Ziet er goed uit! achter kan nog ommlaag :)" title="Evil" />
Hij ik bedoel zij is echt sweet
slam it to the deck!
Voor moettie toch echt omhoog, door de Fiesta-remmen staan ze zo ver naar buiten, dat de velgen aanlopen bij het sturen.
Achter gaattie zeker nog omlaag!
Nog een kleine update
Voor staat ze wat hoger tegen het aanlopen en de heldere koplampen zitten er ook in
Heb er alleen geen foto's van want de laptop is een beetje stuk, zit nu met de iPod te internetten...
Zooo van het weekend nog ff een rondje door spaarndam gereden, lekker over de dijkjes en polderweggetjes!
en de foto met je gaaf dakdraagertje dan.... die moet je ook showen
haha die heb ik nog niet gemaakt, hebben die pas op de clubdag gekocht..
denk dat er vast wel iemand ene foto van heeft..
ik zag je weg rijden met je ding op dak en dacht nog staat goed op die kleur
grtzzzzz
dankje!
imperiaaltje nog een keer naar de poedercoater brengen, word ie weer mooi wit!
jaaaaa daar mag je trots op zijn hoor!!! SUPER mini geworden, dat dakje maakt hem echt af.
hanz schreef: slam it to the deck!
zoiets?
past net...
ja laag genoeg lijkt me
zag er ook wel heel stoer uit...
uitlaat lag bijna op de grond, maar hebben het toch wat omhoog gezet.
Gaan morgen naar engeland en moest bagage mee.
En denk dat ik bij bij de eerste drempel de uitlaat kwijt zou zijn....
Veel plezier in Engeland!
Doe voorzichtig en kom weer heelhuids terug!
prachtig minitje, het dakrekje maakt het nog zoveel mooier...
en zeker voor een ritje naar engeland!
hele mooie mini geworden!!! geeft mij weer moed in mijn project
complimenten!!!
Wat is er met de deurspeakers gebeurd? Die lijken te zijn vervallen. Waarom?
We zijn weer terug uit Engeland!
Minitje heeft het goed volgehouden
Daar nog wat leuke dingen gekocht, nieuw asbakje, silicone slangen en dingetjes voor de mk1.
De speakers voor in de deuren hebben we nog liggen maar die zitten er inderdaad nog niet in, kabels liggen er wel al.
De mini ziet er erg mooi uit!
Alleen lijkt het alsof de W&P verbreders verkeerd om zitten? volgens mij heb jij de achterste voor zitten?
Ik vraag dit omdat ik net zelf W&P verbreders heb gekocht en er nog niet helemaal uit ben wat de voorste, en wat de achterste zijn
ze zitten zeker niet verkeerd om bij carlien, ze passen maar op 1 manier gezien de uitsparingen van de felsnaden.
Je hebt 2 soorten W&P verbreders he, eentje lopen verder door onder de banaan en de andere (de mijne) niet.
voorproefje
Ziet er goed uit!
Vandaag nog wat kleine dingen aan de surf gedaan, ze staat toch binnen voor de winter .
En omdat ze binnen staat kunnen we niet echt verder aan de aanhanger (lassen en slijpen).
Peter is vandaag verder gegaan met het nieuwe motortje, andere nokkenas zit er alweer in.
Ik heb nog wat dingen gedaan die al een tijdje moesten..
Zonnekleppen, handig met dit weer
sticker geplakt
Volgende keer gaan de blauwe platen ook mee, kunnen die er ook mooi op!
Verder zijn alle matten weer netjes schoon en paddestoelvrij
Volgende maand misschien nog een keertje naar Engeland, kunnen we meteen onderdelen meenemen om het blok af te bouwen
Carlien schreef: Vandaag nog wat anders leuks besteld, luxe blauwe platen..
Het heeft ff geduurd, maar ze zitten erop!
ziet er goed uit!!!
Dit weekend weer eens tijd gemaakt voor het blokje van de Smurf.
- Zuigers met nieuwe zuigerveren teruggeplaatst
- Drijfstang- en krukaslagers vernieuwd
- Nieuw 3.44 diff zit erin (heeft even geduurd voordat ik het trucje in de gaten had )
