mini1991 schreef: heb er wel een splinternieuwe SU HS4 opzitten.
Versleten lijkt me dus niet...
de naalden discussie gaat door...
als het echt een nagelnieuwe is, is de carb nog nooit lopend goed afgesteld en staat ie op fabriekinstellingen.
waarschijnlijk met een paar kleine handelingen kan dit super gaan lopen..
hanz schreef: de naalden discussie gaat door...
als het echt een nagelnieuwe is, is de carb nog nooit lopend goed afgesteld en staat ie op fabriekinstellingen.
waarschijnlijk met een paar kleine handelingen kan dit super gaan lopen..
Ik heb hem al rijker gezet, toerental verhoogd maar het helpt niet. Als ik het toerental hoger zet, bijvoorbeeld ik zeg nu 2000 toeren en ga dan even rijden dan valt hij nog steeds stil als ik m'n koppeling intrap en tot stilstand wil komen. Ik had deze problemen niet voor ik de stage 1 monteerde.
of hij zuigt valse lucht aan?? bijv. de aansluiting van de plug op je inlaatspruitstuk (was ook bij mijn Mini toen er net een stage 1 op zat)
Die bout van de rembekrachtiger bedoel je dan ?
ja, klopt
Zou dit zoveel problemen geven ? Maar ik zal hem eens aandraaien en desnoods wat vloeibare pakking rond smeren.
Eerst tijdens stationair draaien ff met remmenreiniger langs het inlaatspruitstuk spuiten en langs die bout.
Veranderd het toerental dan heb je een vacuumlek.
Doet hij dat niet dan zal je verder moeten zoeken.
ik heb hier voor de deur staan:
Metro 1275 cc
hiff 44
lcb
met een BEJ naald...
hij houd in, sputterd, proest en doet meer gekkigheid die nie hoort...
aangezien ze moet gaan lopen met een standaard dicht filter (voorlopig) hoop ik dat iemand mij kan helpen aan welke naald ik moet hebben...
mijn winsu, wil nie werken op een Vista laptop...
alvast dank
BEJ is een standaard Metro naald meen ik me te herinneren van mijn Metro's.
Een upgrade hiervoor is een BFY.
Echter voor een (verder standaard 1275)Mini werkt meestal een BDL of een wat meer getunde motor, een BDK vrij makkelijk en goed.
Ontsteking met een BDL op standaard waarde en Co niet al te gek hoog(rond de 2,5 of 3 %) en klaar ben je (normaliter )
thanx rene,
dan ga ik het toch in de gehele afstelling zoeken, als het een std metronaald is zal het ding er gewoon op moeten werken...
klusserdeklus
Zeker met een Stage 1 hb je toch een andere naald nodig, en moet de afstelling ook nagekeken worden.
Dus een upgrade qua naald kan zoiezo geen kwaad om hem beter te laten lopen.
Heb ff gekeken maar die BFY die ik in mn GTa had zitten is met de sloop en verkoop van het blok weggegaan.
Heb nog wel 2 BGX liggen maar dat is helemaal formaatje breinaald, daar heb je helemaal niks aan, en een ADP maar dat is voor een HS4 dus schiet ok niet op voor je.
Wellicht een Minishop (of sponsor) bellen?
voorlopig gaat ie met een standaard filter tuffen, dus ook minder luchtopbrengst en dan kan die std naald nog wel...
ben al ff aan het smurven geweest en ben alweer meer te spreken erover. lastig sleutelen met een kapotte schouder momenteel...
Ook dan kan je (met de bedrijfsnaam in de PM) een BDL wellicht nog een beter resultaat behalen.
Voor die 12 euri hoef je het niet te laten...
Succes met je schouder.
hey,
Even een vraagje
Ik heb momenteel een stage 1 naald in mijn 1000tje, maar nu heb ik de nokkenas verandert naar een SW5, Iemand soms tips in verband met naaldkeuze? Of denken jullie dat een stage 1 naald (AAU denk ik) voldoende is ?
grtz
Dag allemaal,
Die van mij stottert...
