Ik heb een Pimlico uit Engeland gehaald.
De motor loopt niet omdat de vorige eigenar problemen had met de oliedruk.
de vorige eigenaar vertelde dat het kon zijn dat de oliepomp defect was,
maar hij wist dat niet zeker, het kon ook zijn dat hij niet lang genoeg geprobeerd
heeft om overal olie te krijgen vanwege het lange traject, via oliefilter enz...
nu hoorde ik dat je dit traject ook een handje kunt helpen door vooraf al op een
andere plek al wat olie in het blok te gieten.
Kan iemand mij vertellen waar ik dit moet doen ?
wat bedoel je met "problemen met oliedruk"
-was het een bestaand blok of gereviseerd?
-wanneer? altijd, koude/ warme motor?
-te hoog?
-te laag?
-zit er een oliedrukmeter in de auto om te kijken wat de druk echt is? (niet niet dat oranje lampje )
de oplossing die jij bedoelt is voor nieuwe of gereviseerde blokken, waar de olie helemaal uit geweest is (of nooit ingezeten heeft) en dus droog staat.
dan trek je de olieleiding links boven je ontsteking los en vul je het blok met olie.
weer alles in elkaar en motor starten zonder bougies, totdat je oliedruk hebt (oranje lampje uit), daarna bougies erin en lopen maar.
ps leuk een pimlico, hebbie foto's?
Hallo Hanz
Ik denk dat de oplossing nu al in je lijst staat, bedankt
olie bijvullen boven de onsteking,
alleen dat van het starten zonder bougies wist ik niet, goeie tip
ik heb foto's
Ik samen met de verkoper
de grote wisseltruc
even vastzetten
Terug naar de terminal in Hull
Pimlico
Op de boot
en weer terug in Nederland
Ik heb het van de week nog gehad dat mijn gereviseerde blok geen druk kreeg, heb ook geprobeerd om olie erin te gooien via deze manier. Enige wat werkte was het blok weer uitelkaar halen en olie in de pomp te gooien (deze was nog helemaal droog na zeker 20 min op de startmotor draaien) en weer te monteren. Overigens lees ik (nu) ook dat een pomp met olie erin gemonteerd moet worden bij revisie, dit was bij mij blijkbaar niet gebeurd.
Vanavond bezig geweest en het oliedrukprobleem is opgelost
met starten zonder bougies lukte dit niet, daarom hebben we
gemaakt dat hij draaide en toen ging na een paar seconden het oranje lampje uit
de grote truc is dat de aanzuigbuis vanaf de bak naar pomp vol lucht staat, en die kan de pomp niet (of in 9 vd 10 keer) wegpompen (tis een oliepomp, geen luchtpomp)
dit omzeil je door een pomp vol olie te monteren of dus die buis voor het starten te vullen.
er zijn vast nog wel meer trucjes die ik nog niet ken, laat maar horen
@ crispy, hmm vreemd bij mijn gereviseerd blok met nieuwe (en dus kurkdroge) oliepomp werkte dit trucje wel, na een paar seconden had ik oliedruk te pakken.
@MvN dit kan geen kwaad, zolang het blok maar in elkaar is gezet met inloopolie op de kritieke punten.
fijn dat ie nu weer loopt.
leuk wagentje ook die pimlico
@ hanz
als het lampje niet snel genoeg naar onze zin uit was gegaan
hadden we niet doorgezet hoor, ik weet verder weinig van het blokje
volgens de verkoper is er alleen een neiuwe kop gemonteerd
toen hij vervolgens de zaak weer op gang wilde brengen en dit niet snel genoeg
ging is hij er mee gestopt, deze man ging verhuizen en had de Pimlico al 8 jaar
stil staan, nu stond hij in de weg en mocht dus weg, gelukkig werdt hij op ebay
aangeboden, hebben wij Nederlanders tenminste ook nog een kans
Dat ziet er goed uit Marco!
Ik zie daar een foto met het P[size=50:13ymy1eg]imlico[/size:13ymy1eg]M[size=50:13ymy1eg]ini[/size:13ymy1eg]C[size=50:13ymy1eg]entre[/size:13ymy1eg] op de achtergrond!
Is de oliedruk nu perfect?
Perfect weet ik niet
Het motortje loopt nog niet lekker
vanavond verder sleutelen met Edwin
Het oranje lampje ging in ieder geval snel uit.
hoe is het met jou nieuwe project ?
hallo,
ik heb m'n blok weer inelkaar (nog niet ingebouwd) maar heb geen olie in de pomp gedaan.
Kan ik nu olie in de opening boven de ontsteking doen, of misschien waar de oliedruk zender zit olie ingieten, of moet het koppelingsdeel er weer af om olie in de pomp te doen?
ik hoor 't graag van jullie!
thanks,
Gerrit
zoals ik al in een PM schreef:
Als ie nog op de werkbank staat, zou ik m volgooien met olie en dan zonder de bougies laten ronddraaien op de startmotor. Dan kun je meteen zien of hij olie rondpompt, dit moet dan uit het gat spuiten waar normaal je drukmeter op aangesloten zit.
Als je geen druk opbouwt kun je m weer uitelkaar trekken om de pomp vol te gooien, als ie wel druk geeft kun je het blok in de auto zetten.
met "m" in de eerste zin bedoel ik dus gewoon het motorblok, vullen via de normale weg.
Ik heb een Pimlico uit Engeland gehaald.
De motor loopt niet omdat de vorige eigenar problemen had met de oliedruk.
de vorige eigenaar vertelde dat het kon zijn dat de oliepomp defect was,
maar hij wist dat niet zeker, het kon ook zijn dat hij niet lang genoeg geprobeerd
heeft om overal olie te krijgen vanwege het lange traject, via oliefilter enz...
nu hoorde ik dat je dit traject ook een handje kunt helpen door vooraf al op een
andere plek al wat olie in het blok te gieten.
Kan iemand mij vertellen waar ik dit moet doen ?
wat bedoel je met "problemen met oliedruk"
-was het een bestaand blok of gereviseerd?
-wanneer? altijd, koude/ warme motor?
-te hoog?
-te laag?
-zit er een oliedrukmeter in de auto om te kijken wat de druk echt is? (niet niet dat oranje lampje )
de oplossing die jij bedoelt is voor nieuwe of gereviseerde blokken, waar de olie helemaal uit geweest is (of nooit ingezeten heeft) en dus droog staat.
dan trek je de olieleiding links boven je ontsteking los en vul je het blok met olie.
weer alles in elkaar en motor starten zonder bougies, totdat je oliedruk hebt (oranje lampje uit), daarna bougies erin en lopen maar.
ps leuk een pimlico, hebbie foto's?
Hallo Hanz







