbo er nog op, of heb je alleen het motorblok zelf gebruikt?
Welke carb zit er op?
Zijn er geen slangetjes verdroogd?
Zitten alle slangen nog vast?
Geen rare bijgeluiden die er eerst wel waren?
omdet het een Metro blok is zou je dus een Haynes voor de Metro moeten hebben (nog wel te krijgen via marktplaats) maar op zich is het blok hetzelfde als de mini, en de turbo zelf is niet zo makkelijk voor een doe-het-zelvert te repareren
succes,
Theo van den Bogaard
larshuibers schreef: De turbo zit er nog gewoon op, het blok is gewoon nog helemaal origineel.
Ik heb precies dezelfde carterontluchting als op de afbeelding staat (is horizontaal geplaatst).
Ik heb geen flauw idee wat er voor een carb. op ligt, maar er zit boven op de carb. een zwart schroefdopje (misschien kunnen jullie hier iets mee)
Ik heb de bougies al nagekeken en zien er nog super uit, maar het is me wel opgevallen dat de contact punten zijn verbrand/ingeslagen misschien dat dit er iets mee te maken heeft!?!
hij lekte ook uit de carterontluchting (moet ik misschien het pijpje verlengen tussen de flens en de pot?)
ik ga er morgen nieuwe contactpunten opzetten en hopen dat het stotteren dan verholpen is.
en misschien een hele stomme domme vraag, maar wat is het "dashpotje"??
alvast bedankt voor jullie hulp,
groeten lars
Het dashpotje is het bovenste gedeelte van de carb, hier moet je dan wat olie in doen. Dus die zwarte schroef eraf, voorzichtig olie erbij en dan weer dicht.
ik heb er olie in gedaan maar hij stottert nog steeds,
ik denk echt dat de ontsteking op een of andere manier verlopen is dus ik ga volgende week even naar een minispecialist om hem af te laten stellen.
houd jullie wel op de hoogte!
Ik heb olie in de dashpot gedaan, maar de mini stottert nog steeds,
Ik ga hem deze week naar een minispecialist brengen om door hem de ontsteking
af te laten stellen.
Houd jullie wel op de hoogte,
groeten lars
Zit de turbo er nog op, of heb je alleen het motorblok zelf gebruikt?
Welke carb zit er op?
Zijn er geen slangetjes verdroogd?
Zitten alle slangen nog vast?
Geen rare bijgeluiden die er eerst wel waren?
Iets meer spec's zou fijn zijn.
Groet ron
Onstekking verlopen. Of misschien dashpotje leeg.
carterventilatie is er in verschillende modellen:
viewtopic.php?p=472093#p472093
omdet het een Metro blok is zou je dus een Haynes voor de Metro moeten hebben (nog wel te krijgen via marktplaats) maar op zich is het blok hetzelfde als de mini, en de turbo zelf is niet zo makkelijk voor een doe-het-zelvert te repareren
succes,
Theo van den Bogaard
larshuibers schreef:
De turbo zit er nog gewoon op, het blok is gewoon nog helemaal origineel.
Ik heb precies dezelfde carterontluchting als op de afbeelding staat (is horizontaal geplaatst).
Ik heb geen flauw idee wat er voor een carb. op ligt, maar er zit boven op de carb. een zwart schroefdopje (misschien kunnen jullie hier iets mee)
Ik heb de bougies al nagekeken en zien er nog super uit, maar het is me wel opgevallen dat de contact punten zijn verbrand/ingeslagen misschien dat dit er iets mee te maken heeft!?!
hij lekte ook uit de carterontluchting (moet ik misschien het pijpje verlengen tussen de flens en de pot?)
ik ga er morgen nieuwe contactpunten opzetten en hopen dat het stotteren dan verholpen is.
en misschien een hele stomme domme vraag, maar wat is het "dashpotje"??
alvast bedankt voor jullie hulp,
groeten lars
Het dashpotje is het bovenste gedeelte van de carb, hier moet je dan wat olie in doen. Dus die zwarte schroef eraf, voorzichtig olie erbij en dan weer dicht.
ik heb er olie in gedaan maar hij stottert nog steeds,
ik denk echt dat de ontsteking op een of andere manier verlopen is dus ik ga volgende week even naar een minispecialist om hem af te laten stellen.
houd jullie wel op de hoogte!
Je moet ingelogd zijn om te reageren.