Natuurlijk alles voorzien van nieuwe pakkingen, oude pakkingen met een kombortel/stiftborstel/diverse uitvoeringen weggehaald.
Bij het plaatsen van de dubbele distributieketting blijk ik teweinig shim-ringen te hebben. Dus de ketting komt bij de krukas tegen de 2 boutkopjes aan, die aan de zijkant in het lagerblok geschroefd zitten.
Maar even kijken waar we deze vandaan halen, anders zelf maar maken
Met de Smurf is sinds de winterrit van BMG weer een stukje gereden, en gelijk getracteerd op een wasbeurtje!
Bij het plaatsen van de dubbele distributieketting blijk ik teweinig shim-ringen te hebben. Dus de ketting komt bij de krukas tegen de 2 boutkopjes aan, die aan de zijkant in het lagerblok geschroefd zitten.
Maar even kijken waar we deze vandaan halen, anders zelf maar maken
Bij de juiste set krijg je 2 imbus schroefjes erbij die je moet verzinken in de plaat..
De plaat dus met grote boor bewerken..en de 2 imbusboutjes plaatse tot dat de koppen gelijk met oppervlakte plaat zitten.
swifttune levert dit erbij met tekening en de schroefjes..
kijk, tip van de week!
Instructie en schroefjes zaten er dus niet bij!
Tip 2; vanuit de deksel moet je ook de rand (gedeeltelijk) verwijderen.
Groet ron
Hamer pakken en een deuk slaan naar buiten toe..is 2e tekening en beschrijving die erbij hoort...
Zit er een halve maan in de deksel?,slijptol erin en halve maan verwijderen..
Beschrijving 3..
Koop dan ook bij de juiste leverancier. Stukje service is heel wat waard.
De halve maan binnenin bedoel ik.
Groet ron
clubbie schreef: Koop dan ook bij de juiste leverancier. Stukje service is heel wat waard.
Was een ongebruikte set gekocht van iemand van het forum...
Ik heb de schroefjes gebruikt waarmee je de voorste trommels vastzet, verder de gaatjes gewoon voorzichtig opgeboord/schroefjes verzonken. Gaat je lukken!
Gisteren met een paar nieuwe schroefjes ook de ketting gemonteerd!
Maar toen ik even de hayness las, stond daar dat de krukas vrij moet kunnen bewegen na het monteren van alle lagerschalen, wat stroever als alles vernieuwd is.
Bij mij zat het dus muurvast. Dus weer alles losgehaald...
Na het één voor één weer vastdraaien van alle bouten, met tussendoor de krukas handmatig draaien, draait de krukas dus vrij. Nog wel enigzins stroef, maar dat mag wel met nieuwe zuigerveren en nieuwe lagerschalen
Middenblok is nu klaar, versnellingsbak ook en de kop komt met de clubdag. Volgend weekend de versnellingsbak en middenblok weer herenigen en de koppeling monteren!
Langzaam mogen we dus een datumpje gaan plannen voor de transplantatie
mooi kan die mooi mee naar de clubdag!!
Haha zo snel ben ik nou ook weer niet
Maar hoorde vandaag wel iets dat we de smurf pakken naar de clubdag...
Motortje hangt erin, loopt en de Smurf is ook weer thuis.
Helaas bleek ik tijdens de montage niet helemaal opgelet te hebben, en is bij het monteren van de middenblok op de versnellingsbak de krukaskeerring (rubber maantje) verschoven te zijn.
Na de eerste keer starten, gutste de olie er dus rijkelijk uit...
Dit is door B&C vrijdag hersteld, en gisteren is alles weer gemonteerd
Het motortje heeft m.i. veel potentie, maar is er nog niet helemaal. De staat van de 12G295-kop is onbekend en ik heb het vermoeden dat deze niet helemaal jofel meer is. Ook zal er nog een en ander afgesteld moeten worden.
Komende week de Smurf naar onze loods brengen, en dan eens verder kijken
dakjes genoeg op het imm, gras was er iets minder
Owja da's waar!
En die van mij ernaast!
Het imm aapje!
Mooooi
tijdens de rit van vandaag!


