onze 1275 uit 1989 carburateur versie loopt altijd...... en nu hebben we toch problemen.
Accu = getest en goed
Dynamo = getest en goed
Startmotor draait goed rond, maar aanslaan is de laatste week een groot probleem.
bougies eruit - die vonken, en tijdens starten zie ik gewoon benzine-nevel uit de bougiegaten komen.
toevoerslang benzine naar carburateur geeft benzine - dat weet ik zeker....
luchtfilter is K&N open gaasfilter.
soms slaat 'ie aan en dan loopt ie prima.......
Wel moet ik zeggen dat er meer gechoked moet worden dan normaal.
ik heb al op wat onderwerpen gekeken en zal een paar checks doen zoals olie in de carburateur.
maar echt verder kom ik nog niet.... Iemand nog tips??
Groeten en thnx alvast
Gerrit
Heb je al eens een andere bobine geprobeerd?
die van mij starte laatst ook niet, zelfde problemen.
anders heb je ergens sluiting in het elktrische circuit.
waarschijnlijk de ontsteking niet op tijd?
(leen/koop een stroboscooplamp dan kan je zien hoe het met de timing staat)
succes,
Theo van den Bogaard
Ik hoop niet dat je al lang met ongeloode benzine rijd zonder loodvervanger te gebruiken...
Oejjj - loodvervanger heb ik niet aan gedacht - wist ook eerlijk gezegd niet dat dat moest.....
Kan dat een heel groot probleem zijn/worden?
rijden jullie allemaal met loodvervanger?
en waar koop ik dat, bij de automaterialenzaak?
thanks,
Gerrit
Volgens mij zijn motorblokken uit 1989 ongelood. Niet elke Mini heeft loodvervanger nodig
Gebruik even de zoekfunctie met je motornummer, dan vind je het vanzelf.
88 was toch het switch jaar.. dus waarschijnlijk geen loodvervanger nodig.
Maar idd, nummer opzoeken en je weet het zeker.
Als hij wel aanspringt, loopt ie dan ook goed, of loopt ie beroerd?
het motornummer is 12Z2EF77285652
ik zal eens op het forum zoeken of ik daar wat mee kan, maar misschien weet iemand van jullie het zo al.
Hij liep vanmiddag echt als een zonnetje
het enige wat ik gedaan heb is wat olie in de carburateurpot bijgevuld.
Beetje vreemd, want daar lekt toch olie uit weg?
maar hopen dat dat het geweest is....
thanks,
Gerrit
hey!
Ik had laatst hetzelfde probleem, niet aan slaan en wel vonken.. Dus condensator gehaald en vervangen en rijden, volgende dag niet aan slaan.. Bobine vervangen en hij doet het tot nu toe weer als een zonnetje, zelfs bij -10.
Dus mocht het nog zou ik even je bobine en condensator vervangen (kosten zijn het niet, ik was 35 euro kwijt ofzo..)
Ik kan nog bij een andere mini die momenteel niet gebruikt wordt dus daar zou ik de bonine af kunnen halen.
Straks weer even geprobeerd te starten: Sleutel omdraaien - lopen als een tierelier maar slechts 2 seconden. Dan in 1 x uit!
VErlichting etc blijft het wel doen, maar de motor valt gewoon uit.
weer starten, weer 2 seconden lopen, weer uit
weer starten - je snapt het al...
uiteindelijk starten lopen, blijven lopen als een zonnnnnnetje hoor!!
uitzetten, starten lopen
uitzetten starten lopen en dat 10 keer geen probleem .....
dankje voor je tip
als er veel bezinksel / rotzooi in de vlotterkamer zit, kan je ook dit probleem hebben. Als de motor in rust is, kan er benzine langs zijpelen, start ie op.. maar loopt de motor dan is er meer vraag en zuigt het de troep ook aan. Die kan dan de doorgang belemmeren.. ... is maar een ingeving
Vocht in de verdelerkap? Dan vonkt ie niet echt lekker..en lopen doet ie dan ook niet goed.
Hallo inieminis,

onze 1275 uit 1989 carburateur versie loopt altijd...... en nu hebben we toch problemen.
