stank uit uitlaat

hey

mijn mini stinkt sins enige tijd flink uit de uitlaat
en er komt geen rook uit.
ik vraag me nu af waar dit aan kan liggen (lijkt me niet prettig voor de achterliggers) het een een beetje moeilijk te omschrijven meer ik vind het een weeige lucht

iemand een iddee

owja stage 2 1275 met hiff44 carb en lcb

gr manuel bvd

Dinsdag 23 juni 2009

Alsof je je druk moet maken om de dampen di de achterliggers inademen... :P



Misschien is er wat in de afstelling veranderd, klepspeling ruimer geworden.
Heb je een cat... geeft ook een vreemde geur.
Wellicht de benzine, uit een andere pomp... overgegaan van winter benzine naar zomerbenzine (merk je niet, doet leverancier)

Dinsdag 23 juni 2009

waar maak jij je druk om? :+)

Je bent toch geen koelvloeistof aan het verbranden, dat ruikt wat zoetig...
-> waterpeil in de gaten houden.. -> koppakinkje?
;)

noop olie pijl is goed en koelvloeistof heb ik afgelopen jaar nog nix bij hoeven te doen

zou die stank niet met de co te maken hebben (volgende maand keuring)
ik denk dat ik hem maar vroeger laat keuren heb ik evt nog tijd :D

We kunnen bij de clubavond wel even nagaan waar het aan kan liggen. Ga bij de kartbaan maar ff voluit voor de deur. :)

We zullen de neusknijpers meenemen.
(die van mij stinkt ook, maar "who cares!" ;) )

@ bengeltje doe ik toch altijd :) grapje

en vanmiddag bij auto bedrijf geweest voor co test en we schrokken man

1000toeren 13.7% co
2000toeren 7.2 % co
3000toeren 2.5 % co dan is de waarde goed

co mocht tussen 2.5 en 3.5 zijn zij hij voor dit bouwjaar

nu nog zoeken waar dit aan licht misschien dat ik die co ruik (weet niet of dat een geur heeft)

@ mike zal ze mee nemen :)

Voor je CO-waarde moeten we toch eens kijken naar de afstelling van je blok. Misschien dat je van Remko te weten kunt komen wat er allemaal aan gedaan is. Naast dat wat je zelf al weet.

Ik denk dat we op de clubavond gewoon even moeten testen. Kan ook zijn dat er in je hele systeem iets fout zit.

klinkt als verkeerde naald in je setup...

leuk om te weten is dat co waarde voor alle carb modellen tegenwoordig 4,5 mag zijn om door de apk te komen, volgens mijn vaste keurstation is dat sinds 1 mei 2009...

Als Red Flame al aangeeft dat het een verkeerde naald kan zijn en gezien de CO-waarden die je hier op geeft, dan kan ik daar best in mee gaan.

Als je achter je set-up kunt komen, dan kan er gekeken worden welke naald er het beste in kan. Dat zou ook de stank kunnen verminderen.

ik heb deze naalt er in zitten sins ik hem kocht 4.5 jaar terug en sins enkele weken begind i pas te stinken dus aan de naalt licht het niet dat dat de verkeerde is.

en de setup het enige wat remco zegt dat i weet is

verlicht vliegwiel - klopt
ander nokkenas - welke ikke niet weet
aangepaste kop
meer weet hij ook niet

en verder nog
lcb bigbore
hif 44 carb
k&n lucht filter

Misschien een beetje een domme vraag, maar komt die stank achter uit de uitlaat of lekt hij misschien bij het Y-stuk? (dat ruik je erg goed als je in de auto zit)
Dat heeft die van mij ook gedaan, stonk behoorlijk.
Dat heb ik dichtgesmeerd met uitlaatkit. Het is sindsdien een heel stuk verbeterd.

ja die lekt wel een beetje maar die lucht die er in het midden uitkomt komt er achter toch ook uit dus die stinkt dan ook :)

Donderdag 25 juni 2009

Ontsteking en klepspeling ed?

de klepkes kan wel is een keer stellen is uhmmm ff uit mijn blote hooft iets meer als een jaar geleden
het lijkt me niet dat de ondsteking is verlopen (ik heb het vast gedraait) :9 maar heb geen strobo voor controle

Theo heeft nog wel een stobo. Die heb ik al een keer mogen lenen.