Specificaties: 1100 met 12G940 (1275) kop, sw5 nokkenas, HS4 en compleet stage 1 kit met AAU naald. Iemand die een vergelijkbare set-up heeft zonder stotteren? Hij doet dit vooral bij 100-110 km/h. Ik heb de ontsteking statisch afgesteld op 10* VBDP. CO laten meten vandaag en die is rond de 4 dus dat gaat wel. Als ik naar de sproeierbuis kijk (enkele mm onder de bodem van het binnenste van de carb) en hem nog armer zet dan loopt hij niet meer denk ik... Aangezien ik nogal wat lange stukken rij, graag advies rondom andere naald omdat ik denk dat daar het probleem in zit. Wie kan hier iets op zeggen?
1 woord: rollenbank
er is niemand die dit weet
Iemand enig idee wat voor naald er standaard in een HS4 carb zit op een 1100 motor?
Op de naald die er nu in zit staat helemaal niets.
@ special'77
ABP
Kijk daar heb ik iets aan, bedankt CE Jan
Waar koop ik in gods naam een BDK naald..
Ik kan het neit vinden en wat moeten ze kosten HEEELPP ik wil er snel een hebben
dan is mijn stage 1 af!
Bij de sponsors, kijk aan de rechterkant.
Je hebt PM
Dynojet Goes
succes,
Theo van den Bogaard
Hallo,
Ik heb een 1275 motorblok gekocht van winter en heb ik zelf aangepast.
De kop is 1.5 mm gevlakt
1.5 rockers opgekomen
276 kent nokkenas
2.5 kilo afgedraaid vliegwiel
hiff44
openluchtfilter cone
LCB big bore uitlaat recht na achter en 1 peco uitlaat.
Nu is mijn vraag het is een orginele naald in de Hiff44 maar waar kan ik als eerste mee beginnen te testen? voordat hij de rollerbank opgaat?
Groeten,
Mini-maxi
zoals op pagina 1 van dit topic al wordt aangegeven: stadaard stage 1 naald voor een 1275 is BDK (of BDL) .. als er verder niks aan de kop is gedaan zou ik daarmee beginnen ..
Of vergelijk de huidige naald eens daarmee (je geeft er geen Code van)
succes,
Theo van den Bogaard
Hallo
Heb net even gekeken op de naald staat BEJ.
motorblok en Hiff44 kwamen uit een orginele metro.
De poorten zijn niet veranderd en er zijn geen grotere kleppen in gekomen.
de vraag rest of je al een naald wilt kopen om er dan op de rollenbank misschien achter te komen dat je toch een hele andere nodig hebt ...
succes,
Theo van den Bogaard
Kijk daar heb ik nog niet aan gedacht dan kan ik beter bij een rollenbank achterkomen en dan direct de goede erin zetten.
Bedankt voor de tip enne ik heb de 'oude'gasnaald gewoon wat aangepast zodat je de choke nodig hebt als ik gas geef .
Uhm rest mij nog 1 vraagje waar kun je met de mini de rollenbank op?
Groeten,
Mini-maxi
Er zijn wel een paar bedrijven in NL, maar die op het forum noemen zou tegen de bedrijvenregel zijn... Dus die informatie graag via PM.
Dat had ik al gelezen had ook wel gedacht dat het via PM zou gaan
[size=85:ac0d0401][topics samengevoegd - Crispy][/size:ac0d0401]
kan iemand vertellen waar info te vinden is over naalden voor een HS4 m.b.t. de volgorde van arm tot rijk en hun aanduidingen daarbij ?
Wat is bv een goede naald voor een HS4 op een 1000 met open K&N ?
hs4 met open filter op een 998tje: AAU
Heb het programma van winsu gevonden en een AAU geeft inderdaad meer benzine dan AAC naarmate toerental toeneemt.
Bedankt voor de tip.
Ik heb de volgende vraag hierop. Ik krijg de auto niet helemaal lekker lopen.
In de lagere snelheden tot 80 rijd hij soepel. Dan op de snelweg loopt hij niet lekker. Pas als je choke bijtrekt dan loopt hij soepel.
Ik heb een 998 blok. Hs4 carb met open luchtfilter en standaard naald.
Kan het zijn dat ik een andere naald nodig heb omdat ik een ander luchtfilter gebruik dan als de koektrommel?
Ik zie graag goede tips
Graag een linkje van dit programma
ook voor jou een AAU erin en je problemen zijn uit de wereld, dirk!!
pm mini4ever eens die heeft ze liggen
Kan je dit uitleggen hoe en waarom.