Accu = getest en goed
Dynamo = getest en goed
Startmotor draait goed rond, maar aanslaan is de laatste week een groot probleem.
bougies eruit - die vonken, en tijdens starten zie ik gewoon benzine-nevel uit de bougiegaten komen.
toevoerslang benzine naar carburateur geeft benzine - dat weet ik zeker....
luchtfilter is K&N open gaasfilter.
soms slaat 'ie aan en dan loopt ie prima.......
Wel moet ik zeggen dat er meer gechoked moet worden dan normaal.
ik heb al op wat onderwerpen gekeken en zal een paar checks doen zoals olie in de carburateur.
maar echt verder kom ik nog niet.... Iemand nog tips??
Groeten en thnx alvast
Gerrit
Heb je al eens een andere bobine geprobeerd?
die van mij starte laatst ook niet, zelfde problemen.
anders heb je ergens sluiting in het elktrische circuit.
Met virndelijke groet,
Tim
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/miniehbo.htm
waarschijnlijk de ontsteking niet op tijd?
(leen/koop een stroboscooplamp dan kan je zien hoe het met de timing staat)
succes,
Theo van den Bogaard
Ik hoop niet dat je al lang met ongeloode benzine rijd zonder loodvervanger te gebruiken...
Oejjj - loodvervanger heb ik niet aan gedacht - wist ook eerlijk gezegd niet dat dat moest.....
Kan dat een heel groot probleem zijn/worden?
rijden jullie allemaal met loodvervanger?
en waar koop ik dat, bij de automaterialenzaak?
thanks,
Gerrit
Volgens mij zijn motorblokken uit 1989 ongelood. Niet elke Mini heeft loodvervanger nodig
Gebruik even de zoekfunctie met je motornummer, dan vind je het vanzelf.
88 was toch het switch jaar.. dus waarschijnlijk geen loodvervanger nodig.
Maar idd, nummer opzoeken en je weet het zeker.
Als hij wel aanspringt, loopt ie dan ook goed, of loopt ie beroerd?
het motornummer is 12Z2EF77285652
ik zal eens op het forum zoeken of ik daar wat mee kan, maar misschien weet iemand van jullie het zo al.
Hij liep vanmiddag echt als een zonnetje
het enige wat ik gedaan heb is wat olie in de carburateurpot bijgevuld.
Beetje vreemd, want daar lekt toch olie uit weg?
maar hopen dat dat het geweest is....
thanks,
Gerrit
hey!
Ik had laatst hetzelfde probleem, niet aan slaan en wel vonken.. Dus condensator gehaald en vervangen en rijden, volgende dag niet aan slaan.. Bobine vervangen en hij doet het tot nu toe weer als een zonnetje, zelfs bij -10.
Dus mocht het nog zou ik even je bobine en condensator vervangen (kosten zijn het niet, ik was 35 euro kwijt ofzo..)
Ik kan nog bij een andere mini die momenteel niet gebruikt wordt dus daar zou ik de bonine af kunnen halen.

Straks weer even geprobeerd te starten: Sleutel omdraaien - lopen als een tierelier maar slechts 2 seconden. Dan in 1 x uit!
VErlichting etc blijft het wel doen, maar de motor valt gewoon uit.
weer starten, weer 2 seconden lopen, weer uit
weer starten - je snapt het al...
uiteindelijk starten lopen, blijven lopen als een zonnnnnnetje hoor!!
uitzetten, starten lopen
uitzetten starten lopen en dat 10 keer geen probleem .....
dankje voor je tip
als er veel bezinksel / rotzooi in de vlotterkamer zit, kan je ook dit probleem hebben. Als de motor in rust is, kan er benzine langs zijpelen, start ie op.. maar loopt de motor dan is er meer vraag en zuigt het de troep ook aan. Die kan dan de doorgang belemmeren.. ... is maar een ingeving
Vocht in de verdelerkap? Dan vonkt ie niet echt lekker..en lopen doet ie dan ook niet goed.
Groetjes,
Maurice
Je moet ingelogd zijn om te reageren.