ik heb een probleempje, ik probeer namelijk het vliegwiel er af te halen (met behulp van een vliegwiel trekker) maar het wil niet slagen. ik heb een schroevendraaier tussen de tanden van het vliegwiel gestoken en met de moment sleutel al me kracht erop losgelaten. ook op het moment dat die op spanning staat er met een hamer op lopen beunen. zonder succes helaas... wat nu
Langere arm op de sleutel zetten, denk aan een pijp. Dit kan behoorlijk vast zitten en je bent niet de enige die tegen dit probleem loopt! (zorg wel dat het vliegwiel de juiste positie heeft ivm de 'C' klip achterop!!)
Vorig jaar een arm van 2m er op gezet en
EDIT: of dit goed is voor je geijkte momentsleutel weet ik niet, weet niet hoe deze in elkaar zitten maar kan me voorstellen dat je er misschien iets inwenig mee 'verrekt)?
Wat ook wel wil helpen is de passing van de drukgroep rondom de krukas warm (heet) te stoken met een soldeerbrander en blijven kloppen met een hamer als de trekker op spanning staat.
En inderdaad, kijk uit voor je momentsleutel.
yep... wie heeft het niet meegemaakt... trekker gruwelijk op spanning zetten... heetstoken en dan de genadekap met een vuisthamer door het startergat...
vlassie schreef: Langere arm op de sleutel zetten, denk aan een pijp. Dit kan behoorlijk vast zitten en je bent niet de enige die tegen dit probleem loopt! (zorg wel dat het vliegwiel de juiste positie heeft ivm de 'C' klip achterop!!)
Vorig jaar een arm van 2m er op gezet en
gelukkig ben ik niet de enige.
wat zou de positie moeten zijn? ik heb wel een haynes boek maar die is voor oudere modellen, dit is een 12a blok uit '91.
Kijk maar in de hyanes of hier op het forum, genoeg over geschreven. Nieuw/oud maakt niet uit blijft het zelfde .
Suc7 (tip eerste link uit de quote geeft het al aan, lang leve de zoek fuctie )
Je kan ook de trekker weer een keertje lossen en opnieuw de lange bouten erin draaien. Als de trekker ook maar een heel klein beetje scheef zit wil de boel ook niet lokomen omdat de kracht niet goed uitgeoefend wordt, heb ik ook al meerdere keren meegemaakt. Gelukkig heb je wel een goede kwaliteit (Midlock?) trekker, daarmee is het mij tot nu toe ook altijd gelukt. Zelfs zonder gebruik van een hamer.
ja het is gelukt inmiddels. stond niet in haynes dat je iemand uit de sportschool nodig hebt
bedankt voor de reply's allemaal!!
Top
Alleen met extra buis erop? of ook nog moeten stoken en meppen
Jaapio
ja langere buis erom, en iemand uit de sportschool gevist. grote probleem was. je kan wel kracht mee zetten, maar dan wou het motorblok er steeds vandoor.
hartsemaster schreef: maar dan wou het motorblok er steeds vandoor.
Alweer het bewijs geleverd....
Met of zonder de Mini eromheen...die blokjes lopen altijd..
Ik geloof toch dat hier al genoeg over is geschreven op het forum, zie de diverse links. Deze zet ik op slot...
hey mensen,


ik heb een probleempje, ik probeer namelijk het vliegwiel er af te halen (met behulp van een vliegwiel trekker) maar het wil niet slagen. ik heb een schroevendraaier tussen de tanden van het vliegwiel gestoken en met de moment sleutel al me kracht erop losgelaten. ook op het moment dat die op spanning staat er met een hamer op lopen beunen. zonder succes helaas... wat nu
Langere arm op de sleutel zetten, denk aan een pijp. Dit kan behoorlijk vast zitten en je bent niet de enige die tegen dit probleem loopt! (zorg wel dat het vliegwiel de juiste positie heeft ivm de 'C' klip achterop!!)
Vorig jaar een arm van 2m er op gezet en
EDIT: of dit goed is voor je geijkte momentsleutel weet ik niet, weet niet hoe deze in elkaar zitten maar kan me voorstellen dat je er misschien iets inwenig mee 'verrekt)?
Wat ook wel wil helpen is de passing van de drukgroep rondom de krukas warm (heet) te stoken met een soldeerbrander en blijven kloppen met een hamer als de trekker op spanning staat.
En inderdaad, kijk uit voor je momentsleutel.
yep... wie heeft het niet meegemaakt... trekker gruwelijk op spanning zetten... heetstoken en dan de genadekap met een vuisthamer door het startergat...
vlassie schreef:
Langere arm op de sleutel zetten, denk aan een pijp. Dit kan behoorlijk vast zitten en je bent niet de enige die tegen dit probleem loopt! (zorg wel dat het vliegwiel de juiste positie heeft ivm de 'C' klip achterop!!)
Vorig jaar een arm van 2m er op gezet en
gelukkig ben ik niet de enige.
wat zou de positie moeten zijn? ik heb wel een haynes boek maar die is voor oudere modellen, dit is een 12a blok uit '91.
Kijk maar in de hyanes of hier op het forum, genoeg over geschreven. Nieuw/oud maakt niet uit blijft het zelfde
.
)
Edit: ok, ben niet gemeen:
uit topic:
viewtopic.php?f=5&t=13615&hilit=+vliegwiel+trekker
komt:
Mini Mart schreef:
Zie!!
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... el+trekker
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... el+trekker
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... el+trekker
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... el+trekker
Suc7 (tip eerste link uit de quote geeft het al aan, lang leve de zoek fuctie
Je kan ook de trekker weer een keertje lossen en opnieuw de lange bouten erin draaien. Als de trekker ook maar een heel klein beetje scheef zit wil de boel ook niet lokomen omdat de kracht niet goed uitgeoefend wordt, heb ik ook al meerdere keren meegemaakt. Gelukkig heb je wel een goede kwaliteit (Midlock?) trekker, daarmee is het mij tot nu toe ook altijd gelukt. Zelfs zonder gebruik van een hamer.
ja het is gelukt inmiddels. stond niet in haynes dat je iemand uit de sportschool nodig hebt

bedankt voor de reply's allemaal!!
Top
Alleen met extra buis erop? of ook nog moeten stoken en meppen
Jaapio
ja langere buis erom, en iemand uit de sportschool gevist. grote probleem was. je kan wel kracht mee zetten, maar dan wou het motorblok er steeds vandoor.
hartsemaster schreef:

maar dan wou het motorblok er steeds vandoor.
Alweer het bewijs geleverd....
Met of zonder de Mini eromheen...die blokjes lopen altijd..
Ik geloof toch dat hier al genoeg over is geschreven op het forum, zie de diverse links. Deze zet ik op slot...
Vlassie bedankt voor de linkjes!
Je moet ingelogd zijn om te reageren.