Ik weet alles van injectie. Maar hier ga ik stuk.
een aau naald geeft bij midden en volgas een rijker mengsel
laten we zeggen dat het mengsel uit 1 deel benzine en 10 delen lucht bestaat (zuurstof), door een open filter in plaats van een dicht pannekoek krijg je veel meer lucht in het mengsel, logischerwijs wordt je mengsel dan te arm, slechte verbranding en verbrande kleppen als gevolg (in het ergste geval)..
door nu een naald te steken die rijker is bij middengas en volgas zorg je ervoor dat je carb een rijker mengsel produceerd, door de andere naald meer brandstofdeeltjes in het mengsel, en door het filter meer zuurstof, met als gevolg MEER mengsel van de juiste samenstelling...
waarom dan de aau, dat is de naald die bij een stage one geleverd wordt en die voor deze specs ideaal is, de rijke broer van de aac standaard naald.
ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.
een injectie-mien meet aan de lambda waarde of het mengsel rijk genoeg is, en stuurt dat via de injectoren bij, een carb wordt niet bijgestuurd, daarom de verschillende naalden, behorende bij de verschillende blokken...
Oke. Op zoek naar een naald dus. :-)
Is ook wel logisch. Als je de shoke open zet dan komt er meer lucht langs de naald. Dus een dunnere zou de op lossing kunnen zijn
Google Winsu en de website zie je vanzelf, uiterst leerzaam.
Thx
Winsu ook gevonden. Probeer te registreren. Heb betaald. Neem aan dat de reg code nog verstuurd wordt....
Ellendige is dat ik het hier op mijn mac dus niet netjes werkend krijg, ook niet met wine. Jammer dat ik nu mijn ideale naald niet kan opzoeken, laatst uitgezocht door forumlid met winsu dat AAF de beste naald was, hoewel AAU ook zou kunnen.
Zou ik het beste kunnen gaan afstellen met AAU of AAF?
Is ook wel logisch. Als je de shoke open zet dan komt er meer lucht langs de naald. Dus een dunnere zou de op lossing kunnen zijn
nope, zo werkt de choke niet...
de sproeierbuis gaat naar beneden op het moment dat je je choke openzet, zodat er meer benzine in de gelijkblijvende luchtstroom komt, een rijker mengsel zal makkelijker ontsteken, vandaar dat hij makkelijker start...
Maar op moment dat de sproeier buis naar beneden zakt dan krijg je toch meer ruimte langs de naald?
Dus het effect als je harder rijdt en je trekt choke bij voor een rijker mengsel is dan toch gelijk aan een dunere naald?
klopt helemaal dirk, alleen gaat er benzine langs de naald en geen lucht
2e plaatje, nrs 7, 8 en 9 bedienen de choke; zowel de gasklep als de sproeier ..
(plaatje is schematisch )
FWIW,
Theo van den Bogaard
Ik ben ook benieuwd wat er bij mij uitkomt, zie:
Beumert schreef: ...laatst uitgezocht door forumlid met winsu dat AAF de beste naald was, hoewel AAU ook zou kunnen.
Zou ik het beste kunnen gaan afstellen met AAU of AAF?
#998CC, LCB, HS4, MG Metro nokkenas, K&N filter.
Winsu is een leuk programma als je een indicatie wilt hebben met welke naald te beginnen om veilig te zitten...
Maar laat je auto toch echt op de dyno afstellen, wat is het nut van honderden euro's tuning onderdelen, en dan zelf 'op gevoel' want daar zijn we allemaal goed in, de auto gaan afstellen.
Bij ons in de buurt kost een dyno run 40euro, dan weet je precies hoe of wat, en weet je zeker dat hij knapt loopt als je er mee klaar bent. (Dat kan dan een paar sessies duren, dat dan weer wel) Vorige maand waren we 100euro kwijt voor een van onze andere auto's. (2x run, ontsteking stellen en carb aanpassen)
mini1991 schreef:
heb er wel een splinternieuwe SU HS4 opzitten.