De strobo kan/zal ik wel meenemen naar de clubavond .. of pm even als je er eerder mee aan de slag wilt.

groetjes,
Theo van den Bogaard

als je die mee wil nemen graag kan het weekeind erna ff kijken

ik zeg carb reviseren, die geeft heel erg een verkeerd mengsel...

olie in je dashpot??

en inderdaad eens beginnen met alles afstellen, en ook als je je verdeelpen goed vastzet, kan je ontstekingstijd verschuiven, het hele ontstekingssysteem bestaat uit slijtagedelen, slechte verdeelkap, vonkje doet er langer over om bij de bougie te komen...

my 2 cents...

Ik denk in een andere richting:

Laag toeren een achterlijk hoog CO en bij hoger toerental redelijk ok:
Plots optredend geen geleidelijk inslijten.

Vlotterniveau!!!!!
Check je vlotternaald eens op goed sluiten. Als deze lekt, zal bij laag toeren (minder afname) het peil veel stijgen... en inderdaad stinkt de uitlaat dan (niet de CO's die zijn reukloos en daarom dubbel gevaarlijk... koolmonoxide vergiftiging etc)

Luchtverfrisser ervoor hangen ruikt t lekker mooi naar bloempjes

hij begind naar benzine te ruiken uit de uitlaat
dus het lijkt idd op de vlotter naalt maar die gooit het teveel toch eigenlijk via de overloop er uit??

er zit nu een hif 44 op en heb nog 2 hif 38 liggen zal is een van die twee probeeren kijken wat i doet

denk idd echt dat het aan de carb licht
heb er net een hif 38 of gehad en die stonk niet (was alleen niet om mee te rijden kwam niet boven 3000 toeren) :D
nu alleen de question wat, ik denk dat ik zoizo een revisie set ga bestellen zodat ik hem kan reviseren.

en owja hoe kan ik de naalt controleeren of die nog goed is?
en de vlotterkamer sluiter sluit goed heb er druk op gezet toen i er af was maar gaan lekken

Of de naald krom is, is te controleren door hem alleen maar over tafel te laten rollen. De dikte zul je na moeten meten met een micrometer. Die hebben we eventueel nog liggen. Zul je alleen wel precies de diktes van de naald moeten weten.

Woensdag 1 juli 2009

Theo van den Bogaard schreef:
misschien heb je gewoon een naald die bij lage toeren veel te rijk is ?



Volegsn TS is het nog niet zolang, daarvoor geen problemen, dus zal het niet zomaar aan de naald liggen denk k.

Revisieset kan je aanschaffen, je kan ook eerst ff de carb open maken of je vuiligheid ziet in de vlotterkamer...

we zijn er achter naald krom en afgesleten

vandaag revisie set besteld en dinsdag ik huis :)

Zaterdag 4 juli 2009

Zet gelijk een brandstoffilter in je leiding als je de boel weer gaat monteren...

heb al twee filters zitten eentje achter bij de pomp en een bij de carb

die bij de carb kan ik schoon maken achter zal ik vervangen

Zaterdag 4 juli 2009

Dan kan je dat als punt iig uitsluiten dat daar problemen vandaan komen.

nou revisi setje was niet gister binnen maar vandaag

heb ff een vraagje moet ik nog ergens op letten met de carb uit elkaar te halen of is het een questy van uit elkaar en nieuwe spullen er in en in elkaar zetten.

voor de olie in de dashpot gebruik ik 15w40 minerale


gr manuel

behalve dat je moet zorgen dat hij net zo in mekaar gaat als ie uit mekaar is gekomen is het altijd slim om te kijken waar vuil sich ophoopt, kleine randjes en dergelijke kan je meteen wegsmurven met een dremel...

echt moeilijk is het niet, alleen ff goed concentreren en geen jengelende kids om je heen...

succes

nou dat uit elkaar en hetzelfde in elkaar is niet moeilijk

kinderen heb ik niet

dremel heb ik wel

dus da gaat goed komen :)

gr manuel

owja revisie set is van merk:

"SU classic carburetters"
met een mooi "BGB" naaltje er bij

vandaag weer een ritje gemaakt met de gereviseerde carb en ik moet zeggen hij doet het goed woensdag met de apk word de co ook afgesteld

gr manuel

[i:3syso9do][u:3syso9do]gelukkig geen stank meer[/u:3syso9do][/i:3syso9do]
alleen (verbrande) benzine :D

Je moet ingelogd zijn om te reageren.