Ik denk dat de oplossing nu al in je lijst staat, bedankt
olie bijvullen boven de onsteking,
alleen dat van het starten zonder bougies wist ik niet, goeie tip
ik heb foto's
Ik samen met de verkoper
de grote wisseltruc
even vastzetten
Terug naar de terminal in Hull
Pimlico
Op de boot
en weer terug in Nederland
Ik heb het van de week nog gehad dat mijn gereviseerde blok geen druk kreeg, heb ook geprobeerd om olie erin te gooien via deze manier. Enige wat werkte was het blok weer uitelkaar halen en olie in de pomp te gooien (deze was nog helemaal droog na zeker 20 min op de startmotor draaien) en weer te monteren. Overigens lees ik (nu) ook dat een pomp met olie erin gemonteerd moet worden bij revisie, dit was bij mij blijkbaar niet gebeurd.
Vanavond bezig geweest en het oliedrukprobleem is opgelost
met starten zonder bougies lukte dit niet, daarom hebben we
gemaakt dat hij draaide en toen ging na een paar seconden het oranje lampje uit
waarschijnlijk krijgt hij nu nog te weinig benzine, vandaar dit topic
viewtopic.php?f=5&t=42804
de grote truc is dat de aanzuigbuis vanaf de bak naar pomp vol lucht staat, en die kan de pomp niet (of in 9 vd 10 keer) wegpompen (tis een oliepomp, geen luchtpomp)

dit omzeil je door een pomp vol olie te monteren of dus die buis voor het starten te vullen.
er zijn vast nog wel meer trucjes die ik nog niet ken, laat maar horen
@ crispy, hmm vreemd bij mijn gereviseerd blok met nieuwe (en dus kurkdroge) oliepomp werkte dit trucje wel, na een paar seconden had ik oliedruk te pakken.
@MvN dit kan geen kwaad, zolang het blok maar in elkaar is gezet met inloopolie op de kritieke punten.
fijn dat ie nu weer loopt.
leuk wagentje ook die pimlico
@ hanz

als het lampje niet snel genoeg naar onze zin uit was gegaan
hadden we niet doorgezet hoor, ik weet verder weinig van het blokje
volgens de verkoper is er alleen een neiuwe kop gemonteerd
toen hij vervolgens de zaak weer op gang wilde brengen en dit niet snel genoeg
ging is hij er mee gestopt, deze man ging verhuizen en had de Pimlico al 8 jaar
stil staan, nu stond hij in de weg en mocht dus weg, gelukkig werdt hij op ebay
aangeboden, hebben wij Nederlanders tenminste ook nog een kans
Dat ziet er goed uit Marco!
Ik zie daar een foto met het P[size=50:13ymy1eg]imlico[/size:13ymy1eg]M[size=50:13ymy1eg]ini[/size:13ymy1eg]C[size=50:13ymy1eg]entre[/size:13ymy1eg] op de achtergrond!
Is de oliedruk nu perfect?
Perfect weet ik niet
Het motortje loopt nog niet lekker
vanavond verder sleutelen met Edwin
Het oranje lampje ging in ieder geval snel uit.
hoe is het met jou nieuwe project ?
hallo,
ik heb m'n blok weer inelkaar (nog niet ingebouwd) maar heb geen olie in de pomp gedaan.
Kan ik nu olie in de opening boven de ontsteking doen, of misschien waar de oliedruk zender zit olie ingieten, of moet het koppelingsdeel er weer af om olie in de pomp te doen?
ik hoor 't graag van jullie!
thanks,
Gerrit
zoals ik al in een PM schreef:
Als ie nog op de werkbank staat, zou ik m volgooien met olie en dan zonder de bougies laten ronddraaien op de startmotor. Dan kun je meteen zien of hij olie rondpompt, dit moet dan uit het gat spuiten waar normaal je drukmeter op aangesloten zit.
Als je geen druk opbouwt kun je m weer uitelkaar trekken om de pomp vol te gooien, als ie wel druk geeft kun je het blok in de auto zetten.
met "m" in de eerste zin bedoel ik dus gewoon het motorblok, vullen via de normale weg.
Ik zou olie in de oliepomp doen
Je moet ingelogd zijn om te reageren.