Mijn 1100 special is helemaal uit elkaar geweest, een gereviseerde dubbele carb geïnstalleerd en een spaghetti uitlaat.
Hij heeft vorig jaar in deze opstelling gelopen. daarna heb ik alles weer uit elkaar gehaald ivm spuiten.
blok is in kleur gespoten en daarna weer in elkaar geschroefd.
nu het volgende:
ik heb benzine in de cilinders (bougies worden nat)
ik heb vonk (bougies uit het blok op het blok, starten -> vonk)
ontstekings volgorde is goed. (1342)
contactpunten zijn goed, en goed afgesteld.
timing is onbekend maar als de zuigers van 1 dicht staan heb ik daar een vonk.
startmotor draait, en draait en draait maar geen vroeemmm...
en het ergste van alles is... morgen sta ik met de mini op een oldtimer show... jammer als ik hem daar heen moet slepen (is maar 2 straten maar toch)
iemand ideeen? i'm out of options.
Even een nieuwe massa draad leggen?
heb ik ook al gedaan.. massa aan verdeler en chassis...
geen resultaat...
maar de startmotor doet het ook dus ik ga er een beetje vanuit dat de massa het ook doet..
is je accu wel volgenoeg, oftewel is er genoeg vuur over om naast de startmotor ook nog stroom te hebben voor een vonkje...
zet er eens dikke startkabels op met een fatsoendelijke auto eraan;-)
hehehe.. ik heb professionele starkabels met een berlingo diesel..
ik heb net startspray gescoord, na een tijdje starten met startspray doet ie het heeel even.
dus het zal iets met de carbs zijn denk ik dan..
heb je wel verse benzine in de tank,
als de benzine langere tijd staat(jaren) dan gaat de fut er uit en wil de auto er niet meer op lopen,
ik heb hetzelfde gehad met een auto die 15 jaar niet meer gelopen had,
maar met nieuwe benzine was het probleem opgelost
het was inderdaad het mengsel... waarshijnlijk condens in de tank.
na een bus starthulp doet hij het wel weer!!!!
Okay, volgende puntje...
de mini draaide op 1 cilinder (en liep verbazend goed.....) na wat geklooi liep de mini op cilinder 1 en 2....
als je een dikke straal gas geeft doen 3 en 4 mee...
ik denk dat ik maar eens de su's moet gelijkrichten...
voor goed afstellen van de dubbele carbs kan je beste op de bank denk ik
*foto tijd
Jaapio
bank is het beste, poor man's oplossing is met een luchtmeter de carbs dezelfde hoeveelheid lucht laten aanzuigen en dan afstellen.
2 carbs altijd meer geklooi dan 1
dat wel...
ik denk dat ik het gewoon met een balancer ga proberen.
ooit een keer op een bank (als geld en tijd)
[offtopic] jaapio doe eens klikkerdeklik onderaan [/offtopic]
als het nu gaat over het afstellen van 2 carbs, moet je misschien je titel aanpassen?
Nee, ik weet inmiddels hoe dat moet. Is meer een extra reden waarom de mini het niet deed.
Mijn 1100 special is helemaal uit elkaar geweest, een gereviseerde dubbele carb geïnstalleerd en een spaghetti uitlaat.
Hij heeft vorig jaar in deze opstelling gelopen. daarna heb ik alles weer uit elkaar gehaald ivm spuiten.
blok is in kleur gespoten en daarna weer in elkaar geschroefd.
nu het volgende:
ik heb benzine in de cilinders (bougies worden nat)
ik heb vonk (bougies uit het blok op het blok, starten -> vonk)
ontstekings volgorde is goed. (1342)
contactpunten zijn goed, en goed afgesteld.
timing is onbekend maar als de zuigers van 1 dicht staan heb ik daar een vonk.
startmotor draait, en draait en draait maar geen vroeemmm...
en het ergste van alles is... morgen sta ik met de mini op een oldtimer show... jammer als ik hem daar heen moet slepen (is maar 2 straten maar toch)
iemand ideeen? i'm out of options.
Even een nieuwe massa draad leggen?
heb ik ook al gedaan.. massa aan verdeler en chassis...
geen resultaat...
maar de startmotor doet het ook dus ik ga er een beetje vanuit dat de massa het ook doet..
is je accu wel volgenoeg, oftewel is er genoeg vuur over om naast de startmotor ook nog stroom te hebben voor een vonkje...
zet er eens dikke startkabels op met een fatsoendelijke auto eraan;-)
hehehe.. ik heb professionele starkabels met een berlingo diesel..
ik heb net startspray gescoord, na een tijdje starten met startspray doet ie het heeel even.
dus het zal iets met de carbs zijn denk ik dan..
heb je wel verse benzine in de tank,
als de benzine langere tijd staat(jaren) dan gaat de fut er uit en wil de auto er niet meer op lopen,
ik heb hetzelfde gehad met een auto die 15 jaar niet meer gelopen had,
maar met nieuwe benzine was het probleem opgelost
het was inderdaad het mengsel... waarshijnlijk condens in de tank.
na een bus starthulp doet hij het wel weer!!!!
Okay, volgende puntje...
de mini draaide op 1 cilinder (en liep verbazend goed.....) na wat geklooi liep de mini op cilinder 1 en 2....
als je een dikke straal gas geeft doen 3 en 4 mee...
ik denk dat ik maar eens de su's moet gelijkrichten...
voor goed afstellen van de dubbele carbs kan je beste op de bank denk ik
*foto tijd
Jaapio
bank is het beste, poor man's oplossing is met een luchtmeter de carbs dezelfde hoeveelheid lucht laten aanzuigen en dan afstellen.
2 carbs altijd meer geklooi dan 1
dat wel...
ik denk dat ik het gewoon met een balancer ga proberen.
ooit een keer op een bank (als geld en tijd)
[offtopic] jaapio doe eens klikkerdeklik onderaan [/offtopic]
als het nu gaat over het afstellen van 2 carbs, moet je misschien je titel aanpassen?
Nee, ik weet inmiddels hoe dat moet. Is meer een extra reden waarom de mini het niet deed.
Je moet ingelogd zijn om te reageren.