ik heb een mini uit 78' 1000cc.
sinds hem na afgelopen vrijdag niet meer gebruikt te hebben, deed hij gisteren(maandag) vreemd bij hogere snelheid! met optrekken tot +- 80 km/h niets aan de hand! maar als ik dan het gas volledig indruk begint hij te stotteren, en ik krijg nu dus het gevoel dat hij op 3 cil loopt. laat het gas los, en dan gaat hij weer normaal. inmiddels vervangen: bobine
verdelerkap + bougiekabels + bougies
rotor
contactpunten (gecontroleerd)
ik dacht dat het hier aan lag. maar nee, hij deed het nog steeds. toen ik weer ging proefrijden en weer +- 80km/h reed dacht ik trek de choke er eens op. en ja hoor ik had weer gewoon vermogen! ik kon weer normaal rijden, maar de choke stond helemaal open.
nu mijn vraag, wie kan mij zeggen wat dit kan zijn. iets met de carburateur? maar wat? ik heb deze vanmorgen losgehaald en schoongemaakt! maar weet even niet wat ik nu nog moet/kan doen.
ik hoop dat een van jullie mij kan helpen! OHJA HET CO STAAT RUIM BOVEN WAT MAG!! HIJ KRIJGT GENOEG!!
mvg Menno
Is je luchtfilter nog schoon?
Hoe is het gesteld met de afstelling ( te arm / te rijk) Staat je ontsteking nog op tijd??
Check evt je vacuumslang op lekken ( die tussen ontsteking en carb )
Groetjes,
Maurice
als hij prima rijdt wanneer je de choke open trekt krijgt hij kennelijk te weinig benzine, dat is mogelijk met dit koude weer.
je zou het benzine mengsel van je carb iets kunnen verstellen, beetje voor beetje, je moet hem iets uit de carburateur draaien, vanaf boven gezien is dat met de klok mee.
hey dank julie voor nu al een reactie!
maurice: luchtfilter schoon...hhmm.... ff checken. afstelling mengsel moet goed zijn, gister ook nog via co apparatuur gecheckt! ruim boven wat hij mag!! dus in princiepe krijgt hij dan toch genoeg, A.J? vacuumslang is goed!
kan de carburateur niet (bevroren zijn)?? weet niet of ik dat nu stom zeg. want de motor word gewoon warm dus de carburateur dan ook verwacht je, niet?
heb je dat beschermingskapje bevestigd?( voor je verdeler ) een soort plastic/rubberplaat. Het kan namelijk ook zijn dat je verdeler een beetje vochtig is.
FAQ Site Algemeen":3ilj9qen]Zo, mijn vraag is beantwoord, kan een mod nu mijn topic even op slot zetten?Nee We zetten topics op slot als daar een specifieke reden voor is, zoals bepaalde overtredingen van de forumregels. Voor de rest laten we topics open staan, om de mogelijkheid open te houden voor anderen om in de toekomst nog reacties te kunnen plaatsen, bijvoorbeeld om verdere opheldering te vragen. Bovendien zetten we in de Markt-forums topics op slot zodra de advertentie van de eerste post voldaan is (zie ook de gebruiksregels die in de forums Aangeboden en Gevraagd staan).
[/quote:3ilj9qen]
Plus dat we toch wel graag willen weten wat nou de oorzaak was...
hoi mini liefhebbers!!
ik heb een mini uit 78' 1000cc.
sinds hem na afgelopen vrijdag niet meer gebruikt te hebben, deed hij gisteren(maandag) vreemd bij hogere snelheid! met optrekken tot +- 80 km/h niets aan de hand! maar als ik dan het gas volledig indruk begint hij te stotteren, en ik krijg nu dus het gevoel dat hij op 3 cil loopt. laat het gas los, en dan gaat hij weer normaal. inmiddels vervangen: bobine
verdelerkap + bougiekabels + bougies
rotor
contactpunten (gecontroleerd)
ik dacht dat het hier aan lag. maar nee, hij deed het nog steeds. toen ik weer ging proefrijden en weer +- 80km/h reed dacht ik trek de choke er eens op. en ja hoor ik had weer gewoon vermogen! ik kon weer normaal rijden, maar de choke stond helemaal open.
nu mijn vraag, wie kan mij zeggen wat dit kan zijn. iets met de carburateur? maar wat? ik heb deze vanmorgen losgehaald en schoongemaakt! maar weet even niet wat ik nu nog moet/kan doen.
ik hoop dat een van jullie mij kan helpen! OHJA HET CO STAAT RUIM BOVEN WAT MAG!! HIJ KRIJGT GENOEG!!
mvg Menno
Is je luchtfilter nog schoon?
Hoe is het gesteld met de afstelling ( te arm / te rijk) Staat je ontsteking nog op tijd??
Check evt je vacuumslang op lekken ( die tussen ontsteking en carb )
Groetjes,
Maurice
als hij prima rijdt wanneer je de choke open trekt krijgt hij kennelijk te weinig benzine, dat is mogelijk met dit koude weer.
je zou het benzine mengsel van je carb iets kunnen verstellen, beetje voor beetje, je moet hem iets uit de carburateur draaien, vanaf boven gezien is dat met de klok mee.
hey dank julie voor nu al een reactie!
ff checken. afstelling mengsel moet goed zijn, gister ook nog via co apparatuur gecheckt! ruim boven wat hij mag!! dus in princiepe krijgt hij dan toch genoeg, A.J? vacuumslang is goed!
maurice: luchtfilter schoon...hhmm....
kan de carburateur niet (bevroren zijn)?? weet niet of ik dat nu stom zeg. want de motor word gewoon warm dus de carburateur dan ook verwacht je, niet?
ik ga nog eens de garage in!!!
bedankt mensen.
bevriezing is goed mogelijk, zie ook:
viewtopic.php?p=108177#p108177
FWIW,
Theo van den Bogaard
heb je dat beschermingskapje bevestigd?( voor je verdeler ) een soort plastic/rubberplaat. Het kan namelijk ook zijn dat je verdeler een beetje vochtig is.
Groetjes,
Maurice
ooit es de condensator vervangen????
Theo van den Bogaard schreef:

bevriezing is goed mogelijk, zie ook:
viewtopic.php?p=108177#p108177
brr ja kan goed met -5 hier
bedankt mensen,
MAG OP SLOT!!
en wat was het nou ?
menno l schreef:
MAG OP SLOT!!
FAQ Site Algemeen":3ilj9qen]Zo, mijn vraag is beantwoord, kan een mod nu mijn topic even op slot zetten?Nee We zetten topics op slot als daar een specifieke reden voor is, zoals bepaalde overtredingen van de forumregels. Voor de rest laten we topics open staan, om de mogelijkheid open te houden voor anderen om in de toekomst nog reacties te kunnen plaatsen, bijvoorbeeld om verdere opheldering te vragen. Bovendien zetten we in de Markt-forums topics op slot zodra de advertentie van de eerste post voldaan is (zie ook de gebruiksregels die in de forums Aangeboden en Gevraagd staan).
[/quote:3ilj9qen]
Plus dat we toch wel graag willen weten wat nou de oorzaak was...
Das topgeheim
Je moet ingelogd zijn om te reageren.