Ziet er goed uit! achter kan nog ommlaag
:)" title="Evil" />
Hij ik bedoel zij is echt sweet
slam it to the deck!
Voor moettie toch echt omhoog, door de Fiesta-remmen staan ze zo ver naar buiten, dat de velgen aanlopen bij het sturen.
Achter gaattie zeker nog omlaag!
Nog een kleine update
Voor staat ze wat hoger tegen het aanlopen en de heldere koplampen zitten er ook in
Heb er alleen geen foto's van want de laptop is een beetje stuk, zit nu met de iPod te internetten...
Zooo van het weekend nog ff een rondje door spaarndam gereden, lekker over de dijkjes en polderweggetjes!



en de foto met je gaaf dakdraagertje dan.... die moet je ook showen
haha die heb ik nog niet gemaakt, hebben die pas op de clubdag gekocht..



denk dat er vast wel iemand ene foto van heeft..
ik zag je weg rijden met je ding op dak en dacht nog staat goed op die kleur
grtzzzzz
dankje!
imperiaaltje nog een keer naar de poedercoater brengen, word ie weer mooi wit!
jaaaaa daar mag je trots op zijn hoor!!! SUPER mini geworden, dat dakje maakt hem echt af.
hanz schreef:



slam it to the deck!
zoiets?
past net...
ja laag genoeg lijkt me
zag er ook wel heel stoer uit...
uitlaat lag bijna op de grond, maar hebben het toch wat omhoog gezet.
Gaan morgen naar engeland en moest bagage mee.
En denk dat ik bij bij de eerste drempel de uitlaat kwijt zou zijn....
Veel plezier in Engeland!
Doe voorzichtig en kom weer heelhuids terug!
prachtig minitje, het dakrekje maakt het nog zoveel mooier...
en zeker voor een ritje naar engeland!
hele mooie mini geworden!!! geeft mij weer moed in mijn project
complimenten!!!
Wat is er met de deurspeakers gebeurd? Die lijken te zijn vervallen. Waarom?
We zijn weer terug uit Engeland!
en dingetjes voor de mk1.
Minitje heeft het goed volgehouden
Daar nog wat leuke dingen gekocht, nieuw asbakje, silicone slangen
De speakers voor in de deuren hebben we nog liggen maar die zitten er inderdaad nog niet in, kabels liggen er wel al.
De mini ziet er erg mooi uit!

Alleen lijkt het alsof de W&P verbreders verkeerd om zitten? volgens mij heb jij de achterste voor zitten?
Ik vraag dit omdat ik net zelf W&P verbreders heb gekocht en er nog niet helemaal uit ben wat de voorste, en wat de achterste zijn
ze zitten zeker niet verkeerd om bij carlien, ze passen maar op 1 manier gezien de uitsparingen van de felsnaden.
Die van mij zijn zonder uitsparingen, nou begin ik toch echt te twijfelen.
zo staan ze op de site van W&P:
http://www.woodandpickett.com/uploads/t ... 10.big.jpg
zitten niet verkeerd om hoor;)!
Je hebt 2 soorten W&P verbreders he, eentje lopen verder door onder de banaan en de andere (de mijne) niet.
voorproefje


Vandaag nog wat kleine dingen aan de surf gedaan, ze staat toch binnen voor de winter
.





En omdat ze binnen staat kunnen we niet echt verder aan de aanhanger (lassen en slijpen).
Peter is vandaag verder gegaan met het nieuwe motortje, andere nokkenas zit er alweer in.
Ik heb nog wat dingen gedaan die al een tijdje moesten..
Zonnekleppen, handig met dit weer
sticker geplakt
Volgende keer gaan de blauwe platen ook mee, kunnen die er ook mooi op!
Verder zijn alle matten weer netjes schoon en paddestoelvrij
Volgende maand misschien nog een keertje naar Engeland, kunnen we meteen onderdelen meenemen om het blok af te bouwen
Carlien schreef:


