omdat m'n mini nog steeds af en toe uitvalt - ik weet zeker dat het "vonk" is want hij stopt echt in 1x resoluut - bij een brandstof probleem zou er nog ietwat gesputter moeten zijn voordat ie uitvalt.
De tip gekregen om de bobine over te zetten.
Het probleem wat ik heb doet zich voor bij een mini 2175 uit 1989 - puntenontsteking.
Ik heb een mini 1275 uit 1996 met elektronische ontsteking.
Op het Forum wordt soms geschreven dat de bobine van een elektronische ontsteking niet maar zo over gezet kan worden op een puntenontsteking, maar echt sluitende antwoorden vind ik niet.
Kan dit wel - of kan dit niet??
Stel dat ik de bobine overzet kan ik dat wat vernielen aan m'n ontsteking?
groeten,
Gerrit
jongens ..... ik word een beetje moedeloos
ik heb de bobine van de andere mini (electronische) plus de onsteking zelf overgezet.
Geen vonk
Ik neem aan dat het vacuumslangetje van de carburateur afgedopt moet worden aangezien er geen aansluiting op de electronische onsteking zit.
Ook een kabeltje vanaf de "contactpuntonsteking" naar de bobine zit niet op de electronische onsteking, dus dat valt ook af.
De bobine en ontsteking correct aangesloten - NO RESULT!
ik heb geen idee wat er mis is......
hellup!!
Geen vonk dus geen stroom
ja dat snap ik,
wat ik niet snap is dat die bobine plus ontsteking het altijd gedaan heeft.....
en nu dus niet meer
Wat kan ik meten aan de bobine? of andere tips?
thanks!!
probeer eens een constante plus op de bobine te zetten.
er staat spanning op de bobine, heb ik gemeten.
Kun je de bobine doormeten of zo?
groeten,
Gerrit
lemans3 schreef: jongens ..... ik word een beetje moedeloos
ik heb de bobine van de andere mini (electronische) plus de onsteking zelf overgezet.
Geen vonk
Ik neem aan dat het vacuumslangetje van de carburateur afgedopt moet worden aangezien er geen aansluiting op de electronische onsteking zit.
Ook een kabeltje vanaf de "contactpuntonsteking" naar de bobine zit niet op de electronische onsteking, dus dat valt ook af.
De bobine en ontsteking correct aangesloten - NO RESULT!
ik heb geen idee wat er mis is......
hellup!!
Als het een originele elektronische ontsteking is zonder vacuum aansluiting, denk ik dat je een verdeler van een SPI te pakken hebt: deze verdeelt alleen maar, zit geen ontstekingsmodule of iets dergelijks in. Is verder hol zeg maar, vandaar geen aansluitingen. Deze uitwisseling gaat dus niet werken. Je kan weliswaar elektronische ontsteking monteren, maar dat moet dan een iets ouder systeem zijn, zoals ook op de Metro is gebruikt. Deze verdeler heeft wel een stekker aansluiting waaraan bedrading richting voeding en bobine gaan.
Have luck and fun!
dat kan ook ja
Hey bedankt voor die "MPI" tip! Dat maakt dat stuk van het verhaal al een stuk duidelijker.
Zou alleen de bobine van de MPI het wel moeten doen op mijn conventionele ontsteking?
Hoe kan ik meten of de bobine stroom geeft naar de verdeler?
groeten en thanks maar weer
Gait uut Apeldoorn
De bobine is in al die jaren niet gewijzigd.
Je zoekt de elektronische ontsteking van een carb-mini, niet van een SPI.
lemans3 schreef: Hey bedankt voor die "MPI" tip! Dat maakt dat stuk van het verhaal al een stuk duidelijker.
Zou alleen de bobine van de MPI het wel moeten doen op mijn conventionele ontsteking?
Hoe kan ik meten of de bobine stroom geeft naar de verdeler?
groeten en thanks maar weer
Gait uut Apeldoorn
ho stop huu!
gaat niet om MPI maar SPI. SPI heeft nog verdeler met "normale" bobine. MPI heeft DIS ontsteking (dat is een statische ontsteking met twee bobines in 1 huis) Dat systeem heeft geen bewegende delen (lees verdeler) meer.
ik ben weer een blij mannetje
nieuwe verdelerkap condensator boezzjiekabels konjakpunten rotor
Starten
LOPEN - jajajaja en als een zzzzonnetje mijne heren!
hi miniFriendzzz,
omdat m'n mini nog steeds af en toe uitvalt - ik weet zeker dat het "vonk" is want hij stopt echt in 1x resoluut - bij een brandstof probleem zou er nog ietwat gesputter moeten zijn voordat ie uitvalt.
De tip gekregen om de bobine over te zetten.
Het probleem wat ik heb doet zich voor bij een mini 2175 uit 1989 - puntenontsteking.
Ik heb een mini 1275 uit 1996 met elektronische ontsteking.
Op het Forum wordt soms geschreven dat de bobine van een elektronische ontsteking niet maar zo over gezet kan worden op een puntenontsteking, maar echt sluitende antwoorden vind ik niet.
Kan dit wel - of kan dit niet??
Stel dat ik de bobine overzet kan ik dat wat vernielen aan m'n ontsteking?
groeten,
Gerrit
jongens ..... ik word een beetje moedeloos