Versleten lijkt me dus niet...
de naalden discussie gaat door...
als het echt een nagelnieuwe is, is de carb nog nooit lopend goed afgesteld en staat ie op fabriekinstellingen.
waarschijnlijk met een paar kleine handelingen kan dit super gaan lopen..
hanz schreef:
de naalden discussie gaat door...
als het echt een nagelnieuwe is, is de carb nog nooit lopend goed afgesteld en staat ie op fabriekinstellingen.
waarschijnlijk met een paar kleine handelingen kan dit super gaan lopen..
Ik heb hem al rijker gezet, toerental verhoogd maar het helpt niet. Als ik het toerental hoger zet, bijvoorbeeld ik zeg nu 2000 toeren en ga dan even rijden dan valt hij nog steeds stil als ik m'n koppeling intrap en tot stilstand wil komen. Ik had deze problemen niet voor ik de stage 1 monteerde.
of hij zuigt valse lucht aan?? bijv. de aansluiting van de plug op je inlaatspruitstuk (was ook bij mijn Mini toen er net een stage 1 op zat)
Die bout van de rembekrachtiger bedoel je dan ?
ja, klopt
Zou dit zoveel problemen geven ? Maar ik zal hem eens aandraaien en desnoods wat vloeibare pakking rond smeren.
Eerst tijdens stationair draaien ff met remmenreiniger langs het inlaatspruitstuk spuiten en langs die bout.
Veranderd het toerental dan heb je een vacuumlek.
Doet hij dat niet dan zal je verder moeten zoeken.
ik heb hier voor de deur staan:

Metro 1275 cc
hiff 44
lcb
met een BEJ naald...
hij houd in, sputterd, proest en doet meer gekkigheid die nie hoort...
aangezien ze moet gaan lopen met een standaard dicht filter (voorlopig) hoop ik dat iemand mij kan helpen aan welke naald ik moet hebben...
mijn winsu, wil nie werken op een Vista laptop...
alvast dank
BEJ is een standaard Metro naald meen ik me te herinneren van mijn Metro's.
)
Een upgrade hiervoor is een BFY.
Echter voor een (verder standaard 1275)Mini werkt meestal een BDL of een wat meer getunde motor, een BDK vrij makkelijk en goed.
Ontsteking met een BDL op standaard waarde en Co niet al te gek hoog(rond de 2,5 of 3 %) en klaar ben je (normaliter
thanx rene,
dan ga ik het toch in de gehele afstelling zoeken, als het een std metronaald is zal het ding er gewoon op moeten werken...
klusserdeklus
Zeker met een Stage 1 hb je toch een andere naald nodig, en moet de afstelling ook nagekeken worden.
Dus een upgrade qua naald kan zoiezo geen kwaad om hem beter te laten lopen.
Heb ff gekeken maar die BFY die ik in mn GTa had zitten is met de sloop en verkoop van het blok weggegaan.
Heb nog wel 2 BGX liggen maar dat is helemaal formaatje breinaald, daar heb je helemaal niks aan, en een ADP maar dat is voor een HS4 dus schiet ok niet op voor je.
Wellicht een Minishop (of sponsor) bellen?
voorlopig gaat ie met een standaard filter tuffen, dus ook minder luchtopbrengst en dan kan die std naald nog wel...
ben al ff aan het smurven geweest en ben alweer meer te spreken erover. lastig sleutelen met een kapotte schouder momenteel...
Ook dan kan je (met de bedrijfsnaam in de PM) een BDL wellicht nog een beter resultaat behalen.
Voor die 12 euri hoef je het niet te laten...
Succes met je schouder.
hey,
Even een vraagje
Ik heb momenteel een stage 1 naald in mijn 1000tje, maar nu heb ik de nokkenas verandert naar een SW5, Iemand soms tips in verband met naaldkeuze? Of denken jullie dat een stage 1 naald (AAU denk ik) voldoende is ?
grtz
Dag allemaal,
Die van mij stottert...
Specificaties: 1100 met 12G940 (1275) kop, sw5 nokkenas, HS4 en compleet stage 1 kit met AAU naald. Iemand die een vergelijkbare set-up heeft zonder stotteren? Hij doet dit vooral bij 100-110 km/h. Ik heb de ontsteking statisch afgesteld op 10* VBDP. CO laten meten vandaag en die is rond de 4 dus dat gaat wel. Als ik naar de sproeierbuis kijk (enkele mm onder de bodem van het binnenste van de carb) en hem nog armer zet dan loopt hij niet meer denk ik... Aangezien ik nogal wat lange stukken rij, graag advies rondom andere naald omdat ik denk dat daar het probleem in zit. Wie kan hier iets op zeggen?
