ik heb laatsts een mini uit 1988gekocht een 1000cc
hiervan heb ik de caberateur gereinigd en nieuwe pakkingen er tussen ook is er een nieuwe koppakking op gekomen en de klepzetels vervangen en natuurlijk de pakking van de kop
verder nieuwe bougie's nieuwe verderler en rotor. kleppen zijn juist gesteld.
nu is het zo k krijg de motor niet mooi lopend
heb op de verderdeler
op 12uur cilinder 3
op 9uur cilinder 4
op 6uur cilinder 2
en op 3uur cilinder 1.
rotor draait links om
nu heb ik met een flitslamp de tijd goed staan maar toch loopt hij niet goed en knalt nog steeds in de caberateur.
wie kan hier mee helpen
en dan zit er achter op de motor bij de uitlaat nog een potje (vacium denk k )
met 2 aansluiten voor slangen alleen zit hier niets op, waar moeten deze slangen heen gaan. miss naar de caberateur ofzo.
mvg Frank
dat afstellen van de ontsteking met de stroboscoop moet gedaan worden met de motor op ongeveer 1500 rpm (stationairschroef verstellen), de vacuumslang van de carb naar de ontsteking los, en de aansluiting voor de vacuumslang op de carb afgedopt. Heb je het zo gedaan?
dat van 1500 toeren had ik met de hand gedaan en niet met de schroef maar welke aansluiting op de caberateur is van het vacium toch niet dat kleintje naar de onsteking toe he, want er zit wel een stukje slang op de caberateur waar ik niet weet van wat het is, enof dit naar het vaciumm ding achter op de motor moet gaan.
gr Frank
en dan zit er achter op de motor bij de uitlaat nog een potje (vacium denk k )
met 2 aansluiten voor slangen alleen zit hier niets op, waar moeten deze slangen heen gaan. miss naar de caberateur ofzo.
2 slangen??
carterontluchting zit op een 850/1000/1100 cc motor aan de achterkant van het blok..
tussen uitlaatspruitstuk en moter in zitten 2 zwarte deksels...
1 ervan heeft een ronde langwerpige pot/uitstulpsel eraan zitten..dat is je carterontluchting ...
<1300 cc hebben de carterontluchting op de deksel van de distributie..>
Benzinepomp???
hahahahaha
dat kan ook jan! daar zitten wel 2 uitgangen/slangen op..
maar die is wel erg duidelijk/standaard toch.. >
@ Clubbie, ik lach graag met je mee
Maar de bedoeling was serieus, 'k zou verder in de buurt van de uitlaat niet
iets weten met 2 tuitjes.
Maar ben bereid om bij te leren.
ik kan best een keertje ff kieken..
stuur maar een pbtje...
ik ben er aan uit het is dus de brandstofpomp deze is bij vervallen omdat er een electronische op is komen te zitten vandaar dat ik er niet aan uit kwam... verder bedankt en ik kan er zelf ok wel om lachen achteraf.
maar nu het andere nog ik krijg hem maar niet goed lopend.
daar nog iedeen over
gr Frank
Dashpotje gevuld met olie?
heloow
eindelijk dan caberateur goed afgesteld en de bobine vervange onsteking goed afgesteld en nu loopt hij weer goed en snel
Hallo en help
ik heb laatsts een mini uit 1988gekocht een 1000cc
hiervan heb ik de caberateur gereinigd en nieuwe pakkingen er tussen ook is er een nieuwe koppakking op gekomen en de klepzetels vervangen en natuurlijk de pakking van de kop
verder nieuwe bougie's nieuwe verderler en rotor. kleppen zijn juist gesteld.
nu is het zo k krijg de motor niet mooi lopend
heb op de verderdeler
op 12uur cilinder 3
op 9uur cilinder 4
op 6uur cilinder 2
en op 3uur cilinder 1.
rotor draait links om
nu heb ik met een flitslamp de tijd goed staan maar toch loopt hij niet goed en knalt nog steeds in de caberateur.
wie kan hier mee helpen
en dan zit er achter op de motor bij de uitlaat nog een potje (vacium denk k )
met 2 aansluiten voor slangen alleen zit hier niets op, waar moeten deze slangen heen gaan. miss naar de caberateur ofzo.
mvg Frank
dat afstellen van de ontsteking met de stroboscoop moet gedaan worden met de motor op ongeveer 1500 rpm (stationairschroef verstellen), de vacuumslang van de carb naar de ontsteking los, en de aansluiting voor de vacuumslang op de carb afgedopt. Heb je het zo gedaan?
Voor dat kastje, kijk hier eens:
viewtopic.php?p=31268#p31268
dat van 1500 toeren had ik met de hand gedaan en niet met de schroef maar welke aansluiting op de caberateur is van het vacium toch niet dat kleintje naar de onsteking toe he, want er zit wel een stukje slang op de caberateur waar ik niet weet van wat het is, enof dit naar het vaciumm ding achter op de motor moet gaan.
gr Frank
en dan zit er achter op de motor bij de uitlaat nog een potje (vacium denk k )
met 2 aansluiten voor slangen alleen zit hier niets op, waar moeten deze slangen heen gaan. miss naar de caberateur ofzo.
2 slangen??
carterontluchting zit op een 850/1000/1100 cc motor aan de achterkant van het blok..
tussen uitlaatspruitstuk en moter in zitten 2 zwarte deksels...
1 ervan heeft een ronde langwerpige pot/uitstulpsel eraan zitten..dat is je carterontluchting ...
<1300 cc hebben de carterontluchting op de deksel van de distributie..>
Benzinepomp???
hahahahaha
daar zitten wel 2 uitgangen/slangen op..
>
dat kan ook jan!
maar die is wel erg duidelijk/standaard toch..
@ Clubbie, ik lach graag met je mee

Maar de bedoeling was serieus, 'k zou verder in de buurt van de uitlaat niet
iets weten met 2 tuitjes.
Maar ben bereid om bij te leren.
ik kan best een keertje ff kieken..
stuur maar een pbtje...
ik ben er aan uit het is dus de brandstofpomp deze is bij vervallen omdat er een electronische op is komen te zitten vandaar dat ik er niet aan uit kwam... verder bedankt en ik kan er zelf ok wel om lachen achteraf.
maar nu het andere nog ik krijg hem maar niet goed lopend.
daar nog iedeen over
gr Frank
Dashpotje gevuld met olie?
heloow

eindelijk dan caberateur goed afgesteld en de bobine vervange onsteking goed afgesteld en nu loopt hij weer goed en snel
alle bedankt voor het mee denken en doen
mvg Frank van Dam
Je moet ingelogd zijn om te reageren.