ik heb de bobine van de andere mini (electronische) plus de onsteking zelf overgezet.
Geen vonk
Ik neem aan dat het vacuumslangetje van de carburateur afgedopt moet worden aangezien er geen aansluiting op de electronische onsteking zit.
Ook een kabeltje vanaf de "contactpuntonsteking" naar de bobine zit niet op de electronische onsteking, dus dat valt ook af.
De bobine en ontsteking correct aangesloten - NO RESULT!
ik heb geen idee wat er mis is......
hellup!!
Geen vonk dus geen stroom
ja dat snap ik,
wat ik niet snap is dat die bobine plus ontsteking het altijd gedaan heeft.....
en nu dus niet meer
Wat kan ik meten aan de bobine? of andere tips?
thanks!!
probeer eens een constante plus op de bobine te zetten.
er staat spanning op de bobine, heb ik gemeten.
Kun je de bobine doormeten of zo?
groeten,
Gerrit
lemans3 schreef:

jongens ..... ik word een beetje moedeloos
ik heb de bobine van de andere mini (electronische) plus de onsteking zelf overgezet.
Geen vonk
Ik neem aan dat het vacuumslangetje van de carburateur afgedopt moet worden aangezien er geen aansluiting op de electronische onsteking zit.
Ook een kabeltje vanaf de "contactpuntonsteking" naar de bobine zit niet op de electronische onsteking, dus dat valt ook af.
De bobine en ontsteking correct aangesloten - NO RESULT!
ik heb geen idee wat er mis is......
hellup!!
Als het een originele elektronische ontsteking is zonder vacuum aansluiting, denk ik dat je een verdeler van een SPI te pakken hebt: deze verdeelt alleen maar, zit geen ontstekingsmodule of iets dergelijks in. Is verder hol zeg maar, vandaar geen aansluitingen. Deze uitwisseling gaat dus niet werken. Je kan weliswaar elektronische ontsteking monteren, maar dat moet dan een iets ouder systeem zijn, zoals ook op de Metro is gebruikt. Deze verdeler heeft wel een stekker aansluiting waaraan bedrading richting voeding en bobine gaan.
Have luck and fun!
dat kan ook ja
Hey bedankt voor die "MPI" tip! Dat maakt dat stuk van het verhaal al een stuk duidelijker.
Zou alleen de bobine van de MPI het wel moeten doen op mijn conventionele ontsteking?
Hoe kan ik meten of de bobine stroom geeft naar de verdeler?
groeten en thanks maar weer
Gait uut Apeldoorn
De bobine is in al die jaren niet gewijzigd.
Je zoekt de elektronische ontsteking van een carb-mini, niet van een SPI.
de Mpi had toch een wat andere 'bobine' dan de rest:
http://www.minimania.com/web/Item/GCL204/InvDetail.cfm
FWIW,
Theo van den Bogaard
lemans3 schreef:
Hey bedankt voor die "MPI" tip! Dat maakt dat stuk van het verhaal al een stuk duidelijker.
Zou alleen de bobine van de MPI het wel moeten doen op mijn conventionele ontsteking?
Hoe kan ik meten of de bobine stroom geeft naar de verdeler?
groeten en thanks maar weer
Gait uut Apeldoorn
ho stop huu!
gaat niet om MPI maar SPI. SPI heeft nog verdeler met "normale" bobine. MPI heeft DIS ontsteking (dat is een statische ontsteking met twee bobines in 1 huis) Dat systeem heeft geen bewegende delen (lees verdeler) meer.
ik ben weer een blij mannetje

nieuwe verdelerkap condensator boezzjiekabels konjakpunten rotor
Starten
LOPEN - jajajaja en als een zzzzonnetje mijne heren!
duizend maal dank
Je moet ingelogd zijn om te reageren.