1 woord: rollenbank

er is niemand die dit weet
Iemand enig idee wat voor naald er standaard in een HS4 carb zit op een 1100 motor?
Op de naald die er nu in zit staat helemaal niets.
@ special'77
ABP
Kijk daar heb ik iets aan, bedankt CE Jan
Waar koop ik in gods naam een BDK naald..

Ik kan het neit vinden en wat moeten ze kosten HEEELPP ik wil er snel een hebben
dan is mijn stage 1 af!
Bij de sponsors, kijk aan de rechterkant.
Je hebt PM
Dynojet Goes
succes,
Theo van den Bogaard
Hallo,
Ik heb een 1275 motorblok gekocht van winter en heb ik zelf aangepast.
De kop is 1.5 mm gevlakt
1.5 rockers opgekomen
276 kent nokkenas
2.5 kilo afgedraaid vliegwiel
hiff44
openluchtfilter cone
LCB big bore uitlaat recht na achter en 1 peco uitlaat.
Nu is mijn vraag het is een orginele naald in de Hiff44 maar waar kan ik als eerste mee beginnen te testen? voordat hij de rollerbank opgaat?
Groeten,
Mini-maxi
zoals op pagina 1 van dit topic al wordt aangegeven: stadaard stage 1 naald voor een 1275 is BDK (of BDL) .. als er verder niks aan de kop is gedaan zou ik daarmee beginnen ..
Of vergelijk de huidige naald eens daarmee (je geeft er geen Code van)
succes,
Theo van den Bogaard
Hallo
Heb net even gekeken op de naald staat BEJ.
motorblok en Hiff44 kwamen uit een orginele metro.
De poorten zijn niet veranderd en er zijn geen grotere kleppen in gekomen.
wat software om naalden te vergelijken:
http://homepage.mac.com/crscapps/CSA/Page3/Page3.html
http://www.teglerizer.com/sucarbs/index.html
http://www.mintylamb.co.uk/suneedle/
de vraag rest of je al een naald wilt kopen om er dan op de rollenbank misschien achter te komen dat je toch een hele andere nodig hebt ...
succes,
Theo van den Bogaard
Kijk daar heb ik nog niet aan gedacht dan kan ik beter bij een rollenbank achterkomen en dan direct de goede erin zetten.
.
Bedankt voor de tip enne ik heb de 'oude'gasnaald gewoon wat aangepast zodat je de choke nodig hebt als ik gas geef
Uhm rest mij nog 1 vraagje waar kun je met de mini de rollenbank op?
Groeten,
Mini-maxi
Er zijn wel een paar bedrijven in NL, maar die op het forum noemen zou tegen de bedrijvenregel zijn... Dus die informatie graag via PM.
Dat had ik al gelezen had ook wel gedacht dat het via PM zou gaan
[size=85:ac0d0401][topics samengevoegd - Crispy][/size:ac0d0401]
kan iemand vertellen waar info te vinden is over naalden voor een HS4 m.b.t. de volgorde van arm tot rijk en hun aanduidingen daarbij ?
Wat is bv een goede naald voor een HS4 op een 1000 met open K&N ?
hs4 met open filter op een 998tje: AAU
Heb het programma van winsu gevonden en een AAU geeft inderdaad meer benzine dan AAC naarmate toerental toeneemt.
Bedankt voor de tip.
Ik heb de volgende vraag hierop. Ik krijg de auto niet helemaal lekker lopen.
In de lagere snelheden tot 80 rijd hij soepel. Dan op de snelweg loopt hij niet lekker. Pas als je choke bijtrekt dan loopt hij soepel.
Ik heb een 998 blok. Hs4 carb met open luchtfilter en standaard naald.
Kan het zijn dat ik een andere naald nodig heb omdat ik een ander luchtfilter gebruik dan als de koektrommel?
Ik zie graag goede tips
Graag een linkje van dit programma
ook voor jou een AAU erin en je problemen zijn uit de wereld, dirk!!

pm mini4ever eens die heeft ze liggen
Kan je dit uitleggen hoe en waarom.