Vandaag nog wat anders leuks besteld, luxe blauwe platen..
Het heeft ff geduurd, maar ze zitten erop!
ziet er goed uit!!!
Dit weekend weer eens tijd gemaakt voor het blokje van de Smurf.
)
- Zuigers met nieuwe zuigerveren teruggeplaatst
- Drijfstang- en krukaslagers vernieuwd
- Nieuw 3.44 diff zit erin (heeft even geduurd voordat ik het trucje in de gaten had
Natuurlijk alles voorzien van nieuwe pakkingen, oude pakkingen met een kombortel/stiftborstel/diverse uitvoeringen weggehaald.
Bij het plaatsen van de dubbele distributieketting blijk ik teweinig shim-ringen te hebben. Dus de ketting komt bij de krukas tegen de 2 boutkopjes aan, die aan de zijkant in het lagerblok geschroefd zitten.
Maar even kijken waar we deze vandaan halen, anders zelf maar maken
Met de Smurf is sinds de winterrit van BMG weer een stukje gereden, en gelijk getracteerd op een wasbeurtje!
Bij het plaatsen van de dubbele distributieketting blijk ik teweinig shim-ringen te hebben. Dus de ketting komt bij de krukas tegen de 2 boutkopjes aan, die aan de zijkant in het lagerblok geschroefd zitten.

Maar even kijken waar we deze vandaan halen, anders zelf maar maken
Bij de juiste set krijg je 2 imbus schroefjes erbij die je moet verzinken in de plaat..
De plaat dus met grote boor bewerken..en de 2 imbusboutjes plaatse tot dat de koppen gelijk met oppervlakte plaat zitten.
swifttune levert dit erbij met tekening en de schroefjes..
kijk, tip van de week!
Instructie en schroefjes zaten er dus niet bij!
Tip 2; vanuit de deksel moet je ook de rand (gedeeltelijk) verwijderen.
Groet ron
Hamer pakken en een deuk slaan naar buiten toe..is 2e tekening en beschrijving die erbij hoort...

Zit er een halve maan in de deksel?,slijptol erin en halve maan verwijderen..
Beschrijving 3..
Koop dan ook bij de juiste leverancier. Stukje service is heel wat waard.
De halve maan binnenin bedoel ik.
Groet ron
clubbie schreef:

Koop dan ook bij de juiste leverancier. Stukje service is heel wat waard.
Was een ongebruikte set gekocht van iemand van het forum...
Ik heb de schroefjes gebruikt waarmee je de voorste trommels vastzet, verder de gaatjes gewoon voorzichtig opgeboord/schroefjes verzonken. Gaat je lukken!
Gisteren met een paar nieuwe schroefjes ook de ketting gemonteerd!

Maar toen ik even de hayness las, stond daar dat de krukas vrij moet kunnen bewegen na het monteren van alle lagerschalen, wat stroever als alles vernieuwd is.
Bij mij zat het dus muurvast. Dus weer alles losgehaald...
Na het één voor één weer vastdraaien van alle bouten, met tussendoor de krukas handmatig draaien, draait de krukas dus vrij. Nog wel enigzins stroef, maar dat mag wel met nieuwe zuigerveren en nieuwe lagerschalen
Middenblok is nu klaar, versnellingsbak ook en de kop komt met de clubdag. Volgend weekend de versnellingsbak en middenblok weer herenigen en de koppeling monteren!
Langzaam mogen we dus een datumpje gaan plannen voor de transplantatie
mooi kan die mooi mee naar de clubdag!!
Haha zo snel ben ik nou ook weer niet

Maar hoorde vandaag wel iets dat we de smurf pakken naar de clubdag...
Motortje hangt erin, loopt en de Smurf is ook weer thuis.
Helaas bleek ik tijdens de montage niet helemaal opgelet te hebben, en is bij het monteren van de middenblok op de versnellingsbak de krukaskeerring (rubber maantje) verschoven te zijn.
Na de eerste keer starten, gutste de olie er dus rijkelijk uit...
Dit is door B&C vrijdag hersteld, en gisteren is alles weer gemonteerd
Het motortje heeft m.i. veel potentie, maar is er nog niet helemaal. De staat van de 12G295-kop is onbekend en ik heb het vermoeden dat deze niet helemaal jofel meer is. Ook zal er nog een en ander afgesteld moeten worden.
Komende week de Smurf naar onze loods brengen, en dan eens verder kijken
kijk dat gaat ook weer de goede kant op he,
groetjes seffens
nog wat fotos bij de tekst van peter



Dat blokje ziet er netjes uit zo
Paginering
Je moet ingelogd zijn om te reageren.