Ik weet alles van injectie. Maar hier ga ik stuk.
een aau naald geeft bij midden en volgas een rijker mengsel
laten we zeggen dat het mengsel uit 1 deel benzine en 10 delen lucht bestaat (zuurstof), door een open filter in plaats van een dicht pannekoek krijg je veel meer lucht in het mengsel, logischerwijs wordt je mengsel dan te arm, slechte verbranding en verbrande kleppen als gevolg (in het ergste geval)..
door nu een naald te steken die rijker is bij middengas en volgas zorg je ervoor dat je carb een rijker mengsel produceerd, door de andere naald meer brandstofdeeltjes in het mengsel, en door het filter meer zuurstof, met als gevolg MEER mengsel van de juiste samenstelling...
waarom dan de aau, dat is de naald die bij een stage one geleverd wordt en die voor deze specs ideaal is, de rijke broer van de aac standaard naald.
ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.
een injectie-mien meet aan de lambda waarde of het mengsel rijk genoeg is, en stuurt dat via de injectoren bij, een carb wordt niet bijgestuurd, daarom de verschillende naalden, behorende bij de verschillende blokken...
Oke. Op zoek naar een naald dus. :-)
Is ook wel logisch. Als je de shoke open zet dan komt er meer lucht langs de naald. Dus een dunnere zou de op lossing kunnen zijn
Google Winsu en de website zie je vanzelf, uiterst leerzaam.
Thx
Winsu ook gevonden. Probeer te registreren. Heb betaald. Neem aan dat de reg code nog verstuurd wordt....
Ellendige is dat ik het hier op mijn mac dus niet netjes werkend krijg, ook niet met wine. Jammer dat ik nu mijn ideale naald niet kan opzoeken, laatst uitgezocht door forumlid met winsu dat AAF de beste naald was, hoewel AAU ook zou kunnen.
Zou ik het beste kunnen gaan afstellen met AAU of AAF?
#998CC, LCB, HS4, MG Metro nokkenas, K&N filter.
Is ook al een topic over: viewtopic.php?f=39&t=2091&hilit=naald
Dirk schreef:
Is ook wel logisch. Als je de shoke open zet dan komt er meer lucht langs de naald. Dus een dunnere zou de op lossing kunnen zijn
nope, zo werkt de choke niet...
de sproeierbuis gaat naar beneden op het moment dat je je choke openzet, zodat er meer benzine in de gelijkblijvende luchtstroom komt, een rijker mengsel zal makkelijker ontsteken, vandaar dat hij makkelijker start...
Maar op moment dat de sproeier buis naar beneden zakt dan krijg je toch meer ruimte langs de naald?
Dus het effect als je harder rijdt en je trekt choke bij voor een rijker mengsel is dan toch gelijk aan een dunere naald?
klopt helemaal dirk, alleen gaat er benzine langs de naald en geen lucht
zie ook:
)
http://www.sucarb.co.uk/TechnicalDetail.aspx?id=39
2e plaatje, nrs 7, 8 en 9 bedienen de choke; zowel de gasklep als de sproeier ..
(plaatje is schematisch
FWIW,
Theo van den Bogaard
Ik ben ook benieuwd wat er bij mij uitkomt, zie:
Beumert schreef:
...laatst uitgezocht door forumlid met winsu dat AAF de beste naald was, hoewel AAU ook zou kunnen.
Zou ik het beste kunnen gaan afstellen met AAU of AAF?
#998CC, LCB, HS4, MG Metro nokkenas, K&N filter.
Winsu is een leuk programma als je een indicatie wilt hebben met welke naald te beginnen om veilig te zitten...
Maar laat je auto toch echt op de dyno afstellen, wat is het nut van honderden euro's tuning onderdelen, en dan zelf 'op gevoel' want daar zijn we allemaal goed in, de auto gaan afstellen.
Bij ons in de buurt kost een dyno run 40euro, dan weet je precies hoe of wat, en weet je zeker dat hij knapt loopt als je er mee klaar bent. (Dat kan dan een paar sessies duren, dat dan weer wel) Vorige maand waren we 100euro kwijt voor een van onze andere auto's. (2x run, ontsteking stellen en carb aanpassen)
Paginering
Je moet ingelogd zijn om te reageren.